Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Darmowy film dokumentalny o TLoU 2 już dostępny. Neil Druckmann ma koncept na The Last of Us 3

02.02.2024 22:01
marvin92
1
6
marvin92
18
Pretorianin

Dokument o tym jak Druckmann dokumentnie spieprzył fabułę?

02.02.2024 22:01
marvin92
1
6
marvin92
18
Pretorianin

Dokument o tym jak Druckmann dokumentnie spieprzył fabułę?

02.02.2024 22:21
Oolepec
2
odpowiedz
Oolepec
50
Centurion

Widząc ile pracy włożone jest w taką grę, to te 300 zł wydaje mi się nawet za mało. Pomijam oczywiście remastery.

03.02.2024 02:07
3
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
Akuzativ1994
8
Centurion

Mam nadzieję, że fabuła będzie gnieść głównych bohaterów, tak jak w dwójce. Marudy dupa cicho, najlepiej jak jest jeden bohater przez sto części gry i nic mu nigdy nie grozi, co? :D

post wyedytowany przez Akuzativ1994 2024-02-03 02:07:30
03.02.2024 08:34
3.1
krontes
33
Pretorianin

Tak było w jedynce przecież.
Joel sam zabija całą armię przeciwników.
Zresztą w Uncharted też mamy ten koncept rambo.

post wyedytowany przez krontes 2024-02-03 08:35:05
03.02.2024 13:45
😂
3.2
pawel 222
60
Szary Jedi

Dzieci mu nie potrafią wybaczyć ze zabił Joela bo liczyli na kolejną przygodę w kierunku zachodzącego słońca . To jest tylko gra i on może z nią zrobić co mu się podoba . Potem najlepiej hejtować i 0/10

03.02.2024 02:45
Truskolodzixx
😂
4
odpowiedz
Truskolodzixx
2
Generał

Gorzej chyba być to nie będzie, chociaż Grafoman może jeszcze zaskoczyć ;)

03.02.2024 04:04
Ognisty Cieniostwór
😡
5
odpowiedz
Ognisty Cieniostwór
35
Senator

Gdyby nie tracili czasu na 3 durne projekty, to ten koncept byłby już praktycznie ukończoną grą. Od premiery TLoU 2 minęły prawie 4 lata, a oni nawet nie zaczęli pre-produkcji.

03.02.2024 09:11
6
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
damianb25811
4
Junior

A na ppe.pl „The Last of Us: Part III oficjalnie potwierdzone! Neil Druckmann ujawnia, że pracuje nad kontynuacją” serio nie zmyślam. Gol też ma dużo za uszami ale do tego ścieku i zgraji nędznych pseudo „dziennikarzyn” jeszcze mu brakuje.

03.02.2024 09:18
😢
6.1
2
byczoj
27
Chorąży

I niestety tam już 180 komentarzy a tu 10. Widać, że rzetelność popłaca.

post wyedytowany przez byczoj 2024-02-03 09:20:46
03.02.2024 10:08
6.2
zanonimizowany1218483
12
Generał

Fajna strona to ppe, dzięki za informacje - już sobie założyłem konto.

03.02.2024 15:45
6.3
2
robertp25
3
Junior

Prawda gol nie idealny ale do poziomu dna ppe.pl daleko mu. Nowy redaktor chciał się podlizac i stworzył taki klikbajt

03.02.2024 09:14
7
odpowiedz
byczoj
27
Chorąży

Aż nie moge się doczekać reakcji tych "prawdziwych fanów serii" jak Druckman znowu napisze coś nie po ich jedynej, słusznej myśli :D

post wyedytowany przez byczoj 2024-02-03 09:15:09
03.02.2024 09:47
Heisenberg95
8
odpowiedz
8 odpowiedzi
Heisenberg95
40
Pretorianin

marvin92

Co niby Ci spieprzył? Fabuła jest sensownie opowiedziana
Wszystko wynika z pierwszej części. Jeśli szukałeś opowieści z rodem bajek Walta Disneya to widocznie The Last of Us Part 1 i 2 nie są dla ciebie

03.02.2024 10:46
marvin92
8.1
1
marvin92
18
Pretorianin

Ta, jasne... Historia o tym, że zabijanie jest złe w grze w której zarzynamy kilkuset ludzi topiąc ich we własnej krwi. To takie gŁęBoKiE! Zdrowemu na umyśle człowiekowi ta cała zemsta wywietrzałaby już w drodze do Seattle. A Ellie prze z uporem lepszej sprawy narażając nie tylko swoje życie, ale Diny, Jessego czy Tommy'ego. Śmiesznie to wygląda jak Ellie cała zakrwawiona wraca z "roboty", czyli masakrowania ludzi do siedziby gdzie czeka na nią Dina z ciepłym obiadkiem. Ta gra pokazuje jak mógłby wyglądać związek seryjnego zabójcy, który nie kryje przed drugą połówką swoich zainteresowań. Inną sprawą jest to, że ten teatr w którym zrobiły swoją siedzibę świeci się w nocy jak psu jajca. Normalni ludzie w mieście pełnym wrogów staraliby się ukryć swoją obecność. Jeśli Ellie musi zabić jakiś tysiąc ludzi by stwierdzić, że zabijanie jest złe to coś z nią jest nie tak. Nie wspominam nawet o tanich chwytach typu: Abby bawi się z pieskiem, a później Ellie tego pieska zabija. I to zakończenie...

spoiler start

Kiedy Ellie może wreszcie zabić Abby to z tego rezygnuje, bo pokazał jej się Joel z gitarką... <facepalm> I te retrospekcje też wydają się z lekka bezsensowne. Serio Ellie w post-apokaliptycznym świecie przemierzyłaby ok. 500 km z Jackson do Salt Lake City by zobaczyć co zaszło w tym szpitalu? Ok, załóżmy, że to możliwe. Dowiedziała się i obraziła na Joela. A po jego śmierci rzuca wszystko i leci się mścić, choć przecież poniekąd powinna zrozumieć Abby. W końcu sama czuła odrazę do Joela, gdy dowiedziała się co zrobił.

spoiler stop

Czyli co? W ewentualnej "trójce" będziemy grać psychopatką, która zabiła jakiś tysiąc ludzi bez większego sensu? W końcu zabiła tylu ludzi, więc pewno znajdzie się ktoś kto będzie chciał się zemścić i zabiję Dinę oraz dziecko. To można ciągnąć w nieskończoność. W "jedynce" Joel zabijał tylko tych którzy byli wrogo nastawieni. I miał jakiś cel: dotrzeć w dane miejsce. Tymczasem Ellie kosi wszystkich jak leci. Jakaś nastolatka grająca w gierki? Spoko! Baba w ciąży? Jeszcze jak! Wilki to raczej społeczność taka jak Jackson, czyli dobrze zorganizowana grupa starająca się przetrwać. Oczywiście rozgrywka jest tak skonstruowana, że do nas strzelają, ale nie jest to raczej grupa jak niektóre z pierwszej części, która strzela do cywili. Blizny dodano chyba tylko po to by Ellie nie była jedyną psychopatką w grze. Część pierwsza była pozytywna w przekazie, tymczasem "dwójka" jest toksyczna i bezsensowna. Już pomijając samą fabułę to gra jest zdecydowanie za długa. Ten gameplay w TLoU bawi tak przez 15 h, tyle trwała pierwsza część. "Dwójka" jest dwukrotnie dłuższa i już w połowie miałem dość tych walk z ludźmi czy zombiakami. Można by chociażby przeplatać etapy z Ellie i Abby, może byłoby nieco ciekawiej. Może Druckmann powinien pisać fabuły dla Disneya, bo historia o tym, że zabijanie jest złe w grze w której zabijamy więcej ludzi niż w niektórych częściach Call of Duty mu z deczka nie wyszła.

post wyedytowany przez marvin92 2024-02-03 10:57:07
03.02.2024 12:46
Marder
8.2
1
Marder
249
Senator

marvin92 ale te morderstwa wynikają z tego w jakiej rzeczywistości żyjesz i co się wokół dzieje. Zabijasz żeby przeżyć a nie dla zabawy czy jakiś psychopatycznych upodobań. Poza tym przecież gość powiedział że w "trójce" o ile będzie opowieść skieruje się w stronę przygód Tomma.

03.02.2024 13:44
8.3
Akuzativ1994
8
Centurion

marvin92 ale w sumie nie wiem o co chodzi. Gra ma dawać rozrywkę i rozgrywkę. Ludzie lubią w grach się skradać, strzelać, zabijać i to TLoU daje. Przypominam to jest tylko gra, to wszystko to fikcja i jak w każdej grze, będą w niej jakieś nieścisłości i umowności i w niemal każdej grze jedno robi fabuła, a drugie robi rozgrywka, gdzie postacią kieruje już gracz. Dysonans ludonarracyjny występuje i będzie występował w grach, to tylko gry.

post wyedytowany przez Akuzativ1994 2024-02-03 13:45:45
03.02.2024 15:18
Last_Redemption
8.4
1
Last_Redemption
40
Senator

Zdrowemu na umyśle człowiekowi ta cała zemsta wywietrzałaby już w drodze do Seattle.

Przecież Ellie nie jest zdrowa

historia o tym, że zabijanie jest złe w grze w której zabijamy więcej ludzi niż w niektórych częściach Call of Duty mu z deczka nie wyszła.

To nie jest historia o tym, a dysonans ludonarracyjny masz w kazdej grze akcji

post wyedytowany przez Last_Redemption 2024-02-03 15:20:31
03.02.2024 16:01
Marder
8.5
Marder
249
Senator

Dysonans ludonarracyjny

Akuzativ1994
Last_Redemption

ale Wy jesteście mądrzy, aż musiałem do googla zajrzeć :)

03.02.2024 17:13
marvin92
8.6
1
marvin92
18
Pretorianin

Marder - Ależ Ellie właśnie to robi! Nie zabija by przeżyć, ale dla psychopatycznych upodobań! Jej w tym Seattle w ogóle nie powinno być.

Akuzativ1994 Last_Redemption - O dysonansie ludonarracyjnym można mówić w przypadku takiego Uncharted, gdzie uśmiechnięty Nathan kosi tysiące najemników, bo szuka jakiegoś starożytnego skarbu. Jednak taka była konwencja serii, każdy to rozumiał i nikomu to nie przeszkadzało. Pierwsza część The Last of Us natomiast cechowała się tym, iż właśnie ten dysonans niwelowała. Gameplay, choć miejscami umowny zwłaszcza jeśli o crafting chodzi, to podchodził dużo bardziej realistycznie z dawkowaniem liczby przeciwników. I byli to bandyci, łowcy albo wręcz kanibale, którzy chcieli zabić Joela i Ellie, więc zabijając ich działali w samoobronie. Dla równowagi w trakcie podróży natykamy się na kilka przyjaznych postaci: Henry'ego i Sama, Billa czy Tommy'ego. Tymczasem Ellie w "dwójce" sama wkracza na terytorium Wilków i sama zabija ich z ukrycia. Ciekaw jestem czy istnieje w ogóle szansa ominięcia ich i przekradnięcia się bez walki, sądzę jednak, iż w większości sytuacji nie, bo te poziomy są tak skonstruowane, a przeciwnicy tak porozstawiani by nie było to możliwe. To perfidne zagranie ze strony twórców. W Metro Exodus był wybór i w niektórych przypadkach gra sugerowała by jedynie ogłuszać przeciwników. Tak czysto hipotetycznie: to gdyby Ellie ujawniła się Wilkom ci nie powinni od razu do niej strzelać. Byli taką samą grupą jak ci z Jackson i walczyli tylko z Bliznami. A Ellie znała tylko Abby i jej grupa. Cała reszta powinna albo przepędzić ją z ich terytorium, albo zaproponować jej przyłączenie do grupy. Dysonans ludonarracyjny, który nie przeszkadza w większości gier, przeszkadza w The Last of Us II, które sili się na rzekome realistyczne przedstawienie ludzkich emocji. To trochę jak Spec Ops: The Line, które obarcza gracza winą o decyzję na którą nie miał najmniejszego wpływu.

03.02.2024 18:24
Marder
8.7
1
Marder
249
Senator

marvin92 Mowa. W TLoU2 nie ma niczego ponadto co jest w innych grach. Strzelają do Ciebie to Ty strzelasz do nich. Proste. Nielogiczna rzeźnia to by była gdybyś podszedł do Wilków a oni zaproponowali by Ci kawę albo drinka. Ty byś go wypił a później rozwalił wszystkich w geście podziękowania. I to właśnie by było psychopatyczne zachowanie.

03.02.2024 19:02
Last_Redemption
8.8
1
Last_Redemption
40
Senator

a. Ciekaw jestem czy istnieje w ogóle szansa ominięcia ich i przekradnięcia się bez walki

Da się, niektóre etapy tak przechodziłem

03.02.2024 09:55
9
1
odpowiedz
Miki08
1
Junior

Gdybys ogladal wiedzialbys ze jest tam co writer kobieta, i w duzej mierze duzo pomyslow o relacjach, transeksualnosci, brutalnym swiecie, przemocy etc to jej zasluga. A wszyscy sie przwalili do Neala, zreszta nieslusznie koncept histori dla mnie jest bardzo dobry

03.02.2024 11:41
Heisenberg95
10
odpowiedz
1 odpowiedź
Heisenberg95
40
Pretorianin

marvin92 Ale tą grą nigdy nie miała być laurką dla Ellie i Joela. Masz pretensje do gry gdzie dzieje się w postapokakaliptycznyn świecie że jest tam brutalna przemoc i że ma czelność gra komentować istotę przemocy. Opowiada o zemście grą. O tym że można się w niej zapędzić. O stracie nie winnych osób. Jak ma gra to opowiedzieć nie poruszając takich zeczy nie pokazując brutalności. Dla mnie ten twój argument jest z czapy. Jeśli chodzi o zabieg że się zabiją psy to uważam że jest bardzo dobry nie tylko gejmplejowo ale i fabularnie. To wszysko jest zamierzone te zabiegi psychologiczne na graczu aby ta gra nie była łatwa. Owszem zgadzam się że grą jest za dużo i w pewnym momencie męczy ale nikt nie zagwarantował ci ze ta gra ma być lekka krótka łatwa i przyjemna. Co do zabijania Ellie no jest w obcym mieście gdzie co róż trafią na patrole i to zależy od nas jak będziemy grać skradając się lub iść na całego. Gempeljowo pokazuje że to jest nie łatwe i to wpisuje się w furię i zemstę Ellie. To jest też zabieg zamierzony. A obejrz sobie dokładnie filmik jak ellie zabiją Tych dwóch (zapomniałem imiona) ona była zmuszona do samoobrony a zemiala pistolet w ręku to strzelila. Chciala tylko od nich informacji gdize jest Abby. Oni nie chcieli jej wydać i zginęli. Gdyby posłusznie pokazali na mapie gdzie jest Abby to byś może by ich zaoszczędziła ale z drugiej oni by za nią poszli albo by zaalarmowali więcej Wilków. A że zabiła ciężarna kobietę to o tym nie wiedziała aż po fakcie i to jak ona to przeżywa jest naturalne. Zresztą uważam że jest to autentycznie pokazane ten cały motyw zemsty m. Gdy nie myślisz racjonalnie. Gdy tracisz kogoś bliskeigo i ważnego w życiu pomimo że ona cie okłamała pokazując do ciebie miłość bezwarunkową Joela do Ellie.
No co mogę więcej napisać. Masz prawo być sceptyczny do tęgi że Ellie narazjac bliźnich wyrusza na zemstę ale no tak zdecydowało tworcy i to musisz zaakceptować. Uważam że jest to czepianie się z twojej strony. Niby co chciałbyś dostać kolejny bezpieczny sequel w stylu Uncharted? Akurat takie zwroty akcji pasuje tej seri do tego świata. A że komuś coś nie pasuje no to wybacz widocznie ta gra nie jest dla ciebie.
Zawsze możesz grając w część 2 czy to Ellie czy Abby zginąć w różny sposób i uznać że do zemsty nie doszło.

03.02.2024 17:42
marvin92
10.1
marvin92
18
Pretorianin

Dla mnie ta fabuła jest za bardzo efekciarska, a w efekcie nielogiczna. Chociażby fragment kiedy Abby dopada Ellie i jej ekipę, a później mamy sielankę na farmie. Ellie mogłaby uznać, że zabijając Mel, która była w ciąży, Owena i kilkuset innych ludzi jest już kwita i mogłaby zapomnieć o zemście. Ale nie.

03.02.2024 12:15
Metaverse
11
odpowiedz
Metaverse
63
Senator

Neil Druckmann, wyjawił, że ma koncept
Haha do tej pory to juz powinien miec jakas przyblizona date premiery, chocby w przyszlym roku, a ten dopiero ma koncept, ktorego jeszcze nie wiadomo czy nie porzuci nawet jak sie za to wezmie jak zrobili z Factions.

03.02.2024 15:33
12
odpowiedz
guitarzero
7
Centurion

Jedyne co mi się nie podobało w Part 2 to kwestia tożsamości tego dzieciaka, zupełnie nie było to potrzebne. Poza tym dwójka to potężna kontynuacja i dość długo wstrzymywałem się z zagraniem jak całe to szambo wybiło po premierze. Gra pięknie żongluje emocjami co widać było w internetach i jak dla mnie Druckmann miał po prostu jaja, żeby stworzyć coś takiego. 30h psychodramy dla jednego gracza, za takie gry nic nie robiłem.

03.02.2024 15:43
13
odpowiedz
robertp25
3
Junior

Przynajmniej normalny tytuł newsa. Bo na ppe takie chamstwo że głowa boli. I jeszcze jakiś nowy redaktorzy na za 5xl to pisał

03.02.2024 18:48
A.l.e.X
14
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

Absolutnie czekam ! zakończenie jest fenomenalne jakby było takie jak (ludzie chcieli ?!) to byłoby pozbawione głębi i świetnego pokazania przekroczenia wszystkich granic i dojścia do punktu bezsilności. Niektórym zajmie pewnie z 10 lat za nim to pojmą więc spokojnie to tylko kwestia inteligencji.

03.02.2024 19:24
konewko01
14.1
konewko01
38
Monsignore Monokuma

Za nim

Może jeszcze po za tym, panie ynteligentny?

03.02.2024 19:26
A.l.e.X
😊
14.2
1
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

byłem pewny że poczujesz się urażony ;)

04.02.2024 22:11
Todzik
😂
14.3
Todzik
0
Pretorianin

konewko01 Każdy wie, kto tu troll. Zmień konto.

Każdy twój nic nieznaczący post to albo prowokacja, albo umniejszanie innym.

Jesteś spalony, gorzej niż troll xD xD

post wyedytowany przez Todzik 2024-02-04 22:15:27
04.02.2024 22:24
Todzik
14.4
Todzik
0
Pretorianin

panie ynteligentny?

To przykład trollingu!

Koment, który prowokuje, nic nie wnosi.

Dokładnie, jak cała reszta twoich postów, które później "zgłaszasz".

Nie masz pewnie życia.

Konewko01? Sam pokazuje, kim tu jest.

Dla mnie? Wiesz kim jesteś. Nie muszę tego tu powtarzać po raz kolejny xD

post wyedytowany przez Todzik 2024-02-04 22:26:50
04.02.2024 12:03
Heisenberg95
15
odpowiedz
Heisenberg95
40
Pretorianin

marvin92 Widać że uważnie w te grę nie grałeś. Gdyby tak było wiedział byś dlaczego Ellie do końca nie odpuscila Abby. Gta m.inn jest o tym że w zemście ciężko człowiek logicznie myśli. Nie każdy by nie odpuścił a Ellie jest taką osobą.

post wyedytowany przez Heisenberg95 2024-02-04 12:14:33
04.02.2024 12:09
TerleckiFalcon
16
odpowiedz
TerleckiFalcon
6
Pretorianin

xD

Wiadomość Darmowy film dokumentalny o TLoU 2 już dostępny. Neil Druckmann ma koncept na The Last of Us 3