Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 czerwca 2022, 14:16

Dead by Daylight - zmiany w perkach 2022

W tej wiadomości znajdziecie opisy perków w Dead by Daylight, których działanie zostanie zmienione w najbliższym czasie.

Do Dead by Daylight zmierzają duże zmiany. Deweloperzy z Behaviour Interactive planują dokonać zmian w systemie prestiżu oraz matchmakingu. Zdecydowanie największą modyfikacją będzie jednak rework 39 perków pojawiających się w grze – w tym tych znajdujących się w tzw. „mecie”. Poniżej znajdziecie opis wszystkich zmian.

Zmiany w meta perkach

Meta perki pojawiają się w grze bardzo często. Wynika to z faktu, że są one niezwykle silne i mogą dać wyraźną przewagę na arenie. W związku z tym, twórcy zdecydowali się osłabić ich działanie.

Perki zabójców

Nazwa perka

Co robi?

Co będzie robić po reworku?

Barbecue and Chilli

Po zawieszeniu ocalałego na haku, aury osób znajdujących się w odległości większej niż 40 metrów zostaną ujawnione na 4 sekundy.

Dodatkowo każdy ocalały zawieszony na haku po raz pierwszy daje żeton, gwarantujący bonus 25% do otrzymywanych bloodpoints.

Zdolność wykrywania pozostanie bez zmian. Usunięta zostanie natomiast premia do bloodpoints.

Hex: Ruin

Nienaprawiane generatory automatycznie ulegają regresji z prędkością 100/150/200%. Efekt utrzymuje się, dopóki przeklęty totem nie zostanie zniszczony.

Prędkość regresji nienaprawianych generatorów zostanie zmniejszona do 50/75/100%. Dodatkowo przeklęty totem zniszczy się automatycznie po zabiciu pierwszego ocalałego.

Pop Goes the Weasel

Gdy ocalały zostanie powieszony na haku, kolejny kopnięty generator ulegnie natychmiastowej regresji o 25 % z jego całkowitego stanu.

Gdy ocalały zostanie powieszony na haku, kolejny kopnięty generator, ulegnie natychmiastowej regresji o 20% z jego obecnego stanu.

Corrupt Intervention

Generatory znajdujące się najdalej od zabójcy zostają zablokowane na 80/100/120 sekund na początku rozgrywki.

Generatory znajdujące się najdalej od zabójcy zostają zablokowane na 80/100/120 sekund na początku rozgrywki. Efekt ten zostanie zniesiony, jeśli zabójca wprowadzi ocalałego w stan agonii.

Tinkerer

Gdy postęp naprawy generatora wyniesie 70%, pojawi się dźwiękowe powiadomienie, a zasięg terroru zabójcy zostanie zredukowany do 0 m na okres 12/14/16 sekund.

Liczba powiadomień na generator zostanie ograniczona do jednego.

Hex: No One Escapes Death

Totem pojawia się po zasileniu bram wyjściowych. Przyznaje on premię do prędkości ruchu o 2/3/4%, a każdy żywy ocalały dostaje status „narażony”.

Totem nadal zachowuje swoje właściwości, ale jego aura podświetla się ocalałym:

  1. znajdującym się w odległości 4 m tuż po aktywacji;
  2. znajdującym się w odległości 24 m po upływie 30 sekund po aktywacji.

Scourge Hook: Pain Resonance

Po zawieszeniu ocalałego na przeklętym haku, postęp najbardziej zrobionego generatora cofa się o 15%, a naprawiający go ocalały krzyknie.

Po zawieszeniu ocalałego na haku nadal będzie cofać się postęp najbardziej naprawionego generatora, ale ocalali nie będą krzyczeć.

Perki ocalałych

Nazwa perka

Co robi?

Co będzie robić po reworku?

Dead Hard

Kiedy ocalały jest ranny, może wykonać szybki zryw do przodu, klikając przycisk aktywnej umiejętności. Nakłada to jednak efekt wyczerpania na określony czas.

Zamiast zrywu do przodu. Umiejętność aktywuje stan wytrzymałości na 1 sekundę.

Decisive Strike

Perk aktywuje się po zdjęciu ocalałego z haka i trwa 40/50/60 sekund. Jeśli w tym czasie zostanie on wprowadzony w stan agonii i podniesiony przez zabójcę, to aktywuje się bardzo trudny test umiejętności. Jego trafienie spowoduje, że zabójca zostanie ogłuszony.

Umiejętność zostanie anulowana, gdy ocalały wykona takie czynności, jak leczenie, czy naprawianie generatora.

Działanie perka pozostaje bez zmian. Skróci się jedynie czas trwania ogłuszenia zabójcy. Dodatkowo zdolność wyłączy się, gdy bramy wyjściowe zostaną zasilone.

Borrowed Time

Jeśli ocalały zdejmie kogoś z haka, to nakłada na niego status wytrzymałości na 8/10/12 sekund.

Z racji tego, że po zmianach taki efekt będzie dostępny dla każdego ocalałego, to perk ten posłuży jako wzmocnienie efektu. Wydłuża on stan wytrzymałości po zdjęciu z haka o 6/8/10 sekund oraz daje premię do prędkości na 10 sekund.

Iron Will

Redukuje dźwięki wydawane przez rannego ocalałego o 50/75/100%.

Redukuje dźwięki wydawane przez rannego ocalałego o 25/50/75%. Nie działa, gdy ocalały jest wyczerpany.

Self-Care

Pozwala się samodzielnie leczyć z prędkością 50% bazowej wartości. Zwiększa też prędkość leczenia przy pomocy apteczki.

Bonus do leczenia przy pomocy apteczki zostanie usunięty. Prędkość samodzielnego leczenia zostanie zmniejszona do 25/30/35% bazowej wartości.

Spine Chill

Perk aktywuje się, gdy zabójca jest w odległości maksymalnie 36 metrów i patrzy w Waszą stronę. Wówczas przyznawana jest premia 2/4/6% do prędkości wykonywania czynności, a szansa na pojawienie się testu umiejętności wrasta.

Premia do zwiększenia prędkości działania zostaje usunięta, a sama zdolność aktywuje się dopiero w momencie, gdy zabójca ma Was w zasięgu wzroku.

Zmiany w pozostałych perkach

Twórcy zdecydowali się również zmodyfikować działanie mniej popularnych perków. Dzięki temu będą one bardziej efektywne.

Perki zabójców

Nazwa perka

Co robi?

Co będzie robić po reworku?

Overcharge

Gdy ocalały zacznie robić generator kopnięty przez zabójcę, to pojawi się bardzo trudny test umiejętności. Dodatkowo zwiększa on tempo regresji generatora o 3/4/5%.

Oprócz wcześniejszego efektu perk sprawi, że prędkość regresji kopniętego generatora w ciągu 30 sekund wzrośnie ze 100% do 400%.

Eruption

Po wprowadzeniu ocalałego w stan agonii, wszystkie kopnięte generatory wybuchają i tracą natychmiast 6% postępu naprawy. Dodatkowo ocalali pracujący nad generatorem w momencie jego wybuchu otrzymują efekt „skrępowany” na 12/14/16 sekund.

Wartości ulegają zwiększeniu – generatory tracą natychmiast 10% postępu naprawy, ocalali pracujący nad generatorem w momencie jego wybuchu otrzymują efekt „skrępowany” na 15/20/25 sekund.

Knock Out

Gdy ocalały zostanie wprowadzony w stan agonii, jego aura jest niewidoczna dla ocalałych znajdujących dalej niż 32/24/16 metrów. Przez 15 sekund ma on też ograniczone pole widzenia i ma nałożony status oślepienia. Prędkość czołgania się jest spowolniona o 50%.

Gdy ocalały zostanie wprowadzony w stan agonii, jego aura jest niewidoczna dla ocalałych znajdujących dalej niż 32/24/16 metrów. Przez 15 sekund ma on też ograniczone pole widzenia i ma nałożony status oślepienia. Prędkość czołgania się jest spowolniona o 50% przez 15 sekund. Podnoszenie się jest spowolnione o 25%.

Dark Devotion

Trafienie obsesji podstawowym atakiem powoduje, że zasięg terroru zostaje przeniesiony na ocalałego, a zabójca otrzymuje efekt „niewykrywalny” na 20/25/30 sekund.

Gdy obsesja straci zdrowie, zasięg terroru będzie przeniesiony na ocalałego, a zabójca otrzyma efekt „niewykrywalny” na 20/25/30 sekund.

Jolt

Kiedy wprowadzacie ocalałego w stan agonii podstawowym atakiem, to generatory w zasięgu 32 metrów wybuchają i tracą 8% postępu.

Usunięto czas odnowienia umiejętności.

Lethal Pursuer

Na początku gry aury wszystkich ocalałych zostają ujawnione zabójcy na 7/8/9 sekund.

Oprócz obecnego działania wydłuży on również czasy trwania widoczności aur ocalałych o 2 sekundy.

Scourge Hook: Gift of Pain

Gdy ocalały zostanie zdjęty z przeklętego haka, to nakładane są na niego efekty „krwawienie” i „zmasakrowany”. Dodatkowo otrzymuje on karę 7/8/9 % do prędkości napraw.

Kara do prędkości napraw zostaje zwiększona do 10/13/16%.

Thanatophobia

Każdy zraniony ocalały powoduje spowolnienie wykonywania napraw, sabotażu i oczyszczania o 4/4,5/5%.

Każdy zraniony ocalały powoduje spowolnienie wykonywania napraw, sabotażu i oczyszczania o 4,5/5/5,5%.

Scourge Hook: Monstrous Shrine

Perk ten ma następujące efekty, które działają tylko na haki w piwnicy:

  1. przyspiesza postęp poświęcenia o 3/6/9%,
  2. zmniejsza szanse na samodzielne zdjęcie się z haka o 5/10/15%,
  3. zwiększa karę za próbę samodzielnego zdjęcia się z haka o 3/6/9%.

Oprócz obecnych właściwości haki w piwnicy zostaną zamienione w przeklęte. Szybkość poświęcania na haku będzie natomiast przyspieszona 10/15/20%, jeśli zabójca znajduje się w odległości większej niż 24 metry.

Perki ocalałych

Nazwa perka

Co robi?

Co będzie robić po reworku?

Calm Spirit

Perk ten zmniejsza szansę na wystraszenie kruków o 80/90/100 %. Dodatkowo postać nie krzyczy.

Oprócz wspominanych efektów perk będzie umożliwiał bezgłośne przeszukiwanie skrzyń i błogosławienie oraz oczyszczanie totemów. Odbędzie się to jednak z karą 40/35/30% do prędkości.

Saboteur

Po podniesieniu ocalałego przez zabójcę, osoba posiadająca ten perk widzi aury okolicznych haków. Dodatkowo zdolność ta umożliwia dokonywanie sabotażu na hakach.

Oprócz obecnych efektów osoby z tym perkiem będą również widzieć, które haki są przeklęte.

Botany Knowledge

Perk ten zwiększa prędkość leczenia o 11/22/33%.

Perk ten zwiększa prędkość leczenia o 30/40/50%.

Off the Record

Perk aktywuje się przy zdjęciu z haka. Blokuje on odczytywanie aury przez zabójcę oraz tłumi jęki bólu na 60/70/80 sekund.

Po zdjęciu z haka ocalały otrzymuje efekt „wytrzymałość” na 60/70/80 sekund. Perk dezaktywuje się, gdy wykona się takie działanie, jak naprawianie czy leczenie.

Lucky Break

Perk aktywuje się, gdy ocalały odniesie rany to jego ślady krwi i czerwone zarysowania są ukryte na 40/50/60 sekund.

Sama zasada działania perka pozostaje bez zmian. Można jednak wydłużyć czas jego działania. Jedna sekunda leczenia daje dodatkową sekundę do czasu trwania zdolności.

Pharmacy

Otwieranie skrzynek odbywa się o 40/60/80% szybciej. Pierwsza otwarta skrzynia gwarantuje apteczkę.

Zdolność aktywuje się, gdy ocalały jest ranny. Wówczas przeszukanie skrzynki zagwarantuje, że będzie w niej apteczka.

Sole Survivor

Za każdego poświęconego ocalałego otrzymuje się żeton, który gwarantuje, że zabójca nie jest w stanie odczytać aury, znajdując się w określonej odległości.

Oprócz obecnego efektu perk zwiększy prędkość napraw o 75% i otwierania bram o 50%. Działa to jednak tylko wtedy, gdy jest się ostatnim żyjącym ocalałym.

Distortion

Grę rozpoczyna się z 4 żetonami. Są one zużywane, by zapobiec odczytaniu aury ocalałego przez zabójcę.

Żetony będą odnawialne. Przyznanie jednego nastąpi, gdy będziemy w zasięgu terroru przez 30 sekund.

Lightweight

Czerwone zarysowania znikają 1/2/3 sekundy szybciej.

Czerwone zarysowania znikają 5/4/3 sekundy szybciej.

Deja Vu

Na początku rundy (i po naprawieniu generatora) na 30/45/60 sekund ujawnione zostaną 3 najbliższe generatory.

Ujawnione generatory naprawiane są 5% szybciej.

No One Left Behind

Perk aktywuje się po otwarciu jednej z bram. Wówczas otrzymuje się następujące profity:

  1. 30/40/50% premii do szybkości leczenia i zdejmowania z haka,
  2. 50/75/100 % premii do bloodpoints otrzymywanych za wykonanie akcji z kategorii altruizm,
  3. aury wszystkich pozostałych ocalałych zostają ujawnione.

Perk aktywuje się w momencie zasilenia bram. Dodatkowo zdjęty z haka ocalały otrzymuje 7% premii do prędkości ruchu.

Dark Sense

Za każdym razem, gdy generator zostanie naprawiony, aura zabójcy będzie ujawniana na określony czas.

Za każdym razem, gdy generator zostanie naprawiony, a zabójca zbliży się na 24 metry, to jego aura zostanie ujawniona na 5/7/10 sekund.

Tenacity

Zwiększa prędkość czołgania się w stanie agonii o 30/40/50%.

Oprócz zwiększenia prędkości czołgania, perk zredukuje też jęki ocalałego o 75%.

Hope

Po zasileniu bram wyjściowych na 120 sekund przyznawane jest 5/6/7% do prędkości ruchu.

Premia do prędkości ruchu nie jest ograniczona czasowo.

Overzealous

Oczyszczenie totemu gwarantuje 6/7/8% premii do prędkości naprawy. Efekt dezaktywuje się, gdy ocalały zostanie ranny.

Premia do prędkości naprawy zostaje podwojona, gdy oczyszczony zostaje przeklęty totem.

We’re Gonna Live Forever

Perk przyznaje 100% premii do leczenia ocalałych w stanie agonii. Dodatkowo bezpieczne zdejmowanie z haka, przyjmowanie ciosów obronnych oraz ratowanie innych z rąk zabójcy przyznaje token, który daje 25% premii do bloodpoints.

Usunięta zostanie premia do bloodpoints. Żetony będą zużywane podczas wyleczenia ocalałego ze stanu agonii. Nakładają one efekt „wytrzymałość” na 6/8/10 sekund.

Chcecie dowiedzieć się więcej o Dead by Daylight? Zajrzyjcie tutaj:

  1. Koń Maurice w DBD – co się z nim stało?
  2. DBD The Dredge – opis postaci

Agnieszka Adamus

Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

więcej