Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 5 kwietnia 2009, 15:55

autor: Szymon Liebert

Twórcy Killzone 2 chwalą PlayStation 3

Przedstawiciel firmy Guerilla Games, znanej z głośnej gry Killzone 2, powiedział w wywiadzie, że PlayStation 3 wcale nie jest tak trudną platformą jak głoszą plotki. Według Hermena Hulsta trzecia generacja konsol Sony jest nawet łatwiejsza od chociażby PlayStation 2. Dotychczas wielu producentów wypowiadało się raczej negatywnie o skomplikowanym procesie tworzenia gier na ten potężny sprzęt.

Przedstawiciel firmy Guerilla Games, znanej z głośnej gry Killzone 2, powiedział w wywiadzie, że PlayStation 3 wcale nie jest tak trudną platformą, jak głoszą plotki. Według Hermena Hulsta trzecia generacja konsol Sony jest nawet łatwiejsza od chociażby PlayStation 2. Dotychczas wielu producentów wypowiadało się raczej negatywnie o skomplikowanym procesie tworzenia gier na ten potężny sprzęt.

Jak wskazuje Hulst, Guerilla Games zajmuje się platformami z serii PlayStation już od jakiegoś czasu, więc zapewne ma to wpływ na cały ogląd sytuacji. Pracownicy studia nie uważają jednak, żeby PlayStation 3 wyróżniała się jakkolwiek w kwestii problematyczności. Autor podkreśla, że konsola jest rzeczywiście specyficzna, ale nie sprawiała problemów, w odróżnieniu od PlayStation 2, która była utrapieniem.

PlayStation 3 jest więc prostsza od swojej poprzedniczki, przynajmniej zdaniem Hulsta. Naturalnie przyznaje on, że producenci tworzący gry na wiele platform mogą mieć więcej kłopotów, bo sprzęt Sony rzeczywiście jest inny od pozostałych konsol. Według Arjana Brussee, kolejnego kluczowego pracownika Guerilla Games, trzecia generacja PlayStation jest jednak przystępniejsza nawet od Xboxa 360.

Autor wskazuje na prostszą architekturę konsoli Sony. Żeby ją docenić, trzeba posiąść co prawda pewne umiejętności. Moc PlayStation 3 drzemie przede wszystkim w procesorze Cell, którego możliwości ponoć wspomagają programistów w znacznie większym stopniu niż wielordzeniowe procesory, znane zarówno z Xboxa 360, jak i pecetów. Zdaniem autora, specyficzna konstrukcja Cella upraszcza wiele kwestii.

Naturalnie powyższe stwierdzenia trzeba przyjmować z rezerwą. Guerilla Games należy do Sony i zajmuje się produkowaniem tytułów tylko i wyłącznie na konsole koncernu. Trudno oczekiwać, żeby przedstawiciele studia wypowiadali się negatywnie o PlayStation 3. Warto przypomnieć kontrowersyjne wypowiedzi prezesa SCE, który właściwie wyjawił przyczynę narzekań wielu producentów, mówiąc o braku wsparcia dla nich ze strony Sony. Czy potężną maszynę uda się oswoić w tym roku?