Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

118. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 118. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Dark Future: Blood Red States
Dark Future: Blood Red States

Strategiczne 16 maja 2019

Taktyczna strategia turowa z uzbrojonymi samochodami w roli głównej, opracowana przez studio Auroch Digital. Tytuł stanowi adaptację planszówki Dark Future, wydanej w 1988 roku przez firmę Games Workshop. Gracze trafiają do postapokalitpycznego świata zniszczonego w wyniku globalnego kataklizmu, w którym o porządek dbają tak zwane Sanctioned Ops – dobrze uzbrojone oddziały patrolujące rozpadające się drogi i autostrady.

Planets under Attack
Planets under Attack

Strategiczne 28 sierpnia 2012

Kosmiczna gra strategiczna autorstwa rosyjskiego zespołu Targem. Wcielamy się w admirała wielkiej gwiezdnej floty i naszym celem jest podbicie całej galaktyki. Autorzy przygotowali zarówno kampanię dla pojedynczego gracza, jak i rozbudowany tryb wieloosobowy, w ramach którego możemy rywalizować z innymi ludźmi lub wspólnymi siłami zmierzyć się ze sztuczną inteligencją.

2112
2112

Strategiczne 21 grudnia 2012

Produkcja z gatunku MMO łącząca w sobie elementy strategii czasu rzeczywistego oraz gier typu tower defence. W trakcie eksploracji kosmosu ludzie odnajdują bardzo wydajne źródło energii, Herani, pozwalające na międzygalaktyczne podróże. Nowe odkrycie przykuwa uwagę dwóch obcych ras i dochodzi do wybuchu konfliktu. Opowiadamy się po jednej ze stron, szkolimy jednostki i bronimy bazę przed atakiem wrogów.

Hero Academy
Hero Academy

Strategiczne 10 sierpnia 2012

Hero Academy to opracowana przez amerykański zespół Robot Entertainment turowa gra strategiczna koncentrująca się na rywalizacji z innymi graczami. Zabawa sprowadza się do bitew pomiędzy dwoma drużynami. Do wyboru jest szereg różnorodnych zespołów i każdy z nich posiada zupełnie inny skład dysponujący unikalnymi umiejętnościami.

Tryst
Tryst

Strategiczne 14 września 2012

Tryst to wyprodukowana przez niezależne studio deweloperskie BlueGiant strategia czasu rzeczywistego (RTS). Akcja gry osadzona została w dalekiej przyszłości. Gracze wcielają się w role dowódców niewielkich oddziałów uczestniczących w wojnie pomiędzy ludźmi i bio-mechaniczną rasą kosmitów. Rozgrywka bazuje na klasycznych dla tego gatunku rozwiązaniach.

Crusader Kings II: Sword of Islam
Crusader Kings II: Sword of Islam

Strategiczne 26 czerwca 2012

Pierwsze rozszerzenie do gry strategicznej Crusader Kings II: Mroczne Wieki od studia Paradox Interactive. Dodatek, podobnie jak wersja podstawowa, zawiera liczne mechanizmy będące adaptacją tych znanych z serii Europa Universalis. Crusader Kings II: Sword of Islam pozwala graczom objąć przywództwo nad narodami muzułmańskimi i poprowadzić je do zwycięstwa w czasach wypraw krzyżowych.

Decisive Campaigns: Case Blue
Decisive Campaigns: Case Blue

Strategiczne 16 lipca 2012

Decisive Campaigns: Case Blue to druga odsłona cyklu strategii turowych w realiach II wojny światowej, zapoczątkowanego w 2010 roku grą Decisive Campaigns: The Blitzkrieg from Warsaw to Paris. Deweloperzy ze studia VR Designs przygotowali dla graczy 4 kampanie, ukazujące zmagania na froncie wschodnim w 1942 roku.

A Game of Dwarves
A Game of Dwarves

Strategiczne 23 października 2012

Strategia czasu rzeczywistego, w której wcielamy się w księcia krasnoludów nadzorującego rozwój podziemnej osady. Nasi podwładni potrafią m.in. wydobywać surowce, kopać doły i tunele, wznosić budynki i przeprowadzać badania naukowe. Wszystko to wykorzystujemy do tworzenia struktur obronnych potrzebnych do odpierania ataków potworów.

Shad’O
Shad’O

Strategiczne 4 września 2012

Shad’O to przedstawiciel tower defense, popularnego podgatunku gier strategicznych. Studio Okugi postanowiło przedstawić niezwykły i mroczny świat, będący odzwierciedleniem koszmarów sennych dziewięcioletniego chłopca.

National Geographic: Plan It Green
National Geographic: Plan It Green

Strategiczne 20 lipca 2009

National Geographic: Plan It Green to edukacyjna gra ekonomiczna, sygnowana logiem znanej organizacji naukowo-edukacyjnej. Stajemy się burmistrzem miejscowości Greenville, a naszym zadaniem jest zmiana sposobu funkcjonowania miasta na bardziej pro-ekologiczne.

Panzer Campaigns: Salerno 43
Panzer Campaigns: Salerno 43

Strategiczne 4 czerwca 2005

Kolejna pozycja z szerokiej oferty firmy HPS Simulations. Podobnie jak wszystkie inne programy z serii Panzer Campaigns, także Salerno jest klasyczną grą wojenną, odzwierciedlającą działania batalistyczne z okresu II Wojny Światowej w skali operacyjnej.

Genesis Rising: The Universal Crusade
Genesis Rising: The Universal Crusade

Strategiczne 20 marca 2007

Genesis Rising: The Universal Crusade studia Metamorf to strategia czasu rzeczywistego, rozgrywana w trójwymiarowym otoczeniu oraz posiadająca naleciałości właściwe grom cRPG i przygodówkom.

Cities XL 2012
Cities XL 2012

Strategiczne 20 października 2011

Strategia ekonomiczna, w której zarządzamy wszystkimi najważniejszymi aspektami funkcjonowania wnoszonej przez nas metropolii. Celem zabawy jest zbudowanie jak najbardziej zbliżonego do ideału miasta, którego mieszkańcy wiodą sielskie życie, płacąc niskie podatki, nie przejmując się porannymi korkami, kolejkami w przychodni i zanieczyszczeniem powietrza.

Mutant Chronicles: Doomtrooper
Mutant Chronicles: Doomtrooper

Strategiczne prace wstrzymane

Interesująca produkcja z akcją osadzoną w świecie Mutant Chronicles, który istnieje od 1993 i jest popularny szczególnie wśród fanów tzw. „karcianek”.

Arcane Legions: A Rising Shadow
Arcane Legions: A Rising Shadow

Strategiczne prace wstrzymane

Tytuł łączący elementy gier strategicznych i role-playing. Mamy tu do czynienia z tworzeniem i personalizacją bohatera, ale także z motywami typowymi dla RTSów, czyli, zamiast przewodzić drużynie towarzyszących nam postaci, podróżujemy na czele armii.

Norm Koger’s The Operational Art Of War III
Norm Koger’s The Operational Art Of War III

Strategiczne 5 czerwca 2006

Norm Koger’s The Operational Art Of War III to kolejny tytuł z serii będącej absolutnym hitem dla wielbicieli tradycyjnych, turowych gier strategicznych. Osoby korzystające z programu mogą rozegrać dowolną bitwę mającą miejsce w dwudziestym wieku i obecnym stuleciu.

Gratuitous Space Battles
Gratuitous Space Battles

Strategiczne 16 listopada 2009

Gratuitous Space Battles można określić jako grę z rodzaju Tower Defense, osadzoną w kosmosie. Z dostępnych elementów uzbrojenia budujemy statki, wydajemy im rozkazy i obserwujemy zmagania z nieprzyjacielem.

East India Company: Battle of Trafalgar
East India Company: Battle of Trafalgar

Strategiczne 8 grudnia 2009

East India Company: Battle of Trafalgar to drugi oficjalny dodatek do wydanej w 2009 roku strategii ekonomicznej East India Company. Tym razem deweloperzy ze studia Nitro Games całkowicie zrezygnowali z aspektu handlowego, skupiając się na odtworzeniu detali jednej z najważniejszych bitew morskich w dziejach świata. Gracze mają okazję objąć dowództwo zarówno nad flotą brytyjską jak i francusko-hiszpańską.

World Supremacy
World Supremacy

Strategiczne 22 listopada 2010

World Supremacy to strategia turowa z elementami taktycznymi, autorstwa ekipy deweloperskiej studia Malfador Machinations. Osią fabuły gry jest globalny konflikt w fikcyjnym, losowo wygenerowanym świecie. Gracz staje na czele jednego z państw i stara się zdominować inne nacje. Twórcy przewidzieli możliwość rozgrywki z komputerową sztuczną inteligencją lub z żywymi przeciwnikami w trybie multiplayer.

Spaceforce Constellations
Spaceforce Constellations

Strategiczne 23 grudnia 2013

Strategia rozgrywana w systemie turowym, osadzona w uniwersum science-fiction, które było tłem wydarzeń w grach: Spaceforce Captains i Spaceforce: Rogue Universe. Gracze wcielają się w rolę dowódcy niewielkiej floty gwiezdnej i ich zadaniem jest podbijanie kolejnych terytoriów oraz eliminacja konkurencyjnych frakcji.

Field of Glory: Decline and Fall
Field of Glory: Decline and Fall

Strategiczne 13 grudnia 2011

Siódmy dodatek do strategii turowej Field of Glory. W Decline and Fall możemy pokierować wojskami Imperium Bizantyjskiego oraz innymi armiami od roku 493 n.e. do XI wieku. Studio Slitherine Strategies ponownie zaoferowało graczom szereg misji historycznych, jak i możliwość generowania własnych starć z pomocą D.A.G. (Digital Army Generator).

Field of Glory: Eternal Empire
Field of Glory: Eternal Empire

Strategiczne 14 sierpnia 2011

Field of Glory: Eternal Empire to dodatek do strategii turowej Field of Glory, traktujący o imperium osmańskim na przestrzeni ponad dwustu lat (od roku 1299 do 1500). Rozszerzenie oferuje 20 starć historycznych takich jak bitwa pod Luceną czy Stoke Field.

Atom Zombie Smasher
Atom Zombie Smasher

Strategiczne 14 marca 2011

Atom Zombie Smasher to gra prezentująca bardziej strategiczne podejście do tematyki walki z zombie. Dowodzimy tu oddziałem żołnierzy w szeregu misji, mających na celu ewakuację ludności cywilnej z miejsc opanowanych przez żywe trupy. Tytuł oferuje zmagania w pojedynkę i kooperację do 3 osób.

Frozen Synapse
Frozen Synapse

Strategiczne 26 maja 2011

Innowacyjna gra wojenna koncentrująca się na starciach niewielkich oddziałów. Bitwy rozgrywane są w systemie turowym, ale w przeciwieństwie do typowych produkcji tego typu rozkazy obu stron wykonywane są jednocześnie. Takie rozwiązanie powoduje, że nie wystarczy reagować na ruchy przeciwnika, zamiast tego trzeba się nauczyć je przewidywać.