Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 października 2012, 10:52

autor: Kamil Ostrowski

Nowe obrazki z pełnej wersji DayZ. Aresztowani w Grecji deweloperzy pracowali nad samodzielną wersją moda

Dean Hall, twórca jednego z najbardziej utytułowanych modów ostatnich lat, wypuścił kilka nowych obrazków, przedstawiających lokacje, jakie pojawią się w pełnej wersji gry, tworzonej wspólnie ze studiem Bohemia Interactive. Dokładnie tą firmą, której pracownicy zostali aresztowani w zeszłym miesiącu w Grecji. Okazało się, że pracowali oni nad DayZ.

Dean „Rocket” Hall, twórca ciekawego moda DayZ, pracujący obecnie nad samodzielną wersją tej produkcji, wrzucił do sieci garść świeżych obrazków. Przy okazji dowiedzieliśmy się, że aresztowani pewien czas temu deweloperzy ze studia Bohemia Interactive, odpowiedzialnego za serię ArmA, pracowali także nad DayZ.

DayZ - screen #1

Grafiki zostały upublicznione przy wyraźnym zaznaczeniu, że prace wciąż trwają i aktualne wrażenia wizualne nijak się mają do tych finalnych. Mimo to gracze zarzucili twórcom, że wnętrza są zbyt sterylne. Dean Hall zapewnia jednak, że narzucenie „dekoracji” w postaci odrobiny flaków i innych przejmności, to stosunkowo łatwa i szybka praca. Zaznaczył także, że chce, aby DayZ przypominało klimatem film/książkę Droga (ang. The Road) autorstwa Cormaca McCarthy’ego, a nie filmy z gatunku gore.

DayZ - screen #2

Jeden z obrazków ukazuje kawałek mapy tworzony przez Iana Buchtę i Martina Pezlara, pracowników Bohemii Interactive, aresztowanych w Grecji pod zarzutem szpiegowstwa ponad miesiąc temu. Ciekawe czy podczas robienia zdjęć greckiej bazy wojskowej, za co zresztą będą ostatecznie sądzeni, zastanawiali się jakby wyglądała okolica po apokalipsie zombie?

DayZ - screen #3

DayZ - screen #4

DayZ - screen #5

DayZ najłatwiej określić jest jako symulator przeżycia w świecie opanowanym przez zombie. Produkcja ta zedebiutowała jako mod do gry ArmA II, jednak studio Bohemia Interactive dostrzegło potencjał drzemiący w tym tytule i zaproponowała Deanowi Hall współpracę oraz wspólne stworzenie pełoprawnego produktu. Wersja alfa gry ukaże się jeszcze w tym roku. Gra będzie dystrybuowana cyfrowo w modelu „minecraftowskim”, co oznacza niską cenę, wczesne udostępnienie do sprzedaży i częste aktualizacje.