Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 stycznia 2004, 15:58

autor: Piotr Siejczuk

Druidzi i Magowie w świecie World of WarCraft

W przeciągu minionego miesiąca informowaliśmy Was kilkakrotnie (vide newsy z 12, 15 i 23 grudnia) o wszelkich nowinkach związanych z oczekiwaną od dłuższego już czasu grą z gatunku MMOcRPG – World of WarCraft firmy Blizzard Entertainment. Dzisiaj mam przyjemność przedstawić Wam kolejne wiadomości dotyczące rzeczonego tytułu. Otóż na łamach autoryzowanego przez Blizzarda serwisu fanowskiego pod nazwą Fires of Heaven (gildia) pojawiły się rozszerzone dane traktujące o klasie Druida i Maga, szczegóły poniżej.

W przeciągu minionego miesiąca informowaliśmy Was kilkakrotnie (vide newsy z 12, 15 i 23 grudnia) o wszelkich nowinkach związanych z oczekiwaną od dłuższego już czasu grą z gatunku MMOcRPG – World of WarCraft firmy Blizzard Entertainment. Dzisiaj mam przyjemność przedstawić Wam kolejne wiadomości dotyczące rzeczonego tytułu. Otóż na łamach autoryzowanego przez Blizzarda serwisu fanowskiego pod nazwą Fires of Heaven (gildia) pojawiły się rozszerzone dane traktujące o klasie Druida i Maga, szczegóły poniżej.

Druid:

Druidzi w World of WarCraft stanowić będą jedną z najwszechstronniej rozwiniętych klas postaci. Fakt ten stanowić będzie o ich potędze. Zauważyć tutaj należy jednak to, iż efekt używanych przez nich zdolności nie będzie tak silny, jak w przypadku innych klas postaci. Czary Druida nie będą zadawały tak dużych obrażeń, jak te, z których korzysta Mag. Leczeniem także nie będzie w stanie dorównać Kapłanowi, zaś, co się tyczy walki w zwarciu to lepszym bohaterem okaże się wojownik. O potędze Druida stanowić będą jego umiejętności przybierania różnych form zwierzęcych: od małego niezbyt groźnego stworzenia leśnego do ogromnych rozmiarów bestii. Pod jedną postacią będzie on znacznie skuteczniejszy w obronie, pod inną w ataku, zaś pod kolejną wykaże się jako doskonały zwiadowca. Trzeba będzie zwyczajnie dostosować się do panującej w danej chwili sytuacji. Kolejnym niezwykle przydatnym atutem tej klasy postaci jest zdolność uzdrawiania – proces ten odbywać będzie mógł się jedynie w niezmienionej formie*.

*Istnieją dane, które mówią, iż w pewnej określonej formie zwierzęcej swoimi zdolnościami medyka dorówna kapłanowi. Niestety na razie brak bardziej szczegółowych doniesień na ten temat.

Zmiennokształtność:

Na dzień dzisiejszy znane są dwie oficjalnie ogłoszone formy, które będzie mógł przybrać Druid. Jest to niedźwiedź i kot.

W tej pierwszej nasz bohater wykazywać będzie zwiększone umiejętności walki w zwarciu. Jednak ich efektywność nigdy nie będzie na tyle wysoka, aby dorównać prawdziwemu wojownikowi. Ponadto w tej formie Druid straci sposobność użycia niektórych zaklęć. Jako rekompensatę otrzymuje premię do zadawanych obrażeń oraz zwiększony poziom punktów życia.

W formie kota natomiast nasz bohater otrzyma kilka zdolności, którymi posługują się Łotrzykowie. Będą to umiejętności ukrywania się oraz zdolności zwiadowcze. Ponadto wielce prawdopodobnym jest, iż w tej właśnie formie Druid posiądzie inne zdolności łotrzyka, w tym także te z kategorii ofensywnych.

Rzucanie zaklęć:

W formie podstawowej Druidzi posiadają możliwość korzystania z obszernego wachlarze przeróżnych zaklęć i czarów. Jak na razie oficjalnie potwierdzone zostało leczenie i czary typu „Nuke” służące do zadawania obrażeń naszym przeciwnikom. Główną cechą, która charakteryzować będzie czary Druida jest to, że będą one dość silnie powiązane z siłami matki natury. Korzenie, lub, jak kto woli oplatające korzenie unieruchomią naszego przeciwnika i uniemożliwią mu ucieczkę z pola walki.

Tutaj zaznaczyć należy jednak to, że najmocniejsze czary z rodziny zaklęć leczniczych i Nuke są przeznaczone dla Maga i Kapłana.

Mag:

Mag w World of WarCraft używać będzie zaklęć opartych na żywiołach: ognia i mrozu. Co więcej znać on będzie również tzw. Czary użytkowe (Utility-Spells). Wielu fanów gry porównuje klasę Magów do innej – Warlocka. Istnieje jednak jedna bardzo znacząca cecha, która równi obie z klas. Otóż Magowie jak na razie nie zostali obdarzeni możliwością przywoływania kreatur, które mogłyby pomóc im w walce.

Kolejną rzeczą, która charakteryzuje Magów jest to, iż zadają oni obrażenia bezpośrednia przy zastosowaniu tzw. Zaklęć AoE (z angielskiego Area of Effect). Pośród znanych czarów Maga występują też takie, które w znaczący sposób spowolnią ruchy i szybkość ataku naszych oponentów.

Zaklęcia Użytkowe (Utility Spells):

Wspomniane już uprzednio zaklęcia użytkowe nie będą zadawać żadnych obrażeń, jednak przy umiejętnym ich zastosowaniu nasz przeciwnik będzie miał bardzo trudne warunki bytowania. Godnym uwagi zaklęciem, które posiadać będą Magowie jest umiejętność Przyzywania Żywności i Jedzenia (dokładny proceder tego czaru nie został jeszcze ujawniony, jednak jedna rzecz jest pewna – będzie ono bardzo przydatne). Przypomnieć tutaj należy to, iż dzięki żywności i wodzie pitnej nasi bohaterowie regenerować będą punkty witalne oraz manę.

Wśród pozostałych zaklęć, jakie znajdować będą się w księdze czarów Maga jest chociażby zdolność Khadgar Unlocking - otwierania zamkniętych drzwi i skrzyń. Kolejną jest Upadek Pióra - zmniejsza obrażenia przy upadku z wysokości. Ponadto, co jest dla Magów rzeczą raczej normalną będzie on mógł stać się niewidzialny dzięki umiejętności Niewidzialność. Czarem należącym do grupy zaklęć defensywnych jest Zbroja Mrozu - czar zwiększa klasę pancerza działa jak tarcza oraz spowalnia atakujących wrogów.

Ostatnim jest czar Portali, który pozwoli na podróżowanie naszej postaci pomiędzy licznymi miastami znajdującymi się w świecie World of WarCraft. Na wyższych poziomach tej umiejętności Mag będzie mógł otwierać portala dla całych grup graczy.

Obrażenia oraz Nukes;

  • Pocisk Mrozu: Wysokie obrażenia, spowalnia tempo ruchów bohatera.
  • Ognista Kula: Wysokie obrażenia, duży zasięg.
  • Starożytne Pociski: Przez okres pięciu sekund (przy wyższym poziomie umiejętności czas wydłuża się) Mag wystrzeliwuje pociski w stronę naszego wroga bądź w grupę przeciwników (częstotliwość – jeden strzał na sekundę).
  • Nowa Mrozu: Kolejny czar typu AoE, śmiercionośny krąg mrozu rozchodzi się od Maga. Obrażenia niewielkie, jednak na długi czas spowalniają naszych wrogów a nam w niedogodnej sytuacji umożliwia ucieczkę z pola bitwy.
  • Zamieć: Czar charakteryzują wysokie obrażenia oraz dość długi czas, w którym nasi przeciwnicy mają spowolnione ruchy.

Swego czasu na scenie World of WarCraft mówiło się także o czarach Iluzji, którymi władać miał właśnie Mag. Obecnie wiadomo tylko tyle, że zdolność ta jest testowana w świecie gry. Nie ma jednak żadnej pewności, czy w finalnej wersji WoWa znajdzie ona swoje miejsce.

Więcej informacji o World of WarCraft: