Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość „Nie mam siły, żeby cokolwiek robić”. Zrozpaczony polski twórca musiał porzucić pracę nad śliczną grą survivalową

23.04.2024 21:44
enrique
5
5
odpowiedz
1 odpowiedź
enrique
35
Zwykły gracz

Boruta
U mnie w firmie to samo. Niedawno ogłoszono że 400 osób z 2500 do końca roku musi odejść; wstrzymano wszystkie awanse i podwyżki; a dziś się dowiedziałem, że awanse będą, ale tylko dla stopnia 2 - czyli tylko dla kierowników działów, szeregowi pracownicy mają zapier... bez żadnych perspektyw. Od 3 miesięcy mamy taką falę odejść że się w głowie nie mieści, dziś dwóch moich najlepszych kolegów z działu powiedziało mi że niedługo odchodzą.
Podziękowania dla naszego nowego prezesa, który robił furorę w... Tesco.

23.04.2024 19:15
1
Boruta
6
Legionista

Game dev w formie. Koleś pewnie pracował w którejś z firm i jest to ciąg dalszy zwolnień. Nie myślcie tylko że to się prędko zmieni. BO OCZYWIŚCIE zwalniani są szeregowi pracownicy a nie Ci na górze którzy swoją chciwością zachęceni boomem pandemicznym doprowadzili do takiej sytuacji albo Ci którzy ciągłymi zmianiami zdania marnowali czas i zasoby. Takie coś udało się z tego co słyszałem w Techlandzie gdzie chińczycy po wjeściu zwolnili parę nad kreatywnych osób oraz w Starbreeze przy okazji payday3. Zapewne wielu developerów zniknie branży ale jest to poświęcenie na które prezesi, dyrektorzy i co najważnieszje udziałowcy są gotowi

post wyedytowany przez Boruta 2024-04-23 19:16:30
23.04.2024 19:48
2
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
LokalnyRzezimieszek
0
Chorąży

Boruta
W firmach które są pod Take 2 była już jedna fala zwolnień, nie miało już być kolejnej, ale jednak nie dawno była.
Co najlepsze CEO T2 wlepił sobie podwyżkę.
Przykre jest to że ludzie dalej ciągną do ich gier jak muchy do kupy.

23.04.2024 20:09
2.1
Boruta
6
Legionista

W wielu przypadkach Ci prezesi to zawodowi biznesmeni którzy nigdy nie robili gier i nie znają do końca tego rynku(przykład CEO PCFu w PL). Wiedzą tyle że da sie na tym zarobić i cały czas prą w kierunku zysku co doprowadza do takich kryzysów jak obecny

23.04.2024 20:56
2.2
grabeck666
75
Senator

Bo ludzie mają w skrócie wywalone. 95% z nich nie ma pojęcia co się dzieje w danej firmie bo nie śledzą żadnych newsów. Zaglądają na steama czy inny sklep gier i tyle.

Ja osobiście też mam na to wywalone. Co mnie interesuje to produkt, nic poza tym. Jak mi się podoba to kupuję, nie ważne czy to Larian, Obsydian, Ubi, Blizz czy totalny random.

23.04.2024 21:03
Herr Pietrus
3
odpowiedz
1 odpowiedź
Herr Pietrus
224
Ficyt

Ojej, ale w IT chyba nadal nie ma problemu z pracą? Co z tego, że paru wielkich w gamedevie zwalnia? A soft specjalistyczny? A firmware? A bankowość? Sztuczna inteligencja?

23.04.2024 21:37
3.1
2
byczoj
27
Chorąży

O ile jesteś seniorem w danej technologii to nie ma problemu z pracą w IT. Tylko jako przebranżowiony c++ game-devleoper nie kwalifikujesz się nagle na takie stanowisko w zupełnie innej niszy niż twoja dotychczasowa. No sorry, ale neurochirurg nie zostanie nagle kardiochirurgiem :P Jest to oczywiście możliwe i majac background dużo łatwiejsze, ale wciąż wymaga sporo pracy i czasu.

post wyedytowany przez byczoj 2024-04-23 21:37:31
23.04.2024 21:03
4
odpowiedz
1 odpowiedź
FrankerZ
82
Generał

jakby gra była dobra to by się wydawca znalazł albo sami gracze by sfinansowali. A jak go wywalono z roboty to powinien ze zdwojoną siłą pracować na tą gra, ale woli leżeć i pachnieć i płakać po mediach.

post wyedytowany przez FrankerZ 2024-04-23 21:05:01
24.04.2024 19:00
4.1
czopor
118
Konsul

facepalm

23.04.2024 21:44
enrique
5
5
odpowiedz
1 odpowiedź
enrique
35
Zwykły gracz

Boruta
U mnie w firmie to samo. Niedawno ogłoszono że 400 osób z 2500 do końca roku musi odejść; wstrzymano wszystkie awanse i podwyżki; a dziś się dowiedziałem, że awanse będą, ale tylko dla stopnia 2 - czyli tylko dla kierowników działów, szeregowi pracownicy mają zapier... bez żadnych perspektyw. Od 3 miesięcy mamy taką falę odejść że się w głowie nie mieści, dziś dwóch moich najlepszych kolegów z działu powiedziało mi że niedługo odchodzą.
Podziękowania dla naszego nowego prezesa, który robił furorę w... Tesco.

26.04.2024 15:31
5.1
Micelius
12
Legionista

Czyżby wybory nie polegały tylko na tym, komu chcemy dokopać... hm hm hm...

23.04.2024 21:51
Persecutor
6
odpowiedz
Persecutor
43
Tosho Daimosu

Ta a kickstarter i inne tego typu serwisy zniknęły :D Szczególnie że z filmu wynika że miał już sporo gry.

post wyedytowany przez Persecutor 2024-04-23 21:51:41
24.04.2024 09:19
marcinbvb
7
odpowiedz
marcinbvb
142
Generał

No cóż nie on pierwszy i nie ostatni.

24.04.2024 10:52
8
odpowiedz
4 odpowiedzi
Ssechu
16
Pretorianin

Ogólnie robienie gry solo na trochę większą skalę to jak rzucanie się z motyką na słońce, ogrom pracy jest po prostu zbyt przytłaczający. Nad grami na telefon często pracuje po 15-30 osób...

25.04.2024 09:32
Persecutor
8.1
Persecutor
43
Tosho Daimosu
Wideo

Tu masz grę zrobioną na Unreal Engine przez jedną osobą, gość nawet nie jest nawet nie jest programistą :) Masz też mini recenzja, gra wygląda świetnie podstawka kosztuje mniej niż 30 zeta, ale wyszedł też dodatek, razem 85 zeta to nie jest jakiś majątek :) Single player only.
https://store.steampowered.com/app/955050/Bright_Memory/
https://youtu.be/i5Cb2gVdzl8

post wyedytowany przez Persecutor 2024-04-25 09:33:29
25.04.2024 16:12
Marder
8.2
1
Marder
249
Senator

Film też możesz samemu zrobić biorąc kilku kolegów z podwórka. Tylko co to będzie za film? Dlaczego ja? Trudne sprawy? Poziom amatorski i tyle.

25.04.2024 19:37
Herr Pietrus
😁
8.3
Herr Pietrus
224
Ficyt

Nie no, bez przesady, żaden amator-pasjonat nie zniży się do poziomu Trudnych Spraw... Takie crapy są w stanie wyprodukować tylko zawodowcy i znawcy konwencji do spółki ze statystami nie mającymi bladego pojęcia o grze aktorskiej.

26.04.2024 06:03
Persecutor
8.4
1
Persecutor
43
Tosho Daimosu

Film też możesz samemu zrobić biorąc kilku kolegów z podwórka
Ta widzę kolejny "że się nie da" sporo reżyserów tak debiutowało panie znawco, pokazało że mają talent, dzięki czemu mogli dostać większe projekty :P parę przykładów:
1. Christopher Nolan – Following (1998) - 3,000 $
2. Robert Rodriguez – El Mariachi (1992) - 7,000 $
3. Peter Jackson – Bad Taste (1987) 11,000 $
4. David Lynch – Eraserhead (1977) 20,000 $

Z takim podejściem to 95% indy gierek to amatorskie gówno, a praktycznie cały pixel art to jakiś żart :P

24.04.2024 14:08
9
odpowiedz
zanonimizowany1255967
72
Generał

Kickstarter albo może lepiej patrone mógłby trochę pomóc, nawet jako wsparcie dla dalszego rozwijania po godzinach ale bardzo wątpie że ktoś mu to odkupi bo; mają własne, trzeba sie uczyć gdzie co jest, gra może wcale nie jest dobrze zrobiona a i samych zrobionych rzeczy nie ma za dużo

24.04.2024 14:39
👍
10
odpowiedz
2 odpowiedzi
Irenicus70
0
Junior

Niby Polak a zrobił grę w języku angielskim. Chyba to lepiej, że jej nie dokończy.

24.04.2024 19:03
Goozys
😂
10.1
Goozys
12
Bis zu 4000 und bin weg!

Yes.. yes... this is it!

post wyedytowany przez Goozys 2024-04-24 19:06:53
24.04.2024 19:49
Herr Pietrus
😉
10.2
Herr Pietrus
224
Ficyt

Dys ys... dys... dys... dys.. dys ys łat?

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2024-04-24 19:50:03
24.04.2024 14:57
11
2
odpowiedz
The Sleeping Prophet
0
Centurion

A ja nie mam siły już wydawać kasy na te współczesne produkcje, większość to gnioty, co najwyżej średniaki niewarte straty czasu.

Wiadomość „Nie mam siły, żeby cokolwiek robić”. Zrozpaczony polski twórca musiał porzucić pracę nad śliczną grą survivalową