Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 lutego 2024, 13:54

autor: Adrian Werner

Autorzy survivalowego hitu Enshrouded zmienią najbardziej kontrowersyjny element gry

Twórcy survivalowego przeboju Enshrouded wsłuchali się w głosy graczy i ogłosili, że pracują nad zmianami systemu progresji zadań, który okazał się mocno kontrowersyjny wśród fanów gry.

Źródło fot. Keen Games
i

AKTUALIZACJA #2

Path #1 sprawił, że część graczy nie jest w stanie uruchomić Enshrouded. Najwyraźniej muszą oni poczekać, aż studio Keen Games wypuści łatkę, która wyeliminuje ten problem (dzięki za info, Sereth!).

AKTAULIZACJA #1

Studio Keen Games wypuściło dziś pierwszy „duży” patch do Enshrouded. Łatka naprawia część błędów, zwiększa wydajność gry, a także usprawnia interfejs użytkownika. Przede wszystkim jednak w ramach aktualizacji obniżono limit czasu resetowania się zadań (do 30 minut). Z pełną listą zmian możecie zapoznać się tutaj.

Enshrouded, czyli gra studia Keen Games łącząca elementy survivalu i RPG-a akcji, okazała się jednym z największych przebojów stycznia. Produkcja została przyjęta bardzo ciepło, ale jak na tytuł we wczesnym dostępie przystało niektóre z jej elementów pozostawiają sporo do życzenia. Teraz autorzy zapowiedzieli, że pracują nad poprawieniem elementu, na który gracze narzekają najczęściej.

Tym problematycznym elementem jest system progresji zadań, wspólny dla wszystkich graczy na serwerze. Oznacza to, że gdy jedna osoba ukończy questa, to zostaje on zaliczony wszystkim uczestnikom zabawy na danym serwerze, nawet gdy w danym momencie nie byli zalogowani. Takie podejście nie spodobało się wielu graczom, więc autorzy zamierzają je zmienić. Nie wiadomo jeszcze dokładnie, jaką przyjmą formę przyjmie ten system, ale twórcy obiecują kilka rzeczy:

  1. gracz otrzyma opcję samodzielnego ukończenia każdej przygody;
  2. zredukowane zostaną czasy respawnowania się zadań, tak aby ułatwić graczom wielokrotne przechodzenie ulubionych przygód;
  3. ulepszony zostanie dziennik questów, który po zmianach będzie dokładnie informował o postępach w misjach zarówno cały serwer, jak i indywidualnego gracza;
  4. jednocześnie autorzy podkreślają, że stary system nie zniknie, bo wielu osobom przypadł do gustu. Nowe rozwiązania będą po prostu dodatkową opcją dostępną dla graczy z innymi preferencjami.

Niestety nie wiadomo dokładnie, kiedy te nowe rozwiązania zostaną zaimplementowane. Autorzy poinformowali jedynie, że prace nad nimi ruszyły już pełną parą.

Twórcy jednocześnie wytłumaczyli, że te kontrowersyjne rozwiązania wprowadzono dlatego, że Enshrouded zostało zaprojektowane jako gra kooperacyjna. Twórcy opracowali produkcję z myślą o małej grupie graczy, którzy bawią się wspólnie w ramach jednej sesji.

Zastosowany system pozwala także graczom dołączać do zabawy późno (np. nie muszą przechodzić misji tutorialowych), jak również sprawia, że nie ma przymusu wypełniania każdego questa samodzielnie. To wszystko dobre powody, ale autorzy przyznają, że nie wszystkim przypadły do gusty i dlatego zdecydowano się zaoferować alternatywne opcje.

Enshrouded zadebiutowało w Steam Early Access 24 stycznia tego roku. Gra została przyjęta ciepło – z kilkudziesięciu tysięcy recenzji graczy aż 85% jest pozytywnych.

  1. Enshrouded na Steamie

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej