Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 2 marca 2006, 11:24

autor: Piotr Doroń

Sprzedaż Xboxa 360 - 10-12 milionów sztuk do końca roku według analityków

Ileż to już razy zamieszczaliśmy na naszych łamach informacje o kolejnych analizach rynku growego. Zazwyczaj dane, które mogliśmy w nich znaleźć były miażdżące dla producentów konsol oraz gier. Wyniki badań przeprowadzonych przez analityka P. J. McNealy’ego oraz grupę Amtech Research są diametralnie inne.

Ileż to już razy zamieszczaliśmy na naszych łamach informacje o kolejnych analizach rynku growego. Zazwyczaj dane, które mogliśmy w nich znaleźć były miażdżące dla producentów konsol oraz gier. Wyniki badań przeprowadzonych przez analityka P. J. McNealy’ego oraz grupę Amtech Research są diametralnie inne.

Jak przewidują wymienione wyżej podmioty, sprzedaż konsoli Xbox 360 powinna wraz z końcem czerwca osiągnąć pułap 6 milionów sprzedanych egzemplarzy. Co ciekawe, jest to znacznie więcej, aniżeli prorokuje Peter Moore, człowiek odpowiedzialny w Microsofcie za dział konsolowy, który podał swego czasu liczbę oscylującą wokół 4,5 do 5,5 miliona sztuk. McNealy, wraz z Amtech Research, ogłosili ponadto, że pod koniec 2006 roku w domach graczy znajdzie się od 10 do 12 milionów egzemplarzy konsoli Xbox 360. Stwierdzili również w swym raporcie, że nieudana próba sprzedaży 2,7-3 milionów sztuk konsoli na całym świecie w okresie 90 dni po jej premierze w Stanach Zjednoczonych (udało się sprzedać ok. 1,5 miliona egzemplarzy), nie będzie miała żadnego wpływu na dalszy poziom sprzedaży.

McNealy oraz Amtech Research sprawdzili także 125 sprzedawców rozprowadzających konsolę Microsoftu na terenie USA (m.in. Wal-Mart, Best Buy, jak i GameStop). Jedynie 26 z nich uchowało po kilka konsol w magazynach. Zwykle sklepy posiadały od jednej do maksymalnie trzech sztuk konsoli (zarówno w wersji Core, jak i Premium). Jednakże znalazły się dwa, które miały odpowiednio dziesięć Premium Packów, a także sześć takowych oraz siedem wersji Core. Badanie przeprowadzone zostało pod koniec lutego.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej