Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Microsoft Flight Simulator 2002 Professional Edition - poradnik do gry

Microsoft Flight Simulator 2002 Professional Edition - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Lądowanie (3) | Lot poradnik Microsoft Flight Simulator 2002 Professional Edition

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

O idealnym wskazaniu możemy mówić, kiedy obie igły tworzą krzyż na wskaźniku. Wtedy na 100% lecimy idealnie na pas. Uwaga, blisko pasa igła pozioma może zacząć się odchylać. Nie zwracamy już na to uwagi, koncentrujemy się raczej na "posadzeniu" samolotu. Należy też wspomnieć, że aby "tropić" poziomą igłę, to po momencie jej uchwycenia, cały czas będziemy musieli już schodzić w dół. Jak ostro? Kwestia wyczucia, polecam ok. 600-700 stóp na minutę (wg wskaźnika Vertical Speed).

Na koniec moja osobista porada, jak najprościej zapamiętać zasady "tropienia" igieł na ILS:

  • Igła ucieka mi w prawo! Muszę odbić w prawo!
  • Igła ucieka mi w lewo! Muszę odbić w lewo!
  • Igła ucieka mi w górę! Muszę zatrzymać opadanie!
  • Igła ucieka mi w dół! Muszę mocniej opadać!

Około 6 mil od pasa (wg DME) opuszczamy klapy na pozycję 10. Wiąże się to zawsze z uniesieniem nosa samolotu w górę, ale możemy to skontrować odpychając lekko wolant od siebie. Włączamy też światło lądowania (LAND). Powoli przymykamy teraz przepustnicę, żeby zwolnić do około 80-90 węzłów. W odległości 1 mili od pasa opuszczamy jeszcze niżej klapy i zwalniamy do 60-70 węzłów. Widok z kokpitu w czasie lądowania nie jest tu zbyt dobry (innymi słowy - guzik widać), więc możemy odebrać sobie odrobinę realizmu wyłączając panel przedni - SHIFT-1. Robimy to jednak na samej końcówce, kiedy nie jest nam już potrzebne wskazanie ILS, a tylko prędkość i wysokość (mamy to wyświetlone u góry ekranu dzięki CTRL-Z). Kiedy miniemy próg pasa, zamykamy całkowicie przepustnicę, ściągamy LEKKO drążek na siebie (żeby nie celować śmigłem prosto w beton) i pozwalamy samolotowi samodzielnie opaść na pas.

Tuż przed przyziemieniem - Lądowanie (3) - Lot - Microsoft Flight Simulator 2002 Professional Edition - poradnik do gry
Tuż przed przyziemieniem

Mam nadzieję, że wszystko się udało i jesteśmy już na ziemi! W przeciwieństwie do szybszych, cięższych samolotów, Cessna 182S nie wymaga hamowania i sama zacznie wytracać prędkość na pasie. Nie dopuśćmy do tego, by zatrzymała się całkowicie na pasie, więc kiedy zwolni do ok. 20 węzłów, dodajmy trochę mocy. Teraz musimy jak najszybciej opuścić pas, o czym prawdopodobnie szybko powiadomi nas wieża. Szukamy więc pierwszego zjazdu z pasa. W Rzeszowie zjazd jest akurat przy początku pasa, więc na 100% go minęliśmy. Musimy powolutku zawrócić więc na pasie aby odszukać zjazd. Zaraz po opuszczeniu pasa dostaniemy polecenie przełączenia się na Ground (kontrolę naziemną). Prosimy ich wtedy o doprowadzenie na parking (Request Taxi To Parking/To The Gates). Kiedy dostaniemy instrukcje, ponownie możemy skorzystać z różowej linii, która doprowadzi nas na miejsce. Kołując, po drodze podnosimy klapy do zera. Kiedy zatrzymamy się już w punkcie parkowania, zaciągamy hamulec postojowy (CTRL-.), wyłączamy wszystkie światła, a następnie przekręcamy kluczyk w pozycję OFF, aby wyłączyć silnik.

W całej tej procedurze z pewnością najtrudniejszym elementem do nauki jest lądowanie. Zachęcam do próbowania swoich sił także na innych trasach. Kiedy opanujecie już Cessnę, kolejnym krokiem może być np. Beechcraft BE58 Baron, dwusilnikowy, szybszy samolot. Należy wcześniej poznać jego dane, łącznie z prędkościami startu, lądowania, itd., gdyż różnią się one oczywiście od tych z Cessny. Należy po prostu próbować, świat FS2002 stoi przed Wami otworem!

Na zakończenie chciałbym dodać iż nie jestem pilotem w rzeczywistości, dlatego wszystkich prawdziwych lotników z góry przepraszam za niezgodności czy uproszczenia we wszystkich opisanych procedurach. Poradnik ten napisano wyłącznie na potrzeby wirtualnego latania.