Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 października 2004, 10:17

Po ośmiu latach Got Game Entertainment wyda powtórnie Bad Mojo

Wśród zalewu najróżniejszych strzelanin, strategii czasu rzeczywistego i innych produkcji, które niemal hurtowo trafiają do katalogów poszczególnych wydawców, trudno znaleźć coś naprawdę oryginalnego. Wczoraj pojawiło się jednak światełko w tunelu. Koncern Got Game Entertainment ogłosił, że zamierza sięgnąć po absolutny klasyk i po ośmiu latach wydać go na nowo.

Wśród zalewu najróżniejszych strzelanin, strategii czasu rzeczywistego i innych produkcji, które niemal hurtowo trafiają do katalogów poszczególnych wydawców, trudno znaleźć coś naprawdę oryginalnego. Wczoraj pojawiło się jednak światełko w tunelu. Koncern Got Game Entertainment ogłosił, że zamierza sięgnąć po absolutny klasyk i po ośmiu latach wydać go na nowo.

Po ośmiu latach Got Game Entertainment wyda powtórnie Bad Mojo - ilustracja #1

Głównym bohaterem gry przygodowej Bad Mojo jest Roger Samms, którego żywot był do tej pory pasmem nieustannych porażek. Był, gdyż nasz bohater stał się posiadaczem dużej ilości gotówki, mogącej raz na zawsze odmienić jego życie. Roger planuje opuścić obskurny hotel, który dotąd zamieszkiwał i zacząć wszystko od nowa. Na przeszkodzie staje mu jednak tajemniczy amulet jego matki, mający w sobie tajemniczą moc, zdolną zamienić człowieka w karalucha. Kiedy Roger uświadamia sobie, że nagle staje się niezbyt lubianym przez ludzi insektem, rozpoczyna trudną walkę o przetrwanie w niecodziennym środowisku. Rozrzucone tu i ówdzie drobne przedmioty wydają się być przeszkodą nie do przebycia a plamy oleju czy mleka, śmiertelną pułapką, zdolną uwięzić naszego bohatera na wieki.

Po ośmiu latach Got Game Entertainment wyda powtórnie Bad Mojo - ilustracja #2

Chociaż Bad Mojo kwalifikuje się do popularnego gatunku gier przygodowych, tak naprawdę w niczym nie przypomina innych produkcji tego typu. Nie ma tutaj inwentarza, nigdzie nie klikamy, nie można także rozmawiać – co jest poniekąd zrozumiałe – z innymi bohaterami. Karaluchem steruje się za pomocą klawiszy kursora i jest to wszystko, co można zrobić w temacie obsługi. Zabawa polega na nieustannej eksploracji otoczenia, omijania potwornych dla karalucha pułapek i prób uniknięcia kontaktu z innymi przedstawicielami miejscowej fauny (kotami czy szczurami). Karaluch nie jest istotą zbyt silną, dlatego może przesuwać tylko niewielkie przedmioty (np. niedopałki papierosów), które mogą mu ułatwić przedarcie się przez kolejne przeszkody.

Po ośmiu latach Got Game Entertainment wyda powtórnie Bad Mojo - ilustracja #3

Odświeżona wersja Bad Mojo będzie usprawniona pod kątem nowoczesnych systemów operacyjnych, poprawiona zostanie także jakość przerywników filmowych oraz dodane zostaną specjalne dokumenty, obrazujące jak programiści z Pulse Entertainment tworzyli grę. Całość ma trafić do sklepów na zachodzie Europy już w listopadzie.

Więcej informacji o Bad Mojo znajdziecie w naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej