Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Monopoly Tycoon - poradnik do gry

Monopoly Tycoon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Dostępne biznesy #1 | Monopoly Tycoon poradnik Monopoly Tycoon

Ostatnia aktualizacja: 4 października 2019

Antique Store

Proponowany wygląd: 2x2, 3 piętra, styl Medium

Sklepy z antykami pojawią się wraz z nadejściem lat 40-tych. Nie jest to może jakiś superbiznes ale zyski ze sprzedaży są dosyć pokaźne. Jeżeli ceny ustalimy na 25-30$ to możemy liczyć na bardzo wysoką sprzedaż, nawet jeśli zdecydujesz się postawić sklep większy od proponowanego przeze mnie. Opłacalność: 6/10

Bakery

Proponowany wygląd: 2x2, 3 piętra, styl Low

Piekarnie są nieocenionym źródłem dochodów ale tylko zanim odkryjemy większe sklepy, które sprzedają chleb jako jeden z produktów. Ceny za ten produkt nie mogą być zbyt wysokie, na początku gry proponowałbym ustalenie ich na około 2$ a dopiero z czasem regularnie podnoszenie, wraz z nastawaniem kolejnych epok. Po pojawieniu się większych molochów z piekarń warto w ogóle zrezygnować i zmienić branżę takiegoż sklepu na jakąś inną. Opłacalność: 5/10 (na początku), 1/10 (w dalszej części rozgrywki)

Book Store

Proponowany wygląd: 3x2, 6 pięter, styl Low

Dlaczego wybrałem tak dużą powierzchnię? Ano dlatego, że w początkowej fazie zabawy księgarnie będą stanowiły jedno z poważniejszych źródeł Twoich dochodów a wydane na budowę tysiące dolarów szybciutko się zwrócą. Z książek warto zrezygnować dopiero wtedy gdy pojawią się o wiele lepsze centra handlowe. Ceny powinny oscylać w granicah 6$ za sztukę. Opłacalność: 6/10 (na początku), 3/10 (w dalszej części rozgrywki)

Butcher Shop

Proponowany wygląd: 2x1, 3 piętra, styl Low

Butcher Shop okazuje się przydatny tylko przez pierwszych 10-20 lat zabawy (oczywiście mam na myśli czas gry :-)). Zyski są niewielkie i w zasadzie opłaca się go stawiać wyłącznie na zakupionym przez siebie terytorium, w przeciwnym wypadku przynosiłby on najprawdopodobniej poważne straty... Proponowana cena za 1 sztukę to około 3$. Opłacalność: 3/10 (na początku), 1/10 (w dalszej części rozgrywki)

Cafe

Proponowany wygląd: 1x4, 4 piętra, styl Low

Kafejki (te zwykłe, nie internetowe :-)) będą przeciętnym źródłem dochodów ale i tak są one w miarę opłacalne praktycznie przez całą rozgrywkę, popyt na nie spada bardzo rzadko a jeśli już to tylko chwilowo i po kilku latach (bądź też po obniżeniu cen) wszystko wraca do normy. Ceny najlepiej ustalić w okolicach 5$. Opłacalność: 5/10

Clothes Store

Proponowany wygląd: 2x2, 4 piętra, styl Low

Sklepy z odzieżą są opłacalne raczej wyłącznie na początku, po pojawieniu się Department Stores można z nich zrezygnować. Ceny za ciuszki proponowałbym ustalić na około 15-17$, trzeba tu jednak bardzo uważać gdyż na jednej dzielnicy takie ceny spowodują natychmiastową wyprzedaż a na innej może być wprost odwrotnie (prawie zerowa sprzedaż). Ważną sprawą jest więc regularne sprawdzanie ilości sprzedawanych towarów i odpowiednia modyfikacja ich cen. Opłacalność: 6/10 (na początku), 2/10 (w dalszej części rozgrywki)

Computer Store

Proponowany wygląd: 2x2, 5 pięter, styl High

Yeah! Oto co my gracze lubimy najbardziej! Sklep komputerowy pojawia się niestety dopiero w latach 80-tych a więc nacieszymy się nim maksymalnie przez 4 dni... Zyski są niebywałe, ja polecałbym ustalić ceny na 60-70$ i uważnie obserwować sprzedaż. W końcowej fazie rozgrywki jest to jeden z najbardziej przydatnych interesów. Opłacalność: 8/10

Dairy Store

Proponowany wygląd: 1x2, 3 piętra, styl Low

Dairy Stores będą jednym z podstawowych źródeł dochodów ale tylko na samym początku danej misji. Już nawet najprostsze supermarkety będą oferowały wszystko to co możemy znaleźć w Dairy Stores... Na początek ustal ceny na około 3$ ale będziesz za to mógł je regularnie podnosić, nawet do 6$! Opłacalność: 5/10 (na początku), 1/10 (w dalszej części rozgrywki)

Delicatessen

Proponowany wygląd: 3x2, 3 piętra, styl Low

Delikatesy pojawiają się w latach 50-tych i są jednym z pierwszych sklepów sprzedających wiele towarów. W tym przypadku są to: Fish, Dairy oraz Meat (a więc od tej pory można się ich pozbyć). Ceny ustalaj na takim samym poziomie jak w sklepach zajmujących się sprzedażą każdego z tych trzech towarów. Opłacalność: 7/10

Department Store

Proponowany wygląd: 4x2, 9 pięter (!), styl Medium

Jest to najpoważniejsza inwestycja z całej gry. Tak wyposażony Department Store (jak ten, który zaproponowałem powyżej) może kosztować nawet kilkanaście tysięcy dolarów! Możecie mi jednak wierzyć, iż jest to interes bardzo opłacalny. Department Store sprzedaje aż sześć różnych produktów: Clothing, Books, Jewelry, Electrical Goods, Furnishings oraz Toys!! Wow! Pomyślcie tylko o możliwych zyskach... W żadnym wypadku nie decydujcie się na wybudowanie małego Department Store, ma to być potężny market będący najpoważniejszym źródłem dochodów w danej grze! Budujcie przy pierwszej możliwej okazji. Opłacalność: 10/10!

Diner

Proponowany wygląd: 2x2, 3 piętra, styl Medium

Jadłodajnia zajmuje się sprzedażą Snacks. Początkowo można w nią zainwestować ale, w miarę możliwości, lepiej jest chyba postawić Restaurant, a gdy będzie taka możliwość - Fast Food Outlet. Aby w ogóle były jakieś zyski należałoby ustalić ceny na około 5-7$. Opłacalność: 4/10 (na początku), 1/10 (w dalszej części rozgrywki)

Doctor's Office

Proponowany wygląd: 2x2, 2 piętra, styl High

Przychodnia lekarska jest opłacalnym interesem ale podobnie jak w wielu poprzednich sytuacjach zaledwie przez pierwsze lata rozgrywki. Wraz z pojawieniem się Pharmacy nie mówiąc już o Health Club można z niej w ogóle zrezygnować. Pamiętajcie również o ustawieniu odpowiednich cen, w tym konkretnym wypadku trzeba je mieć nieustannie na uwadze. Na początek ustal je na około 7-10$ i dokładnie obserwuj sprzedaż. Opłacalność: 6/10 (na początku), 1/10 (w dalszej części rozgrywki)

Electrical Store

Proponowany wygląd: 2x2, 4 piętra, styl High

Sklep z artykułami elektrycznymi powinien zostać postawiony tak szybko jak to jest tylko możliwe. Zyski będą spore. Nie trzeba też o nie zbytnio dbać, po 2-3 próbach można je już pozostawić aż do końca rozgrywki gdyż nie ulegną raczej żadnym większym zmianom (upodobania mieszkańców są raczej stałe :-)). Ja poleciłbym sprzedawanie artykułów za około 17-20$. Ewentualnie jeśli zobaczysz, że sprzedaż jest maksymalna to możesz je nieco podwyższyć (do około 23$). Opłacalność: 7/10

Electrical Superstore

Proponowany wygląd: 4x2, 2 piętra, styl High

No niestety, mniejszy to ten Superstore być nie może... Chociaż to raczej dobrze bo zyski ze sprzedaży będą niemałe. Electrical Superstore sprzedaje aż cztery bardzo dochodowe artykuły: Tools&Hardware, Music Discs, Electrical Goods oraz... Toys! Po ustaleniu odpowiednich cen możemy spodziewać się zysków porównywalnych nawet niekiedy do tych z Twoich Department Stores!! Polecam, wybuduj gdy tylko będziesz miał taką możliwość (można to robić wraz z nadejściem lat 80-tych). Opłacalność: 10/10!