2002Najciekawsze recenzje gier strategicznych
Recenzje gier strategicznych opublikowane w 2002 roku.

Heroes of Might & Magic IV - recenzja gry
recenzja gry11 kwietnia 2002
Czwarta część przebojowej strategii turowej Heroes of Might & Magic IV doczekała się znacznie poprawionego enginu graficznego, zmienionych zasad walki oraz rozwoju infrastruktury miast i rozbudowanego drzewa wynalazków.
Heroes of Might & Magic IV - recenzja gryDino Island - recenzja gry
recenzja gry31 października 2002
Dino Island to strategia ekonomiczna, w której gracze mogą sprawdzić się w roli managera parku dinozaurów.
Dino Island - recenzja gryStarmageddon - recenzja gry
recenzja gry10 maja 2002
Starmageddon to nowa produkcja firmy Lemon Interactive, rodzimego dystrybutora gier, określana jako „kosmiczny RTS 3D nowej generacji”.
Starmageddon - recenzja gryRIM: Bitwa o Planetę - recenzja gry
recenzja gry12 czerwca 2002
RIM: Battle Planets to gra strategiczna przenosząca graczy do odległej przyszłości. Ziemski statek badawczy Solarius przemierzając przestrzeń gwiezdną natrafia, w strefie nazywanej Outer RIM, na ślady starożytnej, wysokorozwiniętej cywilizacji.
RIM: Bitwa o Planetę - recenzja gry
Warcraft III: Reign of Chaos - recenzja gry
recenzja gry6 lipca 2002
Serii Warcraft opisywać nie trzeba. Nie dzierży ona zaszczytnego tytułu pierwszego RTS w historii (który z niejakimi zastrzeżeniami można przyznać Dune II), ale za to na pewno zyskała sobie miejsce w historii gatunku. Co zaoferuje nam trzecia odsłona?
Warcraft III: Reign of Chaos - recenzja gry
Warcraft III: Reign of Chaos - PL
recenzja gry19 lipca 2002
Reign of Chaos to trzecia odsłona doskonałej strategicznej serii WarCraft. Według producenta jest kolejnym stadium w ewolucji RTSów noszącym nazwę RPS, czyli Role-Playing Strategy.
Warcraft III: Reign of Chaos - PLThe Gladiators - recenzja gry
recenzja gry18 grudnia 2002
The Gladiators to jak określają twórcy, zespół Eugen Systems, nowa generacja strategii czasu rzeczywistego, przepełniona wartką akcją i zawierająca elementy RPG...
The Gladiators - recenzja gryIndustry Giant II - recenzja gry
recenzja gry7 listopada 2002
Akcja Industry Tycoon II przenosi nas w gospodarcze realia Ameryki XIX i XX wieku. Ponownie mamy możliwość stworzenia przedsiębiorstwa o globalnym zasięgu, zajmującego się praktycznie wszystkim co przynosi dochody...
Industry Giant II - recenzja gryShogun: Total War - The Mongol Invasion - recenzja gry
recenzja gry3 stycznia 2002
The Mongol Invasion to oficjalny dodatek do Shogun: Total War, w którym powracamy do średniowiecznej Japonii. Państwo, jakie w Total War z takim trudem udało nam się zjednoczyć pod jednym sztandarem, staje w obliczu nowego niebezpieczeństwa.
Shogun: Total War - The Mongol Invasion - recenzja gryŚ.W.I.N.I.A. - recenzja gry
recenzja gry11 marca 2002
S.W.I.N.E. to zabawna strategia czasu rzeczywistego, której tematem jest wojna pomiędzy dwoma państwami: świń i królików. 3 sierpnia świńska armia pod przywództwem SteelFang’a przekroczyła granicę marchewkowego państwa i zaatakowała jego mieszkańców.
Ś.W.I.N.I.A. - recenzja gryHegemonia: Żelazne Legiony - recenzja gry
recenzja gry30 grudnia 2002
Hegemonia – Żelazne Legiony to kosmiczna strategia stworzona przez autorów ciepło przyjętej przez graczy znanej gry Imperium Galactica II. W dobie posuchy na tego typu tytuły z tym większym zainteresowaniem przyjrzeliśmy mu się i oto co odkryliśmy...
Hegemonia: Żelazne Legiony - recenzja gryStar Wars: Galactic Battlegrounds - recenzja gry
recenzja gry14 marca 2002
Star Wars: Galactic Battleground to strategia czasu rzeczywistego osadzona w realiach najsłynniejszej gwiezdnej sagi stworzonej przez George’a Lucasa - Star Wars.
Star Wars: Galactic Battlegrounds - recenzja gryHostile Waters: Antaeus Rising - recenzja gry
recenzja gry20 marca 2002
Hostile Waters: Antaeus Rising to strategiczna gra akcji 3D, której akcja przenosi nas w rok 2032. Na Ziemi panuje ogólnoświatowy pokój, a wszystkie narody współpracują ze sobą, pragnąc stać się cywilizacją globalną.
Hostile Waters: Antaeus Rising - recenzja gry
Myth III: Era Wilka - recenzja gry
recenzja gry27 marca 2002
Trzecia część znanej strategii czasu rzeczywistego Myth o podtytule The Wolf Age. Jej akcja rozgrywa się tysiąc lat przed wydarzeniami znanymi z Myth: The Fallen Lords i skupia się na życiu Connachta
Myth III: Era Wilka - recenzja gryPersian Wars - recenzja gry
recenzja gry28 marca 2002
Persian Wars to strategia czasu rzeczywistego posiadająca wiele interesujących elementów typowych dla gier przygodowych. Jej akcja rozpoczyna się gdy z niebios spada na ziemię Pierścień Króla Salomona, przedmiot kryjący w sobie potężną i niesamowitą moc.
Persian Wars - recenzja gryConquest: Wojny Pogranicza - recenzja gry
recenzja gry3 kwietnia 2002
Conquest: Frontier Wars to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, w której cała akcja toczy się w przestrzeni kosmicznej.
Conquest: Wojny Pogranicza - recenzja gryLa Grande Armee At Austerlitz - recenzja gry
recenzja gry8 kwietnia 2002
Pierwsza gra strategiczna firmy Matrix Games z serii La Grande Armee Campaign, przedstawiającej najsławniejsze bitwy w historii.
La Grande Armee At Austerlitz - recenzja gryBattalia - recenzja gry
recenzja gry8 kwietnia 2002
Gra strategiczna umożliwiająca graczom odtworzenie historycznych bitew z okresu 1700-1870. Jej autorem jest dr Turcan, twórca, który niegdyś zasłynął wśród zachodnich graczy takimi rewelacyjnymi tytułami jak: Wielka Armada, Borodino, Austerlitz...
Battalia - recenzja gryCar Tycoon - recenzja gry
recenzja gry15 kwietnia 2002
Car Tycoon to gra strategiczno-ekonomiczna, w której gracze mogą wcielić się w szefa firmy zajmującej się projektowaniem, konstruowaniem, dystrybucją oraz sprzedażą pięknych samochodów.
Car Tycoon - recenzja gryPrimitive Wars - recenzja gry
recenzja gry16 kwietnia 2002
Na fali olbrzymiej popularności Starcrafta w Azji, zaczęły powstawać coraz to nowe RTSy, mniej lub bardziej nawiązujące do klasycznego już arcydzieła. Primitive Wars, stworzona przez koreańską firmę Wizard Soft, jest jedną z nich.
Primitive Wars - recenzja gryColobot - recenzja gry
recenzja gry23 kwietnia 2002
Colobot to strategia czasu rzeczywistego przeznaczona dla najmłodszych miłośników komputerowej rozrywki. Gracze mają za zadanie pomóc dzielnemu astronaucie, który w wyniku cięć budżetowych w NASA, musi samotnie znaleźć nowy dom dla Ziemian.
Colobot - recenzja gryStar Trek Deep Space Nine: Dominion Wars - recenzja gry
recenzja gry3 czerwca 2002
Dominion Wars to gra strategiczna osadzona w świecie Star Trek. Fabuła oparta jest o dwa ostatnie sezony znanego również w Polsce serialu Deep Space Nine, opowiadającego o przygodach bohaterskiej załogi stacji kosmicznej.
Star Trek Deep Space Nine: Dominion Wars - recenzja gry
Warlords: Battlecry II - recenzja gry
recenzja gry17 czerwca 2002
Warlords Battlecry II to może nieco niedoceniona i pozostająca w cieniu „wielkich” konkurentów, ale wcale nie gorsza, gra strategiczna z dużym naciskiem położonym na rozwój postaci głównego bohatera, czyli elementu typowego dla cRPG.
Warlords: Battlecry II - recenzja gryCapitalism II - recenzja gry
recenzja gry16 maja 2002
Capitalism II to sequel znanej strategii ekonomicznej wydanej 1995 roku. Ponownie pozwala graczom samodzielnie, w domowym zaciszu przeistoczyć się w wielkiego rekina światowej finansjery, stworzyć największą międzynarodową korporację...
Capitalism II - recenzja gryWarrior Kings - recenzja gry
recenzja gry17 maja 2002
Warrior Kings to strategia czasu rzeczywistego będąca hybrydą gier Lords of the Realms 2 i Shogun. Akcja przenosi graczy do średniowiecznego świata Orbis, gdzie rozpoczynają grę jako mało znaczący władca zrujnowanego państwa.
Warrior Kings - recenzja gryKnights & Merchants: The Peasants Rebellion - recenzja gry
recenzja gry5 lutego 2002
„The Peasant Rebellion” to kontynuacja Knights & Merchants, która nie tak dawno ujrzała światło dzienne, jednakże na pewno nie możemy nazwać jej drugą częścią.
Knights & Merchants: The Peasants Rebellion - recenzja gryThe Troma Project - recenzja gry
recenzja gry6 lutego 2002
Strategia turowa przepełniona seksem, krwią i brutalnością, stworzona przez bardzo kontrowersyjny polski zespół NekroSoft, odpowiedzialny za powstanie Rezerwowych Psów.
The Troma Project - recenzja gryEarth 2150: Lost Souls - recenzja gry
recenzja gry7 lutego 2002
Earth 2150: Lost Souls to kontynuacja słynnych strategii czasu rzeczywistego Earth 2150: Escape from the Blue Planet oraz Earth 2150: The Moon Project. Jest siódmy grudnia roku 2150, a do końca istnienia naszej planety zostało tylko kilka krótkich godzin.
Earth 2150: Lost Souls - recenzja gryTropico: Rajska Wyspa - recenzja gry
recenzja gry14 lutego 2002
Tropico: Paradise Island to oficjalny dodatek do strategii ekonomicznej - Tropico - firmy Pop Top Software. Gracz ponownie ma okazję stać się dyktatorem małej wysepki położonej gdzieś na Karaibach.
Tropico: Rajska Wyspa - recenzja gryEtherlords - recenzja gry
recenzja gry16 stycznia 2002
W Etherlords bardzo wyraźnie widać fascynację autorów Magic the Gathering. Fascynację tak daleko posuniętą, że można w tym wypadku mówić o bezkrytycznym naśladownictwie.
Etherlords - recenzja gry