Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 lutego 2010, 10:17

autor: Adrian Werner

Wyniki Xbox Live oraz PlayStation Network

Microsoft oraz Sony ujawniły najnowsze dane dotyczące popularności swoich serwisów sieciowych, czyli Xbox Live oraz PlayStation Network. Liczbom tradycyjnie towarzyszył bogaty komentarz obu korporacji.

Microsoft oraz Sony ujawniły najnowsze dane dotyczące popularności swoich serwisów sieciowych, czyli Xbox Live oraz PlayStation Network. Liczbom tradycyjnie towarzyszył bogaty komentarz obu korporacji.

 

Wyniki Xbox Live oraz PlayStation Network - ilustracja #1

 

Abonament Xbox Live Gold opłaca obecnie 23 mln osób, co według firmy Microsoft czyni z usługi najbardziej popularny serwis społecznościowy spośród tych dostępnych przez telewizor.

Zorganizowana kilka dni temu impreza X10 pokazała, czego mogą się spodziewać użytkownicy Xboksa 360 w najbliższej przyszłości. W wywiadzie dla The Official Xbox Magazine Aaron Greenburg stwierdził, że zaprezentowane tam gry to jedynie przedsmak tego, co Microsoft zaplanował na ten rok. Obiecał, że 2010 r. będzie wspaniałym okresem dla tej konsoli i że podczas najbliższego E3 zostanie ujawnionych wiele nowych tytułów, które ukażą się jeszcze przed końcem roku.

 

Wyniki Xbox Live oraz PlayStation Network - ilustracja #2

Halo: Reach

 

Greenburgowi wtóruje Steve Beinner. Stwierdził on, że usługa Xbox Live jest tym, co najbardziej odróżnia ich od konkurencji. Tym samym zadbanie o stały napływ DLC stało się jednym z priorytetów firmy. Pomimo, iż nie zawsze udaje się zdobyć daną grę na wyłączność, to Microsoft w takich wypadkach stara się przynajmniej zagwarantować sobie ekskluzywne DLC. Jako przykłady wymieniono Dead Rising 2 oraz Call of Duty: Modern Warfare 2, w przypadku których tylko użytkownicy Xboksa 360 cieszyć się będą mogli częścią materiałów dodatkowych.

Steve Beinner zapewnił ponadto, że Microsoft nie szczędzi starań, by ich konsola posiadała zestaw tytułów, które zadowolą różnorakie gusta. Dlatego firma nie koncentruje się jedynie na popularnych mega przebojach takich jak Halo: Reach, ale dba również o zapewnienie zabawy „niedzielnym graczom” (w czym wydatnie pomóc ma Natal) oraz o bogaty wybór produkcji na XBLA.

 

Wyniki Xbox Live oraz PlayStation Network - ilustracja #3

Uncharted 2

 

Natomiast Sony pochwaliło się, że baza użytkowników PlayStation Network wzrosła do ponad 40 mln, choć należy pamiętać, że w przeciwieństwie do konkurencyjnej usługi Microsoftu, by pełni w korzystać z PSN nie trzeba opłacać abonamentu. W grudniu przychody z PlayStation Network wzrosły o 155% w porównaniu do tego samego miesiąca w roku ubiegłym.

Jack Tretton (jeden z szefów Sony) stwierdził, że miniony rok był najlepszym w historii PlayStation 3. Pochwalił się, że posiadacze PS3 wydali w 2009 r. o 15% więcej na gry. Jest to o tyle imponujące osiągnięcie, że w skali całego rynku amerykańskiego ujęte zbiorczo wszystkie platformy zanotowały spadek o 9%. Zwłaszcza owocny okazał się grudzień, w którym sprzedano ponad milion sztuk PlayStation 3 i 7,3 mln gier na tę konsolę. Najlepiej poradziło sobie oczywiście Uncharted 2, które znalazło 3mln nabywców, przebijając wynik swojego poprzednika. Sukcesem okazał się także wydany niedawno MAG, który przekroczył już 1 mln sprzedanych egzemplarzy. Do dzisiaj rozegrano w tej grze ponad 270 tysięcy potyczek.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej