Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Kontynuacja Obliviona 200 lat później?

25.10.2009 14:48
1
zanonimizowany668247
168
Legend

Oj bedzie ostro :D ale mam nadzieje ze nie zrobi sie z obliviona - fallout.

25.10.2009 14:50
2
odpowiedz
zanonimizowany546967
25
Legend

może być ciekawie :) czekam z niecierpliwoscia .

25.10.2009 14:53
3
odpowiedz
zanonimizowany588659
44
Konsul

Oby nie było broni palnej. Miecz jest najlepszy dla takich gier

25.10.2009 14:57
👍
4
odpowiedz
wlodzix®
113
Zapach starca

Nie zgodzę się z kolegą wyżej.

Broń palna moim zdaniem sprawdza się w takich grach. Oszczędne strzelanie, szukanie amunicji, pukawek nowych nie zepsutych... mnie to pasuje.

25.10.2009 15:10
dolek_17
5
odpowiedz
dolek_17
127
pawian_akrobata

Oblivion był zarąbisty... cały czas czeklam na TES V

25.10.2009 15:41
6
odpowiedz
Bajta
46
Pretorianin

Oblivion był dobry, nawet bardzo. Według mnie fantasy to magia i miecz a nie broń palna...

25.10.2009 17:19
<Bahamut>
7
odpowiedz
<Bahamut>
79
Konsul

TES V będzie będzie pewno lepszy niż IV bo gorzej spartaczyć świat elder scrolls chyba się nie da (ale po Howardzie nigdy nic nie wiadomo).

25.10.2009 17:39
8
odpowiedz
BigTiger
19
Pretorianin

haha, myślałem po tytule że będą robić Obliviona nowego za 200 lat xD

25.10.2009 17:51
😊
9
odpowiedz
nadolle
65
Konsul

No nareszcie Bethesda weźmie się za swoją markę, a nie ciągle robić jakieś eksperymenty z Falloutem 3.

25.10.2009 17:53
los_hobbitos
10
odpowiedz
los_hobbitos
70
Rojiblanco

Jeśli wrócą do formy z Morrowinda, to mogą zrobić grę choćby i w odpowiedniku naszej nowożytności, żaden problem.

25.10.2009 19:41
11
odpowiedz
szymczakz
44
Deep Dark Fantasy

Hahaha, porąbało was? Gdzie broń palna w roku... 600-700?

25.10.2009 21:02
12
odpowiedz
zanonimizowany12249
164
Legend

Bajta-> jakos bron palna wcale nie przeszkadza warhammerowi zaj.... systemem dark fantasy :P

25.10.2009 21:07
😐
13
odpowiedz
zanonimizowany459699
40
Konsul

Jak wprowadzą broń palną lub zrobią jeszcze bardziej "casual'ową" wersję ( a IV to już było przegięcie :D ) to ta seria już dla mnie nie istnieje...

szymczakz --> szukasz logiki czy realizmu ? Nie wiedziałem że w 400r ludzie napierdzielali z fireball'i :D

25.10.2009 21:07
Mastyl
14
odpowiedz
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

Dokładnie. Dobrze zrobiona broń palna nie psuje wcale klimaty fantasy.

25.10.2009 21:08
15
odpowiedz
DrCrauser
21
Centurion

Mogli by wreszcie zrobić coś, co cieszy oko... Mówię tu o paskudnych ryjach z obliviona. FPP w grze RPG to nie jest dobry pomysł. Jaki jest sens kreacji postaci skoro i tak widzimy ją tylko w pauzie? Ale nie liczę na zmiany skoro i tak bohater będzie nikim tylko niemówiąca marionetką. Bethesda sux ale mimo wszystko w obie ich gry miło się grało. Jednak dla mnie w kategorii RPG króluje Mass Effect.

25.10.2009 21:37
16
odpowiedz
Mortanius
80
Pretorianin

Aż boję się myśleć ile będziemy musieli czekać na nowego Tesa. Być może twórcy oficjalnie zapowiedzą go dopiero na jakichś targach typu E3, a premiera będzie za dwa lata, no chyba że gra jest już w zaawansowanym stadium produkcji. Ja tam czekam - lubię sandboxowe erpegi nawet jeśli nigdy nie dorównają one grom z "zamkniętą" strukturą - oby tylko w kontynuacji działo się więcej niż we flegmatycznej "czwórce"

25.10.2009 21:49
17
odpowiedz
Drau
82
Legend

@szymczakz [ Level: 19 - Centurion ]: skad te daty i dlaczego odnosisz je do realnej historii naszego realnego swiata?
troche naiwne podejscie.

Co do technologii i fantasy, nie mam nic przeciwko. W universum Thiefa zostalo to rozwiazane swietnie.

25.10.2009 22:13
ppaatt1
18
odpowiedz
ppaatt1
95
Obieżyświat

DrCrauser --> Kocham takich znawców RPG :) :*

Co do technologii i fantasy, nie mam nic przeciwko. W universum Thiefa zostalo to rozwiazane swietnie.
Thief to esencja steampunka, a steampunk nie ma za dużo wspólnego z czystym fantasy :) (choć np. system RPG Victoriana połączył elementy fantasy i steampunka. Mamy stare rasy fantasy w pseudowiktoriańskiej otoczce. Nowa cześć TESa podobnie by pewnie wyglądała jakby wprowadzić ją do steampunka. )

Oblivion jest fajny jak się zapomni o dwóch rzeczach, iż nazywają do cRPG i w tytule ma TES. A kontynuacja, klimat mroczny z Morrowinda by wystarczył :) Ale pewnie i tak zrobią z tego pseudo cRPGa kulawo nawiązującego do poprzedniczek. Niech zamkną już markę TESa i skończą z wykorzystywaniem starych dobrych tytułów. Dzięki Bogu, że zamknięto już uniwersum Tormenta.

25.10.2009 22:30
19
odpowiedz
Drau
82
Legend

@ppaatt1 [ Level: 20 - Trekker ]: mozna sie klocic czym jest steampunk. Dla mnie natomiast Thief to zmodernizowane fantasy, moze nie tak okazale, jak D&D, ale jednak utrzymane w typowym klimacie - cos ala sredniowiecze, z magia, mimo wstepujacej do swiata techniki.

Co do TES, ogolnie, wolalbym klimat Daggerfalla.. ale te czasu niestety nie wroca. Wiec trzeba isc naprzod.

25.10.2009 22:38
Lothers
20
odpowiedz
Lothers
191
Senator

Najlepszy klimat miał Morrowind, bardzo bym się cieszył jeśliby do tego wrócili. Najbardziej klasyczny steampunk to chyba Arcanum co nie? A Thief to po prostu arcydzieło i też jest to jakby nie było steampunk. A co do Obliviona i TES to Bethesda tworzy naprawdę piękne światy, szkoda tylko, że takie jałowe i puste. No i fabularnie nie błyszczą, zresztą nigdy nie błyszczeli. ZA MAŁO DIALOGÓW! Mimo wszystko przyjemnie się gra przez jakiś czas (niezbyt długi) - Fallout 2 to powinien być wzór dla wszystkich twórców cRPG - ta gra ma wszystko!

25.10.2009 22:39
ppaatt1
👍
21
odpowiedz
ppaatt1
95
Obieżyświat

mozna sie klocic czym jest steampunk.
Nie trzeba się kłócić. Steampunk to część fantastyki (fantastyki jako ogółu, fantasy to któraś tam gałąź :) ) bazująca na epoce wiktoriańskiej. (mechanika + zegarki + para + zazwyczaj "brudny" klimat). I jeśli chodzi o gry komputerowe to ze steampunka korzysta Arcanum i Thief. (+ parę innych mniej znanych gierek).

A magia? Magia nie jest żadnym wyznacznikiem, można ją spokojnie wprowadzić nawet do sf. (choć w steampunku bardziej króluje alchemia).

25.10.2009 22:45
Chudy The Barbarian
22
odpowiedz
Chudy The Barbarian
89
Legend

Oblivion to chyba najbardziej znienawidzona przeze mnie gra, ale jednak grając ostatnio w Fallouta 3, poprawiło mi się trochę zdanie na temat Bethesdy. W kontynuacji przydałby się rozbudowany system walki (a nie łupanina), jakieś normalne animacje twarzy i ogólnie, więcej statystyk i większe skomplikowanie i w końcu może jeszcze porządne questy. Mam tylko nadzieję, że nie dostaniemy czegoś zupełnie odwrotnego :P

25.10.2009 22:48
23
odpowiedz
Djas
35
Generał

No, to kolejna część The Elder Scrolls w drodze. Ciekawe co ci twórcy wymyślał.

25.10.2009 22:50
ppaatt1
24
odpowiedz
ppaatt1
95
Obieżyświat

więcej statystyk i większe skomplikowanie
Złudne marzenia. Dziś wszytko idzie w stronę causala i nie zdziwię się jak w kolejnej części będą trzy statystyki na krzyż :) Mam nadzieję że to ja się mylę.

i w końcu może jeszcze porządne questy.
Questy jakieś takie najgorsze nie są w Oblivionie :)

25.10.2009 23:06
Lothers
25
odpowiedz
Lothers
191
Senator

Jeszcze jedno. Nie może być tak, że po wyczerpaniu wszystkich opcji dialogowych/wykonaniu wszystkich questów u danej postaci, w dalszych etapach gry, kiedy zajdą jakieś zmiany/ważne wydarzenia w świecie gry po powrocie do danej postaci nie ma już z nią o czym gadać i postać stoi przed tobą jak manekin, głupawo się uśmiecha i mruga oczami (specjalność Bethesdy). To strasznie wytrąca z klimatu, czuję się wtedy jakby mój bohater był jedyną żywą istotą w świecie figur woskowych, postać ZAWSZE powinna mieć coś ciekawego/nowego do powiedzenia, do końca gry. Dlatego uważam drużynowe cRPG za ciekawsze, bo między członkami drużyny mogą się toczyć jakieś konwersacje w trakcie podróży. Niestety jest to niewykonalne przy pełnym udźwiękowieniu dialogów. Już wolę jak postać niemo rusza ustami (chociaż zawsze można w to miejsce podłożyć jakieś generowane dźwięki udające mowę, coś w stylu "mmmhmm pffm hmmmm, ble ble" ;) ale żeby miała coś do powiedzenia. Aha, i niech zatrudnią jakiegoś moddera ze sceny TES do modelowania twarzy postaci, bo postacie w ich grach mają po prostu paskudne gęby, do tego bez żadnego wyrazu i charakteru. Zakapior ma mieć mordę jak zakapior, a nie jak wujek Gienek na sedesie.

@Chudy the Barbarian: moim zdaniem system walki w Oblivionie był świetny :) Naprawdę niezłe połączenie statystyk z umiejętnościami gracza - wystarczy dopracować.

25.10.2009 23:19
26
odpowiedz
Drau
82
Legend

@ppaatt1 [ Level: 20 - Trekker ]: a jednak sie klocisz :)
Dla mnie Thief jest tym, co opisalem w poprzednim poscie, a o definicje slownikowe w ogole nie zamierzam sobie glowy rozbijac, bo nie tedy droga.

26.10.2009 00:20
ppaatt1
27
odpowiedz
ppaatt1
95
Obieżyświat
Wideo

a jednak sie klocisz :)
Ja uznaję to jako dyskusję, bo Twojego zdania nie przekreślam, tylko mówię jak to wygląda z mojego punktu widzenia :) Kłótnia to by była jakby poleciały bluzgi i inne dziwne zachowania.

Dla mnie Thief jest tym, co opisalem w poprzednim poscie
Czyli steampunkiem. Przytoczyłem na przykład system RPG Victoriana który jest jeszcze bardziej fantasy od Thiefa i uznaje się go wszędzie jako steampunk. No bo czym jest steampunk jak nie zmodernizowanym fantasy? (chyba że bierzemy pod uwagę history fiction).

A tak swoją drogą to steampunk to nie tylko gry, a również muzyka :)
http://www.youtube.com/watch?v=cycXIYdFGsQ

26.10.2009 00:38
fresherty
28
odpowiedz
fresherty
43
Jimi Hendrix Rules!

Oblivion w swoim czasie był grą b. dobrą, ba - miał doskonały system walki (dość rewolucyjny jak na owe czasy fakt, że np. miecz musiał trafić 'fizycznie' w postać, żeby zadać obrażenia :>:>). Także nie wiem skąd narzekanie... zwłaszcza, że mi się bardzo, ale to bardzo podobała właśnie walka w Oblivku. Arenę przechodziłem spokojnie 30 razy...

Mam za to nadzieję, że w nowej części nie zobaczymy tak inwazyjnego wątku głównego - pojawiających się wszędzie bram itp., m.in dlatego prawie nigdy nie przechodziłem postacią 1. misji z oddaniem amuletu, a główny wątek skończyłem tylko raz 'na odwal'.

Nadzieję również wiążę z side-questami równie dobrymi co te w TES IV :). Gildia Złodziei, Mroczne Bractwo, Gildia Magów, Gildia Wojowników, zadania Daedr i dodatek Shivering Isles - wszystkie były warte nie tylko poznania ale i przejścia kilka razy, ot - jakoś się nie nudziły :)

I wbrew generalnej opinii "graczy" - autentycznie ostatnie 3 RPGi od Beth odciągnęły mnie od życia rzeczywistego na prawie tyle czasu co WoW... Fallout 3, Oblivion, Morrowind - wszystkie te gry są po prostu jedyne w swoim rodzaju i urokliwe, a przede wszystkim wciągające. Tego generalnie życzę sobie po nowym Oblivionie.

26.10.2009 10:32
29
odpowiedz
Murabura
161
Generał

tylko zeby nie bylo TES V znowu w Cyrodill :/ byc moze powinni umiescic akcje w regionie ktory nie byl jeszcze w TES? np Black Marsh albo Skyrim. oczywiscie powrot do Morrowind bylby dla mnie zajebisty ale gdyby objal cala powierzchnie regionu a nie tylko wyspe. ogolnie nie wazna gdzie bedzie akcja ale wazne zeby bylo wiecej stylu, rozwiazan itp z MORROWINDA NIZ OBLIVIONA

26.10.2009 15:45
😐
30
odpowiedz
zanonimizowany568923
22
Centurion

a teraz modlimy się żeby todzia szlag trafił :)
ten człowiek w szóstce doda kosmitów i ninja!

26.10.2009 15:50
Radanos
31
odpowiedz
Radanos
116
Szczęść Boże

nie gralem w zadnego TES'a i... wcale nie zaluje. Mam "trójkę" ale po 30 min grania zaraz wywalilem z kompa, wiekszego szajsu w zyciu nie widzialem. A wiec i w nastepna czesc nie mam zamiaru grac

26.10.2009 15:55
32
odpowiedz
zanonimizowany568923
22
Centurion

Radanos nie wiesz co mówisz, trojka to arcydzieło. tylko oblivion to kupa wielka

26.10.2009 16:40
kajtek603
33
odpowiedz
kajtek603
37
International Level

o kurde czyli w 2209 roku szkoda :P

26.10.2009 17:19
34
odpowiedz
andrzej1
30
Senator

Tej gry to po prostu nie trawię!!!!!!

26.10.2009 18:54
35
odpowiedz
zanonimizowany459699
40
Konsul

Trzeba było nie jeść!!!!!!

26.10.2009 19:15
sheld0n
36
odpowiedz
sheld0n
113
Alienrace

Jesli rzeczywiscie dodadza wiecej elementow steampunk do TES'a to zrobia ze mnie szczesliwego czlowieka.

Oby tylko powaznie sie za to zabrali i przeniesli gre w steampunkowa epoke z prawdziwego zdarzenia.
Moze tym razem uda sie lepiej niz te ich proby z krasnoludzkimi wynalazkami w Tribunal.

26.10.2009 19:57
Lothers
37
odpowiedz
Lothers
191
Senator

Te krasnoludzkie wynalazki w Morrowind były świetne.

27.10.2009 03:55
sheld0n
38
odpowiedz
sheld0n
113
Alienrace

Zgadzam sie :)
Problem polega na tym ze srednio pasowaly do reszty swiata. Mam nadzieje ze tym razem bedzie tego wszystkiego wiecej i nie beda sie tak wyroznialy.

27.10.2009 08:07
matmafan
39
odpowiedz
matmafan
170
Altair ibn al-Ahad

Muszę sobie kupić Obliviona

27.10.2009 08:48
Miri
40
odpowiedz
Miri
65
The Cat Warrior

W Fantasy - to MAGIA pełni rolę Broni Palnej. I dodanie do świata TES broni palnej to głupi, beznadziejny pomysł. I nie przywoływać mi proszę Warhammera - bo to system będący totalną składanką od Hard Fantasy (magia, elfy) przez Steampunk (Krasnoludzkie i imperialne parowe "wynachodki") do Space Opery (Slanowie i ich satelitarne systemy orbitalnego bombardowania - vide Engine of Gods). Totalny misz-masz - jeśli dodać do tego systemy jak Men'o'War - gdzie mamy parowe, krasnoludzkie pancerniki czy Mordheim z Amazonkami wyposażonymi w tajemnicze opracowane przez Slanów bronie energetyczne to mamy wszystko.

Świat The Elder Scroll to czyściutkie Fantasy - z małymi, delikatnymi elementami Steampunka w postaci, zaginionej rasy Dwemerów. Dodane broni palnej zepsuje całkowicie klimat - nawet technologicznie zaawansowanie Dwemerowie łączący technikę z magią nie mieli dział czy muszkietów, używali kusz czy balist.

W naszym świecie broń palna nie została wybrana ze względy na siłę rażenia. Łuk strzelał szybciej, miał większy zasięg, kusza miała dużo większą celność i prostotę uzycia.
Broń palna połączyła łuk i kuszę - była, wolna, nie celna, miała krótki zasięg - ale miała jedną zaletę - o której Wszyscy zapominacie - PROSTOTĘ OBSŁUGI. Brano niepiśmiennego chłopa i w miesiąc go tresowano - i strzelał. Wystarczyło go nauczyć ładowaś i strzelać na komendę w mniej więcej wskazanym kierunku.
Jako ciekawostka - norma z czasów Napoleońskich mówiła, że broń jest uznawana celna, jeśli ze 100 kroków z 5 wystrzelonych pocisków 3 trafią w chaupę. :) :)

A w TES? Mamy kusze, łuki i magię, kula ognia jest lepsza od muszkietu, nie potrzebuje amunicji, broni, wystarczy gest i odrobina many, która w przeciwieństwie do prochu i pocisków się regeneruje :)

27.10.2009 15:26
41
odpowiedz
zanonimizowany552470
32
Konsul

Ja wychowałem się za czasów Morrowinda, a potem Oblivona, więc mało wiem lecz sądzę że obie te gry były świetne. Gdyby dali do tego steampunk tak jak w Arcanum to by było cudnie. Normalnie hit i już sobie to wyobrażam. Gdyby jeszcze na dodatek dali muzykę fajną, jak to bethesda umie to by był must have. Polecam wszystkim Bena Houge z Arcanum.

27.10.2009 20:23
Saed
42
odpowiedz
Saed
161
Konsul

Miri utrafił w sedno - po co komu broń palna jak mamy "fajerbola" :)

27.10.2009 21:54
43
odpowiedz
zanonimizowany668247
168
Legend

Bron palna moga sobie odpuscic, przeciez wiadomo ze to jest zupelnie inny swiat, 200 lat w swiecie TES to jest co najwyzej nowa wojna(kto czytal ksiazeczki w morrowindzie to sie moze zgodzic ze mna) ewentualnie jakies zmiany w polityce... Byloby fajnie gdyby tworcy powrocili do arsenalu broni z morrowinda(noze do rzucania, kusze).

05.11.2009 00:27
44
odpowiedz
zanonimizowany652707
26
Generał

Najważniejsze by gra była dobra

Wiadomość Kontynuacja Obliviona 200 lat później?