Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 listopada 2004, 07:19

Gran Turismo 4 w "złocie"/Yamauchi opowiada o przyszłości serii

Gran Turismo 4 osiągnęła status „gold”, powędrowała do tłoczni i już wkrótce znajdzie się na półkach sklepowych – takie oto pozytywne wieści Kazunori Yamauchi (szef firmy Polyphony Digital) przekazał wczoraj wszystkim tym, którzy mieli szczęście znaleźć się na specjalnej imprezie, w całości poświęconej prezentacji nowej odsłony popularnej serii wyścigów samochodowych.

Gran Turismo 4 osiągnęła status „gold”, powędrowała do tłoczni i już wkrótce znajdzie się na półkach sklepowych – takie oto pozytywne wieści Kazunori Yamauchi (szef firmy Polyphony Digital) przekazał wczoraj wszystkim tym, którzy mieli szczęście znaleźć się na specjalnej imprezie, w całości poświęconej prezentacji nowej odsłony popularnej serii wyścigów samochodowych.

Przy okazji Kazunori Yamauchi podzielił się spostrzeżeniami dotyczącymi rozwoju serii Gran Turismo. Być może wkrótce rozpoczną się prace nad nowym projektem o nazwie „Gran Turismo for Boys”, który będzie skierowany do dzieci poniżej ósmego roku życia. Planowany produkt ma mieć charakter edukacyjny a jego celem jest wywołanie zainteresowania motoryzacją u chłopców już od najmłodszych lat. Yamauchi przygotowuje się ponadto do prac nad piątą odsłoną Gran Turismo, która według głównego zainteresowanego powinna zawierać realistyczny system uszkodzeń pojazdu. Do tej pory unikano tego typu rozwiązań, gdyż wszystkie samochody były licencjonowane i ich kompletne rozbicie na ekranie monitora nie mieściło się nikomu w głowie a zwłaszcza koncernom, które takową licencję udostępniały.

Gran Turismo 4 przebija rozmachem wykonania wszystkie poprzednie części, stając się pozycją wręcz niezbędną w zbiorach gier każdego posiadacza PlayStation 2. Liczba dostępnych aut jest doprawdy oszałamiająca: ponad 500 modeli z 80 fabryk całego świata. Do dyspozycji są gracza same słynne marki: Honda, Pontiac, Toyota, Suzuki, Nissan, Chrysler, Chevrolet, Subaru, Mitsubishi, Renault i wiele innych. Każdy samochód jest wierną kopią rzeczywistej maszyny, odwzorowaną z drobiazgową pieczołowitością. Wybierać można między wozami nowymi i starymi, małymi i dużymi, seryjnymi i przeróbkami wyścigowymi, mówiąc wprost: do wyboru, do koloru. Choć to wydaje się niemożliwe, zwiększono ilość parametrów wpływających na zachowanie samochodu w określonych warunkach oraz ulepszono fizykę jazdy.

Gran Turismo 4 zadebiutuje w Japonii 3 grudnia, jedenaście dni później trafi do sklepów w Stanach Zjednoczonych. Wersja na konsolę PSP pojawi się wiosną. Więcej informacji na temat gry znajdziesz w naszej Encyklopedii.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej