Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 października 2021, 14:06

autor: Miriam Moszczyńska

Streamy na Facebooku ogląda więcej osób niż na YouTubie

Według raportu Streamlabs, Facebook Gaming zdołał przegonić YouTube Gaming pod względem oglądalności na przestrzeni ostatnich trzech miesięcy. Obu platformom daleko jednak do króla streamingu, jakim jest Twitch.

W skrócie:
  • Streamlabs opublikowało raport dotyczący platform streamingowych takich jak: Twitch, YouTube Gaming oraz Facebook Gaming,
  • Facebook Gaming wyprzedził YouTube zarówno pod względem oglądalności jak i łącznego czasu trwania streamów,
  • Mimo wszystko, to Twitch wciąż utrzymuje pozycję króla platform do streamowania.

Na oficjalnym blogu Streamlabs pojawił się raport, podsumowujący trzeci kwartał 2021 roku na platformach Twitch, YouTube Gaming oraz Facebook Gaming. Zaskakujący jest fakt, że ostatni z serwisów zdołał wyprzedzić usługę należącą do Google zarówno pod względem oglądalności, jak i łącznego czasu transmisji. W dalszym ciągu wyniki obu platform pozostają jednak daleko w tyle za rezultatami niekwestionowanego króla streamingu, Twitcha.

Streamy na Facebooku ogląda więcej osób niż na YouTubie - ilustracja #1
Łączny czas oglądania streamów, źródło: https://blog.streamlabs.com

Streamlabs to firma produkująca popularne narzędzie o tej samej nazwie, umożliwiające prowadzenie transmisji na żywo w takich serwisach jak Twitch, Youtube oraz Facebook. Dzięki aplikacji streamerzy mogą w łatwy sposób m.in. monetyzować transmisje oraz dostosowywać ich wygląd. W 2019 roku firma została wykupiona przez Logitech.

Co więcej, Facebook Gaming jest jedyną z trzech platform, której oglądalność wciąż rośnie. Jak możemy przeczytać w raporcie, łączny czas oglądania streamów w serwisie YouTube spadł o prawie 13%, a w przypadku Twitcha mowa o wyniku o 11% gorszym. Ciekawie prezentuje się także statystyka, która przedstawia czas, jaki streamerzy spędzili na platformach, prowadząc swoje transmisje.

Streamy na Facebooku ogląda więcej osób niż na YouTubie - ilustracja #2
Łączny czas trwania streamów, źródło: https://blog.streamlabs.com

O ile na poprzednim wykresie można wyraźnie dostrzec YouTube’a oraz Facebooka, to na powyższej grafice obie platformy giną pod blisko 223 milionami godzin transmisji na Twitchu. Pokazuje to jasno, że mimo małych sukcesów, jakie względem YouTube’a odnosi w streamingu Facebook, wciąż daleko mu do portalu spod bandery Amazona.

Podsumowując, w topowej trójce platform streamingowych zaszły drobne i raczej niespodziewane roszady. Dzięki nim (oczywiście ze sporym dystansem) możemy określić Facebook Gaming drugim najchętniej oglądanym serwisem z transmisjami na żywo. Jak długo utrzyma się taki stan rzeczy? Wyjawi to z pewnością następny raport opracowany przez Streamlabs.