Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Publicystyka 31 sierpnia 2006, 14:01

autor: Krzysztof Gonciarz

GC 2006: Blaski i trzaski (3)

Games Convention to nie targi, na których wydawcy licytują się na ilość szokujących nowinek, ale precyzyjnie skonstruowany show, którego jedynym prawdziwym celem jest rozrywka.

Z bardzo dobrej strony pokazało się Electronic Arts, podchodząc do sprawy serio i ściągając na serię pokazów i prelekcji kilka prawdziwych osobistości świata gier, co by wymienić Gabe’a Newella i Willa Wrighta, z którymi udało nam się nawet zamienić po kilka słów. Line-up Elektroników jest na tyle różnorodny, że ich pozycja jako lidera wśród wydawców zdaje się być niezachwiana. Ciężkawo co prawda słuchało się donosów na temat rewelacyjnych nowości w FIFA 2007, ale cóż z tego, skoro mieliśmy Spore, C&C3, HL2:E2, Crisis i kilka innych, dość interesujących tytułów. Poczytać o nich możecie w cyklu newsów „GOL na GC 2006”.

Silny portfel aktywów posiada również Take 2, na czele z Bioshockiem oraz Sid Meier’s Railroads (doprawdy, czuć w tym ostatnim duch klasycznych Tycoonów). Ciekawie było w ATARI (Alone in the Dark 2007, Neverwinter Nights 2) oraz Eidosie (Kane & Lynch). Nie bez echa pozostawały też ciekawostki od Ubisoftu (Dark Messiah of Might & Magic, Brothers in Arms: Hell’s Highway, Red Steel, Rayman). Ogólnie rzecz biorąc będzie się działo na przełom 2006/2007.

Jak się te wszystkie tytuły przekładają na platformowy układ sił? Pod nieobecność Playstation 3, X-Box 360 błyszczał ze wszystkich stron. Liczba fajnych gier, które na horyzoncie kilku miesięcy zasilą szeregi tej konsoli, napawa olbrzymim optymizmem – zwłaszcza w obliczu faktu, że Microsoft nareszcie postanowił nam, Polakom, oficjalnie sprzedawać tę konsolę. Była o tym nawet wzmianka przy okazji konferencji giganta z Redmont. Playstation 2 oraz X-Box odchodzą do lamusa. Na tę pierwszą maszynę naprawdę trudno było na targach znaleźć coś, co by na dłużej przykuło uwagę (a drugiej nie było praktycznie w ogóle) – zwłaszcza wśród developerów 3rd Party. Godny wzmianki jest oczywiście *genialny* Guitar Hero 2, o którego oficjalne wydanie w Polsce to chyba przyjdzie nam jakąś petycję pisać, bo ja nie wiem, ręce opadają.

GOL-owy zespół pieśni i tańca.

A co z handheldami? Dla PSP pojawił się promyczek nadziei ze strony Konami, którego Silent Hill Origins prezentuje się bardzo ładnie i na pewno dołączy do argumentów za kupnem konsolki – pytanie tylko, czy decydujących. DS fajny był, jest i będzie, co do tego chyba nikt nie miewa już wątpliwości. Poza szeregiem okołosudokowych gier poszerzających horyzonty myślowe, które dotarły niniejszym do Europy, miodnie wygląda najnowsza Castlevania (dwie grywalne postacie, które zmieniamy w locie). Na całej linii zawodzi za to dualowy Tomb Raider, całkowita porażka i wstyd – produkcja sprowadzona została do platformówki typu „3d w 2d”, czyli trójwymiarowe otoczenie, po którym poruszamy się de facto po jednej linii, w bok, nie mając specjalnych możliwości przesuwania się w głąb ekranu. Schade!

GC 2006 - Nasz punkt wiidzenia
GC 2006 - Nasz punkt wiidzenia

Kolejne targi, które nawet jeśli nie mijają pod znakiem Wii, to właśnie Wii stanowi tę obowiązkową atrakcję, bez zaliczenia której czuć byśmy mogli, że umknęło nam coś bardzo istotnego. A prócz Wii? Sporo dobrze zapowiadających się gier. No i hostessy. :)

GC 2006 - Dzień pierwszy

GC rosną w siłę - 30% co roku! Organizatorzy spodziewają się 150 tys. odwiedzających (136 tys. w minionym roku), do tego 2500 dziennikarzy z 30 krajów oraz 368 wystawców, którzy zaprezentują 200 premierowych produkcji.