Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość EA odrzuciło Alice Asylum, złamany American McGee wycofuje się z gier

08.04.2023 08:32
1
32
EG2009_120754240
12
Pretorianin

... psy ogrodnika, durne korpo nastawione na trzaskanie kolejnych ujowych części FIFY i Battlefielda z coraz większym woke, ale za to niedopracowane i obsrane mikrotransakcjami. Po co mieliby robić singlową grę z dobrą fabułą i ciekawym twistem świata? Lepiej zdusić zawczasu jednego z najlepszych i najbardziej znanych projektantów gier. Ha tfu na nich.

post wyedytowany przez Admina 2023-04-08 12:05:38
08.04.2023 08:38
2
22
odpowiedz
7 odpowiedzi
BajoJajo
14
Pretorianin

EA to największy pasożyt w branży. Ile świetnych studiów i serii zarżnęli to głowa mała

08.04.2023 08:32
1
32
EG2009_120754240
12
Pretorianin

... psy ogrodnika, durne korpo nastawione na trzaskanie kolejnych ujowych części FIFY i Battlefielda z coraz większym woke, ale za to niedopracowane i obsrane mikrotransakcjami. Po co mieliby robić singlową grę z dobrą fabułą i ciekawym twistem świata? Lepiej zdusić zawczasu jednego z najlepszych i najbardziej znanych projektantów gier. Ha tfu na nich.

post wyedytowany przez Admina 2023-04-08 12:05:38
08.04.2023 08:38
2
22
odpowiedz
7 odpowiedzi
BajoJajo
14
Pretorianin

EA to największy pasożyt w branży. Ile świetnych studiów i serii zarżnęli to głowa mała

08.04.2023 09:26
2.1
realsolo
213
Generał

Szczegolnie wtedy, jak lali potezny strumien kasy 5 lat do Bioware (na Anthema), przyszli sprawdzic "jak tam", a tam nie ma nic. No szczegolnie wtedy lol.

08.04.2023 11:13
Link
2.2
11
Link
11
Generał

realsolo
Odkąd BioWare trafił do EA, to kolejne gry nagle stają się słabsze.

Zbieg okoliczność?

08.04.2023 11:55
2.3
wcogram
153
Generał

A Activision to nie lepsze czy SquerEnix gdy miało pod sobą Eidos czy Crystal Dynamics.

Wiń graczy nie grę.

McGee może zrobić duchowego następce jak ma takie super pomysły. Zrobić historię od nowa, może ograną by Czarnoksiężnika z Oz.
Ma kickstartera może udało by się zebrać kasę, później wydawce Embrance czy coś podobnego.

08.04.2023 12:03
Link
2.4
Link
11
Generał

wcogram
Zrobić historię od nowa, może ograną by Czarnoksiężnika z Oz.
Już było coś podobnego na Kickstarter, ale niestety nie odniósł sukcesu. Zresztą, czytaj to:
h t t p s : / / polygamia.pl/american-mcgee-kasuje-kickstartera-ozombie,6561711075702913a

Jednym z powodów skasowania zbiórki są problemy z filmową licencją Alicji. Ale przede wszystkim poszło o brak zainteresowania.

08.04.2023 14:04
2.5
realsolo
213
Generał

Link
Maja 100% wolna ręke i nieograniczone srodki. Zapytaj ludzi w Bioware o co chodzi (szczegolnie w przypadku 5 lat dlubania w Anthemie nie majac ZADNEGO gameloopa nawet). Przypominam takze, ze czesc veteranow odpowiedzialnych za stare gry odeszla (czesc wyszla z gamedevu w ogole).

Zwalanie na EA majac nieograniczony budzet do zrobienia gry to jakies kuriozum ziomek.

08.04.2023 14:38
Link
2.6
1
Link
11
Generał

realsolo
A co jeśli EA wymagają od twórcy gier o zadowalające wyniki sprzedaży? Żeby osiągnąć pożądany próg sprzedaży, to gry muszą dotrzeć do jak najwięcej odbiorców, a to ma swoją cenę. EA nigdy nie dają pieniędzy za darmo i muszą otrzymać dużo zyski w zamian. Twórcy gier też muszą oddać prawa do marki w zamian.

Na przykład Days Gone od Bend Studio jest wyjątkowy, ale nie osiągnął zadowalający wynik sprzedaży, więc nie spełnił oczekiwanie Sony i za to nie będzie kontynuacji Days Gone.

Z tego powodu, Dead Space 2, 3 i inne gry zawierali mikropłatności, by podbić wyniki sprzedaży jeszcze wyżej.

Żeby dotrzeć do masówki, to twórcy gier muszą zrezygnować z pewne rzeczy. Niektóre elementy w grze muszą zostać uproszczone. Albo gry muszą mieć wyznaczone standardy np. muszą mieć otwarte światy.

Co ważniejsze, twórcy gier może otrzymują dużo pieniędzy, ale za to mają wyznaczony termin do wydanie gier. Czyli mają ograniczony czas, a to też odbija się negatywnie na jakość gry, o czym świetnie to pokazuje Gothic 3, Cyberpunk 2077 czy No Man's Sky, co zostali wydane za wcześnie.

Wszystko ma swoją cenę. To odbija się negatywnie na jakość gry dla określone grupy odbiorców, jeśli chodzi o gameplay i innowacyjność.

A dlaczego No Man''s Sky został naprawiony i jest tak świetny? Bo twórcy gier są niezależni i mogą robić, co chcą. No, wsparcie finansowe od fanów też ułatwiają życie. Nikt z góry takich jak EA nie będzie wymagał o porzucenie aktualny projektu na rzecz nowe gry. Coś za coś.

Umowa z EA może przynieść pewne korzyści dla twórcy gier, ale też ma swoją cenę. To jak pakt z pół-diabłem.

Mają 100% wolna rękę i nieograniczone środki? Łatwo Ci pisać, jak nie dysponują nieograniczony czas, ani odpowiednie ludzi do zarządzenia, czego Cyberpunk 2077 w dniu premiery jest świetny przykład.

EA to nie Kojima Productions czy FromSoftware, co nie boją się tworzyć trudne gry o trochę skomplikowane mechaniki gry i pomysłowe światy, czy odpowiednie ludzie do zarządzenia. EA mają swoje wady i to odczuwalne dla graczy.

Każdy projekt ma wyznaczony próg sprzedaży, daty premiery i określone standardy (np. gry muszą mieć otwarte światy). Różne wydawcy gier takich jak EA, Activision, UbiSoft, Sony i tak dalej mają różne wymaganie i kaprysy. Więc nie jest tak, że twórcy gier zawsze mają wolna rękę, jak Ci się wydaje.

Im więcej dostajesz pieniędzy, tym więcej rzeczy musisz zrezygnować. Czyż to nie jest ironia?

Czyż nie mam racji?

Z drugiej strony, bycie niezależność i posiadanie ogromne pieniędzy też rozpieszcza twórcy gier, a to też nie służy. Star Citizen, pozdrawiam.

post wyedytowany przez Link 2023-04-08 15:11:15
08.04.2023 17:58
Veselar
2.7
Veselar
16
Konsul

Nie powiedziałbym że największy, ale jeden z większych pasożytów.

08.04.2023 09:01
fred1918
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
fred1918
47
Centurion

Sorry, ale czasy Dooma, Quake''a i Hexena to minęły 100 lat temu. Facet poza branżą od ponad dekady, zbiera wśród swoich fanów pieniądze na napisanie scenariusza do gry, brzmi to trochę mało poważnie. A pamiętacie, że Bad Day LA miało światową premierę w CD-Action? To było coś, mimo że gra zalatywała crapem.

08.04.2023 11:16
Link
3.1
3
Link
11
Generał

fred1918
Sorry, ale czasy Dooma, Quake''''a i Hexena to minęły 100 lat temu
Może dla Ciebie. Co nie zmienia to faktu, że od czasu do czasu chętnie wracam do stare gry. Mają w sobie "coś".

Nowe gry Doom mają się dobrze. A do Hexen powstali fanowskie kampanie od fanów. Niektórzy nadal grają w Quake.

08.04.2023 12:14
fred1918
3.2
fred1918
47
Centurion

Ja nie nawiązuje do ich poziomu bo to fantastyczne gry, tylko do tego, że to na nich wybił się American McGee, ale to i tak będąc częścią zespołu. Z wyjątkiem nich, jedynymi grami które wyszły temu facetowi były obydwie Alicje. Oprócz tego, brał on udział jedynie w kilku projektach, które zaowocowały kupsztalami. Nie wiem czego on oczekiwał, że EA sypnie mu kilka czy tam kilkanaście milionów na nową grę? Żaden z niego Sid Meier czy inny Peter Molyneaux.

08.04.2023 09:04
Cyberszczur
😐
4
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
Cyberszczur
37
Pretorianin

EA, korpo geniusze, którzy zamiast trzepać hajs na dobrych markach, to kiszą je w zamrażarce, wydając gówno marki, które mogą sprzedawać na równi z pozostałymi, mając dodatkowy przychód...

08.04.2023 09:27
4.1
realsolo
213
Generał

Dlatego ty siedizsz w gownorobocie, a ci "korpo geniusze" generuja bilion dolarow rocznie.

08.04.2023 09:40
4.2
6
karnisterniak
145
Generał

No racja , bo gdyby frajerzy nie kupowali tego gówna to by te korpo upadły a nie dorabiały się. Dorobili się do tego stopnia że traktują swoich konsumentów jak bydło któe MUSI KUPIĆ ich crapy.

08.04.2023 18:08
Veselar
4.3
Veselar
16
Konsul

karnisterniak przecież bydło kupuje te gierki, więc o czym mowa xD

08.04.2023 09:13
Persecuted
5
odpowiedz
4 odpowiedzi
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Nawet ich rozumiem. W obecnych czasach pewnie trudno byłoby im sprzedać trójwymiarowy platformer (tym właśnie były poprzednie gry z serii), a zakładam, że właśnie taką grę chciał zrobić McGee, który, swoją drogą, nie jest żadną gwarancją sukcesu. Przyglądając się jego ostatniemu dorobkowi można nawet dojść do wniosku, że sukces Alice to bardziej kwestia szczęścia niż kompetencji... No i fakt, że od lat pozostaje poza branżą (a więc może nie ogarniać najnowszych trendów) też nie pomaga.

Osobiście widziałbym nową Alice jako grę z otwartym światem w stylu GoW Ragnarok czy Darksiders II.

08.04.2023 10:14
5.1
3
EG2009_120754240
12
Pretorianin

To w takim razie po co to pieprzenie o "zbyt ważnej części dorobku EA"? To niech mu puszczą licencję i elo, on zrobi sobie dobrą grę, a garbatonosi nie stracą resztek wizerunku.

08.04.2023 10:16
Persecuted
5.2
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

A dlaczego mieliby za darmo udostępnić komuś swoje IP, które w przyszłości może być jeszcze dochodowe?

08.04.2023 10:32
5.3
7
EG2009_120754240
12
Pretorianin

A gdzie jest napisane że chciał to za darmo?

08.04.2023 13:12
😉
5.4
4
Jerry_D
57
Senator

"od lat pozostaje poza branżą (a więc może nie ogarniać najnowszych trendów)"
Toż to ogromna zaleta. Może nie słyszał o śmieciowych DLC, mikrotransakcjach, game as a service, single player always online i podobnych patologiach.

08.04.2023 10:43
6
odpowiedz
Gosen
155
Generał

Prawda jest taka, że jakby chciał zrobić remake albo remaster to odrazu by sypnięto kasą, ale na nowy produkt to nie. Branża jest w głębokim kryzysie i kisi się już od kilku lat, bo zbyt dużo władzy dostali biznesmeni a za mało pasjonaci i ambitni twórcy, którym zostało pracować na własną rękę. W dodatku na zachodzie co raz bezczelniej poczynają sobie środowiska skrajnie lewicowe.

08.04.2023 10:57
Link
👎
7
3
odpowiedz
1 odpowiedź
Link
11
Generał

Electronic Arts odrzuciło obie te propozycje. Wydawca stwierdził, że w obecnych warunkach rynkowych opracowanie nowej odsłony tej marki nie jest dobrym pomysłem. Jednocześnie nie zgodził się także na udzielenie licencji, twierdząc, że seria jest zbyt ważną częścią dorobku EA.
Wszystko jasne...

Przeklęte chciwe szefowie EA... Jak długo i ile marki gier muszą zepsuć? Nawet nie chcą oddać licencji nawet w zamian za udział w zyskach, jak nie chcą sami robić gier.

Twórca stwierdził również, że jeśli w przyszłości EA zdecyduje się nową Alicję, to on nie chce mieć nic wspólnego z tym projektem.
Nie dziwię się. Nie chce brać udziału w tworzenie słabe gry z mikropłatności i sztuczne przedłużenie gier, co nie ma wspólnego z kreatywności i innowacyjności. Od tego można dostać wypalenie i zmęczenie życia. Nie chce też pomagać chciwe ludzie EA w osiągnięcie lepsze zyski.

Kojima też odszedł od Konami i co osiągnął? Death Stranding, który wyróżniał się od przeciętne gry AAA i to pozytywnie w moim odczucie. Jest wyjątkowy na swój sposób. Czasami warto jest być niezależny, jak dysponujesz spore gotówki.

Pewnie projektant Alice już sporo zarobił, więc woli być niezależny i nie musi słuchać kaprysy szefowie EA już więcej. Znajdzie lepsze ludzi do tworzenie gier. Życzę biedne twórcy powodzenia.

post wyedytowany przez Link 2023-04-08 11:10:18
08.04.2023 11:38
Link
7.2
5
Link
11
Generał

Child of Pain
ale przynajmniej maja jakies tam dobre jakosciowo gry co jakis czas
To zasługa twórcy gier, nie ludzie EA. Nie przepisuj całej zasługi tylko dla EA. Twórcy gier przez większości czasu sami odwalali całą ciężka robota.

Gdyby nie Westwood Studios, to nie byłoby Command & Conquer. Gdyby nie Visceral Games, to nie byłoby Dead Space, a z kolei również remake Dead Space, bo Motive Studio sami to nie wymyśleli. I mnóstwo przykładów.

Zasługa EA to pieniądze (dzięki temu gry są ładniejsze i mają bogatsze zawartości), reklamy i sprzedaży gier. Ale sami nie wymyśleli i nie tworzyli nowe gry.

post wyedytowany przez Link 2023-04-08 11:44:12
08.04.2023 11:34
Pulser.X
👎
8
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Pulser.X
38
Pretorianin

EG2009_120754240 rzygam na te ścierwa korporacyjne

post wyedytowany przez Pulser.X 2023-04-08 11:36:01
08.04.2023 11:36
👎
8.1
zanonimizowany1382124
2
Konsul

Niestety, ale nie tylko ĘĄ takie jest, tylko praktycznie wszystkie korpo.

08.04.2023 12:05
9
odpowiedz
zanonimizowany768165
119
Legend

A mógł wypromować swój projekt na Kickstarterze, ale w formie „duchowego następcy"... może jacyś gracze byliby jeszcze zainteresowani? Facet dostał parę mocnych kopniaków w życiu, ale to nie zawsze powód by się poddawać.

08.04.2023 12:57
Dead Men
10
odpowiedz
2 odpowiedzi
Dead Men
173
Senator

Tak ważna iż martwa od 11 lat

08.04.2023 13:19
10.1
3
nfsfan6
37
Centurion

Dokładnie. Zawsze gardziłem EA ale po tej decyzji gardzę nimi jeszcze bardziej. EA to jeden z największych raków branży gier. Mam nadzieję że upadną.

08.04.2023 18:10
Veselar
10.2
Veselar
16
Konsul

nfsfan6 to niestety niemożliwe.

08.04.2023 13:22
11
odpowiedz
sabaru
13
Generał

Czytaliście cały artykuł. Z niego wynika że on chciał to na własną rękę robić i kasę na produkcje od EA wyciągnąć ale się EA nie zgodziło. Z niego też wynika że taka kontynuacja może kiedyś powstać ale oni to mogą zrobić według własnego widzimisie.

08.04.2023 13:28
claudespeed18
12
odpowiedz
claudespeed18
203
Liberty City Finest

Szkoda wielka a akurat dziś od rana temat Alicji w różnej formie mi się przewija, czy to gier, bajek, filmów lub serialu Alice in Borderland a wszystko to bo akurat zabrałem się nadrobić film Kraina Snów.

08.04.2023 13:55
13
odpowiedz
katai-iwa
44
Senator

Rozumiem, że prawa do serii należą do EA? Bo na na jego miejscu bym innego wydawcę poszukał.

08.04.2023 14:10
14
2
odpowiedz
grabeck666
75
Senator

Biorąc pod uwagę to jakie wzięcie miała Wednesday, mogę się założyć, że sporo ludków by chciało ograć nowe Alice McGee.

08.04.2023 14:41
15
odpowiedz
zanonimizowany1376576
5
Generał

Lepsza żadna Alicja niż jakaś nowa ale z kolorową tęczową obsadą bohaterów bo dzisiaj innej by nie było.

08.04.2023 14:44
16
odpowiedz
2 odpowiedzi
kubsts
10
Konsul

Przecież ta gra nie byłaby hitem, mało by się sprzedała, jak psychonauts 2, a EA liczy na duże zyski

08.04.2023 17:01
marcing805
16.1
marcing805
186
PC MASTER RACE

Psychonauts 2 i ogólnie Double Fine to dobry przykład ale pokazuje, jak inaczej do pewnych spraw podchodzą ludzie. DF od lat działało na kickstarterze i potrafili zebrać pieniądze i wydać grę. Zespół dołączył do Xboxa, bo Spencer zobaczył tam potencjał na dobrze rokujący team, który nie musi się prosić o pieniądze od fanów. Co przez ten czas poczynił McGee? Zrobił zbiórkę, wydał grę? A może robił mniejsze ale ciekawe projekty?

08.04.2023 23:34
16.2
Child of Pain
179
Legend

To podaj te projekty Mcgee, od lat nie stworzyl gry, rozsadnej gry jeszcze dluzej.

08.04.2023 14:51
Harry M
17
1
odpowiedz
Harry M
188
Master czaszka

Co za żenada.
Od lat śledziłem ten projekt i widać było że twórcy są nieźle zajarani tworzeniem tego i ewentualnym startem pracy nad grą.

Ale tak - lepiej zakopać ID do którego ma się prawa niż oddać je w ręce najlepszej możliwej do tego osoby.

Mam nadzieję że McGee z ekipą coś jednak wymyśla, wydadzą podobna grę i zgarną za to masę kasę plując na EA

08.04.2023 15:04
rafq4
18
1
odpowiedz
rafq4
162
Shadow in the darkness

Niestety ludzie, gry stały się produktem, który ma zadowolić masówkę i sprzedać się w jak największej ilości egzemplarzy, by napchać kieszenie krawaciarzom i poślednim ludziom, którzy pewnie nawet w gry nie grają. Czasy, kiedy gry były dobre i mogły być dobre dawno minęły. Niezależne studia próbujące wybić się z fajnymi tytułami i pomysłami są zgniatane przez wielkie korpościerwa produkujące kopie dla mas, bo wszystko ma być nastawione tylko na kasę, akcje, terminy i "słupki". Niezależnie już od samej gry i czy byłaby hitem, czy nie, gdyby nie nasz korpo-world i nastawienie tylko na pieniądz, ten i wiele innych zarżniętych projektów ujrzałoby światło dzienne. No ale jest jak jest.

08.04.2023 16:52
marcing805
19
odpowiedz
3 odpowiedzi
marcing805
186
PC MASTER RACE

A McGee oprócz Alicji, to co w tej branży osiągnął, że czuje się taki mocny, że do wydawcy zagaduje żeby mu udzielić i licencji i sfinansować grę, która jest w posiadaniu EA? Pomijając to, że te dwie Alicję, to gry bardzo specyficzne i naprawdę mogę zrozumieć tutaj EA, że nie chcą się w to bawić i inwestować grubych dolarów( bo pewnie tyle chciał McGee) na produkcje, która na pewno by się wydawcy nie zwróciła. Ktoś wyżej napisał o Kojimie ale to przykład nie na miejscu, bo można go lubić lub też nie ale jego wkład w branżę i wydane gry mówią same za siebie. Równie dobrze, te dwie części Alicji mogły być wypadkami przy pracy.

08.04.2023 18:13
19.1
5
Jerry_D
57
Senator

Tyle, że nie musieli inwestować grubych milionów. Drugą propozycję miał, żeby mu udzielili licencji, jak nie chcą projektu sfinansować,to zrobi z innym studiem, a oni tylko będą dostawać swoją porcję zysków i też im się nie podobało.

08.04.2023 23:27
19.2
Child of Pain
179
Legend

Przeciez firma nic mu nie musi udzielac o czym wy piszecie. Skoro tak mu zalezalo to mogl w trakcie tworzenia gier odkupic od nich licencje zamiast pozwalac sobie na ich warunki.

09.04.2023 12:27
19.3
Jerry_D
57
Senator

Ale jak odkupić, jeśli EA nie było zainteresowane sprzedażą? Siłą im wyszarpnąć licencję i przemocą wepchnąć pieniądze do gardła?

08.04.2023 17:57
Veselar
20
odpowiedz
Veselar
16
Konsul

"Electronic Arts odrzuciło obie te propozycje. Wydawca stwierdził, że w obecnych warunkach rynkowych opracowanie nowej odsłony tej marki nie jest dobrym pomysłem. Jednocześnie nie zgodził się także na udzielenie licencji, twierdząc, że seria jest zbyt ważną częścią dorobku EA. " AHA :))))))

zawsze i wszędzie j EA.

08.04.2023 18:08
21
odpowiedz
2 odpowiedzi
Tasdeadman
45
Generał

Ale czemu wy się dziwicie? EA to nie fundacja charytatywna, a McGee nie jest partnerem do rozmów o poważnych tytułach bo od 2000 nie brał udziału przy żadnym udanym projekcie.
Przypomnę, że był główną postacią produkcji Bad Day L.A., gry która miała swoją światową premierę w... CD Action a recenzenci z całego świata nie zostawili na tym projekcie suchej nitki.
Do tego przecież już w 2011 robił kontynuację Alice, miał 9 milionów budżetu (dla porównania Wiedźmin 2 miał 10 milionów) a gra nie dość, że nie była udana to jeszcze się w ogóle nie sprzedała.
To czemu EA miałoby z nim teraz gadać o kolejnej kontynuacji czy oddaniu komuś tej licencji? On nawet na swoim patronie nie potrafił uzbierać zbyt dużego zainteresowania, 3000 osób przy potencjalnie wielomilionowym projekcie to dosłownie tyle co nic.

08.04.2023 19:44
21.1
1
humman
72
Generał

Ty chyba nie grałeś z Alice Madness Return, mogła sie nie sprzedać ale na pewno nie była słabą grą

09.04.2023 00:42
21.2
1
Tasdeadman
45
Generał

humman dobrą grą też nie była

08.04.2023 19:39
22
odpowiedz
Moooras
117
Generał

Seria jest dla nas bardzo ważna, ale nie dopuścimy do powstania kolejnej części :V

08.04.2023 19:40
23
odpowiedz
1 odpowiedź
humman
72
Generał

Przecież książka Alicja w krainie czarów jest już od dawna w domenie publicznej więc można bez problemu zrobić grę o Alicji, kocie, gąsienicy, królowej itd nie pytając sie nikogo o zgodę
Takżę z kontynuacją mógłby mieć problem ale już nie ze zrobieniem od nowa platformówki 3d z Alicją mordującą wszystkich nożem

08.04.2023 23:26
23.1
Child of Pain
179
Legend

Niezle bredzisz.

08.04.2023 19:42
24
odpowiedz
toyminator
74
Senator

Nie kupię od nich ani jednej gry. Poczekam aż będą za friko. Nie dają zrobić, ale też nie dadzą licencji, ale sami nie stworzą nic w tym świecie przez x lat.

08.04.2023 20:25
25
odpowiedz
Zanonimizowany 4280123
19
Pretorianin

Obie części Alice to gry na 10, ale oczywiście EA chce pogrzebać jedyną godną ich firmy markę.

08.04.2023 23:55
WolfDale
26
odpowiedz
WolfDale
74
Sztuczny Wytwór Forumowy

Ale wuje z tego ĘĄ...

09.04.2023 13:50
27
odpowiedz
pisz
168
nihilista

Alice to znakomite, pomysłowe gry, które zapadają w pamięć i wspaniale by było, gdyby doczekały się remastera tak, by zoomery mogły je poznać.
Niestety, tak jak EA ubił DK3 (i wiele innych) tak pewnie nigdy nie doczekamy się nowej Alicji.

09.04.2023 21:56
Drendron
28
odpowiedz
2 odpowiedzi
Drendron
118
Generał

Oczywiście szkoda, pierwsza Alicja w czasach swojej premiery była grą fantastyczną, no ALLEEE...
Czy ja dobrze rozumiem, że zaczęli robić zarys gry, będąc zewnętrznym studiem, bez jakiejkolwiek wstępnej umowy/zgody EA, jako właściciela praw autorskich?
No więc EA, po prostu zgody nie udzieliło - do czego miało pełne prawo.
Równie dobrze któryś z byłych członków CDProjekt Red (którzy są rozsiani chyba po każdym studiu tworzącym gry w Polsce...?) mógłby zacząć garażowo, w ramach mini-studia tworzyć dajmy na to "Wiedźmin-Pani Jeziora The Game", a po paru latach prac (i zbierania kasy...) spytać się właścicieli praw (Cdprojekt&Sapkowski) o zgodę - i jej nie uzyskać.
Dość analogiczna sytuacja-a chyba w tym drugim przypadku by zdziwienia nie było ;).

post wyedytowany przez Drendron 2023-04-09 21:58:09
09.04.2023 22:40
28.1
Demilisz
193
Generał

Wskaż który punkt prawa autorskiego zabrania robić zarys dzieła bez zgody posiadacza praw. Stworzyć dzieło - no nie można. Wydać - tym bardziej. Zarabiać na nim - broń Boże. Zrobić zarys i przedstawić posiadaczowi praw - no gdzie niby tego się zabrania?

EA z marką nie ma zamiaru robić nic i to doskonale wie każdy. To nie jest firma, która mając plany dla marki nie zrobiłaby nic przez 12 lat.

10.04.2023 08:23
Drendron
😎
28.2
Drendron
118
Generał

Wskaż który punkt prawa autorskiego zabrania robić zarys dzieła bez zgody posiadacza praw. Stworzyć dzieło - no nie można. Wydać - tym bardziej. Zarabiać na nim - broń Boże. Zrobić zarys i przedstawić posiadaczowi praw - no gdzie niby tego się zabrania?

No nie zabrania... ale czy to jest roztropne, poświęcić dużo czasu, pracy i pieniędzy, nie mając żadnych, absolutnie żadnych, nawet wstępnych ustaleń, dotyczących udzielenia licencji/wydania produktu? Bo jak widać, posiadacz praw nie MUSI udzielić zgody, tylko to jego decyzja. Zależna od jakości materiału, który został im przedstawiony, strategii biznesowej, plam na słońcu czy humoru prezesa. A skończyło się dość słabo-gra nie powstanie, a twórca ma focha.

EA z marką nie ma zamiaru robić nic i to doskonale wie każdy. To nie jest firma, która mając plany dla marki nie zrobiłaby nic przez 12 lat.

I ma takie prawo. Analogicznie, jak z Dungeon Keeperem czy Ultimą. Czy jako gracz chciałbym zobaczyć nowa Alicję czy DK? TAK
Czy EA ma prawo mieć moje zachcianki w głębokim poważaniu i nie wydać absolutnie nic z tych serii? Również TAK.

post wyedytowany przez Drendron 2023-04-10 08:27:42
10.04.2023 00:27
Vamike
29
odpowiedz
Vamike
109
Generał

pewnie niee chcą zeby zrobił zbyt mocną gierke EA raczej kojarzy sie z nijakością.

28.04.2023 00:12
30
odpowiedz
laser890
60
Centurion

Wuj im w 4 litery. Niech upadną. Branża by odetchnęła od taśmowego klepania gier.

Wiadomość EA odrzuciło Alice Asylum, złamany American McGee wycofuje się z gier