Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Monopoly Tycoon - poradnik do gry

Monopoly Tycoon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Dostępne biznesy #2 | Monopoly Tycoon poradnik Monopoly Tycoon

Ostatnia aktualizacja: 4 października 2019

Fish Market

Proponowany wygląd: 2x1, 3 piętra, styl Low

Fish Market jest jednym z najmniej opłacalnych interesów. Warto go budować tylko i wyłącznie wtedy gdy ludność żąda takich sklepów a nie możesz postawić jeszcze żadnego wielofunkcyjnego supermarketu. Zyski są mizerne a więc nie myśl nawet o budowaniu go na obcym terytorium. Średni zysk z jednej sztuki to zaledwie 1-1,5$ (ceny ustalaj na około 2$). Opłacalność: 2/10 (na początku), 1/10 (w dalszej części rozgrywki)

Furniture Store

Proponowany wygląd: 2x2, 5 pięter, styl High

Furniture Store to jeden z bardziej luksusowych biznesów i jest dostępny od samego początku zabawy! Uważaj jednak gdyż jeśli przeholujesz ceny to licz się nawet z zerową sprzedażą... Interes ten wymaga wieloletnich badań zanim uda Ci się wreszcie dobrać odpowiednią cenę. Zacznij gdzieś w okolicach 30-35$ ale jeśli sprzedaż będzie słaba to zniż ceny nawet do 20-25$. Opłacalność: 4/10 (na początku), 3/10 (w dalszej części rozgrywki)

General Store

Proponowany wygląd: 2x3, 5 pięter, styl Low

General Store to jeden z pierwszych poważniejszych supermarketów. Sprzedaje on Fruit'n'Veg, Dairy, Newspapers oraz Bread. Nie są to może zbyt opłacalne towary ale przy połączeniu ich w jeden interes można uzyskać nawet zadowalające zyski ze sprzedaży. Warto go wybudować ale utrzymuj do tylko do momentu gdy pojawią się Department Stores... Opłacalność: 6/10

Grocery Store

Proponowany wygląd: 2x2, 3 piętra, styl Low

Jest to kolejny kiepski interes, możesz go wybudować ale tylko wtedy gdy żądają tego mieszkańcy a nie możesz jeszcze postawić General Store nie mówiąc już o większych sklepach. Ceny ustal na około 3$ a być może nawet co nieco sprzedasz :-) W dalszej części zabawy najlepiej zamienić go na coś innego. Opłacalność: 3/10 (na początku), 1/10 (w dalszej części rozgrywki)

Hardware Store

Proponowany wygląd: 1x2, 3 piętra, styl Medium

Jest to taki typowy średniak, jedyną zaletą tego biznesu jest niewielka wymagana przestrzeń, która pozwoli na w miarę przyzwoite obroty. Ceny w Hardware Store powinny oscylować w granicach 9 dolarów. Buduj tylko wtedy gdy społeczność naprawdę się tego domaga. Opłacalność: 5/10

Health Club

Proponowany wygląd: 2x2, 2 piętra, styl High

Jedynym poważnym minusem Health Clubu jest to, iż nie może on mieć więcej niż dwóch pięter. Jeśli jednak zdecydujesz się w niego zainwestować to wydane pieniążki bardzo szybko się zwrócą albowiem Health Club nie tylko zastępuje wysłużony Doctor's Office ale ma także funkcję Recreational, za którą zarabia się więcej niż nawet za same usługi lekarskie! Polecam - buduj i to szczególnie wtedy gdy Healthcare jest wysoko w hierarchii priorytetów na danym osiedlu. Opłacalność: 9/10

Ice Cream Parlor

Proponowany wygląd: 3x1, 3 piętra, styl Low

Ice Cream Parlor to zdecydowanie jeden z najbardziej opłacalnych "małych" biznesów czyli tych gdzie zyski za jedną sztukę produktu wynoszą kilka dolarów. Wbrew pozorom, w tym przypadku ceny można naprawdę nieźle podwindować (nawet do 6-8$!!), jest to także interes bardzo uniwersalny, w zasadzie można go budować wszędzie a i tak znajdzie się klientela (czyli zaliczymy go do "pewniaków" :-)). Opłacalność: 8/10

Jewelry Store

Proponowany wygląd: 1x2, 3 piętra, styl High

Jubiler, podobnie jak Furniture Store, jest jednym z najbardziej eksluzywnych sklepów jakie pojawiają się już od samego początku zabawy. Musisz jednak zwracać dużą uwagę na ceny, dostosowanie ich do potrzeb mieszkańców zajmie Ci co najmniej 3-4 dni. Buduj go tylko tam gdzie istnieje duże zapotrzebowanie na artykuły jubilerskie. Proponowana przeze mnie cena startowa (czyli od niej rozpoczynamy eksperymenty) to okolice 30 dolarów. Opłacalność: 6/10

Music Store

Proponowany wygląd: 2x3, 5 pięter, styl Medium

O ten biznesik powinieneś się zatroszczyć od razu, gdy tylko pojawi się możliwość jego postawienia. Praktycznie każda zamieszkana dzielnica posiada duże zapotrzebowanie na płyty muzyczne... Warto również stawiać go na możliwie jak największej przestrzeni. Może być większy nawet od tego co zaproponowałem powyżej chociaż i taki sklep w zupełności wystarczy. Nie ma najmniejszego problemu ze sprzedażą towarów a więc proponuję ustalić ceny na 9-10$ (ewentualnie jeżeli sklep jest gigantyczny i sprzedaje o wiele więcej może to być 7-8$). Opłacalność: 8/10

News Stand

Proponowany wygląd: 1x2, 2 piętra, styl Low

Jest to najtańszy możliwy biznes. Jeżeli zechcesz to może nawet zajmować zaledwie jedno pole. Jeśli masz więc pustką kratkę i nie wiesz co z nią zrobić to postaw News Stand. Opłacalne aż do momentu gdy będziesz mógł wybudować supermarket sprzedający między innymi gazety. Za żadną cenę nie stawiaj go na terytorium wroga, na 99% będzie to stratny interes. Na początek gazetki wyceń na 1,70-1,90$. Opłacalność: 5/10 (na początku), 1/10 (w dalszej części rozgrywki)

Pharmacy

Proponowany wygląd: 2x2, 3 piętra, styl High

Apteka to jeden z najsłabszych biznesów. Jest nieopłacalna, to w zasadzie niewiele lepszy Doctor's Office. Nie wytrzymuje konfrontacji z Health Clubem. Raczej nie buduj a jeśli już to na czterech kratkach żeby nie tracić zbyt dużo wolnej przestrzeni. Ceny mogą być tylko troszkę wyższe od Doctor's Office (maksymalnie o dolar lub dwa). Opłacalność: 2/10

Phone Shop

Proponowany wygląd: 2x2, 3 piętra, styl High

Monopoly GSM serdecznie zaprasza ;-) Tak jest, mamy także sklep z telefonami komórkowymi. Z oczywistych względów pojawia się on dopiero w latach 80-tych. Cztery krateczki to maksimum, sklep nie może być niestety większy. Zyski nie są może szokujące (w porównaniu np. do Computer Store) ale nie jest źle, buduj w ciemno (nie musisz sprawdzać zapotrzebowania). Na początek ceny ustal na 20-25$, jeśli komórki będą się sprzedawały to je podnieś, nawet o 10-15 dolarów. Opłacalność: 8/10

Souvenir Shop

Proponowany wygląd: 3x1, 2 piętra, styl Low

Rzadko stawiany biznesik, niby jest z nim wszystko OK ale strasznie rzadko Souvenirs znajdują się na wykresie zapotrzebowania... Raczej odradzałbym a jeśli już się upierasz to buduj go maksymalnie na powierzchni trzech pól. Nie uda Ci się raczej "wydoić" od klientów więcej niż 7-8 dolarów za sztukę. Opłacalność: 4/10

Sports Store

Proponowany wygląd: 2x2, 4 piętra, styl Medium

Sklep z artykułami sportowymi pojawia się w tym samym momencie co porównywalny Music Store. Oba sklepy zapewniają zbliżoną sprzedaż i podobnie jak w przypadku sklepiku muzycznego zapotrzebowanie na Recreational Goods jest raczej wysokie. Dopiero po postawieniu Health Clubu możemy pozbyć się Sport Store'a, do tego momentu będzie to jeden z lepszych interesów. A ceny? Średnio 22-27$ za sztukę, sami przyznacie, że to niemało... Opłacalność: 8/10