Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 kwietnia 2024, 21:59

Forza Motorsport została odchudzona. Nowy tor pozwoli wreszcie zrobić użytek z najbardziej unikalnych aut w grze

Po dwumiesięcznej przerwie twórcy Forzy Motorsport kontynuują uzupełnianie listy torów – tym razem o Brands Hatch. Ponadto dzisiejsza aktualizacja przyniosła długą listę poprawek, a nowe zawody w karierze zrobią wreszcie użytek z bogatego zbioru historycznych aut wyścigowych.

Źródło fot. Turn 10 Studios.
i

Jeden z częściej powtarzanych zarzutów pod adresem Forzy Motorsport dotyczy tego, że jest to gra o wyścigach samochodowych, która… prawie wcale nie robi użytku z samochodów wyścigowych w trybie kariery. Na szczęście zmienia to – tymczasowo – wypuszczona dzisiaj Aktualizacja 7.

W trakcie nowych zawodów, udostępnianych stopniowo od najbliższego czwartku do maja, weźmemy udział w rywalizacji kilku kategorii historycznych bolidów. Tym samym studio Turn 10 wreszcie sięga po pojazdy ze zbioru, który wyróżnia Forzę na tle wielu innych podobnych gier i stanowi jeden z mocniejszych jej atutów.

Rozpamiętywaniu przeszłości motorsportu sprzyja aura trasy wprowadzonej w aktualizacji – dodano stary i sławny brytyjski tor Brands Hatch, dostępny w dwóch wariantach (Grand Prix oraz Indy). Ewentualnie nie tyle „dodano”, co przywrócono z Forzy Motorsport 7, zafundowawszy mu graficzną kurację odmładzającą.

Do tematu historii wyścigów nawiązują również dwa nowe samochody, przewidziane jako nagrody we wspomnianych zawodach w trybie kariery:

  1. 1964 Brabham BT8 – od 11 kwietnia do 16 maja;
  2. 1977 Renault #15 Equipe Renault Elf R.S. 01 – od 2 do 30 maja.

Tym razem nie towarzyszą im żadne dodatkowe modele z „recyklingu” (tj. przywrócone z FM7 bądź pożyczone z Forzy Horizon 5). Tylko nabywcom Przepustki samochodowej zostaną wręczone jeszcze trzy pojazdy – już ostatnie w ofercie:

  1. 2019 Ginetta G55 GT4 – od 11 kwietnia;
  2. 1970 Matra-Simca #146 Equipe Matra-Simca MS650 Tour de France – od 18 kwietnia;
  3. 2016 Ligier #11 Euro International JS P3 – od 25 kwietnia.

Poza tą relatywnie skromną zawartością studio Turn 10 przygotowało długą listę poprawek. Oto wybrane pozycje:

  1. rozmiar gry został zmniejszony o 15-20%, tj. o 29 GB na PC i 25 GB na XSX/S;
  2. wprowadzono dalsze usprawnienia wydajności na PC, poprzez zmniejszenie wpływu, jaki jakość malowań samochodów ma na zużycie VRAM-u, a także dodanie opcji pozwalających obniżyć wykorzystanie procesora kosztem jakości udźwiękowienia;
  3. twórcy kontynuują poprawianie systemu kar za przewinienia – powinien teraz rzadziej wlepiać nam nagany, gdy to my zostaliśmy uderzeni z boku;
  4. zmodyfikowano strzałki zbliżeniowe, które komunikują odległość od innych samochodów na torze, by dostarczały bardziej precyzyjnych informacji graczom (w odpowiedzi na prośby o dodanie radaru z prawdziwego zdarzenia);
  5. ulepszono rozmaite aspekty wyglądu toru Le Mans, np. tekstury w wybranych miejscach;
  6. poprawiono dźwięk silnika kilku samochodów, np. Porsche 718 Caymana GT4 RS;
  7. wzmocniono stabilność gry i usunięto szereg błędów.

Ze wszystkimi zmianami zapoznacie się tutaj. Niestety, znowu czeka nas teraz dwumiesięczna przerwa przed ponownym dodaniem do gry nowego toru – następnej trasy możemy spodziewać się dopiero w czerwcu. O zawartości majowej aktualizacji, która pojawi się za pięć tygodni (wyjątkowo zamiast za cztery), obecnie nic nie wiemy.

  1. Recenzja gry Forza Motorsport

Forza Motorsport jest dostępna w Game Passie, który kupisz tutaj

ZASTRZEŻENIE

Firma GRY-OnLine S.A. otrzymuje prowizję od wybranych sklepów, których oferty prezentowane są powyżej. Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, żeby wybrać tylko ciekawe promocje – przede wszystkim chcemy publikować najlepsze oferty na sprzęt, gadżety i gry.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej