2005Najciekawsze recenzje gier
Recenzje gier opublikowane w 2005 roku.

Need for Speed: Most Wanted - recenzja gry
recenzja gry25 listopada 2005
Najnowsza odsłona jednej z najbardziej lubianych serii ścigałek, czerpiąca pełnymi garściami ze swych poprzedniczek. Tym razem znów uciekamy przed policją jak za starych czasów i ponownie świetnie się bawimy.
Need for Speed: Most Wanted - recenzja gryShadow Vault - recenzja gry
recenzja gry27 lipca 2005
Połowa XX wieku, nikt nie podejrzewa istnienia istot pozaziemskich. Obcy statek atakuje naszą planetę, co w konsekwencji doprowadza do wybuchu zakrojonego na szeroką skalę konfliktu. Wykorzystane zostają arsenały atomowe poszczególnych mocarstw.
Shadow Vault - recenzja gry
Sid Meier's Civilization IV - recenzja gry
recenzja gry28 listopada 2005
Gry komputerowe jak każda z dziedzin rozrywki mają swoich klasyków i mistrzów. Sid Meier jest jednym i drugim, a przynajmniej dwie z firmowanych jego nazwiskiem gier bez wątpienia na stałe weszły do kanonu. Jedną z nich jest Cywilizacja.
Sid Meier's Civilization IV - recenzja gry
Fable: Zapomniane Opowieści - recenzja gry
recenzja gry23 września 2005
Wzruszająca bajka o tym, jak to Piotruś Kłamczuszek próbuje rehabilitować się przed ludem krainy gier wideo za wcześniej niedotrzymane obietnice. Innymi słowy Peter Molyneux i jego autorski koktajl z Diablo i Zeldy.
Fable: Zapomniane Opowieści - recenzja gry
Grand Theft Auto: San Andreas - recenzja gry na PC
recenzja gry14 czerwca 2005
Świetny klimat, doskonała muza, olbrzymie miasta, dowolność poczynań - czegóż chcieć więcej? Najwspanialsza odsłona Grand Theft Auto przybyła, by skraść nasze serca oraz... mnóstwo wolnego czasu.
Grand Theft Auto: San Andreas - recenzja gry na PCGorky 02: Aurora Watching - recenzja gry
recenzja gry24 stycznia 2005
„Gorky 02” jest grą dobrą – ładną, nastrojową i grywalną – jednak o ile „Gorky Zero” był zupełnie inny od protoplasty – „Gorky 17” – o tyle „Gorky 02” bardzo niewiele od swojego poprzednika odbiega – jest po prostu jego drugą częścią.
Gorky 02: Aurora Watching - recenzja gry
Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords - recenzja gry
recenzja gry24 lutego 2005
Długo i niecierpliwie czekaliśmy na drugą część KOTOR-a. Gra, którą otrzymaliśmy, nie jest tym, czego się spodziewaliśmy, chociaż ciągle mamy do czynienia z niezłym erpegiem.
Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords - recenzja gryMetal Gear Solid 3: Snake Eater - recenzja gry
recenzja gry25 lutego 2005
Emocje to jeden głównych czynników, który kształtuje naszą osobowość. To one mają największy wpływ na to co zapamiętujemy - na jakiś czas, lub do końca życia. I to właśnie one sprawią, że zapamiętacie MGS3:SE na bardzo, ale to bardzo długo...
Metal Gear Solid 3: Snake Eater - recenzja gry
Gothic II: Noc Kruka - recenzja gry
recenzja gry1 marca 2005
Rozszerzenie „Gothica II”, jednej z najlepszych gier fabularnych, czyniące z niego wzór do naśladowania zarówno pod względem bogactwa i klimatu świata, nieliniowości rozgrywki jak i możliwości rozwoju postaci. Wydane jedynie w Niemczech i w Polsce.
Gothic II: Noc Kruka - recenzja gryEmpire Earth II - recenzja gry
recenzja gry30 maja 2005
„Empire Earth” była niezwykle rozbudowaną strategią czasu rzeczywistego – gra została uznana przez serwis GameSpy za najważniejszą produkcję roku 2001. „Empire Earth II” to również niezwykle udana gra. Musiszmieć dla każdego fana RTS-ów.
Empire Earth II - recenzja gryBet on Soldier: Krwawy Sport - recenzja gry
recenzja gry15 listopada 2005
Głównym punktem programu są specjalnie wytrenowani żołnierze, prowadzący ze sobą walki na śmierć i życie. Aby nie było zbyt barbarzyńsko, akcja została umiejscowiona w alternatywnej teraźniejszości, w której od niepamiętnych czasów trwa wojna.
Bet on Soldier: Krwawy Sport - recenzja gry
F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon - recenzja gry
recenzja gry2 listopada 2005
„Rozmowa telefoniczna na końcu gry dobiła mnie całkowicie, wpędziła w stan fizycznego odrętwienia i psychicznego wysiłku. Wysiłku koniecznego do przypomnienia sobie, że F.E.A.R. to zwykła gra komputerowa, a ja jestem zwykłym graczem”.
F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon - recenzja gry
Prince of Persia: Dwa Trony - recenzja gry
recenzja gry27 grudnia 2005
Trzecia odsłona nowych przygód perskiego księcia zachowała klimat swoich poprzedniczek. Miłośnicy piasków czasu będą wniebowzięci, zwolennicy zmian i nowinek... hm.
Prince of Persia: Dwa Trony - recenzja gryOpowieści z Narnii: Lew, Czarownica i stara szafa - recenzja gry
recenzja gry13 grudnia 2005
Chronicles of Narnia: The Lion, Witch and Wardrobe, właśnie wylądowała na sklepowych półkach. Film o tym samym tytule wejdzie do kin niebawem. Czy warto zawracać sobie głowę grą czy może czekać na film? A może najlepiej po prostu sięgnąć po książkę?
Opowieści z Narnii: Lew, Czarownica i stara szafa - recenzja grySkoki narciarskie 2006 - recenzja gry
recenzja gry21 listopada 2005
Siła Skoków narciarskich 2006 tkwi w prostocie wykonania. Zrezygnowanie z pewnych pomysłów nie musi się każdemu spodobać, ale na pewno przyśpieszyło rozgrywkę i wciągnie zapalonych fanów skoków narciarskich.
Skoki narciarskie 2006 - recenzja gry
Gran Turismo 4 - recenzja gry
recenzja gry31 maja 2005
Gra wita nas hasłem „The drive of your life”, czy to nie za bardzo wzniosły slogan? W każdym razie, na nowe Gran Turismo przyszło nam czekać niemal cztery lata. Czy opłaciło się? Jakie zmiany poza maską nowych aut i tras wprowadzili twórcy gry?
Gran Turismo 4 - recenzja gry
Twierdza 2 - recenzja gry
recenzja gry24 czerwca 2005
Błąd na błędzie, a jednak da się w drugą część Twierdzy grać. Co więcej, zarządzanie średniowiecznym miasteczkiem daje wiele satysfakcji. Zajmujemy się ekonomią, dbamy o wykwintne życie naszego Lorda oraz budujemy zamki i prowadzimy wojny.
Twierdza 2 - recenzja gryFIFA Street - recenzja gry
recenzja gry17 maja 2005
Marka EA Big nie bez powodu kojarzy się graczom z efektownie wykonaną, zręcznościową „sportówką”, która niekoniecznie będzie miała coś wspólnego z realizmem rozgrywki, ale na pewno odznaczy się sporymi pokładami grywalności.
FIFA Street - recenzja gryHaunting Ground - recenzja gry
recenzja gry7 czerwca 2005
To smutna gra. Chcielibyśmy, by Fiona mogła po prostu uciec od tego koszmaru, wydostać się z mrocznego Belli Castle i nigdy doń nie wracać. Ale czy w ogóle będzie to dla niej możliwe?
Haunting Ground - recenzja gryPlayboy: The Mansion - recenzja gry
recenzja gry23 maja 2005
Wcielamy się w postać szefa Playboya. Nasze zadanie jest proste, pokierować wydawnictwem tak, aby stało się ono jak najbardziej znane i popularne. Jedno trzeba przyznać – takich gier ekonomicznych mamy na konsolę PlayStation 2 bardzo mało.
Playboy: The Mansion - recenzja gryDoom 3: Resurrection of Evil - recenzja gry
recenzja gry2 maja 2005
Co do tego, że oficjalny dodatek do Doom 3 powstanie, nie było wątpliwości. Pokonanie Cyberdemona i zamknięcie portalu do Piekła tak naprawdę nie rozwiązywało problemu, wszak w otchłani wciąż tkwił Malcolm Betruger – główny prowodyr całego zamieszania.
Doom 3: Resurrection of Evil - recenzja gryRestricted Area - recenzja gry
recenzja gry28 kwietnia 2005
Rok 2083. Po doszczętnym wyniszczeniu klimatu ludzkość jednak odrodziła się na nowo. Mieszkańcy Ziemi opanowali sytuację i żyją teraz na martwej planecie. Powstał rząd, który jednak nie posiada żadnej realnej władzy.
Restricted Area - recenzja gryConstantine - recenzja gry
recenzja gry30 maja 2005
Gracz wciela się w postać Johna, którego filmowy wizerunek stworzył Keanu Reeves. W grze pozostał z niego tylko smolisty nałóg oraz symboliczna ilość złośliwych docinek. Jednak fani filmu powinni być jak najbardziej z gry „Constantine” zadowoleni.
Constantine - recenzja gryHearts of Iron 2 - recenzja gry
recenzja gry15 lutego 2005
„Hearts of Iron II” to kontynuacja znanej serii strategii wojenno-ekonomicznych. Teoretycznie jest to druga część gry „Hearts of Iron”, lecz jej korzenie sięgają zamierzchłych czasów, kiedy na rynku pojawił się przebój „Europa Universalis”.
Hearts of Iron 2 - recenzja gryCold Fear - recenzja gry
recenzja gry9 marca 2005
„Cold Fear” sprawia wrażenie gry, w której autorzy tak bardzo skupili się na kilku istotnych efektach graficznych, że zapomnieli o całej reszcie. Potencjał został zmarnowany przez drętwą fabułę, praktycznie żaden poziom trudności i krótki czas rozgrywki.
Cold Fear - recenzja grySacred: Podziemia - recenzja gry
recenzja gry20 lipca 2005
Ludy Ancarii cieszyły się ze zwycięstwa nad mrocznym magiem i wydawało się, że w krainie zapanuje harmonia. Radość nie trwała długo, bo Shaddar powraca. Co więcej, książę Valor nie żyje, a demon z piekielnych otchłani porywa baronową Vilyę.
Sacred: Podziemia - recenzja gryKozacy II: Wojny Napoleońskie - recenzja gry
recenzja gry21 czerwca 2005
Autorzy drugiej części Kozaków nie poszli na skróty – włożyli w ten tytuł naprawdę wiele serca, co widać chociażby po dużej liczbie nowatorskich zmian. W zasadzie mamy do czynienia z inną grą.
Kozacy II: Wojny Napoleońskie - recenzja gryWorms 4: Totalna Rozwałka - recenzja gry
recenzja gry6 października 2005
Z jednej strony jest to gra przyjemna, lekka i zabawna. Z drugiej niemal się nie odróżnia od swoich trójwymiarowych poprzedniczek. Polonizacja jest zaś po prostu dobra. Czy jednak nowe Wormsy pozwalają się w nich zatracić?
Worms 4: Totalna Rozwałka - recenzja gry7 Sins - recenzja gry
recenzja gry17 czerwca 2005
Istnieje na rynku gier zakątek, w którym mieszczą się gry erotyczne – czasem, jak seria Larry, okraszone humorem. Do tej kategorii należy zaliczyć 7 Sins, chociaż tutaj łóżkowe figle nie stanowią jedynej formy ulegania pokusom.
7 Sins - recenzja gryBoiling Point: Road to Hell - recenzja gry
recenzja gry8 sierpnia 2005
Bohaterem gry jest Saul Myers, były legionista. Mieszka w Paryżu, jest rozwiedziony. Jego córka, Lisa, tworzy reportaże w niewielkim państewku w Południowej Ameryce – Realii. Niestety, Lisa nie dzwoni już od czterdziestu ośmiu godzin.
Boiling Point: Road to Hell - recenzja gry