Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 marca 2001, 08:25

Nowe informacje o nadchodzącej strategii - Stronghold

Być może nie wszyscy mieliście okazje słyszeć o mającej zostać wydanej po koniec tego roku grze Stronghold, która to ma być ciekawą strategią łączącą w sobie elementy klasycznego RTS z symulacją rozbudowy miast. Jeżeli ciekawi was ta gra to zapewne ucieszy was wiadomość o tym, iż serwis GameSpot przeprowadził wywiad z Erickiem Ouellette współtwórcą Strongholda.

Być może nie wszyscy mieliście okazje słyszeć o mającej zostać wydanej po koniec tego roku grze Stronghold, która to ma być ciekawą strategią łączącą w sobie elementy klasycznego RTS z symulacją rozbudowy miast. Jeżeli ciekawi was ta gra to zapewne ucieszy was wiadomość o tym, iż serwis GameSpot przeprowadził wywiad z Erickiem Ouellette, współtwórcą Strongholda.

Dowiadujemy się z niego, iż sam producent gry, firma FireFly Studios powstała dosyć niedawno, bo w roku 1999, a założycielami byli Simon Bradbury, Eric Ouellette i David Lester. Obecnie zatrudnia 14 osób i nie są to jakieś żółtodzioby lecz ludzie, którzy pracowali nad serią Caesar oraz grą Lords of the Realm.

Co do samej gry to jest ona pierwszą produkcją firmy. Na dzień dzisiejszy praktycznie ukończonych jest już większość jej systemów, a teraz autorzy pracują nad najbardziej wymagającym zadaniem, mianowicie nad implementacją solidnego AI.

Cała akcja strategii umiejscowiona jest w średniowiecznych realiach, a dokładniej gdzieś pomiędzy 11 a 14 wiekiem. Gra składa się z dwóch części, większą stanowi rozbudowa i naprawa zamku, gdzie będziemy mogli dowolnie decydować o jego kształcie i wielkości, a od naszej popularności zależeć będzie ilu ludzi uczestniczyć będzie przy jego budowie. Musimy więc wykazać się umiejętnościami ekonomicznymi oraz przywódczymi by nasze ziemie stały się atrakcyjne dla szukających miejsc do osiedlania się ludzi, a także zadbać o pozyskiwanie niezbędnych do budowy i życia surowców jak: żelazo, drewno, kamień, itp. Jednak to nie cały obraz gry, ponieważ drugą częścią będą walki i liczne oblężenia wrogich zamków, gdzie w czasie rzeczywistym dowodzić będziemy sformowanymi przez siebie oddziałami zbrojnymi.

Całość ma posiadać bardzo dobą grafikę, opcje rozgrywki wieloosobowej, a planowane wydanie datowane jest na koniec 2001 roku.

Wywiad.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej