Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 kwietnia 2016, 11:25

autor: Adrian Werner

Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (4-10 kwietnia 2016 r.)

Ubiegły tydzień okazał się bardzo owocny dla polskiego rynku gier. Studio People Can Fly zdradziło swoje plany, Cenega pochwaliła się rodzimym wydaniem Dooma, do sprzedaży trafiły oldskulowe No Thing i Trench Run, udostępniono demo przygodówki Lovecraft Tales, w kioskach pojawiło się nowe CD-Action, a studio Shortbreak zapowiedziało The Collider 2 - kosmiczną strzelankę używającą gogli VR.

Ukazało się demo przygodówki Lovecraft Tales. - Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (4-10 kwietnia 2016 r.) - wiadomość - 2016-04-11
Ukazało się demo przygodówki Lovecraft Tales.

Witajcie w kolejnym wydaniu naszego cyklu podsumowującego to, co wydarzyło się na polskim rynku w minionym tygodniu.

Zapowiedzi

The Collider 2

Będące częścią firmy Techland studio Shortbreak (znane m.in. z Hellraid: The Escape) zapowiedziało kosmiczną strzelankę The Collider 2. Na razie niewiele wiadomo na temat tego projektu. Zmierza on wyłącznie na pecety i trafi do sprzedaży 19 kwietnia. Ponadto produkcja zaoferuje wsparcie dla technologii wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift i HTC Vive.

Doom

Firma Cenega potwierdziła oficjalnie, że zamierza wydać w naszym kraju grę Doom, czyli najnowszą odsłonę klasycznej serii FPS-ów studia id Software. Produkcja zmierza na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Premiera nastąpi 13 maja. Tytuł ukaże się w pełnej polskiej i angielskiej wersji językowej do wyboru.

Dla najbardziej oddanych fanów szykowana jest Edycja Kolekcjonerska, która zawierać będzie metalowe pudełko oraz 30-centymetrową figurkę demona.

Gry z czasopism

CD-Action

Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (4-10 kwietnia 2016 r.) - ilustracja #3

W minionym tygodniu do kiosków powędrował nowy numer magazynu CD-Action. Czasopismo kosztuje 15,99 złotych i dołączono do niego pełne wersje trzech gier:

  1. Castlevania: Lords of Shadow,
  2. Sins of a Solar Empire: Rebellion,
  3. Alien Rage.

Pozostałe wieści

Premiera No Thing

Doczekaliśmy się premiery No Thing, czyli surrealistycznej zręcznościówki autorstwa polskiego studia Evil Indie Games. Gra przenosi nas do 1994 roku, w retro-futurystycznej wersji wzorowanej na wizji przyszłości obecnej w filmach science-fiction z lat 70. ubiegłego wieku.

Gra została zrealizowana w formie zręcznościówki typu runner. Akcję obserwujemy z oczu postaci, która automatycznie pędzi naprzód po zawieszonych w powietrzu kładkach, a naszym zadaniem jest wykonywanie w odpowiednich momentach skrętów.

No Thing ukazało się na pecety oraz urządzenia z systemami iOS i Android. Edycje mobilne kosztują 7 złotych, a komputerowa 9 zł. Na wszystkich trzech platformach jest to produkcja premium, a więc pozbawiona mikropłatności. W dalszych planach jest także wydanie na Windows Phone.

Premiera Trench Run

W minionym tygodniu do sprzedaży w serwisie Steam trafiła także gra Trench Run. Jest to nastawiona na potyczki sieciowe zręcznościówka z mechanizmami rozgrywki przypominającymi dwuwymiarowe platformówki. Projekt opracowało studio Transhuman Design, czyli autorzy takich przebojów jak Soldat czy King Arthur’s Gold.

Trench Run można kupić za 7,19 euro, czyli około 31 złotych. Jest to cena promocyjna, obniżona o 10% z okazji premiery i 14 kwietnia podskoczy do 7,99 euro (ok. 34 zł).

  1. Trench Run w serwisie Steam

Demo Lovecraft Tales

Zlokalizowane w Bytomiu studio Crystalvision udostępniło wersję demonstracyjną projektu Lovecraft Tales. Będzie to gra przygodowa utrzymana w klimacie horroru, która zaoferuje rzadko widywany w tym gatunku otwarty świat.

Produkcja zmierza na pecety i wydawana będzie modelu epizodycznym. Fabuła pierwszego odcinka czerpać ma z opowiadania Szepczący w ciemności autorstwa Howarda Philipsa Lovecrafta.

  1. Lovecraft Tales – pobierz demo

Studio People Can Fly pracuje nad dwiema grami, w tym jednym projektem AAA

Podsumowanie tygodnia na polskim rynku gier (4-10 kwietnia 2016 r.) - ilustracja #5

Redaktorzy serwisu Graczpospolita.pl dowiedzieli się od studia People Can Fly, że warszawski zespół pracuje obecnie nad dwoma nieujawnionymi jeszcze projektami. Jednym z nich jest wysokobudżetowy FPS będący nową marką. Natomiast drugi ma być mniejszym tytułem, ale na razie autorzy nie są w stanie podać żadnych innych informacji na jego temat.

Przypomnijmy, że cztery lata temu studio People Can Fly zostało w całości przejęte przez firmę Epic Games, a następnie przemianowano je na na Epic Games Poland. W zeszłym roku zespół odzyskał jednak niezależność i powrócił do starej nazwy.

Ciekawe linki

  1. Premiery gier w Polsce + Ryk Premier (4-8 kwietnia 2016)
  2. The Grand Finals 2016 - podsumowanie mistrzostw w World of Tanks

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej