Słownik gracza 20 czerwca 2011, 17:01

poziom trudności

Stopień skomplikowania rozgrywki. Najczęściej twórcy gier pozwalają graczom wybrać spośród kilku poziomów trudności, zależnie od indywidualnych preferencji i umiejętności. Standardowo są to opcje: easy (łatwy), medium (średni) i hard (trudny). Czasami jednak zdarzają się stopnie pośrednie lub wykraczające poza skalę (np. Nightmare! w grze Doom II).

Poziom trudności wiąże się zwykle z takimi elementami jak liczba punktów życia postaci gracza, liczba przeciwników oraz ich siła i wytrzymałość, limity czasowe czy komplikacja zagadek logicznych. Najwyższe ustawienie z reguły przeznaczone jest dla najbardziej zaawansowanych, hardcorowych graczy. W części gier, głównie RPG, spotyka się również specjalny, „fabularny” poziom trudności, przeznaczony dla graczy, którzy cenią sobie poznawanie samej opowieści, bez konieczności poświęcania większej uwagi walce czy elementom QTE.

Menu wyboru poziomu trudności w grze Ultrastar. - 2016-10-26
Menu wyboru poziomu trudności w grze Ultrastar.

Uwaga: w niektórych grach spotkać można mechanizm rosnącego poziomu trudności. Pozwala on dostosować stopień skomplikowania rozgrywki adekwatnie do osiągnięć gracza (np. aktualnego poziomu rozwoju głównego bohatera).

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz