Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 5 kwietnia 2014, 06:58

autor: Adrian Werner

Kero Blaster – nowa platformówka twórcy Cave Story trafi na iOS w maju

Twórca kultowego Cave Story, Daisuke Amaya, ogłosił, że jego nowa platformówka Kero Blaster trafi na urządzenia mobilne z systemem iOS 11 maja tego roku.

Cave Story to gra w pełni zasługująca na miano legendy. Ta wydana dekadę temu darmowa platformówka 2D stała się prawdziwym niezależnym fenomenem i przetarła szlaki dla wszystkich późniejszych projektów indie. Teraz jej twórca, czyli Daisuke Amaya, kończy prace nad swoim pierwszym od dziesięciu lat nowym tytułem, czyli Kero Blaster. Autor właśnie ogłosił, że 11 maja tego roku gra trafi na urządzenia mobilne z systemem iOS i pecety.

Wersja mobilna kosztować będzie 4,99 dolarów, czyli sporo mniej niż zaplanowana cena wydania pecetowego -7,99 dolarów. Grywalne demo projektu pojawi się w połowie kwietnia na imprezie PAX East 2014, więc możemy się wtedy spodziewać wysypu nowych materiałów graficznych.

Kero Blaster będzie dwuwymiarową retro platformówką. Wcielimy się w żabę, która otrzyma zadanie ocalenia swojej kociej dziewczyny, porwanej przez podłe potwory. Jak widać, fabuła utrzymana będzie w mocno zwariowanej humorystycznej konwencji i stanowić ma raczej tylko dobry pretekst do rozgrywki.

Pod względem mechanizmów zabawy Kero Blaster wydaje się być rozwinięciem pomysłów z Cave Story. Otrzymamy zatem tradycyjną dwuwymiarową platformówkę, w której naszym zadaniem będzie eksplorowanie map, unikanie pułapek oraz walka z przeciwnikami. Żabi bohater wyposażony zostanie w karabin laserowy i podczas przygody otrzymamy możliwość jego ulepszania. Ponadto w naszym ekwipunku znajdziemy również plecak odrzutowy pozwalający na krótkie loty. Struktura świata ma być w dużym stopniu otwarta, a poziomy będą ogromne i pełne sekretów.

Cave Story to prawdziwa legenda, więc oczekiwania względem Kero Blaster są olbrzymie. Pozostaje mieć nadzieję, że twórcom uda się je spełnić i otrzymamy kolejnego klasyka.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej