16. kosmiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 16. Najpopularniejsze gry o tematyce kosmiczne.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Deranged Raid
Symulacje 24 sierpnia 2001
Ciekawa mieszanka symulacji i strategii, w której musisz wykazać się zarówno umiejętnościami pilotażu kosmicznego myśliwca oraz siódmym zmysłem dobrego stratega, aby pokonać wroga i ostatecznie zwyciężyć.
Wing Commander: Privateer - Righteous Fire
Symulacje 14 października 1993
Dodatek do Wing Commander: Privateer z nowym wątkiem fabularnym, gdzie zagrożeniem stają się Retrosi, wyznawcy kultu powrotu do natury, którzy za swój cel obrali wyplenienie w galaktyce wszystkiego, co ma związek z zaawansowaną technologią.
Jumpgate: Evolution
Symulacje prace wstrzymane
Jumpgate: Evolution to kosmiczna gra MMO, osadzona w realiach świata Jumpgate, dobrze znanego graczom, którzy mieli okazję bliższego bądź dalszego zapoznania się z wydanym w 2001 roku poprzednikiem omawianej pozycji, grą Jumpgate: The Reconstruction Initiative.
Darkstar One: Broken Alliance
Symulacje 4 czerwca 2010
Symulator kosmiczny oferujący rozbudowaną kampanię dla pojedynczego gracza, wzorowany na takich kultowych seriach, jak Wing Commander lub Privateer.
Heresy War
Symulacje 13 maja 2010
Kosmiczny symulator, w którym poznajemy przyszłe losy ludzkości uwikłanej w wojnę domową, tym razem toczącą się w przestrzeni gwiezdnej. . Oprócz zabawy solowej Heresy War oferuje rozgrywkę wieloosobową, w której może zmierzyć się maksymalnie 16 graczy.
Hidden Dimensions: Spectrum
Logiczne 17 września 2011
Hidden Dimensions : Spectrum to osadzona w realiach sci-fi przeglądarkowa gra karciana. W grze dowodzimy statkiem kosmicznym, z pokładu którego dowodzimy naszymi siłami. Gra stanowi kontynuację Hidden Dimensions, czyli poprzedniej produkcji NULLL Games.
Metacell
Logiczne 11 listopada 2011
Metacell to utrzymana w klimatach science-fiction gra zręcznościowo-logiczna stworzona przez niezależne studio Products for Robots. Gracz kieruje poczynaniami paladyna Dominica Moore'a i jego kompanów, starających się uchronić Wszechświat przed Metacellem – niebezpiecznym bytem z innego wymiaru. Rozgrywka łączy elementy układanki z rodzaju połącz trzy elementy (match-3) oraz kosmicznej strzelanki.
Cluster Frenzy
Logiczne 28 marca 2012
Skierowana do miłośników astronomii prosta gra logiczna, wyprodukowana przez krakowskie studio Reality Pump. Zadanie graczy polega na usunięciu z ekranu wszystkich klocków i odsłonięciu ukrytego pod nim zdjęcia Kosmosu. Tytuł łączy wciągającą rozgrywkę z przyjemną dla oczu i uszu oprawą audiowizualną.
Factotum 90
Logiczne 10 lutego 2016
Gra logiczna, w której wcielamy się w pasażera statku kosmicznego. Po tym, jak okręt zderzył się z niezidentyfikowanym obiektem, zadaniem protagonisty jest przywrócenie zasilania i naprawa systemów podtrzymywania życia, czego dokonuje z pomocą dwóch zdalnie sterowanych robotów obserwowanych przez przestarzały terminal.
Outreach
Przygodowe prace wstrzymane
Pierwszoosobowa przygodówka z elementami gry eksploracyjnej, opracowana przez brytyjskie studio Pixel Spill. Tytuł przenosi nas do alternatywnej wersji lat osiemdziesiątych XX wieku – głównym bohaterem jest kosmonauta, którego zadaniem jest odkrycie powodów utraty łączności z tajną sowiecką baza kosmiczną. Po dotarciu na miejsce protagonista szybko odkrywa, że jej załoga przepadła bez wieści, a wiele systemów pokładowych jest w opłakanym stanie.
Chronomaster
Przygodowe 20 grudnia 1995
Gra przygodowa point-and-click, opracowana przez studio DreamForge pod okiem słynnego pisarza – Rogera Zelazny’ego. W Chronomaster wcielamy się w Rene Kordę, którego zadaniem jest naprawa dwóch kieszonkowych wszechświatów, gdzie czas się zatrzymał.
Next Stop Nowhere
Przygodowe 14 sierpnia 2020
Next Stop Nowhere jest grą przygodową w klimatach science fiction. W produkcji tej wcielamy się w kosmicznego kuriera, który stara się pomóc pewnej kobiecie w uratowaniu syna. Tytuł został opracowany przez Night School Studio (twórców Oxenfree).
Star Trek: D.A.C.
Zręcznościowe 13 maja 2009
Star Trek: D.A.C. to kosmiczna strzelanina stworzona przez ekipę studia Naked Sky Entertainment. Pod względem fabularnym gra częściowo nawiązuje do filmu w reżyserii J. J. Abramsa. Gracze mają możliwość przejąć kontrolę nad U.S.S. Enterprise oraz wieloma innymi statkami znanymi fanom uniwersum Star Trek i wziąć udział w dynamicznych potyczkach toczonych w przestrzeni kosmicznej.
Star Fox 64
Zręcznościowe 2 kwietnia 2007
Reedycja klasycznej strzelaniny z konsoli Nintendo 64. Wcielamy się w postać tytułowego liska, stając do walki z armią Andross. Używamy między innymi czołgu oraz statku kosmicznego.
Star Fox 64 3D
Zręcznościowe 14 lipca 2011
Star Fox 64 3D to stworzony z myślą o technicznych możliwościach konsoli Nintendo 3DS remake legendarnej zręcznościówki autorstwa Shigeru Miyamoto. Gracze wcielają się w Foksa McClouda, członka elitarnej eskadry kosmicznych myśliwców - Star Fox i starają się pokrzyżować plany szalonego naukowca, który zamierza dokonać inwazji na planetę Lylat.
Battlestar Galactica
Zręcznościowe 18 listopada 2003
Dynamiczna strzelanka, w której wcielamy się w postać pilota myśliwca. Tytuł ten w wyraźny sposób nawiązuje do słynnych seriali science-fiction, oferując przy tym szereg zróżnicowanych zadań do wykonania.
Super Stardust Ultra
Zręcznościowe 10 lutego 2015
Czwarta część serii zręcznościowych strzelanin typu shoot ‘em up, od zawsze kojarzonej z konsolami firmy Sony. W produkcji zespołów D3T oraz XDEV wcielamy się w pilota statku kosmicznego, którzy przemierza kosmos celem eliminacji sił wrogiej cywilizacji zagrażającej gatunkowi ludzkiemu. Podobnie jak w poprzednich odsłonach serii, zmagania toczą się na orbitach różnych planet. Korzystając z obu gałek analogowych, poruszamy statkiem oraz ostrzeliwujemy przeciwników.
AIPD
Zręcznościowe 29 stycznia 2016
Opracowana przez studio Blazing Badger zręcznościowa strzelanina z widokiem z góry, nawiązująca do klasycznych automatowych hitów sprzed 2-3 dekad. W grze AIPD gracze zasiadają za sterami policyjnych statków przyszłości, starając się w określonym czasie zniszczyć jak największą ilość wrogów, którzy wraz z kolejnymi falami stają się coraz silniejsi i bardziej wytrzymali.
GALAK-Z
Zręcznościowe 4 sierpnia 2015
Przygotowana przez studio 17-bit dwuwymiarowa gra zręcznościowa z gatunku shoot’em up. W GALAK-Z wcielamy się w rolę pilota kosmicznego myśliwca, który w nieprzyjaznych warunkach musi zmierzyć się z zastępami uzbrojonych po zęby wrogów. Choć ogólne założenia rozgrywki nie różnią się specjalnie od standardów gatunku, twórcy wprowadzili jednak do zabawy kilka istotnych innowacji.
Last Horizon
Zręcznościowe 18 listopada 2015
Osadzona w realiach science-fiction eksploracyjna gra zręcznościowa studia PixelJam Games. Gracze wcielają się w rolę pilota ostatniego statku wymierającej cywilizacji, a ich misją jest ocalenie gatunku poprzez znalezienie mu nowego domu. Rozgrywka toczy się w dwóch wymiarach, w losowo generowanej galaktyce, w której poruszamy się niepozornym statkiem, wykorzystując panujące w kosmosie siły grawitacyjne.
Hyperide
Zręcznościowe 3 lutego 2016
Opracowana przez warszawskie studio Kool2Play kosmiczna zręcznościówka typu endless runner. Mechanika rozgrywki w grze Hyperide na pozór przypomina klasyczne kosmiczne strzelaniny, znane z popularnych niegdyś salonów z automatami arcade. Podczas zabawy sterujemy bowiem niewielkim statkiem kosmicznym, który samoczynnie leci w górę ekranu przez kolejne, pełne wrogów i niebezpieczeństw plansze.
Pilot X
Zręcznościowe prace wstrzymane
Pilot X to zręcznościowa strzelanina w klimatach space-opery. Gracz steruje niewielkim statkiem kosmicznym, a jego zadaniem jest niszczenie wrogich sił w odległych układach gwiezdnych. Tytuł wyprodukowany został przez zespół deweloperski Tornado Studios.
Gwiezdny obrońca 3
Zręcznościowe 14 czerwca 2006
Trzecia odsłona popularnej serii gier casualowych z gatunku shoot’em-up. Autorzy postarali się, aby była ona większa i ładniejsza od pierwszych dwóch części. Nie zmienili zarazem prostych, ale niezwykle wciągających zasad rozgrywki.