A mam pytanie czy jeśli mam 2,21Ghz to pojdzie mi po mimo tego, że tu trzeba mieć 3Ghz? Proszę o szybką odp.
a ja jednojajowego pentiuma 4 i śmiga...
kocham ten procesor...
Dobra, dzięki, wczoraj zakupiłem. Gra Wymiata.!, mimo że nie lubie RPG'ów, ten mnie bardzo wciągnął 9/10.:)
No to jak tobie działa maly_17a to mi powinno chyba też nie? ;]
Nie będę się rozpisywał - gra jest fenomenalna. Jakby wziąść najlepsze elementy z Gothicow i Obliviona i dorzucić kilka nowych fajnych pomyslów z świetną fabulą i pięęęękną grafiką.
Mam pytanie:D
Czy Risen pojdzie na moim kompie?
Proc 2,7 ghz
1gb ram
karta graf radeon x550 256/128
Masz jak wół napisane pod obrazkiem. Gra Świetna. Kontynuacja Gothic :D . 10/10
Mam pytanie czy ta gra zainteresuje mnie fana Wiedźmina bo czytałem że to kontynuacja Gothica tak jakby więc warto zakręcić się koła tej gry?
Ferdek1910-------> Powinno Ci się spodobać. Ja również jestem fanem Wiedźmina i mi Risen bardzo przypadł do gustu. Gra jest bardzo podobna do dwóch pierwszych części Gothica (chyba najbardziej do II).
mi wiedźmin kompletnie nie odpowiadał, ale serii gothic jestem fanem i już przed premierą wiedziałem że to będzie hit i się sprawdziło... gothic 4 nie zapowiada się ciekawie czekam na risen 2...
Mam mieszane uczucia. Na początku i w środku gry jest fajnie - niezły klimat, zadania, dialogi - jest super. Niestety 2 ostatnie rozdziały to czysta SIEKA! Nie ma normalnych zadań, nie ma wiele gadania czy kombinowania tylko walka, walka, walka... Przeciwnicy których wtedy pokonujemy (piszę enigmatycznie by nikomu nie popsuć zabawy), zostawiają charakterystyczne miecze - wszyscy takie same. Zbierałem je, a po 2 rozdziałach miałem ze 150... (a do tego dochodzi też sporo potworów które nie walczą z użyciem broni). Ciągła walka w cRPG (przez pewien odcinek gry) nie musi być zła. Czasem jest tak że budujemy mozolnie postać, poświęcając na to wiele godzin, by na konieć wyżyć się, poczuć moc naszego bohatera, satysfakcję z całej gry. Niestety w Risenie poziom trudności jest jakby to powiedzieć - skalowany. Czym dalej tym trudniej, więc wzrost mocy naszego bohatera nie jest tak zauważalny. Owszem walczy się łatwiej, nie giniemy co 5 minut, ale cały czas trzeba mieć się na baczności, bo wystarczy zagapić się na chwilę, nie zrobić bloka czy uniku i tracimy połowę życia... Nie jest złe że gra jest wymagająca, no ale gdy mamy taką ilość walki, trudnej i wymagającej (a nie odprężającej i przyjemnej nawalanki z kmiotkami jak np. w Gothicach pod sam koniec gry), to trochę męczy na dłuższą metę. Nie myślcie że miałem jakąś słabą postać, o nie. Jako weteran Gothica poradziłem sobie całkiem nieźle. Miałem na maxa rozwinietgeo wojownika + max siły (200) + zwoje z magią. System walki też dobrze opanowałem - udało mi się np. wygrać arenę w obozie na bagnie "czystą" postacią, to znaczy taką jak na starcie gry, z najzwyklejszym mieczem i bez tarczy :] (ale to była niezła przeprawa...). Ta ciągła walka była jednak dla mnie zbyt dużym obciążeniem, męczyła mnie i trochę zniechęcała do gry.
Druga sprawa, która mocno zepsuła mój odbiór tej gry - pewne przedmioty. Pod koniec gry dostajemy pancerz, najlepszy w grze, najlepiej wyglądający (super płytóweczka, bardzo dostojna, klimatyczna), jedyny który jest dwuczęściowy (zbroja + hełm) - więcej nie powiem żeby nie spoilerować. Do tego pancerza mamy też w zestawie komplet magicznych broni - również najlepszych w grze. Zdobycie ich wymaga trochę zachodu, satysfakcja jest duża... ale co z tego skoro te cudeńka służą TYLKO do walki z ostatnim bossem?!?!? To znaczy możemy ich używać ile i kiedy chcemy, ale ja w chwili ich zdobycia, miałem już wykonane WSZYSTKIE zadania poboczne, zostało mi tylko ubicie ostatniego bydlaka. Walka trwała 5 minut, obejrzałem filmik i dowidzenia... Naprawdę byłem wkurzony, bo nie dali mi się nacieszyć tym na co czekałem całą grę, nie było tej upragnionej nagrody - dołujące jak cholera. W Gothicach mieliśmy pancerz paladyna, łowcy smoków czy magiczny pancerz z rudy, przez conajmniej jeden, cały rozdział. Tak samo było z urizielem, szponem beliara czy gniewem innosa. Był czas żeby poczuć satysfakcję ze zdobycia nowych "zabawek", poczuć siłę naszej ciężko tworzonej postaci, spełnienie i radość (to doskonale świadczy o Gothicach, pozwalały one idealnie wczuć się w ten świat, przeżywać wszystko razem z naszym podopiecznym). Dla mnie niezapomiana scena to ta z Gothica I, gdy w pięknym, magicznym pancerzu oraz z potężnym, legendarnym mieczem w rękach, robiłem rozpierduchę w starym obozie. Zemsta na tym zarozumiałym dupku Gomezie, była dla mnie jednym z najprzyjemniejszych momentów w grze ;] W Risenie tego właśnie brak, nie ma kiedy i na kim się wyżyć :)
Te dwie sprawy znacznie wpłyneły na moją ocenę Risena. Gra pozostawiła u mnie cholerny niedosyt, nie miałem takiego poczucia spełnionej misji, dobrze wykorzystanego czasu, przeżycia fajnej przygody - a tego oczekuję od cRPGa i te najlepsze do tej pory właśnie to mi dawały (np. Gothicki, KOTOR, Wiedźmin).
Nie mniej w tym przedziale, nie ma kompletnie wyboru, trzeba brać co dają, a Risen jest (mimo wad) naprawdę dobry. Jeżeli ktoś się zastanawia nad kupnem to polecam! Warto poczekać do 21.05.2010, bo wtedy Risen trafi do Premium Games za 60zł.
1. Im trudniej tym lepiej (dłużej cieszysz się grą).
2. Gniew Innosa to w Gothicku ja mialem przez 5 minut:P, bo odrazu przeciez dostajesz Uriziel.
3. Tego na arenie to w 5 minut pokonałem, nic trudnego ("czystą postacią").
4. Cena Risena w PG to 54.99 zł. (przynajmniej wg. http://risen.info.pl/ ).
5. Ale się wypociłeś, mi by się nie chciało.
Micho6 - No cóż, dla niektórych taka długość tekstu, to jedynie wstęp :) Ale ok nie czepiam się, nie każdy lubi pisać.
1. Im trudniej tym lepiej (dłużej cieszysz się grą).
OK, nie napisałem że to źle, ale zabrakło mi takiego mocnego końca, gdzie postać jest już właściwie gotowa, dosyć silna i równo kosi przeciwników, pozostając dla nich poza zasięgiem. Coś jak taka mała nagroda za cały trud włożony w jej tworzenie. Większość cRPG ma ten element, Risen nie :/
2. Gniew Innosa to w Gothicku ja mialem przez 5 minut:P, bo odrazu przeciez dostajesz Uriziel.
Chodziło mi o Gothica II... Jeżeli specjalizowałeś się w mieczach jednoręcznych, to Gniew mógł służyć spokojnie do końca gry.
3. Tego na arenie to w 5 minut pokonałem, nic trudnego ("czystą postacią").
Ja mniej więcej w tyle samo, ale przyznaj że tłuczenie jednego przeciwnika przez 5 minut, to nie jest standard...
4. Cena Risena w PG to 54.99 zł. (przynajmniej wg. http://risen.info.pl/ ).
Cena sklepowa to 69zł. U wydawcy można kupić za 54zł+ przesyłka.
A dokładniej to chyba tak: 69,99zł- cena sklepowa, a w Cenega mozesz zamowic za dodatkowe 5zł czyli bedzie jakies 75zł. Sorry Yoda.
pewnie, gra rewelacyjna... (fan gothica)
nie, gra dla hardcorowców... (fan wowa)
jassne, gra niezła ale bez rewelacji (fan elders scroll)
a moje zdanie:
potaniała nieźle no i nowe patche wyszły więc pozbyła się 2 największych wad, jeśli podobały ci się gothic 1,2,3 to kupuj w ciemno...
ludzie waham się czy kupić tą grę jestem fanem gothica i innych cRPG ale nie wiem czy Risen mi pójdzie mój komp to pentium d 2 rdzenie 3.00 ghz 1.50 gb ram i 512 grafika radeon HD 3600 SM 3.0 gothic 3 mi chodził na full bez przycinki więc myślę że mi wejdzie ale pewności nie mam
Skoro chodził ci G3 no to nie wiem dlaczego ma nie chodzic Risen, który ma duzo mniejsze wymagania. Jesli polubiles gothicki to to tez ci sie spodoba.
gra mi się nawet podoba kolega m i oddał pirata więc no zaoszczędziłem trochę kaski no to zbieram jeszcze na G4 a grę ocaniam na 8.5\10 nie jest to fenomen jak saga gothica ale fajne
Mam jeszcze takie pytanie mniej dotyczące samej gry Risen. Jaki procesor oplaca się teraz kupic? No wiecie taki zeby byl przynajmniej na kilka lat dobrych gier, a zeby przy tym byl tani. Moze mozecie jakis polecic...
Mój sprzęt:
*Płyta główna:
-socket 754
*zasilacz:
-model: 4life/400
-są na nim jakies znaczki z voltami i amperami oraz to: AC~230V 4A 50Hz.
Czy to wystarcza do doboru procesora? I skąd mam wiedziec kiedy spali mi sie zasilacz?
Mam taki problem z Risenem, że prawie wszystkie tekstury są czarne. Wiecie przez to co może być? Wcześniej tak nie było, tylko się teraz zrobiło (ale zarymowałem :P).
Pójdzie mi na, Core 2 Duo 2.20GHz, 2GB RAM, GeForce 8600GT 512mb, plz napiszcie. Z góry dzięki. ;]
Chl3buS-------> Tak. Na wysokich pograsz ( no, może na średnio-wysokich).
Mam pytanie chcę kupić grę risen i czy wydanie games for windows różni się czymś od premium games? plz o szybką odp. bo aukcja kończy się jutro do kupna gry.
Domela12------> Chyba niczym. Ja mam w edycji premierowej i nie mam tego znaczka Games for Windows. Możliwe jednak, że wydanie z Premium Games zawiera jakieś patche.
Risen jest 100 razy lepszy od gothica 3. Gothic to przy tym kompletna porażka. Polecam wszystkim.
tu się nie zgodzę ale ma ten klimat 1 dwóch części...
Gothic 3 to nie porażka, tylko wspaniały, rasowy RPG. Technicznie - leży i kwiczy, ale z patchami i dzisiejszymi PCtami, problem ten zanika niemal całkowicie. Odpalasz i możesz się cieszyć cudownym, gothickowym światem. Główny wątek mógłby być ciekawszy, ale cała reszta super. IMO gra jest nawet lepsza niż Risen. Risen na starcie wydaje się być takim Gothicem 3.5 - gra niemal doskonała, ale 2 ostatnie rozdziały strasznie psują odbiór całości...
Jak juz ktos tam wyzej wspomnial - Risen jest bardzo fajny do momentu kiedy schodzi sie do podziemi i juz wlasciwie sie z nich nie wychodzi poza jednym waznym zadaniem. Wydaje mi sie, ze z braku czasu/pomyslow zastosowano takie rozwiazanie. Ot, zeby sie juz nie wysilac, nawalili milion jaszczurow w identycznych podziemiach i graj sobie czlowieku :)
Poczatkiem gry bylem naprawde zachwycony i bylem pewien, ze jeszcze do Risena kilka razy bede wracal, ale teraz juz wiem, ze to bylo moje pierwsze i ostatnie podejscie. Wielki potencjal zostal niestety zmarnowany, grafika ciekawa, klimat byl, zabraklo wykonczenia. W kazdym elemencie jest jakis brak. A to broni malo, a to masa bezuzytecznych umiejetnosci, a to druga polowa gry przerazliwie nudna i monotonna, tylko dwie frakcje... Szkoda. Po pierwszych rozdzialach gry ocenilbym ja gdzies kolo 8,5/10, ale jako calosc daje 6,5/10.
Gra jakich wiele w tym gatunku, niczym nie zaskakuje ani też niczym nie zachęca aby w nią zagrać od tak zwykła gierka.Zwyczajne odcinanie kuponów od serii Gothic i nic więcej.
mrgiveman: Warto. Teraz ona jest tansza. Ja ja kupilem zaraz po premierze za 120 zeta. Ale spedzielem przy tej grze naprawde przyjemne godziny. CHyba ze 2 miechy gralem na raty. Naprawde fajna wyspa. Gra jest rzeczywistą rehabilitacją po gothicu 3 - ktory i tak nie był zły przy patchu 1.08.
Gra rewelacyjna , GRAFIKA- mistrzostwo , grywalność - odjaz , zadania - wypasik , fabula zawalista , chce sie zaglądać pod każdy krzaczek kazdy kamyczek , juz nie moge doczekać sie dodatku lub 2 częsci . POLECAM !!!
Mi gra naprawdę przypadła do gustu. Nie będę wymieniał zalet/wad, ujmę to tak - fanowie Gothiców i gier RPG - lecieć do sklepów po Risena!
skąd wezmę mapę zadań
fanatyk 4518 ---------> Zapomnij ;p
Gra mnie nie powaliła. Animacje z zeszłego wieku, grafika średnia, zadania na przyzwoitym poziomie. Gothic 3 według mnie jest lepszy. Jeżeli nie masz jeszcze tej gry to lepiej poczekaj na Arcania: Gothic 4 i zastanów się którą w tedy kupić.
gajdek9 ---> Arcania wyjdzie dopiero w pazdzierniku i nie wiadomo czy dorowna poprzednim Gohthicom a na razie wszystko wskazuje na to ze nie. Takze jak ktos sie zastanawia nad kupnem Risena, to zdecydowanie polecam, bo jest jedynym spadkobierca serii.
gajdek9 ---> ja również polecam RISENA ale raczej tylko fanom Gothica...
"Animacje z zeszłego wieku" no nie wiem czy w Daggerfallu takie były... xD
Bobby_Lodz-----> Tak.
Gra wymiata...to jest prawdziwy G4. Tylko tak samo zbugowana jak G3 ale to tylko utwierdza mnie w przekonaniu że to prawdziwa kontynuacja serii xD
Ja nie znalazłem w Risenie żadnego (ŻADNEGO), nawet najmniejszego buga.
bardziej kulawa optymalizacja ale bugów b. mało w stosunku do g3...
Mi jakoś to nie przypadło do gustu :P chociaż lubie erpegi, ruszyła mi ta gra na średnich detalach na athlon 3000+ (2.35GHz) 1gb ram i karta graficzna 512mb ati radeon x1650 pro :P aż sie zdziwiłem że wgl sie uruchomiło...
Gra zrobiona bardzo ładnie pod względem graficznym i fabularnym daje 8/10 . Tryba wali bronią też jest dużo lepiej rozbudowany niż w sadze gothic i przeciwnicy też są bardziej wymagający ;]. Do wad dodałbym dosyć małą przestrzeń do poruszania się i mało misji pobocznych ( porównując do G3). Oczywiście klimat już nie ten sam, bo w końcu nie jest to nasz Bezio, ale gra i tak wypada bardzo mocno. Według mnie warta kupienia polecam.
10/10 ! Gra wyśmienita ,w moim rankingu jest na 1 miejscu wraz z Gothic 1 i 2: Noc kruka :)
Ja również nie dopatrzyłem się żadnego bugu ! Pięknie stworzony świat ,lecz zbyt mały :/ Fabuła i Grafika również super :) Gorąco polecam !
Mnie ta gra jakoś nie wciągnęła. Daje 5/10. Chyba wrócę do obliviona. Jak piszecie, że zbugowana to napiszcie jakie bugi, bo ja tam żadnych nie dostrzegłem.
Risen to swietna gra, mam nadzieje ze Pirahna Bytes zapowie sequel, bo przeciez gra na jednej czesci nie moze sie skonczyc.
Chriso25->Niestety, ale może. I Obawiam się, że Piranha Bytes to udowodni.
Mam pytanie
PROCESOR Intel Pentium D 930 Dual Core 3000 MHz
2048 MB DDR 2
Grafika INTEL GMA 3000 Q965 Express jeśli bym dokupił PCI-E PALIT GEFORCE 9500GT 512MB SILENTFX
by mi Gothic 3 działał? po zakupie nowej karty?
Kayce->Działałby.
dzięki:)
Ale pewnie by się ciął strasznie?:(
Nie, nie ciąłby się. Jeśli zainstalujesz G3 Community patch 1.74, to bez problemu pograsz na najwyższych.
Gra jest świetna aczkolwiek mimo ze spełniam wymagania sprzętowe gra chodzi mi jedynie na 8 fps. Moje parametry: athlon 2.2Ghz (odpowiednik pentium 3.2 Ghz), 2GB ram, Geforce 7300 - 256mb. Gram na najniższych detalach, nawet w panelu sterowanie nVidia ustawiłem wszystko na minimum. Co mam zrobić żeby gra mi dobrze chodziła? wiem ze ta prośba nie powinna sie tu znaleźć ale to dla mnie ważne i nie mam gdzie sie o to spytać. Odpowiedź dajcie tutaj bądź na GG: 4773359 lub e-mail: [email protected]
Tylko spełniasz i właśnie dlatego się tnie. Zmniejsz jeszcze rozdzielczość. A jeśli dalej źle działa to nic. Konsola albo nowy komp...
Dzisiaj na konferencji Deep Silver na GamesCom został zapowiedziany Risen 2.
Sequel gry jest w produkcji!
No i sie doczekalem sequela, a juz zaczynalem sie martwic ze Piranie porzestana na jednej czesci. Teraz tylko pozostaje czekac na pierwsze screeny i gameplay. Ciekawe kiedy premiera, obstawiam raczej gdzies w 2012 roku.
spoiler start
Oby tylko zdazyli przed koncem swiata.
spoiler stop
powinenem pograc
core 2 quad 2,4ghz
2gb ram ddr 2 533mhz
nvidia geforce 512mb 8400GT
po co tyle pytań o to samo???
drodzy panowie (a może i kilka pań) poniżej specyfikacja komputera z poprzedniej epoki na którym Risen chodzi mi na minimalnych ok. 25-27 fps, a na medium ok. 30, czasem zdarzają się ścinki (przy wchodzeniu do miasta i klasztoru), lecz rzadko, więc sami sobie odpowiedzcie na pytanie: czy na 2 razy lepszym kompie się ODPALI...
u pana powyżej ok 40fps na medium powinien wyciągnąć chociaż nie wiem jak z kartą (to jedyny problem)...
Potrzebuję pomocy wie ktoś może gdzie znajdę mistrza Abraxa I jak mam do niego dotrzeć.
Wiem jedynie, że jest w bibliotece tam pod ziemią ale co dalej nie mam pojęcia.
Z góry dzięki.
Możesz napisac z jakim questem jest związana ta postać?
TO jest gdy jestem nowicjuszem i chcę stać się magiem i muszę zaliczyć zadania mistrzów.
HALO ODPOWIE MI KTOS?
Ja niestety nie mogę pomóc. Grałem wojownikiem.
Dobra dzięki, już sobie poradziłam ;].
Ale rozkmina hahaha !!! W Risen byłem wojownikiem, wykułem amulet i normalny wojownik miał moc posługiwania się magicznymi kryształami hehe! Na 2 poziomie tylko ale zawsze coś ;p ALE ROZKMINA!!!
jestem magiem i nie wiem jak się żuca czarami wiem że głupie pytanie ale naprawdę nie wiem, pomoże ktoś? :p
sorry za offtop ale czy do risena powstał jakiś patch jak 1.73 do gothica 3? (ten eliminował 80% problemów technicznych gry i mimo że risen jest lepiej dopracowany i zoptymalizowany to może jednak??)
HALO odpowie mi ktoś????? jak żuca się czarami gdy jest się magiem?!!!?!?!
Domela12-> Normalnie.
wrzuczasz rune magiczna do paska podręcznego i uaktywniasz go klawiszem (w zależności na ktorej pozycji od 3-9)
Gra świetna u mojego kumpla na 1.8ghz i 1gb ram działa bez problemu 10/10
Testowałem grę na 3 komputerach (Laptop, netbook i stacjonarny).
Netbook:
Atom Dual Core 1.6 Ghz
2GB RAM
Gefroce 9400 M GT 256Mb
Ocena: 4
Laptop:
Core 2 Duo 2.53 Ghz (potężny procek z wysokiej serii)
4 GB RAM
Geforce 9600M GT 512MB
Ocena: 6
Stacjonarny:
Intel Core i5 2.79 Ghz
4 GB RAM
Geforce 9800 GT 1GB
*gierka puszczona na 1080p
Ocena: 6
Uważam, że na Risena wystarczy:
-procek serii Core 2 Duo 1.2Ghz lub Pentium Dual Core 1.8Ghz
-grafika z serii M (ta, montowana w laptopach) min. 9400 z 256mb pamięci i z serii do stacjonarnych komputerów min. 8800 GT z 256mb pamięci
-1 GB RAM - XP, 2GB RAM Vista i Se7en
Optymalna konfiguracja, czyli bez żadnych przycinek, płynność grafiki.
-Core 2 Duo 2 Ghz
-Geforce 9600 M GT 256Mb/512Mb lub 9400 GT 256Mb/512Mb
-2GB RAM
Nie zgadzam się.Wystarczy procesor 2.0ghz,1gb ram i karta GeForce 8600gt
------->martifil--> żal mi cie ty myślisz , że 9400gt jest lepszy od 8800gt ? bo z twojej wypowiedzi tak wynika
2010-09-21 - 13:18 schildu18 ------->martifil--> żal mi cie ty myślisz , że 9400gt jest lepszy od 8800gt ? bo z twojej wypowiedzi tak wynika
Chyba wyraźnie wskazałem, że 9400 <<<<M>>>>? Rozumiesz? 9400M GT to nic innego, jak zintegrowany chipset nVidii, więc ten 9400 jest totalnym minimum jeśli chodzi o laptopy. Wskazałem Geforce'a 8800 GT do stacjonarnego, bo na 8600 GT widoczne były przycinki i lagi.
Pujdzie mi na xboxie i telewizorze samsung 32 Full hd ???
B-Key
Nie zgadzam się.Wystarczy procesor 2.0ghz,1gb ram i karta GeForce 8600gt
dokładnie mi na takim sprzecie wystarczajaco ciagnal.
92Tommy Angello92
nie wiem czy ci "pujdzie" ale wydaje mi sie ze pójdzie .
Tylko napisz jaki procesor ma twoj telewizor to sprawdzimy czy na pewno "pujdzie"
hahahaha
czesip389-> To zależy. Risen jest na pewno lepiej zoptymalizowany, nowszą, bardziej realistyczną grafikę, ale malutki świat, no i w zasadzie jest to gra na 4 dni. Trzyma klimat dwóch pierwszych części Gothika.
Mi przejście Gothika 3 zajęło dwa miesiące. G3 urzekło mnie niesamowitym klimatem, genialną ścieżką dźwiękową, ogrooooooomnym światem i wieloma rodzajami broni, pancerzy (czego w Risenie brak) i piękną, pomimo 4 lat na karku grafiką. Obie gry są świetne, ale ja wskazałbym jednak na Gothika.
zacznijmy od tego że Gothic z akcentem na C
Co do Risena to nie polecam klimatem nie dorównuje nawet gothic 3 więc nie polecam ale za to można kupić sobie gothic 1 i 2 czyli 2 najlepsze gry RPG .
Z poczatku troche nie pewnie podchodzilem do Risena, po bugach w G3, ale przemoglem sie, i odkrylem ze to kawal rasowego rpg, powoli sie rozkreca, ale to nie minus, swietna optymalizacja, piekna grafika, fajny swiat, nie tak wielki jak G3, mniejszy a tresciwszy,w G3 byl sztucznie rozciagniety. Fajne qesty i ogulnie TO powinno byc Gothicem 4, np:Gothic 4: Risen, a nie ten uproszczony syf Arcania. Czekam na Risen 2, a Arcania niech sie wali i dmucha.
Risen to świetna gra, godny następca Gothica, przewyższa Arcanie Gothic 4, Świetna grafika, fabuła, system walki, no tylko od rozdziału 3 do ostatniego z tą sieczką troche przesadzili, ale nie jest źle :]
Szlugi12-> Sieczka sieczką, ale podziemiami to już rzygałem pod koniec gry.
Witam! Mam problem nie mogę znaleźć tych wszytskich dysków dla inkwizytora, a w szczególności gdy jestem w tej jaskini jaszczurolódów, gdzie tam znajde ten dysk?
Właśnie ukończyłem Risena. Ostatnia gra, która mnie tak wciągnęła to był Oblivion. Risena mogę więc polecić każdemu fanowi RPG.
Ta gra jest dla mnie rewelacyjna, kompilacja kilku świetnych gier takich jak Wiedźmin, Morrowind i WoW. Ogólnie oceniam 9/10.
Szkoda, że tak późno się o Risen dowiedziałem.
Świat jest wypełniony po brzegi różnego rodzaju ciekawymi znajżdżkami i questami, które są mega ciekawe jak dla mnie.
Pozdrawiam
to skoro przeszedłeś gre to możesz mi powiedzieć jak dotrzeć do dysku w jaskini jaszczuroludów :)
Domela12- od tego jest poradnik, tam masz dokładnie opisane. Co do gry to świetna ale z podziemiami to idzie ześwirować w tej grze.
ok, a gdzie mogę dostać taki solidny poradnik, bo znalazłam parę badziewia na necie i za free?
Masz na GOLu ale jest jak każdy poradnik płatny.
Super giera! Duzo lepsza dla mnieniz wiedzmin, ktory mnie znudzil.. Tu jest ladniejsza dla oka i robiaca swietne wrazenie na full grafika duza opcjonalnosc.. super WCIAGA!!
Mam pytanie czy jeśli demo tej gry poszło na tym rzęchu AMD ATHLON 64 procesor 3200+ 2,21 GHz,512 mb ram grafika 256 to pełna wersja też odpali?
spiryt...-> Tak.
Świetna gra przeszedłem dwa razy i nie mam wątpliwości ze jest to jeden z najleprzych cRPG ostatnich paru lat 9/10
Wczoraj przeszedłem tę grę i powiem tak. Niech każda gra RPG tak wygląda i niech tak się dobrze w nią gra. Po prostu świetna, lecz są też i minusy. Fajnie wszystko do rozdziału trzeciego ale od czwartego to jakaś lipa… A i zakończenie mogło by być lepsze.
Czy na tym złomku wejdzie Intel(r) Core(TM) Duo CPU t5750 @ 2,00Ghz 2,00GB ram Karta graficzna ATI mobility Radeon HD 3400 Series ?
Ja na takiej specyfikacji: IC i5 520 M 2.93 GHz, 4GB RAM (tak na prawdę to czyta mi tylko 3) i GeForce GT 330 M 1024 MB pograłem na full detalach.
Gra jest świetna. Od jakiegoś czasu brakuję takich dobrych cRPG'ów. Bardzo fajnie się grało.. Polecam fanom Gothica :)
Ocena - mocne 8.5/10.
mam pytanie bo bardzo podobały mi się gothic 1 i 2 a trójka niezbyt. Wiec czy risen jest bardziej podobny do gothica 3 czy do jego poprzednich odsłon???
qweasd-> Risen jest bardzo podobny do dwóch pierwszych części Gothika, więc jeśli Ci się one podobały, to Risena możesz brać w ciemno.
Według mnie Risen jest słabym rpg'iem. Polecam z rpg'ów kupić Dragon age
Gra jest prześwietna, wciaga tak samo jak Gothic : ) Właściwie Risen to taki jakby wielki dodatek do Gothica z nowym bohaterem, nowym światem i lepsza grafiką
Wyjaśni mi ktoś dlaczego w każdej grze serii gothic (takze Risen) poziom trudności na początku jest kosmicznie wysoki, i zawsze zaczynasz grę będąc gównem, jakąś melepetą która ginie na 2 strzały od strusia/ścierwojada? Początek gry ma mnie zachęcić do kontynuowania gry, tymczasem grając godzinę w Risen mam szczerze dość.
Co nie zdarzyło mi się np; w wiedźminie. Tam od początku masz postać którą nie jest tak łatwo zabić, a już na pewno nie na 3 strzały drewnianym kijem. Co niestety ma miejsce nie raz w początkowej fazie gothca i risen WIELOKROTNIE.
A najbardziej nienawidzę tego ograniczania gracza we wszystkim: masz do dyspozycji 5 eliksirów i jak wypijesz dwa to zostaną Ci 3 i nie masz żadnej szansy na zdobycie więcej bo twórcy przewidzieli, że będziesz potrzebował 5 eliksirów a nie 12, więc OSZCZĘDZAJ graczu każdy grosik i każdy punkcik umiejętności.
Moim zdaniem rpg powinno mieć możliwość 'expienia'. Przykład: jesteś słaby, to idź do lasu, zabij z 30 wilków, wróć i kontynuuj przygodę. Przedtem sprzedaj to co znalazłeś w lesie, i kup troche sprzętu. A jak masz za mało kasy/doświadczenia to wracaj do lasu. (np: Fable, Witcher itd)
tyle w temacie
Bo to RPG, gra ma wyglądać realistycznie, czyli jeśli jesteś gównem, to od byle gówna padasz... Poza tym Risen na początku jest bardzo łatwy :) Jaki miałby sens gra, w której od początku jedziesz każdego wroga ? 0 wyzwania, 0 satysfakcji :)
Jak dla mnie Risen to prawdziwy następca gothica, jak dla mnie Arcania to już nie gothic
Tymbarkowy-------->
mam nadzieję że to przeczytasz!
Risen i gothici I i II to właśnie najlepszy przykład gry w której robisz co chcesz. Piszesz:
"Moim zdaniem rpg powinno mieć możliwość 'expienia'. Przykład: jesteś słaby, to idź do lasu, zabij z 30 wilków, wróć i kontynuuj przygodę. Przedtem sprzedaj to co znalazłeś w lesie, i kup troche sprzętu. A jak masz za mało kasy/doświadczenia to wracaj do lasu. (np: Fable, Witcher itd)"
W risenie jak nie chce ci się podążać głównym wątkiem lub jesteś zbyt słaby na to to łazisz sobie po lasach/grobowcach/jaskiniach itp. Ubijasz masę stworów ( masz swój exp) czasami znajdujesz ciekawie miejsca i skarby z nimi związane a czasami nawet jakiś klimatyczny quest. Ja w risenie to tyle fajnych znajdziek odkryłem że nieraz się cieszyłem jak dziecko.
Dlaczego na początku gry byle co może cię zabić? Bo nikt nie mówi że jesteś herosem o nadludzkich mocach- zaczynasz jako cienias aż z czasem odkrywasz swoje powołanie. Jak dla mnie wcale ten początek nie jest taki trudny. Jężeli co drugi wilk cię zabijał znaczy że nie potrafisz grać w prawdziwe, wymagające gry jaką jest Risen. A właśnie co do tej gry moja ocena to 9/10. Polecam wszystkim fanom gothica!
Jako że wątek poświęcony jest kilku tytułom na wstępie napiszę że rzecz dotyczy gry Risen.
A konkretniej to questa "Walka o władzę". Problem pojawia się gdy Rachela zleca mi zastraszenie Brogara za to że ten ściaga haracz. Jednak mimo iż zadanie "Najlepszy żołnierz w obozie bandytów" mam wykonane, Brogar nie daje się zastraszyć. Ma ktoś jakieś pomysły jak z tego wybrnąć? Sprawa jest tym gorsza że to niewykonane zadanie blokuje mi jeszcze wykonanie kolejnego - "Myśliwi mają wrócić do polowania".
Mam takie pytanko: pamiętacie może gdzie można kupić zwoje przemiany w łazika, telekineze i lewitacje w 4 rozdziale, potrzebuje do misji z szukaniem pancerza tytanów akurat nie mam żadnego takiego zwoju a w tej misji są wymagane, byłem w klasztorze i w mieście ale nikt nie ma.
Diaboł--->
Potrzebna ci zwoje kupisz u ComarC'a a znajduje się on w obozie bandytów w pomieszczeniu w którym jest Don Esteban, Ogr, złoto itp.
Hmm... Jak zdobyć 5 tyś w 3 rozdziale? Ja zawsze trzy razy tyle miałem. Ale tak na serio- łatwo jest zarobić chociaż to potrwa około 20 minut.Uczysz się na full kowalstwa, przynosisz miecze jaszuroludzi do kowala do miasta tam jakoś się uczysz podobne z rudy obsydianu wykonywać. Robisz ich kilka i sprzedajesz( jeden chyba się za500 sprzedaje)
Risen to taka, praktycznie idealna wersja Gothic'a 3.
Jestem w trakcie grania, na liczniku mam ponad 12h.
Szukam na razie dysków, właściwie to eksploruje całą wyspę która de facto duża nie jest. Nie jest to jednak wadą, wyspa jest ładna i intrygująca.
Klimat różni się od tego "Gothicowego" aczkolwiek mechanika gry na tyle przypomina Gothica że nie rzuca się to tak w oczy.
Gdzieniegdzie wieje sztampą, scenariusz jest przewidywalny a o AI nie ma nawet co się rozpisywać.
Jest to po prostu gra Gothico-podobna wraz z jej zaletami i wadami. Dlatego właśnie jest taka dobra.
Polecam jako fan Gothica.
Gra jest tania jak barszcz a wciąga jak dobry odkurzacz.
Polecam.
A ja myślałem że jak zostane inkwizytorem to jakieś wiedźmy będę palić albo coś :( no ale gierka fajna :)
Znacie jakieś inne tytuły jak Risen? Gdzie się zaczyna od od zera, jako wieśniak. Od razu sugeruje:
Two Worlds I - odpada (niedopracowany i się wiesza)
Two Words II - +/- (słyszałem że są po blokowane niektóre lokacje)
Gothic I-II - odpadają (przeszedłem)
Gothic III-... - odpadają (beznadzieja - jak można tak uśmiercić taka grę)
Od razu podkreślam, że nie cierpię gier drużynowych. Mimo że Dragon Age i Drakensang są b.dobre, to grac kilkoma pachołkami mnie odpycha. Stawiam na grywalność, ale i grafika też powinna być na poziomie, byle nie stara jak Gothic I-II, bo na moim kompie wsio pójdzie.
Co do osób, którym się nie podoba zaczynają grę od zera (gówna) to niech idą grać w Simsy. :P
--->fx_neo<--- Wg mnie najlepszymi grami RPG z twoimi wymaganiami są The Elder Scrolls III: Morrowind GOTY i The Elder Scrolls IV: Oblivion GOTY wszystkie przechodzi się od zera i są mega zarąbiste . Polecam :)
gra zajmuje podejrzanie mało tylko 1.80gb dlaczego tak malo? mam wątpliwości co do kupna. gra jest krótka czy co?
@jesio Nie nie jest krótka przeciwnie jest dość długa i jest zdecydowanie warta zakupu warto wydać te 50-70 zł bo gra potrafi wciągnąć, nawet według mnie jest lepsza od Gothic 4.
jak nie macie kasy u bandytów jest taki koleś u niego potem jesr ta z początku(dawno nie gralem nie wiem jak sie nazywają)dajesz temu kolesiowi zioło i potem go zabijasz zbierasz i tak w kółko zarobiłem tak 30 patyków:P
Żałosna gra. Chory poziom trudności odbierający przyjemność z grania, beznadziejne postacie, warunki pogodowe zależne od miejsca w którym się przebywa (kilka kroków w lewo - pada deszcz, kilka kroków w prawo - przestaje itp., cudowne skrypty), totalnie bezduszny główny bohater, brak jakichkolwiek cech osobowości z którymi człowiek mógłby się utożsamiać, gada i zachowuje się jakby wypalił 20 jointów, z resztą tak samo jak reszta postaci.
Generalnie gra nie ma w sobie absolutnie NIC ciekawego i wciągającego, chodzisz, zabijasz, rozmawiasz, przechodzisz, uninstall, zero jakiejś "głębi", nie cierpię takich gier, nic nie wnoszą do gatunku.
Jakim cudem taki gniot dostał 8.5/10...
Gothic 3 przy niej to arcydzieło, wzór do naśladowania, wręcz kultowa pozycja.
dododo - przeważnie nie odpisuje na takie komentarze ale dziś zrobie wyjatek, ponieważ zastanawiasz sie czemu ta gra dostała taka ocene. wyobraź sobie ze to wszystko co powiedziałeś dla mnie jest własnie mega super i jak widze taką gre jak mass effect to mnie cofa :D czyli zupełnie na odrwór jak u Ciebie. Dla mnie długie i wciągające dialogi to jakisz niepotrzebny shit. a Gotic 3 widziałem przez chwile u kumpla i mimo ze miał mega mocarnego kompa 4 gb ramu itp. to gra nie chodziła płynie czyli kolejna rzecz której nienawidze.
Super gra bardzo podobna do gothic,gorsza fabuła trochę mniej wciągająca ale lepszy system walki.
Super gierka fajne RPG (3D) ale są też takie gry jak: The Elder Scrolls IV Oblivion, Dragon Age 2, Neverwinter Nights 2, Sacred 2 Fallen Angel, Wiedzmin 2. A to już duży wybór.
Wiesz co dododo jak ci sie taka ,,fajna'' gierka nie podoba to poco siedzisz nad komentarzem tej gry ? To idz se graj w Metina 2 albo w CS'a. Masz wogule Risena ?, bo coś mi sie zdaje, że zadużo naoglądałeś się filmów na Youtube.
Gra super :) , ale trochę za prosta :(
@dododo Absolutnie się z tobą nie zgodzę ;] nie porównuj Risen do G3 bo pod względem optymizacji (o ile się to tak pisze xD) zdecydowanie Risen góruje grałem w G3 i mi się ciął jak nie wiem a Risen z o wiele lepszą grafiką i światem chodzi bez ścinki, i nie mów że G3 to pozycja kultowa bo "kultowe" pozycje to G1 i G2 a nie G3 pozdro ;).
Jak dla mnie, to bardzo fajna gra. System walki jest świetny, widać ,że powrócili do starego gothica, w którym trzeba było się namachać mieczem by kogoś zabić. Fabuła jest trochę naciągana, ale wciągająca. Ostateczna ocena to 8,5/10.
Jakoś bardziej wciągnął mnie ten zbugowany githic 3 niż risen. szkoda że Risen nie ma dubbingu pewnie wygrał by wtedy u mnie z gothiciem 3
Wielkie rozczarowanie. Nudy, nudy, nudy. Nudny świat, niemrawy bohater, biedna fabuła. Szkoda, bo bardzo liczyłem na tą grę. Gdyby powstała jakieś 10 lat temu, to pewnie miałbym z niej radochę, ale teraz żal mi czasu, który zmarnowałem na Risen. Oklepane schematy, nudne zadania i dosyć bidny świat gry. Walki nie sprawiały mi przyjemności, oklepywanie wilków czy innych to już do obrzygania, a postaci niezależne wogóle nie ubarwiają świata gry. Bez względu na porę dnia czy nocy np. ktoś sieje zboże (pewnie jakiś napalony rolnik co czeka na dotacje unijne) albo zamiata podłogę. O pseudozmiennych warunkach pogodowych ktośjużtu pisał (świeci słońce, robisz krok w bok pada deszcz). Największe zastrzeżenie mam do fabuły, która nie pozwoliła mi się "zatracić" w tej grze, ot taka sztampa: przynieś, zanieś, pozamiataj. Szkoda.
8,5/10
PLUSY:
+ gra ma (prawie) wszystko to, za co uwielbiam serię Gothic
+ satysfakcjonujący poziom trudności (zdecydowanie nie jest to gra dla każuali)
MINUSY:
- takie sobie NPCe, zarówno charakterologicznie, jak i z wyglądu, przez co zaledwie kilku jako tako zapada w pamięć
- drętwy dubbing
- mimo wszystko Gothic z Bezimiennym, Khorinis i ścierwojadami to to nie jest...
Czy Risen chodzi lepiej niż Gothic 3?
Według mnie risen jest na tym samym poziomie co gothic 3 pod względem przyjemności z rozgrywki jednak ma większe wymagania niż gothic 3
@Gamal Risen będzie chodził gorzej niż g3 ale nie jest to spowodowane złą optymalizacją (chociaż mogła by być lepsza ;D) tylko lepszą grafiką. jeśli lubisz gothicowe klimaty polecam!!!
taa jasne , risen bd chodził lepiej -.-
@S/-\ M chyba nie grałeś w Risena. Risen przynajmniej u mnie chodził lepiej niż Gothic 3. Co prawda miałem mniej fps'ów, ale za to nie występowało zjawisko doczytywania terenu, czyli co 10 sekund ścinki tak jak w g3.
Dla mnie i tak Gothic 2 / noc kruka rządzi :D Najlepsze klimaty, chciałbym żeby twórcy dalszych części Gothic'a powrócili na wyspę Khorinis :)
EDIT: U mnie szło na Celeronie E3300 dual core 2x 2.5 @ 3.0 GHz , 2 gb ram ddr3 1333MHz, 9600 GT 512 mb na full bez przycinki, może minimalne były, ale to już od procka ;)
Chyba żartujecie Gothic 3 co chwila się tnie,świat jest za duży,zadań pobocznych jest za dużo i są takie same,nie ma fabuły i klimatu prawdziwego gothica.Risen to następca prawdziwego Gothica,jest bez zarzutów.2 będzie do tego w klimatach filmu piraci z Karaibów.Tylko czekać.
[1482] - "świat jest za duży,zadań pobocznych jest za dużo" ty wiesz co to jest cRPG?
"co chwila się tnie" może byś patcha 1.73 zainstalował? Jeśli to nie pomaga to znaczy że grasz na rzęchu!
A co do Risen, gra świetna 8+/10.
Zastanawiam się nad kupnem Risena,ale czy ktoś wie czy wymaga aktywacji do gry bo ja nie mam neta pisze to z kompa kolegi. Z góry dzięki
hm 6+/10 to jest totalny Gothic.
Absolutnie wszystko podobne, jedynie grafika lepsza i kilka dodatków.
jeśli ktoś jest super wielkim fanem Gothica to polecam.
Cieszę się że "Piranha Bytes" nie zostawiła tak do końca swego dziecka no i fanów Gothica. Znów poczułem to coś co przy jedynce i dwójce może nie tak mocno ale jednak :). Podstawowa wada: za krótka!!!!
Risen , bardzo dobra gra czuć klimat gothic a. Rozwój postaci, jest bardzo rozbudowany. Grafika klimatyczna, a muzyka także. Ciekawa fabuła i świetnie zaprojektowane misje poboczne. Ciekawy świat, z bagnami, lasami tropikalnymi, lasami, pradawnymi świątyniami, z mnóstwem pułapek i rozległymi korytarzami, ruiny zamków, miasto, rozległy klasztor na stoku wulkanu i obóz na bagnie. Jak widać świat jest bardzo zróżnicowany. Łatwa instalacja bez aktywacji przez internet. 8/10
Dla mnie świetna gra. Co do długości to w sam raz,ciekawie się grało, nie ciągło się, nie za krotka i nie za długa:) Przeszedłem dwa razy pod rząd, pierwszym razem przylaczylem sie do obozu bandytów a za drugim do inkwizycji i byłem magiem. obie drogi były zróżnicowane i dostarczały przyjemności, ani przez chwile nie czułem nudy grając w Risena:) grałem dawno więc wad nie pamiętam grafika średnia ale ona sie dla mnie nie liczy, ważne że gra chodzila płynnie na full detalach:) walka to sama przyjemność choc nie było tu zbyt wielu kombinacji, po prostu klasycznie i przyjemnie jak w gothic 1 i 2 które też przeszedłem po dwa razy:) fakt główny bohater troche niewyraźny ale dało się przeżyć, zadania były ciekawe, eksploracja świata zachwycała, warto było kupić:)
Gra wygląda ciekawie. Dosyć mi się podobała, ale walka, to jak poruszaja sie postacie itd. tak odpychaja, że ... tak strasznie beznadziejnej walki nie widzialem jeszcze. Gothic 1 jest lepszy od tego pez porownania. To moje zdanie
To już ponad 2 lata od premiery ... miłe wspomnienia ehh...
Hej mam do was pytanie czy Risen pójdzie mi chociażby na minimalnych detalach na takim sprzęcie:
ATI Radeon 4800HD Series 512mb
1GB Ram
AMD Athlon II X2 250 Processor 3.0ghz (dwa rdzenie)
Z góry dziękuje za odpowiedź
gra strasznie nudna i monotonna nie polecam. Najgorszy RPG w jaki grałem, do pięt nie dorównuje takim seriom jak: Mass Effect, The Elder Scorlls, Gothic, Wiedźmin, Dragon Age, Baldurs Gate czy też Fallout i Deus Ex
Bez obrazy ale to gówno i szajs w jednym.Mi się ta gra nie podoba ponieważ jest zryty system walki,jest za krótka,niema klimatu gothic.Kolega wyżej ma racje nie dorównuje innym grą takim jak Wiedźmin,Gothic,Oblivion itd. do pięt.Mimo że robiła to Piranha Bytes nie jestem azdowolony z tej gry,ale to tylko moje zdanie zatem proszę nie krytykujcie mnie bo już miałem nieprzyjemną sprzeczkę z jednym z użytkowników zdaje się że na stronie Gothic 3 Zmierzch Bogów,i nie chcę żeby sytuacja się powtórzyła.
Crod4312-weź nie pierdziel system walki wreszcie jest trudny a kiedy się wygra walkę czuć satysfakcje tak jak w gothic 1 i 2 ,Klimat gothica czuć garściami tak właściwe wygląda ta gra trochę
jak dodatek do Gothic 3 który jest lepszy od Gothic 3
Risen jest kosior fakt że podobny do gothic ale Risen wymiata długa fabuła sporo broni itp mnóstwo potworów 8.5/10
OK.System walki jest trudny i po wygranej czuć satysfakcje ale mi ta gra nie przypadła do gustu koniec.Może i jest dobra dam jej 8.0/10 ale jej fanem nie będę.Fajne mi się w nią grało,tylko nie czułem tego samego jak grałem w Gothic.
nie czuć klimatu Gothica bo to nie Gothic tylko Risen a ja tu czuje klimat kawałka dobrego RPG
A ja mam głęboko w rzyci ciebie skoro nie znasz się na grach RPG i tyle w temacie
Przyzwoita gra. Jeśli lubisz RPG to warto w tą grę zagrać!! Daję całkiem zasłużone 8.5
W przyszłym tygodniu grę już powinienem mieć. Mimo, iż jestem wielkim maniakiem dwóch pierwszych Gothiców dopiero teraz w nią zagram, bo od sierpnia mam nowy komputer i nadrabiam zaległe tytuły. Od Risen oczekuję świetnej i wciągającej przygody, a także niesamowitego klimatu, który wyróżnia gry PB. Oczywiście to, że akurat teraz biorę się za pierwszą część Risen, ma związek z premierą drugiej części, ponieważ chcę się zaznajomić ze światem gry i czuć się tam jak w domu. Tak było z serią Gothic, gdzie zanim zagrałem w "dwójkę" G1 już dość dużo razy ograłem.
Skoro Risen jest dla maniaków Gothiców to znaczy, że jest dla mnie i się nie zawiodę ;p
Nie gralem wczesniej w takie gówna , ale zainstalowalem z nudów, i powiem ze gierka malo w sumie zajmuje a grafika bardzo ladna i wogole gierka zajebista, nie przeszedlem calej a podchodzilem dwa razy bo mi sie nie chcialo dalej grac ale chyba zainstaluje trzeci raz :) i nie moge sie doczekac Risen 2 !! :) dla mnie 10/10 :D
Gra jest beznadziejna od 3 rozdziału w ogóle wymyślili takie cuda że chyba sami nie wiedzieli co do końca robią!:(
1 i 2 rozdział miód potem gra schodzi na psy całkowicie jak dla mnie 6/10 z dużym minusem.
Jestem na świeżo po ukończeniu i mogę powiedzieć, że jest to z całą pewnością godny następca z Gothiców, chociaż po skończeniu nie ma takiego catharisis, które mam za każdym razem gdy kończę dwa pierwsze Gothiki. Patrząc na filmik końcowy nie czujemy tej podniosłości, jaką daje outro G1: "Śniący został wygnany z naszego świata, ale moja przygoda miała się dopiero zacząć", czy G2: "Jedno wszakże jest pewne: jeszcze się spotkamy", wy też mieliście wtedy ciarki na plecach? Może wynika to po części z faktu, że nie jesteśmy tak zżyci z bohaterami. Podczas przechodzenia wydawało mi się, że nasz bohater jest praktycznie cały czas sam. Może dołączyć się do różnych ugrupowań, jednak nie czuje się tego, by nasza frakcja nas wspierała. Jedyna bohaterka z którą nawiązujemy bliższą znajomość to Patty, której pomagamy odnaleźć ojca.
Gra praktycznie w skali 1:1 przenosi rozwiązania z Gothiców, nieco tylko je udoskonalając. Rozwój postaci, wytwarzanie przedmiotów, pozyskiwanie surowców, wygląda niemal tak samo jak w poprzednich grach PB. Co dla fanów jest oczywiście dużą zaletą. Ogromną zaletą jest całkowicie przemodelowany system walki względem G3, który sprawia dużo satysfakcji i opiera się głównie na naszej zręczności. Nie jesteśmy już całkowicie bez szans walcząc z silniejszym przeciwnikiem. Jest 10 poziomów w każdej broni i za każdym razem uczymy się czegoś nowego. Choć statystyki postaci także grają tutaj dużą rolę. Pod tym względem gra jest idealnie wyważona.
Najważniejszą zaletą Gothiców był gęsty klimat na który składają się: ciekawy świat, który żyje, muzyka, fabuła, postacie, dialogi oraz polski dubbing.
Jak wiemy polskiego dubbingu w Risenie nie ma. A szkoda, bo ten angielski nie jest znowu aż taki dobry. Polskie tłumaczenie też mogło być bardziej dokładne, widać, że tłumacze nie znali za bardzo kontekstu. A na tym cierpią dialogi i klimat. Nie przetłumaczono też końcówki, gdzie bohater rozmawia z Patty, na końcu napisów końcowych. Mamy też ograniczoną ilość rozmówców. W Gothicach każdego można było zagadać w dowolnej chwili. Oczywiście liczba kwestii była ograniczona, a większość postaci mówiła to samo, jednak nie zwracało się na to uwagi.
Fabuła składa się z elementów, które mogliśmy poznać z Gothików. A więc wybieranie frakcji, zbieranie 5 dysków, na koniec wyruszenie do świątyni i wygnanie demona. Ogólnie fabuła jest ciekawa. Ostatnia walka z bossem może dziwić i to, że bohater nie ma założonego okularu.
Oprawa audiowizualna jest na naprawdę wysokim poziomie i gra nadal może się podobać. Szczególnie dobrze wykonano cienie, grę światła. Najlepiej widać to w jaskiniach i ruinach, gdy idziemy z pochodnią. Powoli pochodnia przebija się przez mrok. Grafika naprawdę mi się podoba. Jest spójna i konsekwentna. Sądzę, że nawet za 10 lat będzie można grać w nią bez grymasu na twarzy, bo ma swoją stylistykę. Muzyka też jest świetna, stanowi idealne tło dla gry. Składa się z kilku motywów i mamy wrażenie, że słyszymy cały czas ten sam utwór, jednak soundtrack składa się z 20 utworów.
Czas kończyć tę nieco przydługą recenzję, wypełnioną porównaniami do poprzednich gier PB, ale nie można było tego uniknąć. To jest przecież następca Gothiców. Głównie przez zbyt małe zżycie się z bohaterami, to już jednak nie jest to samo... Nie zrozumcie mnie źle, to jest bardzo dobry erpeg. Ale od następcy mojej ukochanej serii wymagam więcej. Może nie będę w nią grał tak fanatycznie jak w dwa pierwsze Gothiki wraz z dodatkiem, które przeszedłem ponad 10 razy. I przechodzę je praktycznie co rok. Jednak Risen nie ma tego "czegoś" co posiadają Gothiki, ale wrócę do gry nie raz i nie dwa. Wystawiam ocenę 8.5/10 i z niecierpliwością wyczekuję drugiej części serii, którą już zamówiłem.
Dla mnie ta gra była średnia, nic nadzwyczajnego...
Nie podobała mi się grafika, która była dziwnie brzydka (musiałem wyłączyć shadery i cienie i trawę), poziom trudności (w początkowej fazie gry)- który nie był trudny tylko głupi (wszyscy przeciwnicy - wilki/dziki/sępy zachowywali się jak znakomici stratedzy i flankowali mojego bohatera albo atakowali go od tyłu! Rozumiem, że robili tak ludzie ale ważki! WTF? Dodatkowo nie dało rady wywabić pojedynczego przeciwnika bo automatycznie leciała cała grupa - w tym najbardziej oddaleni). Gra również straciła (pod względem "Gothicowości" przez brak polskiego dubbingu i Bezimiennego jako głównego bohatera)... no i ta nieszczęsna walka końcowa:/
Podobał mi się dość ciekawy rozwój postaci i wszystkie elementy zaczerpnięte z Gothica... Moja ocena 6,5/10.
Rewelacja... Zalet jest tyle że nawet nie ośmielę się ich wypisywać. Małe wady to: krótka, niezbyt duży świat no i brak polskiego dubbingu (ale mi to wcale nie przeszkadza)
Strasznie nudna gra. Dziwny system walki, nie umiałam się w tym na początku połapać. Po 2 godzinach gry odinstalowałam, bo mnie strasznie znudziła.
System walki jest jedną z największych zalet tej gry który oddaje realistyczne ciosy mieczem, kosturem, toporem, każdy poziom broni daje nowe możliwości, świat gry jest mały ale nie na tyle żeby na niego narzekać. Każdy nowy ruch jest dokładnie wyjaśniony więc nie wiem co tu jest do uczenia się. To najlepsza gra dla wszystkich fanów Gothica i nie tylko... 9,0
Może jestem mało wymagający i mam kiepski gust ale gra mnie zachwyciła na długo jako jedyna prócz trylogii gothic 1-3. Wiadomo niektóre elementy gry są proste, banalne, dla mnie nic nie sprawiało problemu, trochę te ostatnie walki na arenie w obozie i niektórzy jaszczuroludzie:) co do zadań to były ciekawe. Nie typu: zabij, przynieś i wróć. System walki prosty ale fajny. Zwoje są fajne, taki odświeżony G2 w tej kwestii:) tylko mało czarów atakujacych:) świat mały ale świetnie skonstruowany i przemyślany tak że nie ma pustych niemych obszarów. Trochę nie podoba mi się wygląd ekwipunku i ikonki. Takie kolorowe i zbyt małe. Ale to nieprzeszkadzajacy szczegół:) ogólnie gra większych wad nie ma, same drobnostki
Analogie z Gothicami 1 i 2 sa bezczelne i nie trzeba się ich nawet doszukiwać. Ale ta bezczelność dała nam kawał wypasionej gry. Dla mnie to jest prawdziwy Gothic III. Klimath jak z Khorinis, uczucie osaczenie i izolacji, jak w Górniczej Dolinie wewnątrz magicznej bariery (nawet te latynoskie imiona, nasuwają pewne skojarzenia) . Czy trzeba więcej? Kupiłem, zainstalowałem, aby sprawdzic na jakich ustawieniach grafy mogę pograc.... i tak sparawdzałem przez ponad 2 tygodnie, az skończyłem. PS. ....A Tarcza w tej grze to prawdziwe błogosławieństwo :)
Dla mnie Risen jest prawie tak dobry jak pierwsza część Gothic. Brakuje jej jednak trzech rzeczy. Pierwsza to brak tego ciężkiego klimatu ,druga to brak takich wyrazistych postaci(jak Diego czy Lee z serii Gothic) ,a trzecia to brak polskiego dubbingu. Nie mniej bardzo dobrze się przy niej bawiłem.Poziom trudności jest bardzo dobrze zbalansowany ,a sama gra wymaga od nas troche pomyślunku. Grafika bardzo dobra i audio również. Zdecydowanie lepsza od Risen 2. Moja ocena 8.5/10
Mimo iż grę zdałem jakieś 2 lata temu to dopiero teraz wstawiam komentarz.Gra jest naprawdę świetna,grając w nią czułem że gram w następce gothica.Brak dubbingu mi nie przeszkadza,nawet teraz już nie pamiętam czy on był czy go nie było.Świetnie zrobiony rozwój postaci jak i świat.Jestem wielkim fanem gier pb,nie ma gry tej firmy,której bym nie zdał(za wyjątkiem risen 2 bo właśnie w nią gram na xbox-sie).Grze daje mocne 9/10(gdyby nie parę irytujących błędów dał bym 9.5).
Ja również grając czułem ,że gram w gothica. Questy są super. Najbardziej zapadło mi w pamięć poszukiwanie mordercy w ikwizycji.
Ja najlepiej wspominam wyprawę do ruin na zachodnim urwisku. Trafiłem akurat na burzową noc. Te błyski piorunów nad klifem i walka ze szkieletami. Miodzio. Dodam, że było to spore wyzwanie, bowiem bohatera miałem na dość niskim levelu.
up tez tak mialem tylko gdzies indziej chyba, pamietam ze burza byla, a tam wycie popiołaka.........
No, koledzy wyżej mają racje, mi podobny moment wywołał ciarki na plecach i podskok na krześle:D Nie pamiętam już, czy wypowiadałem się na temat Risena, ale nawet jeśli tak, to ta gra jest wg mnie tego warta. Sądzę, że cała trylogia gothic oraz właśnie risen, są właśnie takim grami, które wciągają mimo np. słabych animacji czy ogólnie grafiki, i miejscami podstarzałej mechaniki. Gry Piranhy zawsze były świetne i stawały się kultowe. Tak było z gothiciem, tak jest i z risenem. Amen. Ocena 10/10 jak wszystkie gry Piranhy, z gothiciem 3 włącznie, dodam, że grałem właśnie najwięcej w trójeczke gothica. Ach te spalenie zasilacza grając z bratem w gothica 3... nie zapomne tego :P
Ej pójdzie mi Risen 512 MB ATI Mobility Radeon HD 4570,AMD Athlon(tm) X2 Dual-Core QL-64, 2099 MHz,4 GB Ram ?
M.R.X >>> Pójdzie. spokojnie na średnich (bez AA i cieniowania) W kilku miejscach może ciut poklatkować: Okolice farmy nowicjuszy (trafisz tam zaraz na początku), wyjscie z wulkanicznej twierdzy, lasek gdzie w opuszconej chacie spotykasz jegomościa z problemtycznym pierscieniem Patroscona. Testowałem Risena na różnym sprzecie i to były punkty newralgiczne.
Kiedyś ostro tą grę zjechałem i zapewne przez to ludzie też mnie zjechali. Uj z tym. Tak czy inaczej, nie mogłem się nią nacieszyć, przez za wysoki poziom trudności. Ale niedawno dałem jej drugą szansę i okazało się, że jeśli nie staram się ubić każdego, wszędzie i za wszelką cenę, to można grać normalnie i cieszyć się grą. Z czasem walka staje się coraz łatwiejsza (mocniejsza postać, odpowiednie stosowanie kontry itp.). Przeciwników którzy rozkładali mnie kilka lat temu (i spowodowali, że przestałem grać), teraz ku uciesze i z szyderczym uśmiechem rozwalam bez problemów. Aktualnie gram w nią co dzień, wciąga jak cholera. Póki co daje 8/10, bo jednak trochę rzeczy mi w tej grze brakuje, w dodatku sam bohater raczej mało ciekawy.
Przeczytałem wszystkie komentarze dotyczące Risena... Optymistycznych jest więcej, co zachęciło mnie do zakupu tej gry. Grałem w demo, podobało mi się, więc postanowiłem zakupić Risena. Wrażenia? Szczerze? Gra jest nudna jak flaki z olejem, nuda, nuda.... I ten soundtrack? Z tego co wiem to soundtrack w grze ma dawać kopa graczowi, a nie usypiać gracza przed monitorem. Walka? Dziwna. Bohater, oraz przeciwnicy zadają sobie ciosy nienaturalnie szybko. Grafika? Grałem na najwyższych detalach - Nie mam się do czego przyczepić. Fabuła? Nudna.... Angielska Wersja Językowa? Porażka, główny bohater jest sztywny, większość NPC też. Risen nie przypadł mi do gustu. Być może kiedyś kupię Risena 2 Dark Waters ale oglądałem program Review Territory na kanale Hyper+ (być może ktoś ogląda?) To Risenowi 2 wystawili ocenę 6.5/10...
Obawiałem się tego że Risen mi sie nie spodoba. No bo jednak robili to twóry Gothica, za którym też za bardzo nie przepadam. Pierwsza część Gothica była ok, zgodze się, ale Gothic 2 to jest to samo, tylko że z inną fabułą. Gothic 2 względem pierwowzoru nie wniósł nic nowego. Gothic 3... Żenujący (Nie chodzi mi tu o bugi w grze, ponieważ wyszły już łatki naprawiające te niedociagnięcia. Po prostu Gothic 3 miał marną fabułe, a ja na fabułe kładę największy nacisk.
Przepraszam jeśli kogoś uraziłem, mam tu na myśli fanów Gothica i Risena :) Po prostu to jest moja opinia i wszyscy nie muszą się z nią zgadzać. :) Pozdrawiam.
w mojej opinii Gothic 3 nie jest zenujacy, jest piekny
Przecież pisałem już że Risen jest nudny.To już wolę grać w Arcanie niż w to.Główny bohater wygląda jak pół dupy za krzaka (jak większość NPC) Są sztywni jak by kija połkneli.Jeszcze ten angielski dubbing mnie dobił,jak można grać w gry RPG czytając każdą rozmowę.Dialogów powinno się słuchać z przyjemnością w szkole sobie poczytam,a gry są po to żeby się zrelaksować,a nie czytać dialogi (i to też sztywne).Moja ocena 6.0/10.Dałbym mniej ale na plus można zaliczyć: grafikę,świat,lokację,zwierzęta,warunki pogodowe.A na minus: drętwe animacje,nudna fabuła,zadania poboczne polegające na przynieś,podaj,pozamiataj,sundtruck.
@Up
Tak bo przecież czytanie wyklucza przyjemność ;D. To jest po prostu nieludzka tortura, jak ktoś może chcieć to robić z własnej woli?!? Tylko dla Masochistów...
To są wypowiedzi osób którzy pograli w tę grę złapała ich inkwizycja i tyle w to pograli...
Żeby ocenić grę trzeba ją przejść a nie gadać smuty "bla,bla,bla drętwe" Akurat w risenie ja nic drętwego nie dostrzegłem grafika nie jest zła...
Arcanie porównujesz z risenem? Szkoda ale to według mnie jest żalosne :P
Przynieś podaj pozamiataj? To szkoda bo jak się zaczyna zrobi 1 głupią misje i wyłączy po to by krytykować to według mnie jest porażka? Questy przynieś pozamiataj podaj to była właśnie arcania tutaj masz ciąg latasz z miasta w tereny szukasz tam innych ludzi potem jeszcze innych i to właśnie w grach z pirani jest najlepsze można się pomęczyć no ale jak ktoś dostanie risena bez "Kropek" na minimapie z zakończonymi questami to ma to w nosie bo po prostu woli jakąś arcanie która jest po prostu dla 3 latkow (Mowie o poziomie trudnosci) Tak tamo arcania: nawet nie ma animacji lykania mikstur (Jestesmy bogiem) ;)
Może podałem zły przykład ale to nie zmienia faktu iż ta gra w mojej ocenie jest słaba.Mylisz się co do tego że wolę mieć wszystko zaznaczone na mini mapie.Wszystkie Gothic'ki (od G1 do G3ZB) nie miały mini mapy i grało mi się z wielką przyjemnością,wykonywałem zadania chodząc wszędzie gdzie się da i jakoś je wykonywałem.Doszedłem do połowy gry i mnie znudziła po prostu.
"To są wypowiedzi osób którzy pograli w tę grę złapała ich inkwizycja i tyle w to pograli..."
Mylisz się. Gre przeszedłem 2 razy... Za pierwszym razem przeszedłem gre po stronie bandytów. Racja... Złapała mnie inkwizycja, ponieważ tego chciałem. Chciałem opowiedzieć się wtedy właśnie po ich stronie.
(...) "bo po prostu woli jakąś arcanie która jest po prostu dla 3 latkow (Mowie o poziomie trudnosci)"(...)
Nie mam Arcanii, nawet nie mam zamiaru kupować jej... Ale z tego co wiem w to w Arcanii są 4 poziomy trudności... Łatwy, Średni,Trudny,Gothic. "która jest po prostu dla 3 (Mówie o poziomie trudnosci)" Jak się gra na łatwym to z pewnością tak jest... Ludzie grają na najłatwiejszych poziomach trudności, a potem na forach narzekają że gra za prosta...(Nie chce tu nikogo urazić, Nie Daj Boże)
e nie ma co dyskutowac o tej padlinie Arcanii.
Zagrałem w Risena podobno Risen miał być "godnym" następcą serii Gothic której jestem fanem ale po zagraniu parę godzin w Risena znudził mi się i to pewnie przez ten system walki może i nie tylko nie wiem może w przyszłości zakupie Risen 2 Dark Waters ale do Risena za bardzo sie nie przekonałem ten system walki jest po prosu okropny.
Wg mnie jest to jeden z najlepszych systemów walki jakie spotkałem.
A mi angielski dubbing przypadł do gustu, bardziej nawet niż polski dubbing z serii Gothic : )
System walki akurat mi się podobał - podobny z reszta do Gothica. Nie za prosty (czyli kazdy cios trafia i byle wiecej klikania LPM) i nie za trudny (blok? kurde..gdzie to było?) Rózne typy wrogów wymuszają odpowiednią technikę. Jednego blokujemy tarczą a przed innym ratuje tylko odskok po ciosie. Jednemu lepiej wylutowac "stronga" by powalić, innego trzeba okładac lekkimi i trzymac w szachu. Wg mnie idealnie. Chyba że ktos woli sekwencje i kombinacje ciosów z pauzą, ale to nie ten typ gry...