Mafia: The City of Lost Heaven - poradnik do gry

Mafia jest jedyną jak do tej pory trójwymiarową grą akcji, która wskrzesza przestępcze podziemie Ameryki lat trzydziestych. Rozpoczynamy jako początkujący gangster we wpływowej rodzinie mafijnej Don Salinieri, wykonując mnóstwo nielegalnych zadań.

18 grudnia 2002Autor solucji: mass(a (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC
Pierwsza scenka filmowa wprowadza nas w fabułę – rok 1938, gangser Tommy chce sypnąć całą mafię w zamian za ochronę policji - Mafia: The City of Lost Heaven - poradnik do gry

1. Propozycja nie do odrzucenia

Pierwsza scenka filmowa wprowadza nas w fabułę – rok 1938, gangser Tommy chce sypnąć całą mafię w zamian za ochronę policji. Jego opowieść o początkach swojej kariery jest początkiem naszej gry.

Jako kierowca taksówki musimy zgubić ścigających nas i naszych pasażerów gangsterów. Co prawda Paul i Sam strzelają do przeciwników, ale na taki wariant zakończenia misji nie liczmy. Noga na gaz i rura! Gangsterzy dysponują szybszą bryczką niż nasza wysłużona taksówka i cały czas siedzą nam na ogonie, próbując staranować nas z lewej strony. Stosujemy więc klasyczne triki znane z samochodówek zręcznościowych – wciskamy się w wąskie przejazdy (np. między latarnią a murem), w ostatnim momencie skręcamy przez nadjeżdżającym z naprzeciwka pojazdem, często i gwałtownie zmieniamy kierunek jazdy albo wykręcamy na ręcznym obroty o 180°.

1 - Mafia: The City of Lost Heaven - poradnik do gry
Kolejne stłuczki zwalniają ścigany samochód - Mafia: The City of Lost Heaven - poradnik do gry

Kolejne stłuczki zwalniają ścigany samochód. Śledzimy cały czas pozycję gangsterów na radarze. Jeśli w końcu uda nam się ich zgubić, odwozimy naszych pasażerów do baru Salieriego, kierując się wg mapy na niebieski krzyżyk. Uwaga na czas! Chłopcy są lekko podziurkowani, więc musimy się spieszyć.

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem Mafia: The City of Lost Heaven - poradnik do gry zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 18 grudnia 2002.

komentarze czytelników (62)

xaze  2010-02-10 - 11:50

Przy misji 11 wcale nie musimy spotkać na lotnisku policji. W momencie, kiedy idziemy do rodziny Franka, wystarczy zastrzelić gościa, który stoi w budce i zgłasza, ze słyszał strzelaninę. xD

paviola  2010-03-07 - 23:40

gra jest zajebista szkoda ze mafia 2 to nie bedzie opowiesc o zemscie sary na salierim gra zasuzone 9/10 gdyby nie wyscig gra by byla tak samo dobra jak gta vice city

paviola  2010-03-07 - 23:44

ci ktozy maja problemy z przejsciem tego zadania z tym hotelem i haraczem jest tam taki maly lag nie trzeba tego wszystkiego robic wystarczy pojsc po tomiego i wrocic do pouliego jak sie rozejrzycie bedzie tam takie lekko uszkodone okno i tam trzeba wystrzelic caly magazynek inaczej sie nie zaliczy :D

Bolti  2010-09-11 - 10:05

Ja przejść tę misję na parowcu? W kiblu mam tylko wiadro i chyba mam coś tam posprzątać, tylko nie wiem jak. Próbowałem już z kimś rozmawiać ale nic... Pomoże ktoś?

Pirat099  2010-09-11 - 10:09

W kiblu kryje się także Colt, ale jeśli jesteś hardkorem możesz tą misje przejść i bez niego :)

redan  2010-09-11 - 10:41

@Bolti -> musisz wejść na środkowy pokład na koniec. koło schodów prowadzących na ostatni pokład (przy kole napędowym statku) jest kibel z tabliczką "klucz u kapitana" (czy coś w tym stylu) - musisz kliknąć na drzwi i wysłuchać komentarza. schodzisz na 1 pokład i szukasz kolesia w pasiastej bluzie. gadasz do niego, by dał Ci klucz do kibla. da Ci klucz o ile posprzątasz tamten zamknięty kibel. bierzesz wiadro i lecisz z kluczem do zamkniętego kibla. w "zamkniętym kiblu" wciskasz przycisk interakcji i kibel zostanie posprzątany. następnie szukasz broni. chowasz ją pod bluzę i idziesz oddać klucz. potem już tylko trzeba "sprzątnąć" kolesia przy mikrofonie.

dariaczacha  2010-10-02 - 16:28

mam problem z misja "robota na boku". podjezdzam po kolege i trąbię a on nie wychodzi z domu! Co zrobic? pomocy:(

redan  2010-10-02 - 16:30

musisz zaparkować pod oknem - powinien pojawić się przerywnik, że Poulie się wychyla z okna

dariaczacha  2010-10-02 - 16:38

probowalam w kazdym miejscu. Stalam i trabilam, nic sie nie dzieje

dariaczacha  2010-10-02 - 16:53

nie moge tego przejsc:(

redan  2010-10-02 - 16:58

a masz broń od Zółtego Pita (koleś w starym teatrze)? skąd masz auto? z ulicy czy od Lukasa?

dariaczacha  2010-10-02 - 18:05

wzielam bron od kogo trzeba, ukradlam temu kolesiowi samochód, zalatwilam go. wszystko chyba jak trzeba zrobilam

redan  2010-10-02 - 18:32

podaj email wyślę Ci jakieś save'y

dariaczacha  2010-10-02 - 18:49

chcialabym sama to przejsc. Jak mi sie nie uda do jutra to wtedy Ci podam ok?

redan  2010-10-02 - 18:55

ok, to życzę powodzenia. może jakiś bug się wkradł do gry i trzeba rozegrać misję od wcześniejszego zapisu.

bodzion  2011-01-09 - 23:51

Mam pytanie. Czy wie ktoś jak przejść misję we Free Ride Extreme, którą otrzymuje się od gostka stojącego na nabrzeżu koło tej laski co ją przed potworem ratowałem? Tam na takim placyku kwadratowym. Misja polega na tym, że muszę jechać jakąś ciężarówką która wybuchnie jak prędkość spadnie poniżej 34 mph. ...

Texas84  2011-01-10 - 00:50

Ciężarówka powinna stać przy tym gościu co Ci zleca to zadanie. Gadasz z nim. Wsiadasz i jazda bez trzymanki:) Nie wiem czemu jej u Ciebie nie ma.

bodzion  2011-01-10 - 01:09

dobra bez kitu, ale jestem głupi Ja od razu po rozmowie z kolesiem pojechałem tam na miejsce gdzie jest krzyżyk, myślałem że tam jest ciężarówka.. Nie wiem czemu mi się tak ubzdurało, nawet nie zwróciłem uwagi na tą ciężarówkę..;D ...

danio1116  2011-04-08 - 20:25

utknołem w częsci dziwka jak jestem na dachu poooooooooooooooommmmmmmmmmmooooooooooocccccccyyyyyyyyyyyyyyyy

danio1116  2011-04-25 - 18:08

pozdro