Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 lipca 2014, 11:58

Skywind – wkrótce grywalna alfa moda odtwarzającego Morrowinda na silniku Skyrima

Grupa TES Renewal Project wypuściła nowy film z modyfikacji Skywind, odtwarzającej zawartość gry The Elder Scrolls III: Morrowind na silniku ostatniej odsłony tej samej serii, Skyrima. Materiał wideo obrazuje zmiany wprowadzone w wersji 0.9.4 i zapowiada publiczne udostępnienie moda w niedługim czasie.

Skywind w skrócie:
  • Co to jest: próba odtworzenia Morrowinda przy zastosowaniu technologii Skyrima
  • Twórcy: grupa TES Renewal Project
  • Liczba twórców: ponad 70
  • Początek prac: rok 2012
  • Dostępność: obecnie brak (wkrótce otrzymamy wersję alfa)
  • Termin ukończenia prac: nieznany

Skywind to jedna z najbardziej obiecujących modyfikacji ostatnich czasów – bo czy można przejść obojętnie obok projektu, który rekonstruuje grę The Elder Scrolls III: Morrowind, obiekt kultu dla wielu graczy, przy wykorzystaniu nowoczesnej technologii zastosowanej przez studio Bethesda Softworks do stworzenia The Elder Scrolls V: Skyrim? Wszystkim, którzy z utęsknieniem wypatrują tego projektu, serce znów zabije szybciej, jako że grupa TES Renewal Project wypuściła niedawno nowy film (możecie go zobaczyć powyżej). Dokumentuje on zmiany, które wprowadzono w wersji 0.9.4 moda, jednak powodem emocji, jakie ma wzbudzić materiał, nie są ani owe poprawki, ani przygrywająca ich prezentacji muzyka (jakkolwiek jest ona nadzwyczaj klimatyczna). Ekscytację wzbudzić powinna zawarta na końcu filmu informacja, że już wkrótce udostępniona zostanie „publiczna deweloperska” wersja alfa Skywinda. Więcej informacji na ten temat poznamy niebawem.

Tymczasem przyjrzyjmy się nowościom zawartym w aktualizacji do wersji 0.9.4. Przede wszystkim, zwiastun pokazuje kolejne trzy regiony Vvardenfell w odświeżonych wydaniach – Wybrzeże Azury, Zachodnią Wyrwę oraz zawartą w dodatku Przepowiednia wyspę Solstheim. Na uwagę zasługują także nowe modele dwóch kompletów pancerzy (szklanego i ze skóry netcha) oraz poprawiona wersja ebonowej zbroi. Inny element, jakim pochwalili się modderzy, to wnętrza budynków w wiosce Dagon Fel, jaskinie z odświeżonym „wystrojem” oraz zupełnie nowe obiekty graficzne, zaprezentowane na różnych przykładach.

Na koniec warto przypomnieć, że grupa TES Renewal Project w dalszym ciągu z otwartymi ramionami przyjmuje wszystkich, którzy chcą zaoferować jej swoją pomoc – jeśli macie uzdolnienia programistyczne, graficzne lub inne tego typu, a także sporo wolnego czasu, możecie udać się pod ten adres. Warto jeszcze wspomnieć, że w marcu ta sama ekipa wypuściła wersję 0.1 modyfikacji Skyblivion (czyli rekonstrukcji gry The Elder Scrolls IV: Oblvion na silniku Skyrima), a przed kilkunastoma dniami pojawiła się wersja 0.6.3 moda Morroblivion (odtwarzającego Morrowinda na silniku Obliviona).

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej