Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Pamiętacie DayZ? Gra jest w najlepszej formie w historii

13.11.2023 18:09
1
zanonimizowany1381691
13
Centurion

Tak jest. Popularność niebywała ale niestety za produkcją cały czas ciągną się pewne problemy. Zdecydowanie największym są cheaterzy. Nie ma ich tylu, co w "Escape from Tarkov" ale nadal jest ich sporo. Głównie dlatego, że Bohemia upiera się na wykorzystanie dziurawego jak sito Battleye. Nadto, studio regularnie grę apdejtuje (kilka dni temu pojawił się np. patch 1.23) ale z uporem maniaka pomijane są tak oczywiste kwestie, jak system budowania, npc czy pojazdy. Grę z biedy wyciągnęli modderzy, a studio zdaje się ten fakt doceniać, stale rozwijając narzędzia im potrzebne. Niestety to ciągle za mało. Jak na grę, która ma już tyle lat, potrzebuje ona wiele więcej zaangażowania od deweloperów.

13.11.2023 20:10
2
odpowiedz
zanonimizowany1390890
8
Pretorianin

Jak DayZ to też mody, "wanilia" może się szybko znudzić, nie okłamujmy się nie ma tam za dużo do roboty.

Gra stoi modami i społecznością.
Są mody na misje, mody dodające PVE a PVP tylko w strefach.
Też nie brakuje modów które zmieniają grę w znacznym stopniu, takie które sporo dodają, nawet cały Stalker Cień Czarnobyla jest przeniesiony do DayZ, jest w czym wybierać.
I zazwyczaj serwery społeczności mają dodatkowe anti-cheaty.

Oby DayZ 2 zawierało też sporo elementów PvE w tym właśnie
questy.

Mimo, że mają kilka ekip, to na DayZ 2 sobie poczekamy.
Bo twórcom znów na ostatnią chwilę, czyt. po krytyce graczy skapnęło że ich silnik leży i trzeba go dopieścić, tak jak Arma Reforger która leży i kwiczy.
A do tego Arma 4 odstawiona na bok do bliżej nie określonej przyszłości.

13.11.2023 23:43
kuzyn123
😉
3
odpowiedz
1 odpowiedź
kuzyn123
124
Konsul

Moje ulubione drewno, w które gram non stop. Ale płaczliwa społeczność jedna z najgorszych, co widać z resztą powyżej.

1. Mówienie, że nic nie robią z cheaterami to brednie, w 2022 zbanowano ponad 30 tysięcy. Problem tylko polega na tym, że większość ludzi nie ogarnia mechanik i później nakręca spirale płaczu na reddicie i twitterze o cheaterach, którzy są zawsze i wszędzie. A dalwj niewiele osób wie, że np. wiele ścian, drzwi i elementów otoczenia da się w DayZ przebić odpowiednim kalibrem...

2. NPCty w podstawce to byłaby totalna pomyłka, której na szczęście BI uparcie nie chce popełnić. Jak ktoś chce zaburzających jakikolwiek balans traderów to niech gra na serwerach społecznościowych, których jest masa.

3. Pojazdy - dosłownie od roku non stop coś przy nich poprawiają. Różnica jest bardzo duża, ale wszystko sprowadza się końcowo do wydajności serwera - bo to od niej zależy symulacja pojazdów.

4. Budowanie - rzeczywiście brak większych zmian poza mniejszymi poprawkami, mody są lata świetlne przed oficjalnym budowaniem. Ale niestety domyślam się skąd takie podejście, masa graczy nie lubi budowania bo ktoś im zabudowywuje miejsce na spawn lootu. Ja tego podejścia nie popieram, uważam że to dodatkowe utrudnienie/urozmaicenie ale zależy co kto czego oczekuje.

5. Studio docenia modderów ulepszając ich narzędzia... Powiedział ktoś, kto pewnie nigdy nie próbował zrobić choćby jednego moda do DayZ. To są antyczne programy, które owszem mają wsparcie w postaci łatania bugów, ale nic więcej. Wszystko jest siermiężne i toporne. Jedyne docenienie to, że twórcy pochwalą się w co miesięcznym podsumowaniu paroma modami i tyle. No chyba, że mówimy o Armie Reforger, to dla nich zorganizowali wewnętrzny meeting z pracownikami BI omawiający ważne kwestie. Z rozpędu zaprosili modderów związanych z DayZ i w zasadzie rozmowa zamknęła się na tym, że pracują nad narzędziami do portowania rzeczy z DayZ do Enfusion Engine, na którym stoi Reforger...

6. Co takiego niby im się nagle skapnęło w kwestii silnika? Brzmi jak wypowiedź kogoś kto ostatni raz grał 10 lat temu i słyszał piąte przez dziesiąte. Po pierwsze, to DayZ leci na mixie dwóch silników, starym armowym i częściowo nowym używanym w pełni do Reforgera. Nikt nigdy się z tym nie krył, że większość techu będzie trzeba przepisać od nowa i nikt nigdy nie robił sobie nadziei na skrojenie silnika pod DayZ. W zasadzie to wiele systemów lata temu było przerabianych na króliku doświadczalnym, a później służyło to za podstawę do Reforgera. Dopiero gdzieś od roku DayZ wstecznie otrzymuje jakiś upgrade, przykładowo symulację pojazdów z Reforgera.

Arma 4 nie została odstawiona na bok, tak jak bredzi pan powyżej tylko dalej jest w preprodukcji. Najpierw skończą robić rzeczy z Road mapy Reforgera, a później w pełni przechodzą do 4. Faktem jest, że mają kilka fundamentów zmienić na bazie doświadczeń z Reforgera, ale to nie znaczy, że projekt jest zawieszony. Wystarczy słuchać ze zrozumieniem devlogów.

Ale najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to skomlenie społeczności "ogłoście w końcu dayz2" / "kiedy premiera dayz2" blabla. Szczególnie od konsolowców, którzy muszą żyć bez modów bo pan Microsoft i Sony ich nie lubi. Pamięć złotej rybki wśród graczy to obraza dla złotych rybek. Pomijając oczywiście fakt, że poza wyciekiem Microsoftowym nie ma dosłownie cienia śladu po jakichkolwiek pracach nad DayZ 2.

Co więcej, jak dla mnie to DayZ dla BI to takie niechciane dziecko. Przynosi mnóstwo kasy po czasie, ale wymaga dużego wsparcia, którego nie chce się mu poświęcić. Mam wrażenie, że obecni devovie robią co mogą, ale jest ich po prostu za mało. Plus taki, że jakiś czas temu zaczęli zatrudniać, ale cały czas wiszą te same oferty.

Prędzej doczekamy się przesiadki całej gry na Enfusion Engine niż drugiej części. A jeszcze szybciej może kolejnego DLC bo przygotowują pod to grunt w kodzie gry.

14.11.2023 02:19
3.1
zanonimizowany1381691
13
Centurion

Twoja opinia umniejsza problem oszukiwania, a który niestety jest rejestrowany odkąd grę wydano. Był taki moment, że "DayZ" było niemal na dnie właśnie przez cziterów oraz pasywność dewelopera w walce z nimi. Tyle tylko, że "czity" znane z wersji rc i wcześniej wspomina się teraz z rozrzewnieniem, a standardem obecnie są bardzo zaawansowane aplikacje, pozwalające cziterom na o wiele więcej anonimowości. Oczywiście dalej zdarza się bezczelny speedhack, ale nie on dzisiaj jest naczelnym problemem, co esp. Przestrzeliwanie modeli, ghosting czy whitewalling to są ficzery gry i nie ma sensu nawet o nich wspominać. Przy jej sprzedażach - idących w miliony sztuk - trywialne banowanie tysięcy kopii na rok, to jak cedzenie morza sitkiem. Do tego naiwne - bo zamiast przyczyny walczy się ze skutkiem.
Poza oddolnymi oszustwami należy koniecznie zwrócić uwagę na te z wyższej półki; Dość wspomnieć o aferze z "sunnyvale". Zresztą, to co dzieje się w cieniu sieci serwerów i ich dominacji na rynku, to nie jest temat na forum o grach, ale jest sprawą dla sądów, gdyż w tle są bardzo duże pieniądze. Nieraz wielotygodniowe ddosowanie konkurencji to jest przykra rzeczywistość w świecie "DayZ", która nie dotyka pojedynczych graczy ale całe grupy. Ta moda przyszła nawet do Polski, pomimo iż nasza scena zawsze była mizerna. Gdzieś pomiędzy tym wszystkim leży jeszcze problem badminów, ale to akurat jest normalne, że nie wszyscy właściciele serwerów grają fair. Ludzie są jacy są.

Błędnie interpretujesz pojęcie NPC. Bohaterami niezależnymi w "DayZ" są zainfekowani, wilki, niedźwiedzie, kury i cała reszta niegrywalnych postaci. Studio porzuciło niedawno plan zrewolucjonizowania chociażby zachowania zainfekowanych. Okazał się ponad ich siły i to pomimo iż niektóre modyfikacje osiągnęły pewien postęp w tym względzie. Chociażby możliwość wyważania drzwi.

Odnośnie pojazdów, odnoszę wrażenie że jesteś koszmarnie wprowadzony w błąd. Pokrótce: im większy desync od graczy, od npc, od mapy, tym szansa na latanie większa. Mówienie, że wszystko sprowadza się do wydajności serwera, jest po prostu kłamstwem z twojej strony. To ta sama retoryka, którą posługuje się chociażby Todd Howard z Bethesdy - ~"nie działa wam? To przez wasz sprzęt". I nie ważne, że gra nie spełnia dzisiejszych standardów. Po prostu ręce opadają.
Zgodzę się, że rzeczywiście coś próbowali zrobić w tym studiu, zmienić na może lepsze. I potem gracze klęli na czym świat stoi, bo np. nie dało się zmienić biegów bez wyłączania pojazdu. Te zmiany są na zasadzie "tu poprawimy, a tutaj zepsujemy..." i to pomimo programu łatek przechodzących przez fazę eksperymentalną.

Dalej obstaję za tym, że Bohemia wspomaga modderów, choćby poprzez udostępnianie kolejnych funkcji do skryptów. Nie muszą tego robić, a robią. Jasnym przy tym dla mnie jest, że nie istnieją zaawansowane i przyjazne większości pakiety narzędzi, gdyż w interesie dewelopera jest również, aby trzymać modderów na smyczy. Ci i tak zrobili już z "DayZ" choinkę. Widziałem np. czernoruś kompletnie zamienioną w salon karaoke, gdzie skyboxem były zwrotki kolejnych piosenek...

14.11.2023 00:26
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
wiesiugeralto
18
Pretorianin

Jak ktoś szuka fajnego serwera RP w klimacie STALKERA polecam Strefe Wykluczenia, klimat jest, zadania, przygoda i Zona z wszystkimi zaletami i wadami. Mimo że to serwer RP to są częste inicjacje ze strony graczy: Wojsko i Bandyci to admini, Samotnicy, Powinnościowcy i Wolnościowcy gracze a Renegaci to wrogie boty i dość często można ich spotkać w Zonie

14.11.2023 10:45
4.1
pipidupka
66
Pretorianin

Daj pan jakiegoś disco czy coś żebym mógł poczytać. Grałem na humanity w stalkera ale potem zmienili mapę i lipa. Chętnie bym pobiegał w dayz w stalkerowym klimacie.

14.11.2023 15:07
4.2
wiesiugeralto
18
Pretorianin

Nie mam disco na telefonie ale wpisz sobie w google Stalker strefa wykluczenia dayz i znajdziesz. Grałem na humanity na stalkerze ale chłopaki że SW zrobili to dużo lepiej

14.11.2023 10:52
5
odpowiedz
UglyDon
54
Centurion

Grę wyciągnęli modderzy, jest np. mapa ze Stalkera, mutanty itp.
Po 10 latach twórcy nie dodali wciąż rzeczy które były modzie do army. Np. Rower. Przez spoceńców/cheaterów lepiej grać na pve lub semi pvp serwerach.

14.11.2023 19:26
6
odpowiedz
Malklaw
48
Centurion

WOW gra jest w stanie w jakim powinna być w wersji na dzien dobry 10 lat temu
brak pre lobby brak mozliwosci szybkiego startu na golsasa z ziomkiem chociaz biorac pod uwage opinie hardkorowych graczy dla ktorych krótka dzienna gierka to 12h to start pewnie jest za szybki xd
wogóle nie oczekuję niczego po dayz 2
aktualnie idealna gra dla normalnych ludzi to COD tryb DMZ ale niestety umrze bo mamy pokolenie graczy bez ... którzy wolą się nadupiać na małych mapach bez końca i wzorować na jakichś kupo czitujących stremerach jadących w najlepszym przypadku na VPN

post wyedytowany przez Malklaw 2023-11-14 19:29:59
Wiadomość Pamiętacie DayZ? Gra jest w najlepszej formie w historii