Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

rynek mobilny - sprzęt i technologie (2)

Spada sprzedaż smartfonów, ale rośnie liczba mobilnych graczy w USA
Spada sprzedaż smartfonów, ale rośnie liczba mobilnych graczy w USA

Bartosz Świątek, 10 maja 2019, 11:09

Raport firmy Canalys podaje, że sprzedaż smartfonów w USA spadła w ciągu roku o 18%. Liderem na amerykańskim rynku pozostaje firma Apple. Pomimo malejącego popytu na urządzenia mobilne, ustawicznie rośnie liczba osób grających na telefonach.

Sprzedaż smartfonów spada – największe straty odnotowuje Apple
Sprzedaż smartfonów spada – największe straty odnotowuje Apple

Amadeusz Cyganek, 2 maja 2019, 11:16

Firma analityczna Canalys opublikowała statystyki rynku smartfonów za pierwszy kwartał 2019 roku. Cała branża boryka się z problemem zmniejszającej się sprzedaży urządzeń mobilnych, a największe straty odnotowuje Apple.

30% sprzedawanych w Polsce smartfonów to Huawei
30% sprzedawanych w Polsce smartfonów to Huawei

Bartosz Krawcewicz, 12 marca 2019, 11:49

Huawei odnotował w 2018 roku znaczny wzrost udziałów w polskim rynku smartfonów. Już prawie co trzeci telefon sprzedawany w naszym kraju został wyprodukowany przez chiński koncern. Firma chce zdetronizować Samsunga i osiągnąć status lidera jeszcze w tym roku.

To koniec Windows 10 Mobile
To koniec Windows 10 Mobile

Amadeusz Cyganek, 21 stycznia 2019, 12:50

Choć agonia mobilnego systemu Microsoftu – Windows 10 Mobile – trwa już od kilku lat, dopiero teraz dowiedzieliśmy się, że nastał jego ostateczny koniec. Gigant z Redmond poinformował, że zakończył proces wsparcia oraz aktualizacji tego OS-u.

Rok 2018 w liczbach - dominacja Fortnite i RDR 2
Rok 2018 w liczbach - dominacja Fortnite i RDR 2

Adrian Werner, 18 grudnia 2018, 11:27

W sieci pojawił się raport podsumowujący ten rok w branży gier. Poznaliśmy m.in. wyniki poszczególnych platform i najpopularniejsze zwiastuny gier oraz dowiedzieliśmy się, jacy wydawcy najwięcej inwestują w nowe marki.

Najlepsze aplikacje 2018 roku w sklepie Google Play
Najlepsze aplikacje 2018 roku w sklepie Google Play

Miłosz Szubert, 4 grudnia 2018, 13:40

Firma Google opublikowała listę najlepszych aplikacji, gier, filmów, seriali, ebooków oraz audiobooków, które były dostępne na platformie Google Play w 2018 roku. Swoich faworytów wybrali również użytkownicy ze Stanów Zjednoczonych.

Samsung i Apple ukarane za spowalnianie starych urządzeń
Samsung i Apple ukarane za spowalnianie starych urządzeń

Bartosz Świątek, 25 października 2018, 14:25

Firmy Samsung i Apple zostały ukarane grzywnami w wysokości – odpowiednio – 5 i 10 mln euro przez włoski urząd zajmujący się ochroną konsumentów. Powodem jest naruszenie Kodeksu Konsumenckiego, związane z umyślnym spowalnianiem starszych urządzeń.

Square Enix porzuca serię GO
Square Enix porzuca serię GO

Michał Kułakowski, 1 czerwca 2018, 18:31

Przedstawiciele montrealskiego oddziału Square Enix potwierdzili, że nie planują żadnych kontynuacji dobrze przyjętej serii GO. Przypomnijmy, że w jej skład wchodziły gry Hitman GO, Lara Croft GO oraz Deus Ex GO, które w pierwszej kolejności ukazały się na urządzeniach mobilnych, by później trafić także na konsole i komputery PC.

Tablety bliskie śmierci? Rekordowe spadki sprzedaży
Tablety bliskie śmierci? Rekordowe spadki sprzedaży

Amadeusz Cyganek, 2 maja 2018, 09:33

Tablety znajdują się w odwrocie – to fakt, z którym bardzo trudno polemizować. Jak pokazują najnowsze statystyki ich sprzedaży, ta branża zmierza do nieuchronnego upadku.

Huawei przygotowuje własny system operacyjny na komputery i smartfony
Huawei przygotowuje własny system operacyjny na komputery i smartfony

Amadeusz Cyganek, 30 kwietnia 2018, 19:12

Ciekawe informacje docierają do nas prosto z Państwa Środka – jeden z największych chińskich koncernów technologicznych, Huawei, pracuje nad własnym systemem operacyjnym zarówno dla komputerów, jak i urządzeń mobilnych.

Epic Games: cross-play pomiędzy PS4 i XOne „nieunikniony”
Epic Games: cross-play pomiędzy PS4 i XOne „nieunikniony”

Bartosz Świątek, 26 marca 2018, 09:46

Tim Sweeney podzielił się w czasie tegorocznej GDC kilkoma uwagami na temat przyszłości branży. Dotyczyły one głównie barier pomiędzy użytkownikami konsol PlayStation 4 i Xbox One, a także prognoz na temat rozwoju rynku mobilnego.

Sprzedaż smartfonów spadła pierwszy raz w historii. Rynek został nasycony?
Sprzedaż smartfonów spadła pierwszy raz w historii. Rynek został nasycony?

Amadeusz Cyganek, 23 lutego 2018, 13:49

Analitycy firmy Gartner nie pozostawiają złudzeń – czwarty kwartał 2017 roku to pierwszy okres, w którym spadła sprzedaż smartfonów. Czy to początek nowego rynkowego trendu?

Super Mario Run najczęściej ściąganą grą na Androidzie w 2017 roku
Super Mario Run najczęściej ściąganą grą na Androidzie w 2017 roku

Michał Kułakowski, 2 grudnia 2017, 08:48

Według oficjalnych statystyk dostarczonych przez firmę Google, Super Mario Run było najczęściej pobieraną grą w 2017 roku na urządzeniach korzystających z systemu Android.

Clash Royale i Pokemon GO były jedynymi nowymi mobilnymi hitami w USA w 2016 r.
Clash Royale i Pokemon GO były jedynymi nowymi mobilnymi hitami w USA w 2016 r.

Adrian Werner, 2 maja 2017, 13:19

Dzięki reportowi firmy Sensor Tower dowiedzieliśmy się, że z zeszłorocznych premier gier mobilnych bazujących na modelu free-to-play, tylko dwie – Clash Royale i Pokemon GO – okazały się prawdziwymi hitami.

Prognozy Newzoo na 2017 r. - gry konsolowe i mobilne w górę, pecety w dół
Prognozy Newzoo na 2017 r. - gry konsolowe i mobilne w górę, pecety w dół

Adrian Werner, 28 kwietnia 2017, 12:28

Firma Newzoo wypuściła nowy raport z przewidywaniami dla światowego rynku gier. Według analityków w 2020 roku połowę przychodów branży generować będą produkcje mobilne. Natomiast w tym roku przypadnie na nie 42%. Na drugim miejscu znajdą się konsole, a pozycję numer trzy zajmą pecety.

Wieści ze świata (Halo 5: Forge, Chiny, World of Warcraft: Legion) 7/9/2016
Wieści ze świata (Halo 5: Forge, Chiny, World of Warcraft: Legion) 7/9/2016

Krzysztof Mysiak, 7 września 2016, 15:27

Dziś piszemy o debiucie edytora Halo 5: Forge w Windows Store, prognozach dotyczących rynku gier mobilnych w Chinach oraz o wypuszczeniu aplikacji towarzyszącej do World of Warcraft: Legion na systemach iOS i Android. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Pokemon GO z 1,5 miliona graczy w Polsce
Pokemon GO z 1,5 miliona graczy w Polsce

Jakub Błażewicz, 10 sierpnia 2016, 12:01

Serwis Wirtualne Media opublikował raport na temat badania firmy Spicy Mobile, poświęconego popularności gry Pokemon GO w Polsce. Jak wynika z artykułu, w lipcu z mobilną odsłoną kultowej serii zapoznało się około 1,5 miliona naszych rodaków.

Pokemon GO zdominował rynek gier mobilnych
Pokemon GO zdominował rynek gier mobilnych

Konrad Miernik, 19 lipca 2016, 10:13

10 lipca zakupy związane z Pokemon GO stanowiły niemalże połowę wszystkich zakupów związanych z grami mobilnymi w USA. W nawrót pokemanii dali się wciągnąć tak nowi, jak i starsi gracze, którzy zagrywali się jeszcze w pierwszą generację gier Pokemon na klasycznego już Game Boya.

Pokemon GO najpopularniejszą aplikacją mobilną w USA w historii
Pokemon GO najpopularniejszą aplikacją mobilną w USA w historii

Jakub Błażewicz, 14 lipca 2016, 09:45

Triumfalnego pochodu Pokemon GO ciąg dalszy. Według strony analitycznej Survey Monkey codziennie do gry loguje się 21 milionów amerykańskich użytkowników. Ponadto od wczoraj tytuł dostępny jest w Niemczech, które tym samym są pierwszym krajem europejskim, gdzie Pokémon GO miało oficjalną premierę.

Znane z Clash of Clans i Clash Royale studio Supercell przejęte za 8,6 mld dolarów
Znane z Clash of Clans i Clash Royale studio Supercell przejęte za 8,6 mld dolarów

Adrian Werner, 24 czerwca 2016, 11:35

Firma Tencent sfinalizowała przejęcie fińskiego dewelopera Supercell. Za pakiet 84% udziałów zapłacono 8,6 mld dolarów. To druga największa transakcja w historii branży gier.

Znane z Clash of Clans studio Supercell wycenione na 9 mld dolarów
Znane z Clash of Clans studio Supercell wycenione na 9 mld dolarów

Adrian Werner, 19 czerwca 2016, 11:17

Chińska firma Tencent lada chwila przejmie pakiet kontrolny w studiu Supercell, czyli zespole znanym z Clash of Clans i Clash Royale. Nie wiemy dokładnie, za ile zakupią potrzebne do tego udziały, ale ich cena obliczana jest przy założeniu, że deweloper jest obecnie warty 9 mld dolarów.

Square Enix zwiększy inwestycje w mobilne gry premium – mija moda na free-to-play?
Square Enix zwiększy inwestycje w mobilne gry premium – mija moda na free-to-play?

Adrian Werner, 1 czerwca 2016, 09:31

Podczas konferencji omawiającej wyniki finansowe firmy Square Enix przedstawiciele wydawcy zapowiedzieli, że zamierza on znacząco zwiększyć inwestycje w produkcję mobilnych gier premium, a więc pozycji pozbawionych mikropłatności.

Subway Surfers i Candy Crush Saga najczęściej pobieranymi grami w historii Google Play
Subway Surfers i Candy Crush Saga najczęściej pobieranymi grami w historii Google Play

Adrian Werner, 13 maja 2016, 11:52

Analitycy serwisu App Annie opublikowali raport, z którego wynika, że Subway Surfers i Candy Crush Saga są najczęściej pobieranymi grami w historii Google Play.

Rynek gier mobilnych przegoni w tym roku pecety i konsole
Rynek gier mobilnych przegoni w tym roku pecety i konsole

Adrian Werner, 25 kwietnia 2016, 13:05

Według najnowszego raportu firmy Newzoo rynek gier mobilnych w tym roku po raz pierwszy przyniesie więcej przychodów niż pecetowy, tym samym stając się największym segmentem wśród gier wideo.

Gracze mobilni wydają na gry niewiele mniej od użytkowników konsol i PC
Gracze mobilni wydają na gry niewiele mniej od użytkowników konsol i PC

Piotr Doroń, 7 kwietnia 2016, 10:35

Z najnowszych badań wynika, że gracze mobilni wydają na gry niewiele mniej od użytkowników konsol i PC. Do najhojniejszych należą fani strategii Game of War: Fire Age - średnio wydają na swoją ulubioną produkcję 550 dolarów rocznie.

Wieści ze świata (Elite: Dangerous, Sony / ForwardWorks, John Carmack / BAFTA, Resident Evil: Vendetta) 25/3/2016
Wieści ze świata (Elite: Dangerous, Sony / ForwardWorks, John Carmack / BAFTA, Resident Evil: Vendetta) 25/3/2016

Krzysztof Mysiak, 25 marca 2016, 14:33

Dziś piszemy o głosie kapitana Kirka (Star Trek) w Elite: Dangerous, wejściu Sony na rynek gier mobilnych z nowo otwartym studiem ForwardWorks, nagrodzie BAFTA Fellowship dla Johna Carmacka i o zapowiedzi filmu animowanego Resident Evil: Vendetta. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Electronic Arts zarabia 1,3 miliarda dolarów na dodatkowej zawartości do gier
Electronic Arts zarabia 1,3 miliarda dolarów na dodatkowej zawartości do gier

Jakub Mirowski, 3 marca 2016, 12:54

Firma Electronic Arts ujawniła przychody, jakie przynosi jej wszelkiego rodzaju dodatkowa zawartość do wydawanych gier: paczki z mapami, przepustki sezonowe, subskrypcje czy mikrotransakcje. Zdradzono też udział wydań cyfrowych w sprzedaży i rentowność gier mobilnych w katalogu wydawcy.

Moc smartfonów i tabletów przewyższy PS4 i XOne w 2017 roku?
Moc smartfonów i tabletów przewyższy PS4 i XOne w 2017 roku?

Paweł Kaziród, 18 lutego 2016, 13:20

Jak twierdzi jeden z dyrektorów firmy ARM, jednego z największych producentów sprzętu mobilnego na świecie, w niedalekiej przyszłości konsole obecnej generacji zostaną pobite przez tablety i smartfony pod względem możliwości technicznych.

W zeszłym roku wydaliśmy 61 miliardów dolarów w dystrybucji cyfrowej

Janusz Guzowski, 27 stycznia 2016, 16:46

Padł rekord światowej sprzedaży gier w dystrybucji cyfrowej – w zeszłym roku użytkownicy wydali w ten sposób 61 miliardów dolarów. Największą popularnością cieszyły się produkcje pecetowe (z League of Legends na czele), ale tylko nieznacznie wyprzedzając tytuły mobilne (tutaj królowało Clash of Clans). Z kolei gry przeznaczone na konsole zanotowały duży wzrost.

Activision Blizzard kupiło firmę King za niemal 6 miliardów dolarów
Activision Blizzard kupiło firmę King za niemal 6 miliardów dolarów

Kamil Zwijacz, 3 listopada 2015, 09:54

Koncern Activision Blizzard dokonał ogromnej inwestycji, wykupując mobilnego i społecznościowego giganta King Digital Entertainment za 5,9 miliardów dolarów. Twórcy Candy Crush Saga będą działać dalej jako samodzielna jednostka.

Wartość cyfrowej sprzedaży gier wyniosła we wrześniu 5,4 mld USD
Wartość cyfrowej sprzedaży gier wyniosła we wrześniu 5,4 mld USD

Krzysztof Nieradko, 23 października 2015, 13:50

Serwis analityczny SuperData opublikował interesujące informacje dotyczące kondycji rynku cyfrowej dystrybucji gier na świecie we wrześniu tego roku. Okazuje się, że wartość sprzedanych gier za pośrednictwem sieci wyniosła w zeszłym miesiącu 5,4 miliarda dolarów, czyli o 11 procent więcej niż w analogicznym okresie w roku poprzednim.

Fallout Shelter zarobiło 5,1 mln dolarów w dwa tygodnie
Fallout Shelter zarobiło 5,1 mln dolarów w dwa tygodnie

Krzysztof Nieradko, 17 lipca 2015, 10:32

Serwis SuperData opublikował interesujące informacje na temat rynku cyfrowej sprzedaży w Stanach Zjednoczonych w czerwcu tego roku. Okres ten okazał się niewątpliwie bardzo lukratywny dla Bethesdy Softworks, chociażby ze względu na mobilne Fallout Shelter, które zarobiło ponad 5 milionów dolarów w ciągu zaledwie dwóch tygodni.

GDC - europejscy deweloperzy gier najchętniej wybierają PC
GDC - europejscy deweloperzy gier najchętniej wybierają PC

Krzysztof Nieradko, 2 lipca 2015, 13:10

Najnowsze badanie rynku przeprowadzone przez organizatorów Game Developers Conference przyniosło ze sobą sporo interesujących informacji. Wśród 250 europejskich deweloperów, którzy wypełnili stosowną ankietę, 62 procent pracuje nad pecetową produkcją, podczas gdy 23 i 20 procent z nich zamierza wydać swoje gry na odpowiednio PlayStation 4 i Xbox One. Szczegółowo opisane wyniki znajdziecie w rozwinięciu.

Square Enix postawi na rynek mobilny kosztem konsolowego
Square Enix postawi na rynek mobilny kosztem konsolowego

Adrian Werner, 13 maja 2015, 13:45

Firma Square Enix ujawniła, że połowę jej przychodów generują obecnie gry mobilne. Dlatego wydawca ogłosił, że zamierza skoncentrować się głównie na smartfonach i tabletach, co odbędzie się kosztem coraz bardziej nieprzyjaznego rynku konsolowego.

W 2015 roku wartość rynku gier przekroczy 91 miliardów dolarów
W 2015 roku wartość rynku gier przekroczy 91 miliardów dolarów

Kamil Zwijacz, 23 kwietnia 2015, 12:17

Firma Newzoo opublikowała kolejny raport, tym razem dotyczący wartości rynku gier wideo w bieżącym roku. W porównaniu do 2014 roku branża zanotuje 9,4% wzrost, a największy przychód wygenerowany zostanie na komputerach PC.

Nintendo rusza na podbój rynku mobilnego i pracuje nad nową konsolą
Nintendo rusza na podbój rynku mobilnego i pracuje nad nową konsolą

Jakub Błażewicz, 17 marca 2015, 13:25

Na wczorajszej konferencji prasowej Satoru Iwata z firmy Nintendo zdradził informacje na temat planów koncernu. W myśl umowy z japońską firmą DeNA koncern planuje wydawać zupełnie nowe gry na urządzenia mobilne oraz stworzyć własny serwis społecznościowy dla graczy. Trwają też prace nad kolejną konsolą o kryptonimie NX.

Rynek sprzętu do grania jest warty 67 miliardów dolarów
Rynek sprzętu do grania jest warty 67 miliardów dolarów

Kamil Zwijacz, 5 marca 2015, 12:06

Firma Jon Peddie Research ujawniła wyniki przeprowadzonych badań, z których wynika, że w 2014 roku rynek sprzętu do grania był wart 67 miliardów dolarów. 33% tej kwoty przypada na komputery PC, 23% na smartfony, a 16% na konsole.

PC-ty najbardziej dochodową platformą branży gier w 2014 roku
PC-ty najbardziej dochodową platformą branży gier w 2014 roku

Kamil Zwijacz, 3 marca 2015, 12:02

Z badań przeprowadzonych przez Open Gaming Alliance i DFC Intelligence wynika, że w 2014 roku rynek gier na komputerach PC osiągnął wartość 28 miliardów dolarów, zostawiając tym samym konsole i urządzenia mobilne daleko w tyle.

Nowe badania GDC - PC nadal najpopularniejszą platformą wśród twórców
Nowe badania GDC - PC nadal najpopularniejszą platformą wśród twórców

Jakub Błażewicz, 16 stycznia 2015, 12:40

Po raz kolejny organizatorzy konferencji GDC przeprowadzili badanie wśród kilku tysięcy deweloperów, pytając ich o wybór platformy dla ich gier, sprawy finansowe oraz esport. Mimo dwukrotnego wzrostu zainteresowania konsolami, PC znów zajęło pierwszą pozycję, a tuż za nim znalazły się tablety i smartfony.

Sniper: Ghost Warrior 3 i Lords of the Fallen 2 w produkcji. Wieści z konferencji CI Games
Sniper: Ghost Warrior 3 i Lords of the Fallen 2 w produkcji. Wieści z konferencji CI Games

Marcin Skierski, 16 grudnia 2014, 12:45

Marek Tymiński (prezes spółki CI Games) potwierdził na specjalnej konferencji prasowej, że trwają prace nad grami Sniper: Ghost Warrior 3 oraz Lords of the Fallen 2. Oprócz tego zapowiedziano zmiany w strategii biznesowej firmy i wejście na rynek platform mobilnych.

Rynek gier mobilnych zdominowany przez kobiety? Najnowsze badania nie pozostawiają złudzeń
Rynek gier mobilnych zdominowany przez kobiety? Najnowsze badania nie pozostawiają złudzeń

Piotr Doroń, 12 sierpnia 2014, 10:38

Okazuje się, że kobiety coraz chętniej sięgają po gry mobilne. Aktualnie nie tylko spędzają w wirtualnych, smartfonowych światach więcej czasu niż mężczyźni, ale też zdecydowanie częściej korzystają z mikropłatności. „Tendencja jest zwyżkowa”, twierdzą eksperci z firmy Flurry Analytics.

Europa bastionem gier pecetowych i mobilnych
Europa bastionem gier pecetowych i mobilnych

Marcin Skierski, 8 lipca 2014, 13:40

Z ankiety przeprowadzonej przez organizatorów tegorocznej edycji Game Developers Conference Europe (11-13 sierpnia) wynika, że większość europejskich studiów deweloperskich tworzy gry na PC i urządzenia mobilne. Dopiero w dalszej kolejności wyrażają zainteresowanie PlayStation 4 oraz Xboksem One.

W USA PC niemal tak popularne jak konsole. Wzrost znaczenia urządzeń mobilnych
W USA PC niemal tak popularne jak konsole. Wzrost znaczenia urządzeń mobilnych

Łukasz Szliselman, 16 lipca 2013, 11:55

Kto głosi rychły upadek PC, powinien zastanowić się raz jeszcze. Ujawnione przez Entertainment Software Association dane jasno wskazują, że w USA na PC gra niewiele mniej osób, niż na konsolach stacjonarnych. Jednocześnie widoczny jest wzrost popularności platform mobilnych.