Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 września 2007, 15:01

autor: Piotr Doroń

Microsoft o sprzedaży konsoli Xbox 360 oraz wynikach osiągniętych przez usługę Xbox Live

Koncern Microsoft podzielił się z redakcjami największych zachodnich mediów informacjami na temat sprzedaży konsoli Xbox 360. W raporcie znalazły się także szczegółowo opisane wyniki osiągnięte przez usługę Xbox Live oraz serwisy z nią powiązane.

Koncern Microsoft podzielił się z redakcjami największych zachodnich mediów informacjami na temat sprzedaży konsoli Xbox 360. W raporcie znalazły się także szczegółowo opisane wyniki osiągnięte przez usługę Xbox Live oraz serwisy z nią powiązane.

Z informacji przekazanych przez Microsoft wynika, że najnowsza stacjonarna platforma giganta z Redmond osiągnęła już pułap 11,6 miliona egzemplarzy nabytych przez sieci handlowe na całym świecie. Ile z nich trafiło do rąk szczęśliwych nabywców? Według The Financial Times 8,9 miliona. Stosunkowo dobrze prezentuje się rezultat sprzedaży gier. Mianowicie, właściciele 360-tek nabyli do końca sierpnia bieżącego roku 24,3 miliony kopii (około 6 pozycji na jednego gracza). Wynik ten jest wyższy niż zsumowana sprzedaż gier na konsole Wii i PlayStation 3 (19,8 milionów) – należy jednak mieć na uwadze fakt, że platformy Nintendo oraz Sony zadebiutowały na światowym rynku w rok po premierze Xboksa 360. Do tej pory do sprzedaży trafiło 250 gier wydanych na 360-tkę. Znalazło się wśród nich 86 tytułów dystrybuowanych za pośrednictwem usługi Xbox Live Arcade.

Z usługi Xbox Live korzysta aktualnie nieco ponad 7 milionów osób (granica 10 milionów powinna zostać przełamana w czerwcu 2008 roku). Przegrali oni razem imponujące 3,2 miliarda godzin, co stanowi blisko 376,000 lat. Wspólnie zdobyli także 600 milionów Osiągnięć, co przełożyło się na 14 miliardów punktów! Przeciętny użytkownik konsoli Xbox 360 ma na liście przyjaciół 23 osoby.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej