autor: eJay & fsm
FILMag #46 – Wakacje, Wizyta, drugi Więzień labiryntu
Wrześniowy FILMag jest sponsorowany przez literkę W – mamy trzy głośne premiery na tę literę, którym towarzyszą m.in. wojenna Karbala, coś dla fanów boksu (Do utraty sił), nowy Transporter i świeża propozycja od twórcy bardzo udanego Labiryntu.
Spis treści
- FILMag #46 – Wakacje, Wizyta, drugi Więzień labiryntu
- Transporter: Nowa moc – restart serii o nietypowym kurierze
- W nowym zwierciadle: Wakacje – jednoczesny remake i kontynuacja hitu sprzed 32 lat
- Więzień labiryntu: Próby ognia – kolejna ekranizacja książki Jamesa Dashnera
- Do utraty sił – klasyczny bokserski dramat twórcy Dnia próby
- Karbala – współczesne wojenne kino made in Poland
- Wizyta – twórca Szóstego zmysłu wraca do horroru
- Everest – historia niebezpiecznej wyprawy z gwiazdorską obsadą
- Sicario – reżyser drugiej części Łowcy androidów opowiada o walce z kartelami narkotykowymi
- Najnowsze zwiastuny – The Hateful Eight, The Witch, Deadpool, Burnt, Victor Frankenstein
- Newsy – klapa Fantastycznej Czwórki, Prometeusz 2, Słoneczny Patrol
Everest – historia niebezpiecznej wyprawy z gwiazdorską obsadą
- Premiera: 18 września 2015
- Reżyseria: Baltasar Kormakur
- Występują: Jake Gyllenhaal, Josh Brolin, Jason Clarke, Robin Wright
- Czas trwania: 150 minut
Jeszcze 2–3 miesiące temu Everest był dla wielu kinomaniaków kompletnie anonimowy. Ot, wiadomo było, że powstaje film o zdobyciu najwyższego szczytu świata. W ciągu roku ludzie odpowiedzialni za promocję obrazu Baltasara Kormakura wypuścili tylko jedną fotkę z gotowego materiału (!), a sam zwiastun pojawił się dosłownie na ostatnią chwilę. Rezultat jest... interesujący, choć rodzi trochę obaw. Czy wątek żon dzwoniących do swoich mężów wspinających się na górę nie przyćmi czasem czystego survivalu? Czy twórcom uda się umiejętnie wykorzystać efekty specjalne i scenografię do wiarygodnego przedstawienia ekspedycji? Czy tak znakomita obsada (Brolin, Gyllenhaal, Clarke, Knightley, Worthington) nie zostanie zmarnowana? Everest ma szansę być jedną z większych niespodzianek tego roku, ale brak dobrego marketingu może mu przeszkodzić w zgromadzeniu w salach kinowych dużej liczby widzów.