Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

analizy i badania - sprzęt i technologie (6)

Akcesoria dla graczy motorem sprzedaży na pecetowym rynku
Akcesoria dla graczy motorem sprzedaży na pecetowym rynku

Krystian Pieniążek, 5 września 2017, 17:59

Firma GfK opublikowała raport dotyczący kondycji pecetowego rynku w pierwszej połowie 2017 roku. Wynika z niego, że akcesoria dla graczy były głównym powodem, dla którego odnotowano na nim mniejsze lub większe wzrosty sprzedaży.

Singapur z najszybszym Internetem na świecie - jak wypadła Polska?
Singapur z najszybszym Internetem na świecie - jak wypadła Polska?

Miłosz Szubert, 9 sierpnia 2017, 10:25

Serwis Cable.co.uk przygotował raport dotyczący przeciętnej prędkości Internetu w poszczególnych państwach. Na czele zestawienia znalazł się Singapur.

AMD w końcu do góry - lipcowa ankieta sprzętowa na Steamie

Łukasz Mitka, 3 sierpnia 2017, 13:15

Valve udostępniło wyniki lipcowej ankiety sprzętowej na Steamie. Wielkich zaskoczeń nie ma – gracze najczęściej korzystają z 64-bitowego Windowsa 10, a w ich maszynach górują procesory od Intela oraz karty graficzne firmy Nvidia.

Ankieta sprzętowa Steam za czerwiec - AMD kontynuuje tendencję spadkową
Ankieta sprzętowa Steam za czerwiec - AMD kontynuuje tendencję spadkową

Miłosz Szubert, 7 lipca 2017, 10:40

Na oficjalnej stronie platformy Steam pojawiły się wyniki ankiety sprzętowej, przeprowadzonej wśród jej użytkowników, za czerwiec. Według tych danych, firma AMD znów nieco straciła, zarówno jeśli chodzi o procesory, jak i karty graficzne.

Steam z 33 milionami aktywnych użytkowników dziennie
Steam z 33 milionami aktywnych użytkowników dziennie

Kamil Zwijacz, 2 lipca 2017, 10:34

Jeden z pracowników firmy analitycznej Niko Partners opublikował na Twitterze informacje o obecnej popularności Steama. Platforma notuje 33 miliony aktywnych użytkowników dziennie i 67 milionów miesięcznie.

Samsung i Sony liderami rynku VR - raport za pierwszy kwartał 2017 roku
Samsung i Sony liderami rynku VR - raport za pierwszy kwartał 2017 roku

Jakub Błażewicz, 5 czerwca 2017, 09:28

Firma IDC opublikowała raport na temat rynku VR i AR w pierwszym kwartale 2017 roku. Spośród zestawów rzeczywistości wirtualnej najlepiej poradziły sobie produkty firm Samsung oraz Sony, które stanowiły ponad 40% wszystkich sprzedanych urządzeń.

Ankieta sprzętowa Steam za maj - Windows 7 zyskuje, AMD traci
Ankieta sprzętowa Steam za maj - Windows 7 zyskuje, AMD traci

Miłosz Szubert, 2 czerwca 2017, 16:55

Firma Valve opublikowała wyniki ankiety sprzętowej przeprowadzonej wśród użytkowników platformy Steam w maju bieżącego roku. Jak możemy się z niej dowiedzieć, udział AMD na rynku kart grafiki coraz bardziej maleje. Za to znów rośnie popularność Windowsa 7.

Kondycja polskiego rynku gier – najpopularniejsze źródła gier
Kondycja polskiego rynku gier – najpopularniejsze źródła gier

Łukasz Szliselman, 26 maja 2017, 09:11

Ostatni news z serii opartej na badaniach z Digital Dragons 2107 skupia się na najpopularniejszych w naszym kraju źródłach gier. Szepniemy też słówko lub dwa o e-sporcie.

Kondycja polskiego rynku gier – w co grają Polacy
Kondycja polskiego rynku gier – w co grają Polacy

Łukasz Szliselman, 25 maja 2017, 09:07

Badanie przeprowadzone z okazji Digital Dragons 2017 objęło m.in. zwyczaje polskich graczy. Z tego newsa dowiecie się, w co i dlaczego gramy. Przyjrzymy się również temu, czy wolimy bawić się w pojedynkę, czy z innymi ludźmi.

Kondycja polskiego rynku gier – profil polskiego gracza
Kondycja polskiego rynku gier – profil polskiego gracza

Łukasz Szliselman, 24 maja 2017, 09:30

Kontynuujemy cykl newsów poświęconych kondycji polskiego rynku gier, oparty na badaniach przygotowanych z okazji Digital Dragons 2017. Dziś przeanalizujemy, kto w Polsce gra w gry wideo oraz jakie platformy wybierane są najczęściej.

Kondycja polskiego rynku gier – deweloperzy gier w Polsce
Kondycja polskiego rynku gier – deweloperzy gier w Polsce

Łukasz Szliselman, 23 maja 2017, 11:30

W związku z konferencją Digital Dragons 2017 przygotowany został raport dotyczący kondycji polskiego rynku gier wideo. Dziś przyjrzymy się firmom deweloperskim pracującym na terenie naszego kraju.

Rynki gier wideo w 2017 roku w poszczególnych państwach - prognozy firmy Newzoo
Rynki gier wideo w 2017 roku w poszczególnych państwach - prognozy firmy Newzoo

Miłosz Szubert, 15 maja 2017, 11:40

Firma analityczna Newzoo przygotowała szacunkowy ranking 100 państw, w których rynek gier wideo wygeneruje największy przychód. Na czele znajdują się Chiny, tuż za nimi uplasowały się Stany Zjednoczone. Polskę sklasyfikowano na 23. miejscu.

PlayStation 5 zadebiutuje pod koniec 2018 roku?
PlayStation 5 zadebiutuje pod koniec 2018 roku?

Krystian Pieniążek, 2 maja 2017, 21:42

Analityk, który przewidział premierę PlayStation 4 Pro i PlayStation 4 Slim, stawia sprawę jasno - jego zdaniem PlayStation 5 zadebiutuje nie później, niż pod koniec 2018 roku. Czyżby to właśnie w ten sposób Sony miało odpowiedzieć na nadejście Project Scorpio od Microsoftu?

Mocno zmalało zainteresowanie inwestorów firmami VR i AR
Mocno zmalało zainteresowanie inwestorów firmami VR i AR

Adrian Werner, 23 kwietnia 2017, 12:01

Branża wirtualnej rzeczywistości ma spore problemy z rozwojem. Kolejnym tego przykładem stał się spadek zainteresowania inwestorów start-upami z branży VR i AR. W ubiegłym kwartale wsparli oni firmy tego typu kwotą pięciokrotnie mniejszą niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Ma to dużo wspólnego z rozczarowaniem produktami firm Oculus VR i Magic Leap.

Cyfrowa dystrybucja zdominowała amerykański rynek gier

Kamil Zwijacz, 20 kwietnia 2017, 11:55

Według raportu stowarzyszenia Entertainment Software Association, w 2016 roku 74% przychodów z gier w USA zostało wygenerowanych w ramach cyfrowej dystrybucji (sprzedaż pełnych wersji, dodatków, subskrypcji itd.). Podano również wiele innych danych statystycznych na temat amerykańskich graczy, związanych np. z popularnością pecetów i konsol.

Ankieta sprzętowa Steam za marzec - Windows 10 zainstalowany u ponad 50% użytkowników
Ankieta sprzętowa Steam za marzec - Windows 10 zainstalowany u ponad 50% użytkowników

Kamil Zwijacz, 3 kwietnia 2017, 08:17

Firma Valve opublikowała wyniki marcowej ankiety sprzętowej przeprowadzanej wśród użytkowników Steama. Wynika z niej, że 51,2% osób korzysta już z systemu operacyjnego Windows 10.

Overwatch może generować nawet 720 mln dolarów przychodu rocznie
Overwatch może generować nawet 720 mln dolarów przychodu rocznie

Kamil Zwijacz, 28 marca 2017, 09:04

Bank inwestycyjny Morgan Stanley przeprowadził badania związane z grą Overwatch, z których wynika, że produkcja może osiągnąć niebywały sukces i generować roczne przychody rzędu 720 milionów dolarów.

Rynek konsol w 2016 roku - PlayStation 4 z ponad połową udziałów
Rynek konsol w 2016 roku - PlayStation 4 z ponad połową udziałów

Jakub Błażewicz, 17 marca 2017, 09:45

Grupa analityczna IHS Markit przedstawiła swój raport dotyczący światowego rynku konsol w 2016 roku. Zgodnie z jej badaniami łącznie konsole i związane z nimi produkty przyniosły w minionym roku aż 34,7 miliarda dolarów. Ponad połowa z tego to zasługa Sony i PlayStation 4.

Gracze odwracają się od crowdfundingu
Gracze odwracają się od crowdfundingu

Kamil Zwijacz, 7 lutego 2017, 17:29

Redakcja serwisu Polygon przygotowała raport, w którym wzięto na celownik crowdfunding gier wideo w 2016 roku. W porównaniu do 2015 roku tego typu działalność mocno straciła na znaczeniu.

W 2016 r. urządzenia VR rozeszły się w 6,3 mln egzemplarzy
W 2016 r. urządzenia VR rozeszły się w 6,3 mln egzemplarzy

Adrian Werner, 2 lutego 2017, 12:10

Analitycy z firmy Super Data opublikowali raport z wynikami rynku urządzeń do wirtualnej rzeczywistości za zeszły rok. Wynika z niego, że największą popularnością cieszy się Samsung Gear VR. Na drugim miejscu znalazło się PlayStation VR.

Rekordowa sprzedaż sprzętu komputerowego dla graczy w 2016 roku
Rekordowa sprzedaż sprzętu komputerowego dla graczy w 2016 roku

Janusz Guzowski, 21 stycznia 2017, 15:55

Firma konsultingowa JPR opublikowała raport, z którego wynika, że w 2016 roku sprzedaż sprzętu komputerowego przeznaczonego dla graczy wygenerowała ponad 30 miliardów dolarów przychodu. Najbardziej dochodowe okazały się produkty z najwyższej półki cenowej, odpowiedzialne za 43% całkowitej kwoty. Prognozy przewidują dalszy rozwój branży.

Na świecie są ponad 2 miliardy graczy i inne ciekawostki z raportu GAMR
Na świecie są ponad 2 miliardy graczy i inne ciekawostki z raportu GAMR

Kamil Zwijacz, 17 stycznia 2017, 11:32

Fundusz inwestycyjny GAMR opublikował infografikę prezentującą historię branży gier. Zebrane na niej dane pochodzą z różnych firm analitycznych, w tym NPD, SuperData oraz Newzoo, i zdradzają kilka interesujących informacji np. o cyfrowej dystrybucji czy kondycji rynku konsolowego.

Badania dla GDC 2017 - PC wciąż najchętniej wybieraną przez producentów gier platformą

Miłosz Szubert, 13 stycznia 2017, 17:55

Według badania przeprowadzonego na potrzeby tegorocznego Game Developers Conference, producenci gier wciąż najczęściej wybierają komputery osobiste jako jedną z docelowych platform dla swoich tytułów. Na pecety stawia aż 53% deweloperów. Ciekawe są też dane dotyczące popularności wirtualnej rzeczywistości.

Kondycja Polskiej Branży Gier Wideo - powstaje kolejna edycja raportu
Kondycja Polskiej Branży Gier Wideo - powstaje kolejna edycja raportu

Kamil Zwijacz, 6 grudnia 2016, 14:21

Serwis GRYOnline.pl, wraz z Krakowskim Parkiem Technologicznym, Grupą Onet.pl oraz Stowarzyszeniem Polskie Gry (SPG), pracuje nad kolejną edycją raportu Kondycja Polskiej Branży Gier Wideo. Zachęcamy rodzimych deweloperów do wzięcia udziału w badaniu.

Listopadowa ankieta sprzętowa na Steamie - Nvidia i Intel umacniają swoją pozycję
Listopadowa ankieta sprzętowa na Steamie - Nvidia i Intel umacniają swoją pozycję

Kamil Zwijacz, 5 grudnia 2016, 18:57

Na Steamie opublikowano wyniki listopadowej ankiety sprzętowej. Nie jest ona specjalnie zaskakująca, ale dowiedzieliśmy się z niej, że AMD nie radzi sobie najlepiej ani na rynku kart grafiki, ani procesorów - Nvidia i Intel jeszcze bardziej umocniły swoją pozycję.

Wrześniowa ankieta sprzętowa na Steam – popularność Windowsa 10 zaczęła spadać
Wrześniowa ankieta sprzętowa na Steam – popularność Windowsa 10 zaczęła spadać

Kamil Zwijacz, 5 października 2016, 19:15

Firma Valve udostępniła wyniki kolejnej ankiety sprzętowej przeprowadzanej wśród użytkowników Steama. Tym razem dotyczy ona września. Z opublikowanych danych dowiedzieliśmy się, że popularność Windowsa 10 zaczęła spadać, a HTC Vive ma niemal dwukrotną przewagę nad Oculus Riftem.

Sierpniowa ankieta sprzętowa na Steam – niemal połowa użytkowników z Windowsem 10
Sierpniowa ankieta sprzętowa na Steam – niemal połowa użytkowników z Windowsem 10

Maciej Kowalczyk, 3 września 2016, 14:46

Firma Valve opublikowała wyniki ankiety sprzętowej przeprowadzonej w sierpniu 2016 roku pośród użytkowników platformy Steam. Ostatnie rezultaty tego regularnie przeprowadzanego badania wskazują przede wszystkim na coraz większą popularność Windowsa 10.

Pokemon GO z 1,5 miliona graczy w Polsce
Pokemon GO z 1,5 miliona graczy w Polsce

Jakub Błażewicz, 10 sierpnia 2016, 12:01

Serwis Wirtualne Media opublikował raport na temat badania firmy Spicy Mobile, poświęconego popularności gry Pokemon GO w Polsce. Jak wynika z artykułu, w lipcu z mobilną odsłoną kultowej serii zapoznało się około 1,5 miliona naszych rodaków.

Lipcowa ankieta sprzętowa na Steam – ciągły wzrost popularności Windowsa 10
Lipcowa ankieta sprzętowa na Steam – ciągły wzrost popularności Windowsa 10

Maciej Kowalczyk, 3 sierpnia 2016, 14:20

Firma Valve opublikowała wyniki ankiety sprzętowej przeprowadzonej w lipcu 2016 roku wśród użytkowników platformy Steam. Rezultaty wskazują na ciągły wzrost popularności Windowsa 10, którego ma ponad 46% ankietowanych.

Gry pecetowe przyniosą w 2020 roku 42 mld dolarów
Gry pecetowe przyniosą w 2020 roku 42 mld dolarów

Adrian Werner, 3 sierpnia 2016, 13:08

Firma DFC Intelligence opublikowała analizę pecetowego rynku gier i prognozę jego rozwoju do 2020 roku. W skrócie – jest dobrze, a będzie jeszcze lepiej. Przychody rosną w dobrym tempie (głównie dzięki Chinom), komputerowa dystrybucja pudełkowa jest wciąż spychana na margines, a Windows 10 nie oddziałowuje na rynek PC ani dobrze, ani źle.

Coraz mniej pieniędzy zbieranych na gry wideo na Kickstarterze
Coraz mniej pieniędzy zbieranych na gry wideo na Kickstarterze

Maciej Kowalczyk, 4 lipca 2016, 10:59

Firma ICO Partners opublikowała dane statystyczne dotyczące serwisu Kickstarter w pierwszej połowie 2016 roku. Przeanalizowano między innymi całkowitą liczbę projektów, współczynnik sukcesu czy zaksięgowane kwoty. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, zanotowano bardzo duży spadek ilości zebranych pieniędzy – aż o 60%.

Czerwcowa ankieta sprzętowa na Steam - Windows 10 zainstalowany u ponad 40% użytkowników
Czerwcowa ankieta sprzętowa na Steam - Windows 10 zainstalowany u ponad 40% użytkowników

Kamil Zwijacz, 3 lipca 2016, 13:11

Poznaliśmy wyniki ankiety sprzętowej przeprowadzonej w czerwcu 2016 roku wśród użytkowników Steama. Windows 10 cały czas rośnie w siłę i korzysta z niego już ponad 40% osób.

Rynek gier wideo w 2016 roku - prognozy w raporcie firmy Newzoo
Rynek gier wideo w 2016 roku - prognozy w raporcie firmy Newzoo

Kamil Zwijacz, 24 czerwca 2016, 14:13

Doczekaliśmy się kolejnego raportu od firmy Newzoo związanego z branżą gier wideo. Dowiedzieliśmy się z niego m.in., że polski rynek będzie wart w 2016 roku 439 milionów dolarów, co zapewni nam drugie miejsce w Europie Wschodniej.

PC-towy rynek gier sieciowych osiągnie w tym roku wartość 19,8 mld dolarów
PC-towy rynek gier sieciowych osiągnie w tym roku wartość 19,8 mld dolarów

Kamil Zwijacz, 10 czerwca 2016, 10:56

Firma SuperData poinformowała w najnowszym raporcie, że wartość PC-towego rynku gier sieciowych (płatnych i free-to-play) w tym roku zbliży się do 20 miliardów dolarów, z czego za 1,8 miliarda dolarów obrotu odpowiadać będzie tylko jedna produkcja - League of Legends.

Ponad połowa gier zaprezentowanych na E3 2015 do dziś nie ujrzała światła dziennego
Ponad połowa gier zaprezentowanych na E3 2015 do dziś nie ujrzała światła dziennego

Kamil Zwijacz, 9 czerwca 2016, 20:00

W serwisie Finder.com.au ukazał się ciekawy artykuł dotyczący gier prezentowanych na targach E3. Wynika z niego, że aż 62% pokazanych podczas E3 2015 produkcji do dziś nie ujrzało światła dziennego. Nieco lepiej było rok wcześniej, w przypadku E3 2014.

Majowa ankieta sprzętowa na Steam - pierwsze wyniki dotyczące VR
Majowa ankieta sprzętowa na Steam - pierwsze wyniki dotyczące VR

Maciej Kowalczyk, 3 czerwca 2016, 15:00

Firma Valve opublikowała wyniki ankiety sprzętowej przeprowadzonej w maju 2016 roku pośród użytkowników platformy Steam. Pierwsze lokaty poszczególnych kategorii zajmują te same pozycje co miesiąc temu, a Windows 10 zalicza jeszcze większy awans niż w kwietniu. Nowością jest natomiast zbadanie po raz pierwszy liczby gogli wirtualnej rzeczywistości.

Wyniki kwietniowej ankiety sprzętowej na Steamie
Wyniki kwietniowej ankiety sprzętowej na Steamie

Maciej Kowalczyk, 20 maja 2016, 16:37

Firma Valve opublikowała wyniki ankiety sprzętowej przeprowadzonej w kwietniu 2016 roku wśród użytkowników serwisu Steam. Ostatnie rezultaty tego regularnie prowadzonego badania wskazują przede wszystkim na coraz większą popularność najnowszego systemu operacyjnego od Microsoftu – Windowsa 10.

Raport ESA opisuje amerykański rynek gier w 2015 r.
Raport ESA opisuje amerykański rynek gier w 2015 r.

Adrian Werner, 1 maja 2016, 10:40

Grupa ESA opublikowała raport opisujący amerykański rynek gier w minionym roku. Znalazły się w nim dane dotyczące m.in. różnic demograficznych, popularności poszczególnych gatunków gier oraz stosunku graczy do wirtualnej rzeczywistości. Ponadto dokument zawiera listę dwudziestu najlepiej sprzedających się tytułów zeszłego roku.

Rynek gier mobilnych przegoni w tym roku pecety i konsole
Rynek gier mobilnych przegoni w tym roku pecety i konsole

Adrian Werner, 25 kwietnia 2016, 13:05

Według najnowszego raportu firmy Newzoo rynek gier mobilnych w tym roku po raz pierwszy przyniesie więcej przychodów niż pecetowy, tym samym stając się największym segmentem wśród gier wideo.

Gracze mobilni wydają na gry niewiele mniej od użytkowników konsol i PC
Gracze mobilni wydają na gry niewiele mniej od użytkowników konsol i PC

Piotr Doroń, 7 kwietnia 2016, 10:35

Z najnowszych badań wynika, że gracze mobilni wydają na gry niewiele mniej od użytkowników konsol i PC. Do najhojniejszych należą fani strategii Game of War: Fire Age - średnio wydają na swoją ulubioną produkcję 550 dolarów rocznie.

Ranking 25 firm najlepiej zarabiających na grach w 2015 roku – raport Newzoo
Ranking 25 firm najlepiej zarabiających na grach w 2015 roku – raport Newzoo

Krzysztof Mysiak, 31 marca 2016, 13:20

Firma analityczna Newzoo przygotowała ranking 25 firm, które uzyskały największy przychód ze sprzedaży gier w 2015 roku. Pierwsze trzy miejsca okupują chiński gigant Tencent oraz Microsoft i Sony.

Najszybszy Internet? W Korei Południowej. W Polsce nie jest źle
Najszybszy Internet? W Korei Południowej. W Polsce nie jest źle

Łukasz Gładkowski, 31 marca 2016, 11:10

Serwis Akamai, zajmujący się badaniem rozwoju sieci, opublikował raport za rok 2015, w którym na pierwszym miejscu pod względem prędkości internetu znalazła się Korea Południowa. Polska nie wypadła najgorzej, zajmując 36. pozycję w zestawieniu.

Prognoza na 2019 rok – rynek gier wart ponad 100 mld USD, PC czołową platformą
Prognoza na 2019 rok – rynek gier wart ponad 100 mld USD, PC czołową platformą

Krzysztof Mysiak, 16 marca 2016, 11:46

Firma analityczna DFC Intelligence podzieliła się prognozą na najbliższe lata. Napędzany przez PC, rynek gier ma osiągnąć wartość przekraczającą 100 miliardów dolarów do 2019 roku. Motorem tego wzrostu będą jakoby e-sport i wirtualna rzeczywistość.

Steam Early Access staje się coraz pewniejszą inwestycją
Steam Early Access staje się coraz pewniejszą inwestycją

Szymon Liebert, 13 marca 2016, 22:25

Steam Early Access, czyli usługa pozwalająca sprzedawać nieukończone gry, działa coraz lepiej – twierdzi EEDAR, amerykańska instytucja zajmująca się badaniem rynku. Produkcje z tak zwanego „wczesnego dostępu” częściej są wydawane w pełnej wersji. To może zachęcić producentów konsol do sięgania po tego typu projekty.

Wiedźmin 3: Dziki Gon najbardziej medialną grą ubiegłego roku, PlayStation 4 króluje wśród platform
Wiedźmin 3: Dziki Gon najbardziej medialną grą ubiegłego roku, PlayStation 4 króluje wśród platform

Jakub Mirowski, 31 stycznia 2016, 16:47

Według badań serwisu ICO Partners, Wiedźmin 3: Dziki Gon był tytułem, o którym najczęściej pisano przez ostatnie dwanaście miesięcy. Tuż za jego plecami znalazły się takie hity jak Fallout 4 i Grand Theft Auto V. Z kolei wśród platform sprzętowych prym zdecydowanie wiodło PlayStation 4.

Rynek e-sportowy z ponad miliardem dolarów przychodu w 2019 roku
Rynek e-sportowy z ponad miliardem dolarów przychodu w 2019 roku

Jakub Błażewicz, 27 stycznia 2016, 13:55

Firma Newzoo opublikowała kolejny raport dotyczący rynku gier, a konkretnie gałęzi e-sportowej. Według danych w 2015 roku e-sport przyniósł 365 milionów dolarów i przyciągnął 226 milionów widzów. Raport przewiduje też dalszy rozwój rynku - w 2019 roku przychód ma wynieść miliard dolarów.

GeForce GTX 970 najpopularniejszą kartą wśród użytkowników Steama
GeForce GTX 970 najpopularniejszą kartą wśród użytkowników Steama

Szymon Liebert, 18 stycznia 2016, 11:07

GeForce GTX 970 od firmy Nvidia jest nową ulubioną kartą grafiki użytkowników Steama – tak wynika z grudniowego podsumowania badania na temat sprzętu i oprogramowania. Wynik przynosi niezbyt zaskakujące wnioski: z platformy Valve korzystają gracze, a Nvidia pogłębia przewagę nad AMD.

Tendencja spadkowa utrzymana – sprzedaż pecetów wciąż maleje
Tendencja spadkowa utrzymana – sprzedaż pecetów wciąż maleje

Kamil Kubiczek, 13 stycznia 2016, 17:42

Badania amerykańskiego serwisu IDC dobitnie pokazały, że ludzie kupują coraz mniej komputerów. W roku 2015 sprzedano ponad 10 procent mniej pecetów, niż w miało to miejsce w 2014 r.

Konsola Nintendo NX trafi do sprzedaży jesienią?
Konsola Nintendo NX trafi do sprzedaży jesienią?

Janusz Guzowski, 6 stycznia 2016, 12:15

Japońska firma analityczna Nomura Securities przewiduje, że konsola Nintendo NX zostanie oficjalnie zaprezentowana podczas wystawy E3 2016 w czerwcu, zaś do sprzedaży trafi na przełomie października i listopada tego roku.

Steam w 2015 roku osiągnął rekordowe przychody
Steam w 2015 roku osiągnął rekordowe przychody

Bartłomiej Plewnia, 5 stycznia 2016, 10:15

Twórca niezależnego serwisu Steam Spy, śledzący i publikujący na bieżąco nowe statystyki platformy Valve, podał całe mnóstwo danych dotyczących Steama i jego użytkowników w 2015 roku. Dzięki temu wiemy m.in., jaki przychód wygenerowały wszystkie produkcje wystawione w cyfrowym sklepie, ile ukazało się nowych tytułów, a także jak w ciągu roku kształtowały się poziomy obniżek cen.