41. Gry Zręcznościowe PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 41. Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe na platformę PC.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Zapper
Zręcznościowe 6 listopada 2002
Gra platformowa stworzona przez doświadczony zespół Blitz Game, twórców głośnego tytułu Frogger 2: Swampy’s Revenge. Gracz może pokierować tytułowym bohaterem Zapperem i odnaleźć jego brata Zippera, porwanego przez niegodziwą królową srok - Maggie.
Miś Hubert: Wakacyjna Wyspa
Zręcznościowe 6 lipca 2009
Sympatyczna zręcznościówka dla młodszych graczy, w której bawimy się na tropikalnej wyspie. Lista atrakcji obejmuje między innymi surfowanie na desce, budowanie zamków z piasku i łapanie spadających kokosów.
Jets'n'Guns
Zręcznościowe 20 marca 2002
Jets'n'Guns to zręcznościowa platformówka, wzorująca się na klasyce tego gatunku, królującej kilkanaście lat temu na ośmiobitowych komputerach typu Amiga czy Atari.
No Escape
Zręcznościowe 22 listopada 2000
No Escape to gra zręcznościowa w stylu Unreal Tournament czy też Quake III Arena, ale zrealizowana w bardziej zabawowym i komiksowym stylu. Gra ta przygotowana została głównie z myślą o rozgrywkach sieciowych i mimo iż polega w większości na strzelaniu do przeciwników to nie znajdziemy w niej ani kropli krwi.
M: Alien Paranoia
Zręcznościowe 31 maja 2001
Pomóż sympatycznemu kosmicie o imieniu "M" naprawić statek kosmiczny, który rozbił się na nieznanej planecie obcych zamieszkałej przez złośliwie stworzenia.
Heimdall 2: Into the Hall of Worlds
Zręcznościowe 30 kwietnia 1994
Heimdall 2 to przedstawiciel gatunku action-adventure, zawierający również elementy charakterystyczne dla RPG. Gra pozwala wcielić się w rolę tytułowego wojownika, który staje do nierównej walki z demonem zniszczenia, Lokim.
KISS Pinball
Zręcznościowe 7 listopada 2000
Firmowany przez legendarny hardrockowy zespół KISS symulator gry w pinball. Dwa dopracowane pod względem wizualnym stoły inspirowane są twórczością charyzmatycznych muzyków.
The Rocketeer
Zręcznościowe 2 lutego 1991
Gra zręcznościowa oparta na popularnym komiksie i filmie pod tym samym tytułem. Wcielasz się w rolę Cliff'a Secorda, młodego pilota, który przypadkowo staje się posiadaczem odrzutowego plecaka. Wykorzysta go on w walce z Nazistami.
Glider: Collect'n Kill
Zręcznościowe 10 października 2005
Klasyczna strzelanina 3D, w której gracz wciela się pilota futurystycznej maszyny latającej. Gra ma miejsce w odległej przyszłości, a na wszystkich śmiałków czekają tu niebezpieczne walki, loty i pościgi za przeciwnikami.
Paperboy 2
Zręcznościowe 4 sierpnia 1991
Druga część gry opowiadającej o trudnym zawodzie gazeciarza. Tym razem za developing wzięła się firma Tengen, która minimalnie rozbudowała klasyczny pomysł oraz znacznie podrasowała oprawę audiowizualną.
Pinball Magic
Zręcznościowe 6 sierpnia 1990
Zanim studio 21st Century Entertainment zaczęło osiągać znaczące sukcesy na polu komputerowych flipperów, wiele firm próbowało stworzyć własne programy tego typu. Wśród nich był Pinball Magic, zaprezentowany przez francuski koncern Loriciel, który na rynku elektronicznej rozrywki znany był głównie z prostych i przyjemnych zręcznościówek.
Rick Dangerous 32
Zręcznościowe 12 października 2003
Rick Dangerous 32 to remake klasycznej platformówki, przygotowany przez francuskiego programistę Arnauda Carré. Gracz wciela się w rolę tytułowego archeologa, który wyrusza na wyprawę do dorzecza Amazonki, aby ustalić czy plotki o istnieniu zaginionego plemienia Goolu są prawdziwe. Jednakże na skutek fatalnej w skutkach usterki samolotu, nasz bohater jest zmuszony awaryjnie lądować w środku dżungli.
Klax
Zręcznościowe 12 marca 1990
Klax to gra zręcznościowo-logiczna, która po raz pierwszy zadebiutowała na automatach coin-up w 1989 roku, za sprawą koncernu Atari. Głównym celem rozgrywki jest tworzenie układów z klocków tego samego koloru, przesuwających się w kierunku gracza po poziomej platformie.
Maximum Pool
Zręcznościowe 12 września 2000
Maximum Pool to pakiet siedmiu klasycznych gier bilardowych, przygotowany przez zespół deweloperski Sierra Studios. Gracze mogą zmierzyć się z komputerową sztuczną inteligencją lub żywymi przeciwnikami według tradycyjnych reguł bilarda, snookera i caroom, a także w niekonwencjonalnych rozgrywkach rocket ball, chameleon ball czy mad bomber. Atutem gry są również wirtualne lekcje bilarda.
Back to the Future III
Zręcznościowe 12 marca 1991
Back to the Future III to gra zręcznościowa, która fabuła nawiązuje do trzeciego epizodu popularnego cyklu filmów przygodowych, wyreżyserowanego przez Roberta Zemeckisa. Tym razem Marty McFly przeniesie się w czasie do roku 1885, gdzie spróbuje zapobiec morderstwu na swoim przyjacielu, doktorze Brownie.
Hammer Boy
Zręcznościowe 10 września 1991
Hammer Boy to opracowana przez studio Dinamic Software prosta gra zręcznościowa, której głównym bohaterem jest młodzieniec wyposażony w ogromny młot. Zadanie chłopca jest bardzo proste: w ciągu półtorej minuty musi zniszczyć wszystkich wrogów, próbujących zdobyć chronioną przez niego twierdzę.
Stuntfest
Zręcznościowe prace wstrzymane
Humorystyczny sandbox kaskaderski, który wyewoluował z rozmaitych dem technologicznych tworzonych przez studio Bugbear Entertainment w trakcie prac nad grą Next Car Game: Wreckfest. Gracz trafia tutaj do świata obfitującego w zróżnicowane wyzwania. Rozległy plac zabaw został wypełniony po brzegi wymyślnymi torami, zaprojektowanymi z myślą o rozmaitych pojazdach.
Wonder Boy Returns
Zręcznościowe 13 października 2016
Remake wydanej w 1986 r. dwuwymiarowej platformówki, stworzony przez koreańskie studio CFK. Gracz wciela się w rolę tytułowego „cudownego chłopca” – jaskiniowca, którego dziewczyna została porwana przez niejakiego Dark Kinga. Bohaterowi nie pozostaje nic innego, jak ruszyć na ratunek Tinie, przy okazji rozprawiając się ze złoczyńcą.
Runner3
Zręcznościowe 22 maja 2018
Kolejna odsłona rozwijanego przez studio Gaijin Entertainment cyklu BIT.TRIP - dwuwymiarowych platformówek w konwencji auto runnerów. Pod względem fabularnym Runner3 stanowi bezpośrednią kontynuację przygód znanego z poprzednich części bohatera, znanego jako CommanderVideo. W porównaniu do nich schemat zabawy nie uległ większym zmianom, choć nie obyło się bez kilku nowości i usprawnień, będących odpowiedzią na głos społeczności.
Mekazoo
Zręcznościowe 15 listopada 2016
Kolorowa platformówka 2.5D, będąca debiutem niezależnego studia The Good Mood Creators. Głównym bohaterem Mekazoo jest sympatyczny pancernik, który dowiaduje się, że jego przyjaciele zaginęli i wyrusza im na odsiecz. Mechanika zabawy czerpie z klasycznych przedstawicieli gatunku pokroju serii Sonic czy Donkey Kong Country. Sedno rozgrywki stanowi więc przemierzanie kolejnych etapów najeżonych pułapkami i innymi niebezpieczeństwami, zbieranie znajdziek i pokonywanie napotkanych przeciwników.
Junk Jack
Zręcznościowe 1 grudnia 2016
Inspirowana popularną Terrarią sandboksowa zręcznościówka 2D studia PixBits, będąca pecetową konwersją wydanej wcześniej na urządzeniach mobilnych gry Junk Jack X. Zgodnie z regułami gatunku, zabawa nie ma ściśle określonego celu, a jej celem jest przede wszystkim odkrywanie losowo generowanego świata, w którym czekają na nas rozmaite atrakcje. Kluczowym elementem jest tu oczywiście pozyskiwanie surowców, niezbędnych do wytwarzania narzędzi oraz innych elementów potrzebnych do budowy.
Surgeon Simulator: Experience Reality
Zręcznościowe 5 grudnia 2016
Zabawny symulator chirurga, opracowany przez zespół Bossa Studios z myślą o goglach wirtualnej rzeczywistości. Produkcja jest rozbudowaną o nowe funkcjonalności (większe możliwości obsługi kamery, co pozwala na oglądanie zabiegu z dowolnego kąta) wersją gry Surgeon Simulator z 2013 roku. Gracz przejmuje kontrolę nad tytułowym lekarzem, który ma poważne problemy ze sprawnym operowaniem narzędziami i poruszaniem się.
Funk of Titans
Zręcznościowe 25 lipca 2015
Reprezentant gatunku endless runner. Gracz trafia do alternatywnej wersji starożytnej Grecji, by jako Perseusz stawić czoła Tytanom rapu, popu oraz rocka, którzy odwracają uwagę ludności od ulubionych rytmów czarnoskórego Zeusa – władcy funku. Zgodnie z zasadami, jakimi rządzą się produkcje tego typu, w Funk of Titans nie kontrolujemy kierunku ruchu lub szybkości biegu głównego bohatera – możemy jedynie reagować na pojawiające się na drodze przeszkody poprzez ich przeskakiwanie lub eliminację.