10. Gry PlayStation 1
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 10. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Wipeout 3 (1999)
Wyścigi 8 września 1999
Trzecia odsłona serii wyścigowej osadzonej w realiach science fiction, która została zapoczątkowana w 1995 roku. Ponownie gracze mają okazję zasiąść za sterami potężnych bolidów, które osiągają zawrotne prędkości, by wziąć udział w zmaganiach fikcyjnej ligi F7200.
Overboard! (1997)
Zręcznościowe 28 października 1997
Overboard! jest grą zręcznościową, opracowaną przez studio Psygnosis. W trakcie rozgrywki przejmujemy stery statku pirackiego, a naszym zadaniem jest dotarcie do wyznaczonego miejsca, po drodze stawiając czoła rozmaitym niebezpieczeństwom.
The Crow: City of Angels
Bijatyki 28 lutego 1997
Wydana na PlayStation 1 adaptacja filmu z 1996 roku. Produkcja jest typową chodzoną bijatyką bazującą na motywie zemsty, w której posiadacze konsoli stawiają czoła przeważającym siłom wroga i biorą udział w dziesiątkach pojedynków.
Motor Toon Grand Prix 2
Wyścigi 24 maja 1996
Druga odsłona cyklu zręcznościowych gier wyścigowych, stworzonego przez studio Polys Entertainment. W Motor Toon Grand Prix 2 wcielamy się w jednego z ośmiu zawodników i walczymy o zwycięstwo na pięciu zróżnicowanych trasach – sukces zapewnia nie tylko opanowanie modelu jazdy i poznanie poszczególnych torów, lecz także umiejętne wykorzystanie power-upów rozrzuconych na torach.
WWF SmackDown! 2: Know Your Role
Sportowe 21 listopada 2000
Druga odsłona popularnej serii gier bazujących na licencji federacji wrestlingowej WWF. Produkcja oferuje bogatą zawartość dla fanów dyscypliny – kilkudziesięciu zawodników do wyboru, szereg różnego rodzaju trybów, rozbudowany moduł sezonu oraz oferujący duże możliwości edytor postaci.
War Gods
Bijatyki 30 marca 1997
Konwersja wydanej na automatach zręcznościowej bijatyki 3D, w której dziesięć potężnych istot staje do walki o prymat na Ziemi. Produkcja w wielu aspektach przypomina trójwymiarowe odsłony Mortal Kombat, choć stara się też wyróżnić kilkoma unikalnymi rozwiązaniami.
Terracon
Akcji 25 sierpnia 2000
Trójwymiarowa gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby, której akcji toczy się na kilku planetach Układu Słonecznego. Przedstawiona historia opowiada o kosmicznym wojowniku, który próbuje powstrzymać zbuntowaną sztuczną inteligencję.
Ninja: Shadow of Darkness
Akcji 30 września 1998
Trójwymiarowy brawler, w którym wcielamy się w tytułowego wojownika ninja. W trakcie zabawy przemierzamy kolejne lokacje i walczymy z napotkanymi przeciwnikami; od czasu do czasu musimy też rozwiązać nieskomplikowaną zagadkę lub przejść przez sekcję platformową.
R-Type Delta
Zręcznościowe 19 listopada 1998
Czwarta odsłona popularnej serii shoot'em upów i jednocześnie pierwsza, w której zastosowano grafikę 3D. Produkcja standardowo cechuje się wysokim poziomem trudności i pozwala sprawdzić swój refleks jako pilot bojowego statku kosmicznego.
Road Rash
Wyścigi 22 grudnia 1995
Nietypowe zręcznościowe wyścigi motocyklowe, w których o zwycięstwie decyduje nie tylko szybkość, ale też umiejętność skutecznego eliminowania rywali. Tytuł jest konwersją hitu, który ukazał się w 1991 roku na Segę Genesis.
Final Doom
Akcji 1 października 1996
Przygotowany we współpracy studia id Software z firmą GT Interactive oficjalny dodatek do kultowej strzelaniny FPS Doom II: Hell on Earth z 1994 roku. Rozszerzenie zatytułowane Final Doom wzbogaca podstawową wersję gry o dwa zupełnie nowe epizody: Plutonia Experiment oraz TNT: Evilution, w którym śledzimy dalsze losy samotnego żołnierza, walczącego z hordami piekielnych potworów.
Discworld Noir
Przygodowe 2 sierpnia 2000
Gra przygodowa osadzona w realiach fantastycznego Świata Dysku, który został stworzony przez pisarza Terry’ego Pratchetta. Tytuł opowiada o losach pierwszego detektywa tego uniwersum, Lewtona, który zostaje wplątany w tajemniczą intrygę.
Pandemonium!
Zręcznościowe 31 października 1996
Trójwymiarowa platformówka opracowana we współpracy studia Toys for Bob z firmą Crystal Dynamics. W grze wcielamy się w rolę jednego z dwóch bohaterów, którzy odpowiadają za przywołanie straszliwego monstrum, zagrażającego pewnej fantastycznej krainie. Chcąc naprawić popełniony błąd, czarodziejka Nikki oraz błazen Fargus postanawiają raz na zawsze pozbyć się uciążliwego stwora.
Street Fighter Alpha 3
Bijatyki 4 września 1998
Trzecia część podcyklu jednej z najsłynniejszych serii bijatyk. Przejmujemy kontrolę nad jednym z kilkudziesięciu wojowników i bierzemy udział w serii dynamicznych pojedynków.
Die Hard Trilogy
Akcji 31 sierpnia 1996
Dynamiczna gra akcji, bazująca na słynnej serii filmów z Brucem Willisem. Produkcja podzielona jest na trzy części, nawiązujące do poszczególnych filmów i będące w gruncie rzeczy trzema niezależnymi grami. W Die Hard Trilogy znajdziemy więc zarówno trzecioosobową grę akcji, strzelaninę typu rail-shooter, jak i zręcznościową grę samochodową.
X-Files: The Game
Przygodowe 9 stycznia 1999
X-Files: The Game to oparta na motywach popularnego serialu telewizyjnego gra przygodowa w konwencji interaktywnego filmu, wyprodukowana przez firmę Fox Interactive. Gracz wciela się w młodego agenta FBI, który musi rozwikłać zagadkę zniknięcia Foxa Muldera i Dany Scully, czyli duetu pracującego nad sprawami z archiwum X. Scenariusz gry napisał Chris Carter, a w produkcję zaangażowani zostali także odtwórcy głównych ról w serialu - David Duchovny i Gillian Anderson.
WarZone 2100
Strategiczne 31 maja 1999
Nietypowa strategia czasu rzeczywistego, którą wyróżnia rozbudowany model projektowania własnych jednostek. Tytuł utrzymany jest w stylistyce science fiction i opowiada o walkach organizacji na zniszczonej po wojnie nuklearnej Ziemi.
Tales of Destiny
RPG 23 grudnia 1997
Wyróżniające się zręcznościowym systemem walki japońskie RPG opowiadające o losach mieszkańców fantastycznej krainy. Tytuł jest drugim z serii Tales of i jednocześnie pierwszym wydanym na PlayStation 1.
40 Winks
Zręcznościowe 14 listopada 1999
40 Winks to trójwymiarowa gra platformowa, opowiadająca o przygodach rodzeństwa, które wyrusza do krainy snów by uratować tytułowe Winki. Produkcja ukazała się oryginalnie na konsoli PlayStation, a za jej stworzenie odpowiada Eurocom Entertainment Software.
WipEout 2097
Wyścigi 30 września 1996
Kontynuacja wydanej w 1995 roku gry wyścigowej, osadzonej w realiach science fiction. Tym razem zasiadamy za sterami jeszcze potężniejszych bolidów, rywalizując na zupełnie nowych trasach i korzystając z rozszerzonego arsenału power-upów oraz broni. Całość odznacza się wyraźnie lepszą oprawą graficzną, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych kart 3D.
Soul Blade
Bijatyki 1 stycznia 1997
Trójwymiarowa bijatyka wydana przez producenta serii Tekken, Namco. Soul Blade koncentruje się na widowiskowych walkach na miecze oraz inną broń białą. Fabuła produkcji opowiada o dzielnych wojownikach, którzy przemierzają świat w poszukiwaniu legendarnego miecza, dającego dzierżącej go osobie wielką siłę.
NBA In the Zone 2000
Sportowe 1 lutego 2000
Kolejna odsłona tworzonej przez japońską firmę Konami serii gier koszykarskich. Produkcja oferuje prawie trzydzieści drużyn oraz przeszło trzy setki zawodników, animowanych za pomocą techniki motion capture. Nowością w porównaniu do poprzednich odsłon jest możliwość rozgrywania konkursów wsadów oraz konkursów rzutów za trzy punkty. Na tle konkurencji grę wyróżnia prostszy i dający mniej możliwości system sterowania.
Hardcore 4X4
Wyścigi 30 października 1996
Gra wyścigowa skierowana do miłośników samochodów terenowych. Produkcja stara się w miarę realistycznie oddawać realia zmagań tego typu pojazdów na trudnych, pozbawionych asfaltu i pełnych pagórków, trasach.
Policenauts
Przygodowe 19 stycznia 1996
Zawierająca szereg usprawnień edycja przygodówki FPP, która pierwotnie ukazała się w 1994 roku na platformie PC-98. Autorem tej utrzymanej w stylistyce science-fiction produkcji jest Hideo Kojima.