Sterowanie grami przy pomocy fal mózgowych staję się rzeczywistością
Nie rozumiem! Jak pomyślę o postaci na ekranie, aby poszła do przodu to pójdzie itp.?
no trzeba się pewnie nauczyć ... a to będzie ciężkie ...
biegniesz i zamiast strzału, ładujesz ? :D
albo biegniesz i pomyślałeś o śniadaniu :d i disconnect
Hehe a wczoraj z bratem tak se wlasnie kminilismy jak gry beda wygladac za jakis czas i ja sie smialem ze bedziemy pewnie rozumem sterowac a tutaj prosze... ;)
Ale moze byc zabawnie...
Nie uważam, żeby było to rozwiązanie, którym warto zastąpić myszki/klawiatury/pady, ale jest to wręcz idealny sposób na umożliwienie ludziom ze sparaliżowanymi rękoma wzięcia udziału w tak wspaniałej rzeczy jak granie w gry komputerowe/video. :)
jakby to działo tak jak w założeniach to byłby czad :)
pomyślałbym "fuck - wczytaj quick sava" albo " upadnij, podczołgaj się, wychyl się na 0,5 sek, wyseluj ze snajperki w tego gościa przy CKM i schowaj się zanim cię dopadnie jego seria" - na razie to chyba fikcja...
imho to działa na zasadzie że najpierw się ustala jakie fale mają służyć do określonych czynności (coś jak przypisywanie klawiszy)
człowiek ma 'podać' swoimi 'falami mózgowymi' co ma odpowiadać za np strzał, wtedy myślimy o np piwie, urządzonko rejestruje fale które powstały gdy my myśleliśmy o piwku, a pozniej w grze to odtwarza, gdy pomyślimy o... piwku :)
Żadna mi tam nowość - już 3 lata temu były prowadzone testy .. do testu posłużyła gra o jakiejs tam formule .. człowiek myślami miał ją utrzymać na torze ..a okazjonalnie mierzono poziom stresu
Chyba nie ma jeszcze takiej technologii, aby moc myslec o kierunku czy przeladowaniu broni. Wydaje, mi sie ze to sterowanie polega na koncentrowaniu sie, dekoncentrowaniu, mysleniu o czyms przyjemnym, nieprzyjemnym itp.
Azuredragon zauważył coś dobrego. To dobry krok może nie w kierunku "giercowania", ale ułatwienia życia niepełnosprawnym:)
wysilać umysł do grania? barbarzyństwo!
całkiem fajny bajer, ale dla ludzi którzy są sparaliżowani. ja tam i tak nigdy nie pozbęde sie starych kumpli: myszy, klawiatury i pada ;)
Coraz bliżej "Pieprzonego losu kataryniarza". Cool!
Raziel - no w sumie, to niemożliwe będzie zastąpienie myszki przez fale mózgowe ...
jakieś ułatwienia może czy coś ... ale na pewno nigdy nie będzie to wyglądać tak jak to wygląda z myszką ...
więc FPS odpadają z takiego kontrolera ... prędzej jakieś samochodówki ... lewa, prawa, lewa, prawa i auto gaz ?
zabijanie za pomocą fal muzgowych,gdyby odpowiednio to wykorzystac napewno daloby sie tak zrobic :D
A ja już się bałem, że świat gier komputerowych zmierza w kierunku wstawania z krzesła i kręcenia tyłkiem przed kamerką... Uff, nic mi nie zastąpi klawiatury i przetartej tapicerki :D
I mam nadzieję, że gry super-przyszłości nie będą się opierały na skomplikowanych funkcjach życiowych. Np. gramy w Call of Duty 17 i podczas strzelaniny umieramy nie od kuli, tylko dlatego, że w wirtualnym świecie w ogniu walki zapomnieliśmy oddychac i w efekcie się udusiliśmy.
Fajnego modela mają :)
Mad Meat PL- albo w środku bitwy robimy w krzaki, gdyż zapomnieliśmy to zrobić wcześniej :D
Chyba trochę spóźniony news GOL walnął. OCZ zaprezentowało działający egzemplarz, ba, można było samemu przetestować na CeBICie w zeszłym roku.
Co najważniejsze, cena którą przewidują za Neural Impulse Actuator, oscylować będzie w granicach 300-400$.
Jak na technologie, ktora jeszcze do niedawna byla technologia z kosmosu - tanio... a nawet bardzo.
No, wreszcie powstaną gry wymagające szybkość przesyłu danych w mózgu... czuję, że połowa graczy nie będzie potrafiła zrobić rocket jumpa w Unrealu :)
a ja sobie nie wyobrażam co w tym czasie robil bym z rękoma.
A do wymagań takich jak procesor, pamięć i grafika dojdzie wydajność mózgu.
A do wymagań takich jak procesor, pamięć i grafika dojdzie wydajność mózgu. I okaże się, że 80% graczy nie będzie ich spełniało.
To nareszcie będzie można powiedzieć "używam mózgu grając w Serious Sama albo Postala :)"