80. Gry Zręcznościowe
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 80. Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
El Hijo: A Wild West Tale
Zręcznościowe 3 grudnia 2020
Skradanka utrzymana w konwencji spaghetti westernu, za której opracowanie odpowiada studio Honig. Akcja El Hijo została osadzona w alternatywnej wersji Dzikiego Zachodu, wzorowanej na filmach Sergio Leone. Główny bohater, czyli tytułowy El Hijo, poszukuje zaginionego ojca.
Grumpy Cat's Worst Game Ever
Zręcznościowe 22 grudnia 2016
Przygotowany przez Lucky Kat Studios zestaw minigier logiczno-zręcznościowych, których główną atrakcję stanowi występ gwiazdy Internetu – tytułowej, znanej z niezliczonych memów kotki o niezadowolonym pyszczku. Grumpy Cat: Ready, Set, NO to komediowa, mobilna zręcznościówka, wzorowana na znanej z konsol firmy Nintendo serii WarioWare. Całość stanowi zestaw pomysłowych minigier o bardzo różnych celach i mechanikach, połączonych postacią głównej bohaterki. Podczas zabawy możemy m.in.
Stuntfest
Zręcznościowe prace wstrzymane
Humorystyczny sandbox kaskaderski, który wyewoluował z rozmaitych dem technologicznych tworzonych przez studio Bugbear Entertainment w trakcie prac nad grą Next Car Game: Wreckfest. Gracz trafia tutaj do świata obfitującego w zróżnicowane wyzwania. Rozległy plac zabaw został wypełniony po brzegi wymyślnymi torami, zaprojektowanymi z myślą o rozmaitych pojazdach.
Shadow Bug Rush
Zręcznościowe 5 października 2016
Kontynuacja Shadow Bug, mobilnej gry zręcznościowej stworzonej przez Muro Studios. W Shadow Bug Rush wcielamy się w robaka ninja, który przedziera się przez pełne niebezpieczeństw poziomy. Wzorem klasycznych gier platformowych, w Shadow Bug Rush eksplorujemy dwuwymiarowe lokacje, walczymy z przeciwnikami i unikamy pułapek. Na uwagę zasługuje nietypowy system sterowania. Podczas zabawy urządzenie trzymamy w orientacji poziomej, a dotknięciem palca wskazujemy kierunek ruchu postaci.
Vulture Island
Zręcznościowe 19 września 2016
Mobilna platformówka 2D opracowana przez studio Donut Games, twórców udanego Traps n' Gemstones. Vulture Island opowiada o przygodzie czwórki dzieciaków, które w wyniku awarii zbudowanej przez siebie maszyny latającej trafiły na tajemniczą wyspę. Co gorsza, w całym tym zamieszaniu jeden z nich – projektant wehikułu – zaginął i trzeba go odnaleźć.
Wonder Boy Returns
Zręcznościowe 13 października 2016
Remake wydanej w 1986 r. dwuwymiarowej platformówki, stworzony przez koreańskie studio CFK. Gracz wciela się w rolę tytułowego „cudownego chłopca” – jaskiniowca, którego dziewczyna została porwana przez niejakiego Dark Kinga. Bohaterowi nie pozostaje nic innego, jak ruszyć na ratunek Tinie, przy okazji rozprawiając się ze złoczyńcą.
Dawn of the Devs
Zręcznościowe prace wstrzymane
Dwuwymiarowa platformówka, w której trafiamy do świata Wicked World of Gaming, gdzie musimy zmierzyć się z negatywnymi aspektami branży gier wideo. Podczas zabawy wcielamy się w postacie wzorowane na słynnych deweloperach; znalazł się tu m.in. Tim Schafer z Double Fine Productions, Cliff Bleszinski z Boss Key Productions i Hideo Kojima z Kojima Productions.
Mekazoo
Zręcznościowe 15 listopada 2016
Kolorowa platformówka 2.5D, będąca debiutem niezależnego studia The Good Mood Creators. Głównym bohaterem Mekazoo jest sympatyczny pancernik, który dowiaduje się, że jego przyjaciele zaginęli i wyrusza im na odsiecz. Mechanika zabawy czerpie z klasycznych przedstawicieli gatunku pokroju serii Sonic czy Donkey Kong Country. Sedno rozgrywki stanowi więc przemierzanie kolejnych etapów najeżonych pułapkami i innymi niebezpieczeństwami, zbieranie znajdziek i pokonywanie napotkanych przeciwników.
Shred It!
Zręcznościowe 25 września 2014
Oryginalna, trójwymiarowa zręcznościówka z gatunku endless runnerów. W grze wskakujemy na deskę snowboardową i obserwując akcję zza pleców bohatera mkniemy przed siebie, omijając kolejne przeszkody i rozpadliny. Uroku rozgrywce dodaje jednak fakt, że cały świat gry wykonany został z papieru.
Junk Jack
Zręcznościowe 1 grudnia 2016
Inspirowana popularną Terrarią sandboksowa zręcznościówka 2D studia PixBits, będąca pecetową konwersją wydanej wcześniej na urządzeniach mobilnych gry Junk Jack X. Zgodnie z regułami gatunku, zabawa nie ma ściśle określonego celu, a jej celem jest przede wszystkim odkrywanie losowo generowanego świata, w którym czekają na nas rozmaite atrakcje. Kluczowym elementem jest tu oczywiście pozyskiwanie surowców, niezbędnych do wytwarzania narzędzi oraz innych elementów potrzebnych do budowy.
DISTANT
Zręcznościowe jeszcze nie ogłoszona
Gra platformowa, w której gracz przemierza pastelowy, oniryczny świat, starając się powstrzymać jego zagładę. Rozgrywka opiera się na eksploracji otoczenia, przeskakiwaniu z platformy na platformę, unikaniu rozmaitych przeszkód terenowych i na rozwiązywaniu nieskomplikowanych zagadek środowiskowych.
Cursed Castilla (Maldita Castilla EX)
Zręcznościowe 20 października 2016
Przygotowana przez jednoosobowe studio Locomalito dwuwymiarowa gra platformowa, będąca udoskonaloną wersją wydanej w 2012 roku produkcji Maldita Castilla. Fabuła gry czerpie z historii oraz legend wielu krajów europejskich, głównie Hiszpanii. Pewnego dnia demon wykorzystuje łzy młodej wiedźmy do otwarcia bram piekieł i wypuszczenia na powierzchnię wszelkiej maści zła.
Even the Ocean
Zręcznościowe 16 listopada 2016
Dwuwymiarowa platformówka stworzona przez studio Analgesic Productions, czyli autorów RPG-a Anodyne. Even the Ocean opowiada historię kobiety o imieniu Aliph, która wykonuje nisko płatną pracę w jednej z elektrowni zlokalizowanych w futurystycznym mieście Whiteforge. Pewnego dnia, w wyniku nieoczekiwanego splotu okoliczności Aliph zyskuje przedziwne moce i zostaje zatrudniona przez burmistrza do walki z nieznanymi najeźdźcami.
Super Cat Bros.
Zręcznościowe 17 listopada 2016
Dwuwymiarowa platformówka mobilna wydana w modelu free-to-play z mikropłatnościami. Super Cat Bros. wzorowane jest na oldskulowych platformówkach, dlatego fabuła ma tu marginalne znaczenie. Wystarczy wiedzieć, że gracz wciela się w kota imieniem Alex, który musi odszukać na tajemniczej wyspie pięcioro rodzeństwa, a następnie znaleźć sposób na wspólny powrót do domu. Podczas zabawy musimy pokonywać niewielkie dwuwymiarowe poziomy, walcząc z wrogami i omijając różnorodne niebezpieczeństwa.
A Rose in the Twilight
Zręcznościowe 11 kwietnia 2017
Dwuwymiarowa platformówka opracowana przez japońskie studio Nippon Ichi Software. Zawiązanie akcji następuje w momencie, kiedy główna bohaterka gry budzi się w tajemniczym zamku – miejsce to zostało pozbawione kolorów, a nieznana siła zamroziła również czas. Protagonistka może jednak odwracać te efekty, wykorzystując cierń, jaki wyrósł na jej plecach.
Shovel Knight: Specter of Torment
Zręcznościowe 3 marca 2017
Darmowy dodatek DLC do niezwykle ciepło przyjętej przez graczy platformówki Shovel Knight autorstwa studia Yacht Club Games. Głównym bohaterem rozszerzenia zatytułowanego Specter of Torment jest tytułowy Upiór, a opisana w nim historia rozgrywa się przed wydarzeniami opisanymi w podstawowej wersji gry. Cała zabawa opiera się na schemacie znanym z oryginalnego Shovel Knight, łącząc w sobie elementy dwuwymiarowej platformówki, przygodowej gry akcji oraz RPGa.
Cytus
Zręcznościowe 12 stycznia 2012
Cytus to nietypowa produkcja, która łączy model rozgrywki charakterystyczny dla gier rytmicznych z opowieścią rodem z książki lub komiksu science fiction. Za stworzenie tego tytułu odpowiada firma Rayark Games.
Angry Birds VR: Isle of Pigs
Zręcznościowe 7 lutego 2019
Pierwsza gra, która przenosi fundamentalne założenia marki Angry Birds na pole wirtualnej rzeczywistości. Naszym zadaniem jest wystrzeliwanie tytułowych ptaków z procy w taki sposób, by eliminować złowrogie zielone świnie i burzyć konstrukcje dające im schronienie.
Evergate
Zręcznościowe 18 sierpnia 2020
Gra platformowa z elementami przygodowymi, w której trafiamy do zaświatów. Wcielając się w młodą duszę imieniem Ki, w trakcie zabawy przemierzamy baśniową, choć pełną niebezpieczeństw krainę, starając się odzyskać utracone wspomnienia bohaterki.
Commander Keen in Keen Dreams
Zręcznościowe 1 stycznia 1991
Commander Keen in Keen Dreams to gra platformowa będąca poboczną odsłoną serii przygód o genialnym ośmiolatku Billym „Commanderze Keenie” Blazie. Podobnie jak w przypadku pozostałych części za produkcję odpowiada studio id Software.
Dungeons & Aliens
Zręcznościowe 30 sierpnia 2016
Stworzona przez polskie studio Kool2Play gra typu tower defense, w której trzech krasnoludzkich magów odpiera inwazję kosmicznych najeźdźców. Dungeons & Aliens oferuje w sumie 60 poziomów o rosnącej trudności, a także kolorową dwuwymiarową oprawę graficzną.
Sparkle 4 Tales
Zręcznościowe 30 stycznia 2020
Czwarta część polskiej serii Sparkle, w której przejmujemy kontrolę nad niewielkim organizmem i obserwujemy, jak zjadając mikroelementy, stopniowo rośnie w siłę. W Sparkle 4 Tales możemy uczynić swoją istotę drapieżnikiem, roślinożercą bądź zwierzęciem z pogranicza obu grup.
Rise Up
Zręcznościowe 16 marca 2018
Gra zręcznościowa, w której naszym zadaniem jest ochrona lecących w górę balonów przed spadającymi na nie obiektami. Choć początkowo liczba zagrożeń nie jest zatrważająca, z czasem pojawia się ich coraz więcej, przez co musimy wykazać się nie lada zręcznością i refleksem.
Helix Jump
Zręcznościowe 10 lutego 2018
Prosta w założeniach gra zręcznościowa. W trakcie zabawy w Helix Jump obracamy cylinder, dookoła którego umieszczono płaskie powierzchnie. Naszym zadaniem jest sprawienie, by piłka odbijająca się od tych ostatnich dotarła na dół struktury.