28. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 28. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Airline Tycoon 2
Strategiczne 2 października 2011
Kontynuacja lekkiej, humorystycznej strategii ekonomicznej, charakteryzującej się kolorową, komiksową grafiką oraz elementami przygodowymi. Jako właściciele linii lotniczej panujemy nad wszystkim, co ma związek z lataniem i przewozem pasażerów – od wyboru wyposażenia, samolotów i załogi, przez dokładne określanie tras przelotowych, aż po dobór dań i przekąsek, serwowanych klientom w trakcie podróży.
WarCraft: Orcs and Humans
Strategiczne 11 marca 1994
Osadzona w realiach fantasy strategia czasu rzeczywistego, będąca debiutanckim dziełem amerykańskiego studia Blizzard Entertainment (działającego wcześniej pod nazwą Silicon & Synapse). Akcja gry WarCraft: Orcs and Humans osadzona została w fantastycznym świecie Azeroth, będącym areną konfliktu ludzi oraz orków, zaś gracze opowiadają się po jednej ze stron i próbują podbić lub obronić krainę.
Company of Heroes: Chwała bohaterom
Strategiczne 7 kwietnia 2009
Drugie samodzielne rozszerzenie popularnego wojennego RTS-a studia Relic Entertainment wydanego w naszym kraju pod nazwą Kompania Braci. Wraz z dodatkiem otrzymujemy kolejne trzy kampanie, których akcja toczy się w kluczowych momentach II wojny światowej: Grobla, Bitwa pod Falaise i As Tygrysów. Na uwagę zasługuje zwłaszcza ta, w której przejmujemy kontrolę nad pojedynczym niemieckim czołgiem wraz z jego 4-osobową załogą i osłaniającą go grupą piechoty.
998: Pogromcy Ognia
Strategiczne 13 czerwca 2003
Kompleksowy symulator pracy dowódcy remizy strażackiej. Gracz musi zająć się szkoleniem podległych mu drużyn strażackich, utrzymaniem wozów i sprzętu w należytym stanie technicznym oraz dowodzeniem w akcjach gaśniczych.
Theatre of War: Pola zagłady
Strategiczne 20 października 2006
Kolejny ambitny projekt firmy Maddox Games, twórców gry IL-2 Sturmovik. WWII RTS to strategia, lub raczej gra wojenna rozgrywana w czasie rzeczywistym, która pozwala nam na dowodzenie oddziałami w walkach, które miały miejsce podczas II Wojny Światowej, w latach 1941-1945.
Dragon Throne: Battle of Red Cliffs
Strategiczne 26 marca 2002
Strategia czasu rzeczywistego z rozbudowanymi elementami ekonomicznymi. Akcja przenosi nas do starożytnego Imperium Chińskiego, w czasy, gdy wojna podzieliła państwo na trzy księstwa - Shu, Wei i Wu. Gracz wciela się w rolę jednego z trzech władców księstw, a jego zadaniem jest zjednoczenie Chin.
Ś.W.I.N.I.A.
Strategiczne 4 grudnia 2001
S.W.I.N.E. to zabawna strategia czasu rzeczywistego, której tematem jest wojna pomiędzy dwoma państwami: świń i królików. Gracze mogą się wcielić w dowódcę armii jednej z walczących stron i swym geniuszem taktycznym doprowadzić ją do zwycięstwa.
Black & White 2: Wojny Bogów
Strategiczne 24 kwietnia 2006
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do RTS-a Black & White 2. Wprowadza m.in. zupełnie nowego Chowańca, dwie premierowe krainy, cztery niewidziane wcześniej cuda i sześć wyzwań. Od nowa napisano też sztuczną inteligencję. Do działania dodatek wymaga posiadania podstawowej wersji gry.
Age of Wonders: Magia Cienia
Strategiczne 22 lipca 2003
Trzecia odsłona popularnego cyklu turówowych strategii fantasy wzbogaconych elementami RPG autorstwa zespołu Triumph Studios. W porównaniu z częścią drugą wprowadzono trzy zupełnie nowe nacje oraz kilkadziesiąt dodatkowych zaklęć, artefaktów (istnieje opcja projektowania własnych przedmiotów) i typów krajobrazu.
UFO: Kolejne Starcie
Strategiczne 3 października 2003
Przygotowana przez ekipę czeskiego studia Altar Interactive strategia turowa, nawiązująca do kultowego przeboju z lat 90. UFO: Enemy Unknown. Akcja gry UFO: Aftermath (w polskiej wersji UFO: Kolejne Starcie) przenosi nas w niezbyt odległą przyszłość, w której w wyniku inwazji Obcych ziemska cywilizacja została zredukowana do garstki ocalałych. Z czasem pozostali przy życiu ludzie zorganizowali się i rozpoczęli walkę z najeźdźcami, a zadaniem gracza jest poprowadzenie ich do zwycięstwa.
9 Kompania
Strategiczne 30 kwietnia 2008
Dynamiczny wojenny RTS oparty na motywach rosyjskiego filmu wojennego wyświetlanego w Polsce jako 9 kompania. Gra pozwala wciąć udział w konflikcie radziecko-afgańskim i może pochwalić się sporym realizmem starć. Pod naszym dowództwem może znaleźć się w sumie aż 80 różnych formacji bojowych.
Nobunaga's Ambition: Awakening
Strategiczne 20 lipca 2023
Nobunaga's Ambition: Awakening to strategia osadzona w realiach japońskiej ery Sengoku. Zarządzanie klanem, tworzenie armii oraz rozwój gospodarki odbywa się w systemie turowym. Natomiast bitwy toczone są w czasie rzeczywistym.
Hearts of Iron IV: Arms Against Tyranny
Strategiczne 10 października 2023
Ósmy duży dodatek do strategii pod tytułem Hearts of Iron IV. Rozszerzenie Hearts of Iron IV: Arms Against Tyranny skupia się na czterech krajach północy – Finlandii, Norwegii, Danii oraz Szwecji – które poszukują własnego sposobu na przetrwanie wojennej pożogi.
Dicefolk
Strategiczne 27 lutego 2024
Strategia z elementami roguelike. W Dicefolk wcielamy się w postać, która przejmuje kontrolę nad istotami zwanymi chimerami i przemierza fantastyczny świat, tocząc turowe potyczki oraz zdobywając nowe, coraz potężniejsze chimery.
EA Sports FC Tactical
Strategiczne wrzesień 2024
Mobilna gra strategiczna będąca częścią cyklu zapoczątkowanego przez EA Sports FC 24. Mecze piłki nożnej są w niej rozgrywane w trybie turowym.
Dune: Spice Wars - House Vernius of Ix
Strategiczne 7 marca 2024
Pierwszy dodatek do strategii z 2023 roku. Dune: Spice Wars - House Vernius of Ix koncentruje się na tytułowym rodzie Vernius, który po kryjomu prowadzi badania nad samouczącymi się maszynami. Frakcja dysponuje unikalnymi jednostkami oraz mechanikami, jak sieć węzłów neuronowych.
Kingdom Rush Origins
Strategiczne 19 listopada 2014
Trzecia odsłona popularnej serii strategii tower defence, stanowiąca swoisty prequel całego cyklu. W grze prowadzimy elfie armie przeciw złowrogiemu Vez’nanowi, który za pośrednictwem potężnego klejnotu władzy zagraża całemu królestwu. Podczas rozgrywki stawiamy czoła nieznanym wrogom, wykorzystując nowych bohaterów, jednostki, ulepszenia i moce.
Worms W.M.D
Strategiczne 23 sierpnia 2016
Kolejna pełnoprawna odsłona bestsellerowej serii turowych gier strategicznych, koncentrujących się na pełnej humoru rywalizacji tytułowych robali. W Worms WMD podstawowe założenia rozgrywki nie uległy zmianie, a zadaniem graczy jest wyeliminowanie przeciwnej drużyny za pomocą całego szeregu mniej lub bardziej konwencjonalnych środków zagłady. Gracze wykonują swoje ruchy naprzemiennie, a ich poczynania ogranicza z góry narzucony limit czasowy.
Farm Manager 2018
Strategiczne 6 kwietnia 2018
Farm Manager 2018 to strategia ekonomiczna autorstwa polskiego studia Cleversan Software, pozwalająca sprawdzić się w roli zarządcy współczesnego gospodarstwa rolnego. Zadaniem gracza jest sadzenie ponad dwudziestu typów upraw, dbanie o rozwój roślin oraz zbieranie plonów. Dostępna jest też możliwość hodowli zwierząt. Z czasem uzyskujemy opcję nie tylko produkcji surowców dla branży spożywczej, ale również gotowych produktów.
Empires of the Undergrowth
Strategiczne 2024 (wczesny dostęp od 1 grudnia 2017)
Empires of the Undergrowth to stworzona przez niezależne studio Slug Disco nietypowa strategia czasu rzeczywistego, która oddaje graczom kontrolę nad… mrowiskiem. Grze towarzyszy komentarz przypominający narrację w filmie dokumentalnym, zawierający wiele ciekawych informacji na temat tych zwierząt.
Kingdom: Two Crowns
Strategiczne 11 grudnia 2018
Kolejne wcielenie minimalistycznej strategii czasu rzeczywistego z elementami RPG, za którego opracowaniem stoi niezależne studio noio. Podobnie jak w oryginalnym Kingdom znanym z komputerów osobistych i urządzeń mobilnych gracz wciela się tutaj w króla, którego zadaniem jest zadbanie o bezpieczeństwo poddanych i zapewnienie im dobrobytu. W odróżnieniu od pierwowzoru w Kingdom: Two Crowns można bawić się nie tylko w pojedynkę, ale i w towarzystwie drugiego gracza.
Total War: Rome II - Rise of the Republic
Strategiczne 9 sierpnia 2018
Piąty duży dodatek do gry Total War: Rome II. Akcja przenosi się do IV wieku przed naszą erą, kiedy to Rzym był jeszcze stosunkowo młodą republiką. Rise of the Republic to przede wszystkim nowa kampania, w trakcie której możemy przejąć kontrolę nad jedną z dziewięciu nacji. Autorzy wprowadzają nowe opcje akcji rządowych, zastępujące znany z wcześniejszych kampanii system zmian rządu.
Gary Grigsby's War in the West
Strategiczne 4 grudnia 2014
Kolejna odsłona cyklu rozbudowanych, turowych strategii wojennych autorstwa studia 2BY3 Games, kierowanego przez prawdziwego weterana gatunku, Gary’ego Grigsby'ego. W przeciwieństwie do wydanej w 2010 roku poprzedniczki, gra War in the West przenosi nas na front zachodni II wojny światowej, a ukazane w niej wydarzenia obejmują okres od lipca 1943 roku i alianckiej inwazji na Sycylię oraz Włochy, poprzez walki we Francji, aż po ostateczny szturm na Niemcy w sierpniu 1945 roku.
Assault Squad 2: Men of War Origins
Strategiczne 25 sierpnia 2016
Bitewna strategia czasu rzeczywistego, będąca remakiem oryginalnego Men of War z 2009 roku. Oba tytuły opracowały studia Digitalmindsoft i Best Way. Podobnie jak pierwowzór, Assault Squad 2: Men of War Origins jest grą wojenną osadzoną w okresie II wojny światowej. Zamiast klasycznego rozbudowywania bazy czy gromadzenia surowców, cała uwaga skupiona została na aspekcie taktycznym i dowodzeniu oddziałami.