37. Gry Zręcznościowe
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 37. Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Pitfall 3D: Beyond the Jungle
Zręcznościowe 28 lutego 1998
Kolejna odsłona popularnej serii platformówek zapoczątkowanej w 1982 roku. Tym razem gra została przygotowana w pełnym 3D i oferuje szereg typowych dla gatunku wyzwań logiczno-zręcznościowych.
Surgeon Simulator CPR
Zręcznościowe 13 września 2018
Surgeon Simulator CPR to opracowana przez Bossa Studios zwariowana gra medyczna, w której wcielamy się w niezbyt utalentowanego pseudochirurga, który stara się przeprowadzić transplantację różnych organów... najczęściej z opłakanym skutkiem.
Taiko no Tatsujin: Drum Session!
Zręcznościowe 2 listopada 2018
Pierwsza odsłona popularnego w Japonii cyklu Taiko no Tatsujin, która trafiła na PlayStation 4; podobnie jak miało to miejsce w przypadku wcześniejszych gier z serii, za opracowanie tego tytułu odpowiada firma Bandai Namco. Rozgrywka polega na wybijaniu rytmu na tytułowych bębnach taiko, czego dokonujemy przy pomocy zaledwie dwóch przycisków.
Mario & Luigi: Bowser's Inside Story + Bowser Jr.'s Journey
Zręcznościowe 11 stycznia 2019
Remake znanego z konsoli Nintendo DS miksu zręcznościówki i gry RPG, w którym Mario i Luigi muszą pomóc tytułowemu Bowserowi – ich antagonista najadł się magicznych grzybów, przez które wchłania wszystko, co napotyka na swojej drodze. W trakcie zabawy w Mario & Luigi: Bowser’s Inside Story + Bowser Jr.’s Journey kontrolujemy na przemian wąsatych hydraulików i potwora.
Aegis Defenders
Zręcznościowe 8 lutego 2018
Dzieło niezależnego studia GUTS Department, łączące elementy metroidvanii i gry spod znaku tower defense. Gracz trafia do fantastycznego świata, w którym po zaawansowanej technologicznie cywilizacji ostały się jedynie ruiny oraz potężne artefakty. Główni bohaterowie opowieści, czyli mechanik Bart oraz jego wnuczka Clu, wypowiadają wojnę powstałemu na tych ziemiach Imperium – by zakończyć jego hegemonię, wyruszają na poszukiwanie legendarnej broni znanej jako Aegis.
Move or Die
Zręcznościowe 21 stycznia 2016
Czteroosobowa gra imprezowa, która "zrujnuje każdą przyjaźń". Podczas zmienianych co kilkanaście sekund wyzwań liczy się szybkie oko, dobra koordynacja oraz precyzja skoków po platformach. Move or Die jest dziełem studia Those Awesome Guys.
Refunct
Zręcznościowe 16 października 2015
Trójwymiarowa platformówka, w której przemierzamy otwarty świat złożony z prostych brył o zróżnicowanych kształtach i rozmiarach. W trakcie zabawy przeskakujemy z platformy na platformę, odbijamy się od trampolin i robimy użytek z wind oraz zjeżdżalni. Dzięki prostej mechanice rozgrywki oraz absencji jakiejkolwiek przemocy, tytuł zapewnia około pół godziny relaksującej zabawy zarówno dorosłym, jak i młodszym graczom.
Tumble VR
Zręcznościowe 13 października 2016
Przygotowana przez studio Supermassive Games gra logiczno-zręcznościowa, przeznaczona do zabawy przy pomocy zestawów PlayStation VR. Pod względem rozgrywki Tumble VR jest oryginalną lecz przystępną grą umysłową, w której trafiamy na specjalną arenę, gdzie testowana jest nasza zręczność oraz zdolność logicznego myślenia. Podczas projektowania kolejnych zadań, twórcy gry wykazali się jednak sporą pomysłowością.
Slither.io
Zręcznościowe 25 marca 2016
Opracowana przez Steve’a Howse’a i Thorntree Studios gra zręcznościowa przypominająca słynny, mobilno-przeglądarkowy hit Agar.io. Podczas zabawy wcielamy się w niewielkiego węża, zjadającego świetliste punkty, przyczyniające się do jego stopniowego wzrostu. Prócz nas, na planszy znajdują się jednak również podobne osobniki, a prawdziwy sukces uzyskujemy dopiero dzięki zjadaniu pozostałości po innych, większych wężach.
Assault Suit Leynos
Zręcznościowe 12 lipca 2016
Remake zręcznościowej strzelanki 2D, wypuszczonej w 1990 roku na konsolę Sega Mega Drive. Projektem zajęło się japońskie studio Dracue Software pod okiem firmy Rising Star Games, wydawcy takich gier jak Lumo i Deadly Premonition. Assault Suit Leynos prezentuje niewesołą wizję odległej przyszłości, w której ludzkość została zmuszona zakładać kolonie w kosmosie w poszukiwaniu cennych surowców. Eksploracja przestrzeni kosmicznej doprowadziła jednak do starcia ludzi z wrogo nastawionymi Obcymi.
Steredenn
Zręcznościowe 1 października 2015
Side-scrollowa strzelanina, opracowana przez niezależny zespół Pixelnest Studio. Gracz zasiada za sterami statku kosmicznego, a zadaniem, jakie czeka na wykonanie, jest eliminacja kolejnych fal przeciwników. Na naszej drodze stają zarówno występujący w ilościach hurtowych oponenci, których pokonanie nie nastręcza większych trudności, jak i mniej liczni bossowie, wymagający opracowania skutecznej taktyki bojowej.
Wonder Boy: The Dragon's Trap
Zręcznościowe 18 kwietnia 2017
Opracowany przez studio Lizardcube uwspółcześniony remake klasycznej, 8-bitowej platformówki Wonder Boy III: The Dragon’s Trap z 1989 roku. W grze wcielamy się w postać tytułowego chłopca, który ma za zadanie zabić przyczajonego w jaskini smoka. Niestety, wykonanie tej misji ściąga na niego tajemniczą klątwę, przeobrażającą go w człekokształtnego jaszczura, a celem bohatera staje się próba odwrócenia tego zaklęcia.
Full Tilt! Pinball
Zręcznościowe 1 grudnia 1995
Należąca do gatunku popularnych pinballi gra zręcznościowa, oferująca trzy zróżnicowane stoły w prerenderowanej grafice 3D. Swoistą ciekawostkę stanowi fakt, że jeden z zawartych w grze stołów był dołączany przez firmę Microsoft do kilku kolejnych wersji systemu Windows.
Thumper
Zręcznościowe 11 października 2016
Rytmiczna gra akcji stworzona przez niezależne studio Drool. W psychodelicznej oprawie graficznej Thumper dominują chromowane płaszczyzny, a stanowiąca ważny element gry muzyka elektroniczna jest szybka i dynamiczna. Efekty naszych poczynań odzwierciedla towarzyszący zabawie licznik punktów, a następujące po sobie etapy charakteryzują się rosnącym poziomem trudności. Produkcja wykorzystuje gogle wirtualnej rzeczywistości, jednak nie są one niezbędne do zabawy.
Soccer Stars
Zręcznościowe 3 czerwca 2014
Prosta piłkarska zręcznościówka, czerpiąca inspiracje z popularnego cymbergaja i stanowiącej jego wariację gry w kapsle. Zabawa polega na rywalizacji dwóch drużyn po pięciu zawodników, a jej celem jest umieszczenie piłki w bramce przeciwnika.
Boom Ball 2 for Kinect
Zręcznościowe 21 grudnia 2016
Kontynuacja gry zręcznościowej studia Virtual Air Guitar Company, przeznaczonej na konsole Xbox One z kontrolerem ruchowym Kinect 2.0. Pod względem mechaniki, Boom Ball 2 nie różni się znacząco od swojej poprzedniczki, łącząc cechy klasycznego Arkanoida z elementami ping ponga i tenisa. Cała zabawa polega zaś na odbijaniu piłki w taki sposób, aby zniszczyć znajdujące się w głębi planszy elementy, wybuchające po zetknięciu się z kulą.
Surgeon Simulator: Experience Reality
Zręcznościowe 3 grudnia 2016
Zabawny symulator chirurga, opracowany przez zespół Bossa Studios z myślą o goglach wirtualnej rzeczywistości. Produkcja jest rozbudowaną o nowe funkcjonalności (większe możliwości obsługi kamery, co pozwala na oglądanie zabiegu z dowolnego kąta) wersją gry Surgeon Simulator z 2013 roku. Gracz przejmuje kontrolę nad tytułowym lekarzem, który ma poważne problemy ze sprawnym operowaniem narzędziami i poruszaniem się.
Snake Pass
Zręcznościowe 28 marca 2017
Zręcznościowa gra platformowa z elementami logicznymi, zrealizowana przez brytyjskie studio Sumo Digital na podstawie prototypu Seba Liese, stworzonego na potrzeby imprezy Game Jam. Fabuła Snake Pass opowiada o przygodach węża, który wraz ze swoim przyjacielem kolibrem musi odnaleźć klucze do magicznych bram, zapewniających krainie Harmony Foothills magiczną moc. Wszystko zaś po to, aby pokonać tajemniczego intruza, zagrażającego życiu jej mieszkańców.
GEX 3D: Enter the Gecko
Zręcznościowe 31 stycznia 1998
Utrzymana w humorystycznym tonie trójwymiarowa platformówka, w której tytułowy gekon zostaje agentem do zadań specjalnych i wyrusza w niebezpieczną misję.
Extreme Ghostbusters: Code Ecto-1
Zręcznościowe 9 października 2003
Stworzony przez studio Magic Pockets produkt o nazwie Extreme Ghostbusters: Code Ecto-1, to gra zręcznościowa, która powstała na kanwie popularnego serialu animowanego, emitowanego w amerykańskiej telewizji jesienią 1997 roku.
Virtual Pool
Zręcznościowe 15 maja 1995
Virtual Pool firmy Celeris jest komputerową symulacją gry w bilard. Jako początkujący adepci wbijania bil do łuz poznamy rozgrywkę od strony teoretycznej. Do programu dołączone są krótkie filmy z objaśnieniami, co, jak i dlaczego dzieje się w tym sporcie.
After Burner
Zręcznościowe 11 lipca 1989
After Burner to strzelanina z perspektywy trzeciej osoby, która po raz pierwszy zadebiutowała na automatach coin-op w 1987 roku, dzięki koncernowi SEGA. Gracz wcieli się tu w rolę pilota myśliwca F-14 Thunder Cat, wysłanego z samobójczą misją przeciwko licznym maszynom latającym wroga.
Gdzie jest Nemo: Podwodny plac zabaw
Zręcznościowe 11 maja 2003
Gdzie jest Nemo: Podwodny plac zabaw to druga z kolei gra, otwarcie nawiązująca do przebojowego filmu animowanego pt. Finding Nemo (Gdzie jest Nemo) i dedykowana nie tylko dzieciom, ale także całym rodzinom. Użytkownik odwiedza zatem ponownie morskie głębiny, aby przeżywać fantastyczne wydarzenia wśród szeregu kolorowych stworzeń i powiększać horyzonty.
EyeToy: Play
Zręcznościowe 9 lipca 2003
Dosyć leniuchowania przed TV z padem w ręku! Czas ruszyć zadki, dać uchwycić się kamerze i odstawiać wygibasy przed ekranem! Większa interakcja – cecha nowoczesnych rozwiązań w elektronicznej rozrywce!