futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 10 maja 2019, 11:09

autor: Bartosz Świątek

Spada sprzedaż smartfonów, ale rośnie liczba mobilnych graczy w USA

Raport firmy Canalys podaje, że sprzedaż smartfonów w USA spadła w ciągu roku o 18%. Liderem na amerykańskim rynku pozostaje firma Apple. Pomimo malejącego popytu na urządzenia mobilne, ustawicznie rośnie liczba osób grających na telefonach.

Na wyniki Samsunga na pewno wpłynęła popularność modeli Galaxy S10. - Spada sprzedaż smartfonów, ale rośnie liczba mobilnych graczy w USA - wiadomość - 2019-05-11
Na wyniki Samsunga na pewno wpłynęła popularność modeli Galaxy S10.

W SKRÓCIE:

  1. sprzedaż smartfonów w USA zmalała o 18% w porównaniu do Q1 2018;
  2. pomimo słabszych wyników liderem pozostaje koncern Apple, który kontroluje 40% rynku i sprzedał w zeszłym kwartale 14,6 mln urządzeń;
  3. firma Samsung zwiększyła udział w rynku do 29,3%
  4. rośnie liczba mobilnych graczy.

Portal GSMArena donosi (powołując się na dane firmy analitycznej Canalys), że w pierwszym kwartale 2019 r. sprzedaż smartfonów w Stanach Zjednoczonych osiągnęła najniższy poziom od pięciu lat. Łącznie zakupiono 36,4 milionów urządzeń – o 18% mniej niż w analogicznym okresie zeszłego roku.

Wieści nie są najlepsze, ale niektóre firmy mimo wszystko mają powody do zadowolenia. Chodzi przede wszystkim o koncern Samsung, któremu w minionym kwartale udało się sprzedać w USA o 400 tys. więcej smartfonów niż pomiędzy styczniem a marcem 2018 r. (10,7 mln wobec 10,3 mln rok wcześniej). W związku z tym, że rynek znacznie się skurczył, osiągnięty wynik pozwolił Koreańczykom na powiększenie udziału w nim o 6,1%, do 29,3%. Liderem pozostaje Apple, które sprzedało 14,6 mln telefonów w Q1 2019 (rok wcześniej było to 17,9 mln). Udział firmy w rynku nieznacznie się zmniejszył (z 40,3% do okrągłych 40%).

Sprzedaż smartfonów w USA - Q1 2019. Źródło: Canalys.
Sprzedaż smartfonów w USA - Q1 2019. Źródło: Canalys.

Na uwagę zasługują również wyniki koncernów Lenovo oraz TCL. Pierwszy z nich sprzedał o 42% więcej smartfonów (2,4 mln wobec 1,7 mln w pierwszym kwartale 2018 r.) i zwiększył udział w rynku do 6,5% (poprzednio 3,8%). Drugi zanotował 31% wzrost (300 tys. więcej sprzedanych telefonów i dodatkowe 1,5% udziału w rynku).

Co ciekawe, mimo spadającej sprzedaży, ustawicznie rośnie liczba osób grających się na urządzeniach mobilnych. Zgodnie z wynikami badania 2019 – Essential Facts About the Computer and Video Game Industry opublikowanymi przez organizację Entertainment Software Association (ESA), aż 60% amerykańskich graczy preferuje granie na swoim smartfonie. Nieco mniejszą popularnością cieszą się konsole (49%) oraz komputery PC (52%). Ankieta została przeprowadzona przez firmę Ipsos, w oparciu o próbkę badawczą liczącą przeszło 4 tys. Amerykanów.

  1. Canalys – strona oficjalna
  2. Entertainment Software Association – strona oficjalna
  3. Apple – strona oficjalna
  4. Samsung – strona oficjalna