Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Sterowanie grami przy pomocy fal mózgowych staję się rzeczywistością

15.01.2008 11:18
😉
1
zanonimizowany524958
1
Chorąży

Nie rozumiem! Jak pomyślę o postaci na ekranie, aby poszła do przodu to pójdzie itp.?

15.01.2008 11:28
2
odpowiedz
zanonimizowany357735
0
Senator

no trzeba się pewnie nauczyć ... a to będzie ciężkie ...
biegniesz i zamiast strzału, ładujesz ? :D

albo biegniesz i pomyślałeś o śniadaniu :d i disconnect

15.01.2008 11:37
BuncoleX
3
odpowiedz
BuncoleX
54
Konsul

Hehe a wczoraj z bratem tak se wlasnie kminilismy jak gry beda wygladac za jakis czas i ja sie smialem ze bedziemy pewnie rozumem sterowac a tutaj prosze... ;)
Ale moze byc zabawnie...

15.01.2008 12:06
Azuredragon
4
odpowiedz
Azuredragon
32
Konsul

Nie uważam, żeby było to rozwiązanie, którym warto zastąpić myszki/klawiatury/pady, ale jest to wręcz idealny sposób na umożliwienie ludziom ze sparaliżowanymi rękoma wzięcia udziału w tak wspaniałej rzeczy jak granie w gry komputerowe/video. :)

15.01.2008 12:06
5
odpowiedz
Szaku25
54
Pretorianin

jakby to działo tak jak w założeniach to byłby czad :)
pomyślałbym "fuck - wczytaj quick sava" albo " upadnij, podczołgaj się, wychyl się na 0,5 sek, wyseluj ze snajperki w tego gościa przy CKM i schowaj się zanim cię dopadnie jego seria" - na razie to chyba fikcja...

15.01.2008 13:22
6
odpowiedz
zanonimizowany158546
29
Chorąży

imho to działa na zasadzie że najpierw się ustala jakie fale mają służyć do określonych czynności (coś jak przypisywanie klawiszy)

człowiek ma 'podać' swoimi 'falami mózgowymi' co ma odpowiadać za np strzał, wtedy myślimy o np piwie, urządzonko rejestruje fale które powstały gdy my myśleliśmy o piwku, a pozniej w grze to odtwarza, gdy pomyślimy o... piwku :)

15.01.2008 16:26
7
odpowiedz
Hakeryk2
31
Centurion

Żadna mi tam nowość - już 3 lata temu były prowadzone testy .. do testu posłużyła gra o jakiejs tam formule .. człowiek myślami miał ją utrzymać na torze ..a okazjonalnie mierzono poziom stresu

15.01.2008 16:27
8
odpowiedz
Volvox
99
Pretorianin

Chyba nie ma jeszcze takiej technologii, aby moc myslec o kierunku czy przeladowaniu broni. Wydaje, mi sie ze to sterowanie polega na koncentrowaniu sie, dekoncentrowaniu, mysleniu o czyms przyjemnym, nieprzyjemnym itp.

15.01.2008 16:33
👍
9
odpowiedz
Raziel
136
Legend

Azuredragon zauważył coś dobrego. To dobry krok może nie w kierunku "giercowania", ale ułatwienia życia niepełnosprawnym:)

15.01.2008 16:33
Swink
😜
10
odpowiedz
Swink
38
Eques

wysilać umysł do grania? barbarzyństwo!

całkiem fajny bajer, ale dla ludzi którzy są sparaliżowani. ja tam i tak nigdy nie pozbęde sie starych kumpli: myszy, klawiatury i pada ;)

15.01.2008 17:58
Krecik1218
😜
11
odpowiedz
Krecik1218
104
Pretorianin

Jeszcze mózg uszkodzi

15.01.2008 18:14
12
odpowiedz
zanonimizowany199068
87
Senator

Coraz bliżej "Pieprzonego losu kataryniarza". Cool!

15.01.2008 20:44
13
odpowiedz
zanonimizowany357735
0
Senator

Raziel - no w sumie, to niemożliwe będzie zastąpienie myszki przez fale mózgowe ...
jakieś ułatwienia może czy coś ... ale na pewno nigdy nie będzie to wyglądać tak jak to wygląda z myszką ...
więc FPS odpadają z takiego kontrolera ... prędzej jakieś samochodówki ... lewa, prawa, lewa, prawa i auto gaz ?

15.01.2008 20:49
14
odpowiedz
zanonimizowany338750
130
Generał

zabijanie za pomocą fal muzgowych,gdyby odpowiednio to wykorzystac napewno daloby sie tak zrobic :D

16.01.2008 13:01
Mad Meat PL
15
odpowiedz
Mad Meat PL
38
Generał

A ja już się bałem, że świat gier komputerowych zmierza w kierunku wstawania z krzesła i kręcenia tyłkiem przed kamerką... Uff, nic mi nie zastąpi klawiatury i przetartej tapicerki :D

I mam nadzieję, że gry super-przyszłości nie będą się opierały na skomplikowanych funkcjach życiowych. Np. gramy w Call of Duty 17 i podczas strzelaniny umieramy nie od kuli, tylko dlatego, że w wirtualnym świecie w ogniu walki zapomnieliśmy oddychac i w efekcie się udusiliśmy.

16.01.2008 14:39
16
odpowiedz
zanonimizowany520502
6
Konsul

Fajnego modela mają :)

Mad Meat PL- albo w środku bitwy robimy w krzaki, gdyż zapomnieliśmy to zrobić wcześniej :D

16.01.2008 19:55
😉
17
odpowiedz
FEMALE.BODY.iNSPECTOR
52
Konsul

Chyba trochę spóźniony news GOL walnął. OCZ zaprezentowało działający egzemplarz, ba, można było samemu przetestować na CeBICie w zeszłym roku.

16.01.2008 19:58
super game fan
18
odpowiedz
super game fan
70
Generał

Co najważniejsze, cena którą przewidują za Neural Impulse Actuator, oscylować będzie w granicach 300-400$.

Jak na technologie, ktora jeszcze do niedawna byla technologia z kosmosu - tanio... a nawet bardzo.

16.01.2008 20:02
reksio
19
odpowiedz
reksio
214
Pies Pogrzebany

No, wreszcie powstaną gry wymagające szybkość przesyłu danych w mózgu... czuję, że połowa graczy nie będzie potrafiła zrobić rocket jumpa w Unrealu :)

19.01.2008 10:46
😉
20
odpowiedz
zanonimizowany460910
2
Junior

a ja sobie nie wyobrażam co w tym czasie robil bym z rękoma.

19.01.2008 10:57
21
odpowiedz
endrju771
71
Dżunior

A do wymagań takich jak procesor, pamięć i grafika dojdzie wydajność mózgu.

19.01.2008 11:25
KANTAR1
😃
22
odpowiedz
KANTAR1
90
Symulator Interfejsu

A do wymagań takich jak procesor, pamięć i grafika dojdzie wydajność mózgu. I okaże się, że 80% graczy nie będzie ich spełniało.

19.01.2008 11:33
Jamkonorek
😊
23
odpowiedz
Jamkonorek
84
Jandulka

To nareszcie będzie można powiedzieć "używam mózgu grając w Serious Sama albo Postala :)"

Technologie Sterowanie grami przy pomocy fal mózgowych staję się rzeczywistością