Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 23 października 2012, 06:13

autor: Adrian Werner

Stacking - test na notebooku ASUS R500V

Testujemy grę Stacking na notebooku ASUS R500V.

Stacking to jedna z najbardziej zwariowanych przygodówek ostatnich lat. Sprawdźmy jak radzi sobie z nią ASUS R500V.

Po dokładny opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G75V.

 MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
  Procesor:  1.8 GHz Dual Core
   Pamięć RAM: 1 GB 
  Karta grafiki:  GeForce 8800  256 MB

REKOMENDOWANE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
  Procesor: Intel Core 2 Duo 2.2 GHz
   Pamięć RAM: 1 GB 
  Karta grafiki:   GeForce 220512 MB

Jak widać wymagania skromne. Przypomnijmy, że wykorzystany przez nas w teście ASUS R500V ma procesor Intel Core i5 3210QM 2.5 GHz, 6 GB pamięci RAM i dedykowaną kartę grafiki NVIDIA GeForce GT 630M z 2 GB pamięci.

Ustawienia niskie, rozdzielczość 1366 x 768

Stacking posiada wyjątkowo ubogie opcje graficzne i nie oferuje możliwości manipulowania poziomem detali obiektów lub szczegółowością tekstur. Zamiast tego możemy włączyć/wyłączyć kilka efektów. Testowanie zacząłem  od ich wyłączenia, czyli od stanu, który można określić mianem ustawień niskich. Rezultat był wyśmienity. Gra przez większość czasu wyświetlała 60 FPS-ów, czyli maksimum na jakie pozwala silnik. Zdarzały się spadki, ale raptem o kilka klatek w dół, więc były kompletnie niezauważalne.

Ustawienia maksymalne, rozdzielczość 1366 x 768

Przeskok na ustawienia wysokie spowodowało spory spadek wydajności, ale mimo to gra wciąż  prezentowałą płynną grafikę. Nawet w najbardziej intensywnych momentach silnik nie schodził poniżej 41 FPS-ów. Nie było więc mowy o jakichkolwiek widocznych spowolnieniach.

Podsumowanie

ASUS R500V bez żadnych problemów poradził sobie z zadaniem udźwignięcia Stacking. Nawet na maksymalnych ustawieniach notebook potrafił wygenerować płynną grafikę, pozbawioną jakichkolwiek irytujących spowolnień.

Pod testem wgrałem dla Was obrazek, który dobrze ilustruje różnice pomiędzy ustawieniami niskimi, a maksymalnymi.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej