Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 marca 2011, 09:59

autor: Adrian Werner

Dużo nowego o A Game of Thrones, czyli grze na motywach sagi George'a R. R. Martina

W połowie zeszłego roku francuskie studio Cyanide ujawniło, że pracuje nad A Game of Thrones: Genesis, czyli grą strategiczną osadzoną w doskonale znanej z cyklu powieściowego Pieśń Lodu i Ognia krainie Westeros. Twórcy byli jednak do tej pory wyjątkowo powściągliwi, jeśli chodzi o konkrety na temat tej produkcji. Teraz uległo to wreszcie zmianie.

W połowie zeszłego roku francuskie studio Cyanide ujawniło, że pracuje nad A Game of Thrones: Genesis, czyli grą strategiczną osadzoną w doskonale znanej z cyklu powieściowego Pieśń Lodu i Ognia krainie Westeros. Twórcy byli jednak do tej pory wyjątkowo powściągliwi, jeśli chodzi o konkrety na temat tej produkcji. Teraz uległo to wreszcie zmianie.

Dużo nowego o A Game of Thrones, czyli grze na motywach sagi George'a R. R. Martina - ilustracja #1

Wszystko za sprawą wywiadu udzielonego serwisowi BigDownload, który przyniósł sporo nowych informacji na temat tej gry. Oryginalne powieści słyną z niesamowicie bogatej fabuły i wielkiej ilości barwnych postaci. Twórcy przyznali, że pełne odtworzenie tego jest po prostu niemożliwe. Postanowili więc skoncentrować się na tytułowej grze o tron, czyli makiawelicznych rozgrywkach pomiędzy wysoko usytuowanymi szlachcicami. Co ciekawe, akcja rozpocznie się wiele stuleci przed wydarzeniami znanymi z kart książek i ukaże proces unifikacji Siedmiu Królestw. Jest to okres wprost wymarzony dla gry strategicznej. Jednocześnie twórcy podkreślają, że pozostaną wierni duchowi serii i dyplomacja oraz intrygi będą równie ważne jak podboje militarne.

W Genesis zabawę zaczniemy od trybu kampanii. Będzie to w rzeczywistości liniowy i bardzo rozbudowany samouczek, który zaznajomi nas z regułami gry. Gdy go ukończymy odblokowany zostanie tryb Królestwa. W nim otrzymamy pełną swobodę działań i jako jeden z potężnych rodów (takich jak m.in. Stark, Lannister czy Baratheon) spróbujemy zjednoczyć Westeros pod naszym sztandarem. Nasi rywale kontrolowani będą przez komputer lub innych graczy.

Dużo nowego o A Game of Thrones, czyli grze na motywach sagi George'a R. R. Martina - ilustracja #2

Olbrzymią rolę odegrać ma system dyplomacji. Wolno nam będzie zawiązywać sojusze, a potem cementować je poprzez małżeństwa. Żadne przymierze nie da jednak pełnego poczucia bezpieczeństwa. Zdrada i ciche morderstwa będą bowiem na porządku dziennym i nieostrożni gracze szybko skończą z nożem w plecach, wbitym tam przez ich przyjaciela. W A Game of Throne: Genesis czekają na nas oczywiście epickie bitwy i oblężenia, ale nawet w trakcie starć szalę zwycięstwa przechylić będzie mógł sprytny fortel. Gra wyposażona zostanie w mechanikę pozwalającą oszukiwać rywali, dlatego nigdy nie będziemy mogli być pewni czy coś, co z oddali przypomina armię jest nią w rzeczywistości, ani czy pozornie wierna nam jednostka nie została tak naprawdę przekupiona przez wrogów.

Co ciekawe, Cyanide próbowało zdobyć licencję Pieśni Lodu i Ognia już w 2004 roku. Wtedy jednak George R.R. Martin (autor powieści) odmówił. Francuzi odczekali rok i ponowili prośbę. Znowu spotkała ich jednak odmowa. Firma nie poddała się jednak i przez następne pięć lat rosła w siłę, regularnie ponawiając swoją ofertę. W końcu ich upór został nagrodzony. W 2009 zaproponowali stworzenie w oparciu o tę licencję dwóch gier (RTS oraz RPG) i George Martin wreszcie wyraził zgodę. Co ciekawe, ujawnione już Game of Thrones jest strategią, więc ta anegdotka z historii studia sugeruje, że w przyszłości doczekamy się również gry roleplaying osadzonej w realiach Westeros.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej