Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 17 lipca 2008, 15:36

autor: Marek Grochowski

E3 2008 - Konferencja Electronic Arts

Poza producentami konsol nowej generacji na targach E3 swoje konferencje prasowe mieli też czołowi wydawcy gier wideo. Jedną z takich firm była Electronic Arts, które przez ponad godzinę zapoznawała przedstawicieli prasy ze swoją ofertą produktów.

Poza producentami konsol nowej generacji na targach E3 swoje konferencje prasowe mieli też czołowi wydawcy gier wideo. Jedną z takich firm była Electronic Arts, które przez blisko półtorej godziny zapoznawała przedstawicieli prasy ze swoją ofertą produktów.

Spotkanie z zaproszonymi gośćmi rozpoczęło się od krótkiego przeglądu popularnych marek EA – nie mogło więc zabraknąć migawek z Burnouta, Harry’ego Pottera, niezmiennie dochodowego The Sims czy też wypuszczonego niedawno Rock Banda. Po krótkim pokazie na scenie w specjalnie wynajętej sali pojawił się prezes EA, John Riccitiello, który ku uciesze gości oznajmił, że nie będzie męczył ich wykresami o wynikach sprzedaży poszczególnych tytułów ani statystykami dotyczącymi udziału koncernu w poszczególnych segmentach rynku elektronicznej rozrywki.

SimAnimals powoli staje się faktem.

O poprowadzenie właściwej części konferencji poproszony został Rod Humble, przedstawiciel zespołu EA Sims, który na wstępie swojej wypowiedzi zaanonsował grę SimAnimals na konsole Wii oraz NDS i po prezentacji krótkiego trailera oświadczył, że produkt trafi na rynek w styczniu przyszłego roku. Następnie z jego ust dowiedzieliśmy się o uruchomieniu bety internetowego sklepu z przedmiotami do gry The Sims 2, co stanowiło preludium do szerszej przemowy na temat The Sims 3. Oczom widzów ukazał się zwiastun, na końcu którego widniał termin: 2009.

Późniejszy fragment konferencji to krótkie streszczenie zawartości gry Dead Space w wykonaniu Glena Schofielda z EA Redwood Shores. Kilka obrazków, trochę gadania i wreszcie fragmenty gameplaya z przepełnionymi krwią akcentami.

Glen Schofield mówił długo, ale dla równowagi pokazał trailer z Dead Space.

Dalej na scenę wszedł Patrick Soderlund z EA Europe i korzystając z pomocy grającego na PS3 asystenta skomentował zwiastun Mirror's Edge. Zobaczyliśmy więc krótką sekwencję skoków po dachach budynków, ucieczkę przed policją, a na sam koniec deweloper obiecał, że grę da się przejść bez oddawania ani jednego strzału, choć zwolennicy przemocy także znajdą tu coś dla siebie.

Bez epatowania brutalnością obejdzie się z pewnością w Spore, kolejnej propozycji Electronic Arts, którą szczegółowo zreferował Will Wright. Pomysłodawca serii The Sims pochwalił kreatywność graczy, ponieważ z pomocą programu Fabryka Stworów wzbogacili oni świat gry o dziesiątki tysięcy istot.

Kojarzone od lat z EA gry sportowe to działka Petera Moore’a, który po odejściu z Microsoftu z zapałem przystąpił do promowania gier o koszykówce, footballu amerykańskim czy piłce nożnej. Swoją obecność na scenie znany showman poświęcił w całości zapoznaniu dziennikarzy z NBA Live 09, a by być bardziej wiarygodnym, wsparł się wizerunkiem Billa Waltona, niegdysiejszego gwiazdora NBA. Z dialogu obu panów wypłynęła wiadomość o nowej właściwości koszykarskiego symulatora, opcji Dynamic DNA, która każdego dnia pobierać będzie informacje o prawdziwych zawodnikach i na podstawie zebranych danych zaktualizuje postacie sportowców występujących w grze.

Bill Walton (w czerwonej koszulce) prezentuje NBA Live 09.

W trakcie konferencji prasowej widzieliśmy też demonstrację inicjatywy EA All Play, mającej zachęcić do zaangażowania się w elektroniczną rozrywkę większą liczbę osób. Peter Moore uruchomił zatem nową odsłonę serii Tiger Woods i rozegrał krótką, niezobowiązującą partyjkę w golfa, by udowodnić wszystkim, że granie jest tak naprawdę bardzo proste. Po występie Petera przyszła kolej na Johna Pleasantsa z oddziału Redwood Shores, który zapewnił, że w przyszłości nabywcy produktów EA uzyskają większą kontrolę nad swoimi grami i dostaną możliwość modyfikowania ulubionych tytułów. Towarzysząca konferansjerowi Nanea Reeves z EA Online dodała natomiast parę słów o systemie mikrotransakcji, który obecnie testowany jest w sklepie The Sims Store, a niebawem pojawi się również w Battlefield Heroes. Inna z epizodycznych postaci, Shawn Fanning zapowiedział portal społecznościowy Rupture, zaś Travis Boatman z EA Mobile nadmienił o planach rozwoju gier na iPhone’a.

Gabe Newell opowiada o Left 4 Dead.

Na deser pokazano nowy filmik z RPG-a Dragon Age: Origins, poprzedzony słownym wstępem Grega Zeschuka ze studia BioWare. Zaraz potem na scenie pojawił się słusznej postawy Gabe Newell z Valve i podczas gdy na ekranie wyświetlane były plansze z cechami strzelaniny Left 4 Dead, projektant opowiadał o adaptatywnym poziomie trudności FPS-a, jak również potwierdził, że tytuł trafi na PC i X360 już jesienią, dokładnie 4 listopada.

Końcówka należała jednak do Johna Carmacka z id Software. Znany programista przedstawił współpracę swojego zespołu z koncernem Electronic Arts w samych superlatywach, a z rzeczy bardziej konkretnych: zaprezentował nowy zwiastun shootera Rage. W kilka chwil po tym wydarzeniu na ekranie - w ramach powtórki - wyświetlono przegląd nadchodzącego line-upu Elektroników, a gdy montaż scen z najróżniejszych gier dobiegł końca, zgromadzeni goście opuścili salę.

Marek „Vercetti” Grochowski