Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 4 maja 2013, 07:36

autor: Adrian Werner

Dzięki Dog Sled Saga w grudniu pokierujemy wirtualnym psim zaprzęgiem

Dwójce deweloperów niezależnych udało się na serwisie Kickstarter zebrać środki potrzebne na wyprodukowanie gry Dog Sled Saga, opowiadającej o wyścigach psich zaprzęgów.

Kickstarter umożliwił już sfinansowanie wielu nietypowych produkcji. Teraz do długiej listy projektów tego typu dołączyła gra Dog Sled Saga, w której wcieliły się w maszera, czyli osobę kierującą psim zaprzęgiem. W planach są wersje na pecety oraz systemu mobilne iOS i Android, a premiera ma nastąpić pod koniec roku. Autorzy prosili o skromne 6 tysięcy dolarów. Obecnie, na trzy tygodnie przed zakończeniem akcji, udało im się już uzbierać ponad 8 tys.

      - Dog Sled Saga – strona oficjalna gry

      - Dog Sled Saga – strona Kickstartera

Zabawa polegać będzie głównie na prowadzeniu zaprzęgu podczas jednego z wielu wyścigów. Gra ma być w pełni dwuwymiarowa i naszym zadaniem będzie głównie rzucanie smacznych kostek w taki sposób, aby pędzące psy mogły je złapać w locie. Głodne zwierzaki zaczną zwalniać, ale jednocześnie posiadany zasób smakołyków będzie ograniczony. Wymusi to na graczach zbalansowanie dokarmiania – jeśli przegłodzimy psy, to uzyskamy słaby czas, ale z drugiej strony jeśli przesadzimy z tempem rzucania kostek, to może nam ich zabraknąć na długo przed metą. Zawody urozmaicą liczne przeszkody obecne na każdej z tras.

Zabawa nie skończy się na samych wyścigach. Zamiast tego w Dog Sled Saga zajmiemy się również zarządzaniem naszą sforą. Za zarobione pieniądze będziemy kupowali nowe psy, opłacali składki członkowskie potrzebne do uczestnictwa w lepszych ligach oraz nabywali przedmioty wspomagające rozwój naszych podopiecznych. Staranna opieka nad czworonogami sprawi, że odwdzięczą się one doskonałą kondycją i posłuszeństwem. Jeśli je zaniedbamy, to wpierw zaczną biec wolniej, a później nawet odmówią słuchania naszych poleceń. Autorzy chcą, aby gracze autentycznie przywiązywali się do swoich podopiecznych, podobnie jak ma to miejsce w seriach Pokemon i XCOM. Dlatego każdy pies posiadać będzie własne imię, wygląd, osobowość i umiejętności.

Nasze postępy oceniane będą niezależnie przez fanów, media, władze poszczególnych lig oraz przez tajemniczą gildię maszerów. Akcja gry rozegra się w na stokach potężnej góry. Miejsce to posiadać ma własną historię, legendy i sekrety, które odkryjemy w trakcie zabawy. Autorzy pełnymi garściami czerpią z bogatej historii wyścigów psich zaprzęgów, co ma zapewnić atrakcyjną warstwę fabularną.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej