Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 24 marca 2013, 06:26

autor: Adrian Werner

Mobilne Another Castle połączy platformówkę z losowością roguelike

Studio Uncade odniosło sukces na Kickstarterze, gromadząc środki potrzebne do wyprodukowania ambitnej platformówki Another Castle. Gra zmierza na urządzenia mobilne, pecety i konsole Wii U.

Niezależne studio Uncade ma powody do zadowolenia. Zespołowi udało się zebrać na Kickstarterze pieniądze potrzebne do ukończenia produkcji Another Castle. Gra połączy mechanizmy zabawy platformówki z losowością znaną z gatunku roguelike. W planach są wersje na urządzenia mobilne (zarówno iOS, jak i Android), pecety i konsolę Wii U. Premiera zapowiadana jest na początek przyszłego roku.

   Another Castle – strona Kickstartera

W Another Castle wcielimy się w bohatera imieniem Andy – zwykłego współczesnego okularnika, który zostaje przeniesiony do pełnej magii krainy fantasy w celu zdobycia pewnego artefaktu. Obiekt jego misji jest losowy. Czasem przyjdzie więc nam szukać kapelusza maga, a innym razem wyruszymy np. na wyprawę po magicznego miecz. Po dotarciu do celu nie zastaniemy w nim jednak poszukiwanego przedmiotu. Zamiast tego gra złośliwie poinformuje nas, że znajduje się on w innym zamku (stąd tytuł gry), co jest oczywiście przytykiem do serii Super Mario Bros. Nie wszystko będzie jednak stracone. Pożądany przedmiot zostanie bowiem wtedy odblokowany i podczas kolejnego przejścia będziemy mogli go znaleźć i dołączyć do własnego ekwipunku.

Podstawowe mechanizmy rozgrywki przypominać będą typowe platformówki 2D. Naszym zadaniem będzie więc głównie parcie naprzód, skakanie z platformy na platformę i omijanie przeszkód. Nie zabraknie starć z wrogami, w tym z potężnymi bossami.

Zabawę urozmaici rozbudowany system ekwipunku. Kampanię rozpoczniemy uzbrojeni jedynie w proste yoyo, ale po pewnym czasie Andy rozszerzy swój arsenał m.in. o miecze, topory, kusze, a nawet miotacze ognia. Kolejnym elementem ekwipunku mają być stroje, które zwiększą odporność na obrażenia, zapewnią możliwość przeżycia w niegościnnych miejscach (np. kostium nurka pozwoli przetrwać pod wodą) lub też zwiększa mobilność postaci. Dobrym przykładem tej ostatniej kategorii jest plecak odrzutowy.Bohater będzie mógł również rzucać zaklęcia, co pozwoli mu np. przywoływać pomocników, tworzyć tarcze energetyczne czy lewitować. Każdy czar kosztować ma określoną liczbę punktów many, której pasek będzie się regenerował automatycznie w powolnym tempie.

Istotną cechą Another Castle będzie system losowego generowania map. Podczas kampanii odwiedzimy zawszę tę samę sekwencję światów, wśród których znajdą się m.in. szczyty gór, pustynie, zamki, tajemnicze jasienie, przestrzeń kosmiczna czy lasy. Sam układ poziomów w każdym z tych światów ma być jednak za każdym razem inny, dzięki czemu grę będzie można przechodzić wielokrotnie bez uczucia nudy. Ponadto gra zaoferuje także losową odgórna mapę świata, na której będziemy podróżowali między poziomami. Na niej pojawią się sekrety, mini gierki oraz sklepy z ekwipunkiem.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej