Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

57. Gry Zręcznościowe PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 57. Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe na platformę PC.

Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry zręcznościowe
EarthNight
EarthNight

Zręcznościowe 3 grudnia 2019

Dwuwymiarowa gra zręcznościowa z elementami roguelike, należąca do gatunku tzw. endless runnerów. Jej akcja toczy się w przyszłości, w której ogromne smoki zaatakowały Ziemię, zmuszając ludzi do ucieczki w kosmos. Dwójka bohaterów, 14-latka i bezrobotny fotograf, postanawia wrócić na rodzimą planetę, aby rozprawić się z potężnymi gadami.

1... 2... 3... KICK IT! (Drop That Beat Like an Ugly Baby)
1... 2... 3... KICK IT! (Drop That Beat Like an Ugly Baby)

Zręcznościowe prace wstrzymane

Oryginalna gra zręcznościowa, w której wykonujemy karkołomne skoki ze spadochronem z zawieszonych kilka kilometrów nad ziemią drapaczy chmur. Gra rozwija pomysły wykorzystane w wielokrotnie nagradzanej produkcji AaaaaA!!! A Reckless Disregard for Gravity – z tą różnicą, że kolejne poziomy nie zostały zaprojektowane odgórnie, lecz generowane są proceduralnie na podstawie dowolnie wybranego, własnego podkładu muzycznego.

Kalimba
Kalimba

Zręcznościowe 22 kwietnia 2015

Dwuwymiarowa platformówka z elementami logicznymi, zaprojektowana przez autorów Max & The Magic Marker oraz Max: The Curse of Brotherhood. W grze staramy się doprowadzić do celu dwie części rozbitego totemu. Problem w tym, że za sprawą magii w dalszym ciągu tworzą one całość i poruszając jedną z nich, wprawiamy w ruch także drugą. W efekcie nietrudno o porażkę.

Probably Archery
Probably Archery

Zręcznościowe 6 lutego 2014

Zwariowana gra zręcznościowa, przypominająca produkcje typu QWOP i Surgeon Simulator 2013. Gracz wciela się w łucznika, wykonującego rozmaite, oderwane od rzeczywistości misje. Twórcy zatroszczyli się o skomplikowane sterowanie, dzięki czemu w czasie rozgrywki jesteśmy świadkami wielu zabawnych sytuacji.

Psycho Pinball
Psycho Pinball

Zręcznościowe 15 marca 1995

Psycho Pinball to kolejny symulator flippera, wyprodukowany przez firmę Codemasters. W grze znajdziemy 3 tradycyjne stoły: Wild West, Trick or Treat i The Abyss. Pewną innowacją jest tytułowy, czwarty stół - Psycho – będący swoistym łącznikiem, z którego od czasu do czasu teleportujemy się na trzy pozostałe.

Futuridium EP
Futuridium EP

Zręcznościowe 16 lipca 2013

Trójwymiarowa niezależna gra shoot 'em up z kolorową i minimalistyczną oprawą graficzną. Wcielamy się w pilota statku kosmicznego, którego zadaniem jest zniszczenie ogromnych pancerników, równocześnie musimy dbać o poziom nieustanie spadającej energii w silnikach.

forma.8
forma.8

Zręcznościowe 23 lutego 2017

Hybryda gry platformowej i logicznej, opracowana przez niezależne włoskie studio MixedBag. Gracz przejmuje kontrolę nad tytułową sondą badawczą, która trafia na powierzchnię niebezpiecznej planety. Zadaniem czekającym na wykonanie jest odnalezienie potężnego źródła energii. Schemat rozgrywki w forma.8 oparto na przemierzaniu niegościnnego świata zrealizowanego w oparciu o zasady, jakimi rządzi się gatunek metroidvania.

Addiction Pinball
Addiction Pinball

Zręcznościowe 12 maja 1998

Kolejna produkcja z popularnego gatunku pinballi, opracowana przez brytyjskie studio Team 17 Software. W grze znajdziemy dwa szczegółowo dopracowane stoły, poświęcone dwóm popularnym grom brytyjskiego producenta: World Rally Fever oraz Worms.

Fliper
Fliper

Zręcznościowe 6 listopada 1993

Symulator popularnych salonowych automatów, przygotowany przez Jamesa Schmalza i studio Digital Extremes. Gra wyróżnia się wysokiej jakości oprawą graficzną VGA oraz imponującą ilością kilkunastu utrzymanych w zróżnicowanej stylistyce flipperowych stołów.

Silverball
Silverball

Zręcznościowe 15 grudnia 1993

Komercyjna wersja gry Epic Pinball – popularnego shareware’owego symulatora flipperowych automatów. W produkcji znajdziemy cztery, niewykorzystane w poprzedniczce stoły – co stanowi jedynie skromną część łącznej liczby stołów, przygotowanych na potrzeby gry przez Jamesa Schmalza.

3D Ultra Pinball: Creep Night
3D Ultra Pinball: Creep Night

Zręcznościowe 23 września 1996

Sequel nietypowego pinballa firmy Sierra, łączącego mechanikę klasycznych salonowych automatów z elementami fabuły i nieograniczoną kreatywnością twórców. Tym razem do naszej dyspozycji oddano trzy zupełnie nowe stoły, których stylistyka wyraźnie nawiązuje do horroru.

Starwhal: Just the Tip
Starwhal: Just the Tip

Zręcznościowe 29 września 2014

Zręcznościowa gra niezależna, w której wcielamy się w Narwale (rodzaj walenia). Gracze stają do bojów, odbywających się na kosmicznych arenach. Zabawa przeznaczona jest do multiplayera i rozgrywa się w kilku trybach. Gameplay jest prosty, ale twórcy zatroszczyli się o elementy urozmaicające starcia, np. zniszczalne przeszkody.

Deep Under the Sky
Deep Under the Sky

Zręcznościowe 23 sierpnia 2014

Prosta gra zręcznościowa, w której wcielamy się w meduzę przemierzając fantazyjne krajobrazy ciemnej strony Wenus i unikając czyhających na nas pułapek i groźnych pasożytów. Cechą charakterystyczną gry jest artystyczna, lekko psychodeliczna oprawa oraz intuicyjny jedno-przyciskowy model sterowania.

Six Miles Under
Six Miles Under

Zręcznościowe prace wstrzymane

Six Miles Under to debiutancki projekt niezależnego polskiego studia Looney Bin Studios. Mowa tu o platformowej zręcznościówce typu beat ‘em up, cechującej się dwuwymiarową grafiką w ciekawym stylu oraz postapokaliptycznymi realiami. Jako Preston Trencher, były ochroniarz, przemierzamy podziemne miasto i likwidujemy dziesiątki przeciwników stojących nam na drodze do zemsty.

Deuce
Deuce

Zręcznościowe prace wstrzymane

Humorystyczna gra zręcznościowa, łącząca symulację tenisa z elementami automatowych bijatyk pokroju Street Fightera. Podczas zabawy w Deuce kontrolujemy zawodników dysponujących unikalnymi zagraniami specjalnymi, takimi jak ognista lub lodowa piłka.

Geometry Wars 3: Dimensions Evolved
Geometry Wars 3: Dimensions Evolved

Zręcznościowe 25 listopada 2014

Zręcznościowa strzelanina zakorzeniona w stylistyce retro – tak w zakresie wyglądu, jak i mechaniki rozgrywki. Grę stworzyło studio Lucid Games, które zostało powołane do życia przez byłych członków zespołu Bizzare Creations, czyli autorów dwóch pierwszych odsłon serii.

Schein
Schein

Zręcznościowe 14 lipca 2014

Nastrojowa dwuwymiarowa platformówka, wzbogacona elementami logicznymi. Wcielamy się w postać mężczyzny, który poszukując swojego syna zagubił się na bagnach. Pomocy udziela mu napotkany świetlik, oferując magiczne światło, które zapewnia mu bezpieczeństwo i stanowi klucz do rozwiązania czekających go zagadek.

Scopophobia
Scopophobia

Zręcznościowe prace wstrzymane

Klimatyczna zręcznościowa gra z elementami skradanki, stworzona przez krakowskie studio Bloober Team, mające na koncie m.in. takie produkcje jak Alien Breed czy horror Layers of Fear. Scopophobia osadzona została w świecie inspirowanym XIX-wiecznym Londynem. Po mieście grasuje ogromny bazyliszek, zdolny obrócić w kamień każdego samym tylko spojrzeniem. Gracze wcielają się w dzieci, usiłujące za wszelką cenę unikać śmiercionośnego wzroku bestii.

6180 the moon
6180 the moon

Zręcznościowe 9 marca 2013

Minimalistyczna dwuwymiarowa platformówka, w której wcielamy się w Księżyc poszukujący zaginionego Słońca. Innowacyjną mechaniką produkcji jest połączenie górnej i dolnej krawędzi ekranu. Gra posiada w sumie 100 poziomów o rosnącym stopniu trudności.

Pretentious Game
Pretentious Game

Zręcznościowe 20 maja 2014

Minimalistyczna dwuwymiarowa gra platformowa, która wykorzystuje nieskomplikowaną rozgrywkę i projekty poziomów, by opowiedzieć historię o samotności, miłości oraz drodze do osiągnięcia szczęścia w życiu. Głównym bohaterem tytułu jest niebieski kwadrat do szaleństwa zakochany w swojej różowej wybrance serca.

Spoiler Alert
Spoiler Alert

Zręcznościowe 30 czerwca 2014

Dwuwymiarowa gra platformowa autorstwa niezależnego studia Megafuzz. W produkcji wcielamy się w herosa, który rozpoczyna przygodę od jej końca i musi dowiedzieć się dlaczego stało się tak, a nie inaczej. Mechanika rozgrywki nie różni się zbytnio od innych produkcji z tego gatunku z tą różnicą, że podczas zabawy biegamy do tyłu, oddajemy zebrane wcześniej monety itd.

Stealth Inc. 2
Stealth Inc. 2

Zręcznościowe 7 kwietnia 2015

Druga część osadzonej w realiach science-fiction skradankowej platformówki, znanej także pod pecetowym tytułem Stealth Bastard. W grze wcielamy się w hakera-włamywacza, który przedziera się przez kompleks badawczy potężnej korporacji, uwalniając uwięzione tam klony. Nasz bohater omija zabezpieczenia i hakuje systemy ośrodka, unikając wykrycia i kontaktu z przeciwnikami.

Ninja Pizza Girl
Ninja Pizza Girl

Zręcznościowe 30 września 2015

Side-scrollowa gra platformowa osadzona w cyberpunkowym świecie przyszłości, opanowanym przez potężne korporacje. W Ninja Pizza Girl wcielamy się w postać szesnastoletniej dziewczyny imieniem Gemma, która zajmuje się dostarczaniem pizzy w restauracji należącej do jej ojca. Pozostając lojalną wobec rodzinnego interesu, Gemma musi wytrwale wykonywać swoją pracę, stawiając przy tym czoła bezlitosnym nastolatkom.

Inside My Radio
Inside My Radio

Zręcznościowe 11 maja 2015

Inside My Radio to opracowana przez studia TurboDindon i Seaven hybryda platformówki i gry muzycznej. Wszystkie czynności, w tym eksplorowanie plansz, akrobatyczne skoki, omijanie przeszkód i walkę z przeciwnikami, musimy wykonywać w rytm muzyki.