Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Publicystyka 15 lipca 2008, 09:43

E3 2008 - Konferencja Microsoftu (5)

Konferencją Microsoftu rozpoczęły się tegoroczne targi E3 w Los Angeles. I jak co roku było sympatycznie, momentami nawet miło, dało się jednak zauważyć, że to nie było tak wielkie show, do jakiego przyzwyczailiśmy się za czasów Petera Moore'a.

Warto przyjrzeć się zaprezentowanym w trakcie konferencji informacjom o dystrybuowanych za pośrednictwem Xbox Live filmach. Co prawda póki co, Polaków owa oferta zupełnie nie dotyczy, niemniej jednak jest to kolejne z pól, na których rozegra się batalia pomiędzy Microsoftem a Sony. Amerykański koncern pochwalił się podpisaniem stosownych umów z takimi wytwórniami jak Universal Studios i NBC w USA i MGM oraz Constantine na terenie Europy. Dzięki temu już od teraz Amerykanie mogą obejrzeń za pośrednictwem Xbox Live Szybkich i wściekłych, Kroniki Riddicka czy 12 małp. Tym, co jednak szczególnie może uderzyć w konkurencję, jest nawiązanie współpracy z firmą Netflix, czyli największą na terenie Stanów Zjednoczonych online’ową wypożyczalnią filmów. Dlaczego to posunięcie może dotknąć Sony? Ano dlatego, że nieosiągalne do tej pory dla Microsoftu filmy pochodzące z wytwórni filmowych (np. Columbia Pictures, TriStar Pictures, Sony Pictures Classics) należących do japońskiego giganta nagle staną się dostępne na konkurencyjnej platformie. A pamiętajmy, że Sony również w planach ma uruchomienie usługi Video on Demand. Szykuje się zatem ciekawe starcie, w którym żadna ze stron nie będzie brała jeńców.

Młodzi na start. Przed Wami nowa przyszłość.

Na zakończenie garść statystyk przedstawionych przez Dona Mattricka. Tak więc Microsoft na świecie sprzedał o ponad pięć milionów więcej Xboksów 360 niż Sony pozbyło się ze swoich magazynów PS3. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy wartość sprzedaży gier na Xboksa 360 wyniosła 2.7 miliardy dolarów. Dla porównania: w przypadku Wii – $2.1 miliardy, a PS3 – miliard dolarów. Niemal identycznie przedstawia się sytuacja w przypadku tzw. third party developers ($2.2/$1.1/$0.9). W chwili obecnej na Xbox Live znajduje się dziesięć tysięcy filmów i programów telewizyjnych. Łącznie, licząc filmy, muzykę, obrazki gracza, tematy na pulpit czy zwiastuny i dema, jest to pięćset milionów plików. Ilość subskrybentów Xbox Live wzrosła z sześciu do dwunastu milionów i co pięć sekund zakładane jest nowe konto. Branża gier video jest bardziej dochodowa niż kinowe produkcje oraz branża muzyczna i DVD. To miłe, ale jakoś nie przekłada się to na poprawę wizerunku gier w społeczeństwie.

Przemysław „G4ost” Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej