Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość To przyszłość gier RPG? Bannerlord połączony z AI ChatGPT to dopiero początek

09.01.2023 13:25
3
7
odpowiedz
akixd
36
Centurion

Via Tenor

Bardzo mało prawdopodobne, że ta funkcja zostałaby użyta zgodnie z przeznaczeniem.

09.01.2023 13:20
Ergo
2
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
Ergo
91
Generał

Muszę powiedzieć, że robi wrażenie. Na pewno urozmaiciło by to gry rpg gdzie można by podejść do zwykłego npcta i sobie z nim pogawędzić minutkę czy dwie.
Aktualnie ogrywam RDR2 i tam te krótkie wymiany zdań z npcami są naprawdę immersywne. Także pomysł świetny, czekam na implementację tego do jakiejś gry AAA. :)

09.01.2023 12:56
1
karabinier
20
Legionista

nie mogę się doczekać aż AI będzie usprawniona na tyle by zajęła się rzeczywistością zamiast wirtualem.

09.01.2023 13:20
Ergo
2
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
Ergo
91
Generał

Muszę powiedzieć, że robi wrażenie. Na pewno urozmaiciło by to gry rpg gdzie można by podejść do zwykłego npcta i sobie z nim pogawędzić minutkę czy dwie.
Aktualnie ogrywam RDR2 i tam te krótkie wymiany zdań z npcami są naprawdę immersywne. Także pomysł świetny, czekam na implementację tego do jakiejś gry AAA. :)

10.01.2023 06:45
2.1
rniczypo
128
Starchaser

"Tak że pomysł świetny"

10.01.2023 10:55
Ergo
2.2
1
Ergo
91
Generał

Polska trudnych język.

09.01.2023 13:25
3
7
odpowiedz
akixd
36
Centurion

Via Tenor

Bardzo mało prawdopodobne, że ta funkcja zostałaby użyta zgodnie z przeznaczeniem.

09.01.2023 13:37
vanBolko
4
odpowiedz
1 odpowiedź
vanBolko
43
Konsul

Internauta zdecydował się też na wpisywanie kwestii dialogowych
Coś pobobnego było już zastosowane dawno temu np. w Wizardry, chociaż oczywiście nie na takim poziomie złożoności. Granie w tą gre wymagało od nas świadomej obecności aby w kluczowych momentach wpisać własciwą kwestie, temat czy hasło a podpowiedzią była jedynie nasza pamięć.
komputerowe postacie mogłyby nawet podejmować własne decyzje
Jakby mało było tego że wasale z podległych nam lenn podobno i tak ciągle się buntują. Tak przynajmniej słyszałem, bo mój Bannerlord czeka w bibliotece na lepszą karte graficzną.

09.01.2023 13:41
4.1
siera97
53
Senator

Coś pobobnego było już zastosowane dawno temu np. w Wizardry, chociaż oczywiście nie na takim poziomie złożoności. Granie w tą gre wymagało od nas świadomej obecności aby w kluczowych momentach wpisać własciwą kwestie, temat czy hasło a podpowiedzią była jedynie nasza pamięć.
Tak, tylko tam za pomocą takiej komendy w postaci kwestii dialogowej, odpalaliśmy wcześniej zaprogramowany skrypt, który zawsze był taki sam. W tym przypadku, odpowiedź mogłaby się zmienić w czasie następnej kampanii.

09.01.2023 13:39
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
siera97
53
Senator

Wygląda świetnie. Gdyby stworzyć grę w oparciu o taki system, sandboxoewgo RPG, to mogłoby powstać coś wspaniałego. Być może za kilka lat pojawią się pierwsze większe próby, kto wie, może za jakieś 10 czy 15 lat będzie przełom i gra z narratorem AI będzie tworzyła samodzielne scenariusze, w oparciu o nasze własne tagi, a do tego, będzie wewnętrznie spójna i z pamięcią naszych poprzednich akcji i wielu NPC.

Wiem, że istnieje coś podobnego, jest dostępne przez przeglądarkę, tylko zapomniałem jak się nazywa. Tam jednak AI było mocno niekonsekwentne, a my musieliśmy być bardzo dokładni w tym co pisaliśmy, by nagle nie zmienić gwałtownie świata. Do tego świat reagował na nasze poczynania w sposób całkowicie losowy, dłuższe sesje były niemal niemożliwe, ot taka zabawka na 2 godziny.

09.01.2023 15:35
5.1
7
karabinier
20
Legionista

grałem chwilę na telefonie bodajże w Dungeon AI, coś tak jak tutaj opisujesz. Pamiętam że w temacie post apo narrator powiedział że jestem nekromantą (?). Ogólnie fabuła tam nie miała najmniejszego sensu ale gra pozwoliła mi użyć zaklęcia do ożywiania zwłok. Chodziłem i mordowałem mieszkańców wiosek po czym wskrzeszałem ciała by budować armię. Gdy pierwszy raz zginąłem uznałem że użyje tego spella na sobie, na co AI mi pozwoliła i dalej kontynuowała narracje. Co kilka linijek narrator powtarzał że gdzieś w oddali słychać helikopter. Narracja sfiksowała totalnie bo powiedziałem AI że do niego wskakuje. Gdy skoczyłem do lecącego helikoptera, by go ukraść i lecieć w inne miejsce, pilot mnie zastrzelił a moje ciało spadło na ziemie. Wskrzesiłem się jak zwykle i złapałem za linę zwisającą z helikoptera po czym pociągnąłem go do siebie. Tak zakończyła się moja przygoda bo helikopter rozbił się na mnie a wybuch który nastąpił rozszarpał całe moje ciało na kawałeczki. Gdy chciałem się wskrzesić AI mówiła że nie jestem w stanie, nie pamiętam już jakiego dokładnie argumentu użyła ale właśnie powodem było rozczłonkowanie. Historia jak po grzybach, ale cieszę się, że przeżyłem ją wtedy na wesoło bo na trzeźwo by tak nie bawiło xd

post wyedytowany przez karabinier 2023-01-09 15:35:58
09.01.2023 18:31
Avipunk
5.2
1
Avipunk
84
Konsul

karabinier
Cudowne! Chciałbym zagrać w taką gierkę, która imituje sny. Jeśli rzeczywiście tak to działa, to muszę tego poszukać :D

09.01.2023 13:59
MilornDiester
6
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
MilornDiester
32
Generał

Skoro taki efekt osiągnął jeden hobbystycznie działający model w przeciągu kilku dni, korzystając z darmowych narzędzi to pomyślcie co by się mogło stać gdyby taki Microsoft wyłożył kasę na pełnoprawną grą AAA, w której rozwinięto by tę technologię pod kątem danej produkcji.

I nie chodzi tu nawet o sam rozwój technologii jako takiej a o stworzenie całego projektu, którego mechaniki, fabuła, koncepcja świata, ekonomia etc. byłyby tak zaprojektowane aby zmaksymalizować potencjał AI, jednocześnie maskując ile się da jej niedociągnięcia.

Wyobrażacie sobie jaką grą mogłyby być kolejne Elder Scrollsy gdyby MS wyłożył kasę i udostępnił swoje potężne zaplecze technologiczne? I nie mówię tu nawet o grze w pełni zrobionej w oparciu o AI ale o systemie jak w Skyrimie gdzie główna fabuła jest napisana ręcznie a dużo questów pobocznych generuje się losowo. Łącząc to jeszcze z technologią generowania głosów przez AI moglibyśmy dostać produkcję która kiedyś byłaby nie do pomyślenia. W której możemy normalnie "rozmawiać" z npcami poprzez pisanie zamiast wybieranie dialogów. A jak się do tego jeszcze doda system rozpoznawania mowy? A VR?

Wiem, że wydaje się to kuriozalne ale jeśli już istnieje tego typu technologia to pomyślcie co by było gdyby do niej dodać:
zaplecze technologiczne MS + kasa MS + kilkuset deweloperów + świat i uniwersum TES + VR na poziomie HL Alyx + syntezatory mowy + rozpoznawanie mowy.

Narzędzia już istnieją. Teraz wystarczy je wszystkie połączyć.

09.01.2023 14:14
6.1
zanonimizowany1359977
9
Senator

Jeszcze trzeba chcieć.
Problem jest w managmencie średniego szczebla (wyższi kierownicy i dyrektorzy), 90% z nich jest totalnie zbędna I w erze AI nie bylyliby potrzebni, bo czym zarządzać jak nie ma ludzi?

Dlatego nie dopuszcza to rozwoju AI na tyle, żeby pozbywać się całych ekip np programistów, bo wówczas sami byliby zwolnieni, a każdy wie, że dyrektorzy nic nie umieją i w odróżnieniu od specjalistwo jak nie będzie pracy dla dyrektorów to będą biedni i bezrobotni, a nawykli są do obijania się, wysługiwania innymi i odbierania owoców pracy specjalistów.

AI też by mogło ich zastąpić robiąc wywiady z pracownikami i mniejsza rotacja by była jakby nagle zniknął mobbing, kumoterstwo, egoizm i pyszność dyrektora, a były za to podwyżki, wysłuchanie potrzeb i realne dane dla Zarządu o stanie morale pracowników (Dyrektor zawsze powie, że zarządzać super i morale jesy wysokie, a jakoś rotacja cały czas jest i madry prezes zwalnia takiego dyrektora zamiast poklepywać go i mówić, że pracownicy to niewdziecznicy).

09.01.2023 14:25
vanBolko
😁
6.2
vanBolko
43
Konsul

MilornDiester
Jak będziesz takie pomysły podrzucał Howardowi to TES 6 nie wyjdzie przed 2030r. :-)
Tak czy inaczej też uważam że Skyrim jest lepszą grą do eksperymentowania z takim systemem niż Bannerlord. Npc ze Skyrim i tak nie mają na ogół nic ciekawego do powiedzenia a różne decyzje gracza pozostają bez konsekwencji. Seria TES wręcz tego potrzebuje.

Lydia - O spójrz, jaskinia!
Dragonborn - Lydia, ty znowu o seksie?

post wyedytowany przez vanBolko 2023-01-09 14:30:31
09.01.2023 18:49
7
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
Pr0totype
161
Generał

W sumie to byłem pewny, że zaraz ktoś, to tak wykorzysta, ale bardziej potrzebne to grą typu mmorpg, może wreszcie interakcja z takim światem, byłaby bardziej naturalna, a postacie, chociażby kreowaliby zadania, na bazie np. zmyślonych legend, a byłoby pewnie o wiele razy lepsze niż typu, przynieść to lub tamto :D

09.01.2023 20:19
7.1
siera97
53
Senator

Gdyby NPC w MMO reagowali na poczynania graczy i się do nich odnosili, ze jakiś czas temu był tu taki jeden i zrobił to i to, to byłoby spoko, ale z uwagi na konieczność udostępniania tego samego zadania kilkudziesięciu graczom jednocześnie, muszą one być z góry takie same. Inaczej pojawiłyby się zarzuty o braku balansu. Ktoś mógłby dostać bardzo łatwego questa z dobrą nagrodą, a ktoś inny męczyłby się dla byle śmiecia.

10.01.2023 01:20
7.2
Pr0totype
161
Generał

To nie jest kwestia balansu, tu chodzi o kwestie różnorodności i właśnie chodzi tutaj o aspekt niepowtarzalności i mam namyśli tutaj postacie, które regularnie dają zadania, każdego dnia, nie mam namyśli głównego wątku. Masz dostać raz łatwe, a innym razem ciężkie, i dostaniesz raz lepszą nagrodę, innym razem gorszą i tutaj właśnie o to chodzi, brak przewidywalności, aż przyjemniej by się grało, gdyby wymyślały własne historie :) To nie tak, ze będzie jeden dostawać same śmieciowe zadania, a drugi będzie tylko poszukiwał rzadkich artefaktów, to proste jest żeby osiągnąć balans w zadaniach.

Kiedyś naprawdę lubiłem takie gry, ale ta powtarzalność dawno temu tak mi zbrzydła, że nie mogłem już patrzeć na kolejne setne, to samo zlecenie :)

post wyedytowany przez Pr0totype 2023-01-10 01:48:54
10.01.2023 11:40
7.3
siera97
53
Senator

Jeżeli to nie zmieni głównych zadań, a doda tylko nic nie znaczące zapychacze, to niewiele się zmieni w kwestii wbijania poziomów. I tak będziesz musiał robić te same zadania, generowanymi się nie "najesz".

09.01.2023 19:17
bmwbmw2
8
odpowiedz
bmwbmw2
61
PAPIEŻ GIER IV

super. teraz dodać takie do gier mmo i wreszcie będzie sens spędzać tam 1000 godzin :D

09.01.2023 19:51
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
lucek993online
18
Legionista

Jako osoba która raczej pomija wszelkie dialogi w grach uznaje to za zbędny dodatek. Po czasie to pewnie staje się mega nurzące. Będę stał, gadał z jakimś NPC i czytał, że jest kowalem który ma ileś tam dzieci. Na pytanie o głupi miecz typ daje cały wykład i jeszcze zadaje pytania. Dajcie mi zobaczyć co ma na sprzedaż, opcje dialogową czy potrzebuje w czymś pomocy i jazda. Nic innego mnie nie interesuję w jakimś bocie. Nie chciałoby mi się czekać aż przeanalizują moje słowa, a później czytać ich wypocin. Sztuczne wydłużanie czasie rozgrywki. Dla mnie żadna immersja. Tym bardziej bez żadnego lektora tego co mówią. Może jakby zamiast pisania można było mówić przez mikrofon i ci NPC by odpowiadali. Wtedy to by było coś. Mógłbym się poczuć jakbym tam był czy coś. Ale to jeszcze chyba długo nie te czasy.

post wyedytowany przez lucek993online 2023-01-09 19:54:12
09.01.2023 20:16
9.1
siera97
53
Senator

Wiesz, jeśli pomijasz dialogi, to z natury wszelkie starania o rozbudowane dialogi, będą dla ciebie na minus, bo więcej pomijania.

10.01.2023 01:07
Shadoukira
9.2
1
Shadoukira
94
Chill Slayer

Ale wiesz, że to czy będziesz gadał z tym kowalem czy nie to byłby twój wybór? W końcu jeśli chcesz coś po prostu kupić lub wykuć, to wpisujesz coś w stylu "pokaż mi swoje towary" i w tedy ten kowal nie będzie Ci dawał wykładu o swoim życiu, tylko po prostu wykona komendę.

Takie rozbudowane dialogi to po prostu świetny smaczek dla ludzi co chcą się zagłębić w świat gry. Jeśli ktoś nie chce gadać dużo z NPC to niech po prostu tego nie robi i daje im jasne i szybkie komendy albo polecenia.

Takie rozbudowane dialogi mogłyby być również świetnym źródłem do pozyskania różnych informacji o świecie gry, np. jeśli chciałbyś wykuć jakąś świetną broń to mógłbyś zapytać kowala czy przypadkiem nie wie gdzie można kupić lub znaleźć składniki do takiej broni.

Dodatkowo takie rozbudowanie dialogów daje mnóstwo opcji dla gracza jak będzie on odgrywał swoją postać, czy będziesz złolem który traktuje innych z pogardą, czy może jednak będziesz zacnym rycerzem, który zwraca się do każdego z szacunkiem itp.

Takie dialogi byłyby fajnym narzędziem gdybyś miał jakichś towarzyszy podróży i podczas swoich wypraw mógłbyś z nimi prowadzić jakieś dialogi. Chociaż w takim przypadku chyba faktycznie potrzebny byłby mikrofon, bo ciągłe pisanie z towarzyszami w podróży mogłoby być męczące po chwili.

10.01.2023 00:53
Shadoukira
10
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Shadoukira
94
Chill Slayer

Jak dla mnie wygląda to super, bo w końcu NPC nabraliby jakiejś głębi i dałoby się z nimi normalnie porozmawiać, a nie ciągle powtarzaliby w kółko te same linie dialogowe niezależnie od tego co zrobimy i byliby słupami soli czekającymi aż gracz raczy pod nich podejść, tylko mieliby jakieś swoje mini życie wewnątrz gry.

Miło widzieć, że są jakieś postępy w temacie sztucznej inteligencji, bo to z pewnością jest przyszłość gier. W końcu z pewnością ciekawiej grałoby się w grę, w której komputer potrafiłby do pewnego stopnia imitować innych ludzi i dynamicznie reagować na nasze słowa i poczynania.

16.01.2023 21:38
10.1
tynwar
81
Senator

Tak będzie tylko jeśli wykorzystanie AI nie będzie drogie, a gracze będą w jakimś stopniu nadawać jakiekolwiek znaczenie dla AI. Teraz tak nie jest, więc w grach zwykle olewa się AI wrogów, takie są tego efekty stawiania grafikę nad wszystkim, więc teraz macie super realistyczne gry, które i tak nie zadowalają wszystkich grafiką, bo albo wciąż za słaba grafika albo po prostu mierna gra.

10.01.2023 06:30
Qverty
11
1
odpowiedz
Qverty
32
w olejku lub w pomidorku

Via Tenor

Bez wątpienia dożyjemy czasów kiedy sami w grach będziemy mogli dyskutować z npc wpisując kwestie.

10.01.2023 09:08
12
odpowiedz
1 odpowiedź
Ok's
30
Chorąży

Obawiam się, że wymagałoby to od producentów konsol adaptacji ich urządzeń pod obsługę klawiatury, albo "wpisywania" głosowego. Nie wyobrażam sobie grać w np. przyszłe "Elder Scrolls" z takimi mechanikami i porozumiewać się z NPC-ami za pomocą pada.

10.01.2023 11:41
12.1
siera97
53
Senator

Chyba są kompatybilne z klawiaturą?

10.01.2023 09:48
13
odpowiedz
1 odpowiedź
onek
39
Pretorianin

Ciekawe kiedy będzie pierwszy ślub z AI ?
Ludzie w tedy z utęsknieniem będą wspominać czasy LGBT

Stare dziady powiedzą , "Kiedyś to człowiek to był z człowiekiem a nie z maszyną "

post wyedytowany przez onek 2023-01-10 09:49:44
11.01.2023 04:51
CzarnaKreda
13.1
CzarnaKreda
114
Generał

W Japonii z tego co mnie pamięć nie myli można było wziąć ślub z awatarem.

10.01.2023 10:14
14
odpowiedz
3 odpowiedzi
Jaya
55
Generał

Jest bajer, ale mam duże wątpliwości co do metody klepania tekstu i np. Playstation.
Gamepad nigdy nie był wygodny, a rozpoznawanie mowy z mikrofonu bywa upierdliwe, zwłaszcza jak podajesz hasło, albo chcesz zadać głupie pytanie na głos.

Nawet na PC czasem nie wiadomo jakie pytanie zadać, albo przydałby się skrót do wyboru z pytaniem - "co masz do zaoferowania?". Może być to dobra wyszukiwarka jeśli NPC ma na prawdę olbrzymią bazę wiedzy. Przydałoby się do No Mans Sky jakaś nawigacja bardziej na miarę przyszłości.

Problem jest jeszcze jeden obecnie - strasznie wolno to działa jeszcze pomimo dość małej bazy wiedzy.

10.01.2023 11:43
14.1
1
siera97
53
Senator

Wiesz, to amatorska wersja gościa, który wrzucił to do istniejącej gry, przy użyciu darmowego bota. Gdyby ktoś się tym zajął profesjonalnie, to mielibyśmy i szybszą reakcję i lepsze dostosowanie do gry.

16.01.2023 21:32
14.2
tynwar
81
Senator

Długo, bo nie chodzi o wielkość bazy danych, a o szybkość przetwarzania prawdopodobieństw i zbioru danych, które pasują do danej sytuacji. Długo, bo npc nie odpowiada tylko na pytanie. W filmie npc przecież odpowiada o wiele barwniej niż tylko można zwyczajnie odpowiedzieć na pytanie. Np. M'lord, Is anything else do you need czy jakoś tak. Czyli przeczesywanie bazy + analiza danych o graczu i porównuje sobie(w zasadzie to tak działa: bity lecą sobie, z jakichś różnych zbiorów danych tego samego obiektu, porównuje bity, dopasowuje wzorce, które otrzymał na podstawie analizy danych o graczu i rozmowy z nim i myśli, z którego zbioru skorzystać na odpowiedż) i zbioru dodatkowych danych na udekorowanie odpowiedzi = długi czas odpowiedzi. Proste, tylko tyle i aż tyle. Tych bitów jest całych miliardów, a nawet bilionów(łącznie z powtórzeniami bitów dla porównania czy dopasowania), trzeba uwzględniać pod uwagę kombinację, porównania, dopasowywanie wzorców i ustalanie najwyższego poziomu dla danej kombinacji, no to wychodzi multum bitów, których przetworzenie zajmie jakąś chwilkę szybkiemu procesorowi...
AI zazwyczaj operuje na zbiorach, z których czerpie dane i których może analizować, porównywać, dopasowywać i wybrać najlepszą kombinację. Czyli dosłownie w grze masz gracza jako jakiegoś szlachcica czyli: AI szuka informacji jak do niego się zwracać, szpera w zbiorze danych dopasuje informacje o graczu z informacjami o zwracaniu się do takich osób. I tak z wieloma innymi. A te zbiory danych to po prostu gromadzi i uczy się na nich. Min. daje mu się jakieś próbki i przypisuje się im jakieś proste znaczenia. Np. rozpoznawanie cyfry: pakujemy zbiór obrazów cyfry 1 i oznaczamy ich jako 1. AI dostaje nowy i ma wymyślić czy to 1 czy inna cyfra, to bierze z zbiorów, porównuje i dopasowuje najlepszą kombinację. A porównuje dosłownie tak bit po bicie. Bity czarnego piksela i bity białego piksela w określonych miejscach. To cała tajemnica.
Czyli musi być jakiś dobry algorytm, który w optymalny sposób przeszukuje pod jakimś konkretnym kątem zbiory, które są w sensowny sposób skatalogowane. Wtedy przetwarzanie będzie znacznie szybsze. Tak nie ma w przypadku rozpoznawania cyfr jeśli tylko każemy mu rozpoznawać. To się zmienia gdy rozkażemy mu sprawdzać, tak by z 10 zbiorów sprawdzał 10 różnych obrazów i porównał, który jest najbardziej zbliżony, a jeśli trzeba to zawęzić pole i zacząć porównywać tylko z jednego zbioru.

post wyedytowany przez tynwar 2023-01-16 21:43:16
18.01.2023 11:59
14.3
Jaya
55
Generał

tynwar sprowadza się to do tego, że "prawdopodobieństwo" jest gdzieś przekalkulowane, wyuczone i wtedy na "intuicję" AI szybciej odpowie na pytanie. Im więcej tych skrótów myślowych i prawdopodobieństw tym większa znowu ilość danych i ścieżek, ale też przyzwyczajenia to często brak reakcji na zmiany. Można ograniczyć ilość szybkich ścieżek zoptymizować pod daną grę. Bardziej prawdopodobne zastosowanie AI będzie gdy tylko na początku coś wygeneruje, a potem człowiek zredaguje. Ewentualnie jest szansa na danie wyłącznie produkowanych przez AI ścieżek z pytaniami o tego "kowala" + połączenie z "językowymi/globalne współdzielonymi zasobami" - być może trzymanymi na dysku i aktualizowanymi (lokalne AI). Ze współdzieleniem, wspólną biblioteką dochodzą dodatkowe tematy - ile AI powinno wiedzieć o grze o średniowieczu fantasy i czy za 5-10 lat będzie się mówiło "poszłem" czy "poszedłem".

10.01.2023 10:18
Bllazer
15
odpowiedz
Bllazer
111
Konsul

dobry pomysł.

10.01.2023 10:48
Oolepec
16
odpowiedz
Oolepec
50
Centurion

Stąd już krok, a npc będą świadome i zaczną żyć własny życiem :-D

10.01.2023 12:07
17
odpowiedz
Ok's
30
Chorąży

Ciekaw jestem, jak zostałaby rozwiązana kwestia wersji językowych? A jeśli do dyspozycji (ze względu na koszty i ograniczenia technologiczne) byłaby tylko wersja angielska, ilu potężnych czarodziejów z inteligencją wyciągniętą na maksa porozumiewałoby się na zasadzie: "Me wizard! Can you point to quest? Grrr..." :)

10.01.2023 15:56
18
odpowiedz
inceltears
54
Konsul

No jest to jakiś zalążek przyszłości, ubiszit się cieszy, ale już teraz to kompletny bezsens - taki rdr2 ma już za dużo wartościowego contentu który pobije każdy generator przez najbliższe kilkadziesiąt lat, a pewnie i dłużej bo algorytmy losowych treści w grach też będą maksymalnie głupie bo zrobione pod przeciętnego głupiego odbiorcę. Nie ma na co czekać, jest za to czekać na więcej podobnych i dużych gier do RDR2, które oferują jakiś wartościowy content, bo nie za wiele wiele ich wychodzi - w minionym roku ragnarok, w poprzednim chyba nic, wcześniej cp i ewentualnie tlou2, wcześniej chyba też nic, wcześniej gow i rdr2, średnio jedna na rok.

10.01.2023 17:02
dj_sasek
19
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

Jeszcze długa droga przed tą technologią, ale początki są całkiem udane. Wpisywanie z klawiatury trzeba by było zastąpić rozpoznawaniem mowy a odpowiedzi NPCów udźwiękowić, nie lubię takiej ściany tekstu przewalać.

10.01.2023 22:12
20
odpowiedz
MaikuInTheGame
41
Centurion

Dodajmy do tego jeszcze technologię Full Dive VR, nad którą już ponoć pracuje kilka dużych firm, rozpoznawanie głosu, jakieś realistyczne syntezatory zamieniające tekst na głos (coś w stylu vocaloidów) i będziemy w gamingowym raju. Wiem, to marzenia, spełnienia których pewnie nawet nie dożyję ale z chęcią założył bym taki NerveGear na głowę i przetestował jak to jest być w grze wszystkimi zmysłami.

11.01.2023 10:14
Wronski
21
odpowiedz
Wronski
17
Generał

Szczerze, to ja tego nie widze. Za kazdym razem rozmawiajac z NPC mam zgadywac o co go zapytac, taka rozgrywka byla by skomplikowana i trwala za dlugo. Moze gdyby bylo to dostosowane jakos do gry to moze ale uwazam to za zbedny bajer.

11.01.2023 22:14
22
odpowiedz
xin666
17
Chorąży

Przepraszam niech mi ktoś wyjaśni , bo jestem w lekkiej konfuzji zajeżdżamy z ekipą no niech będzie 200 konnych pod karczmę i oprócz tego że wszyscy inni są na kopach wysłani dalibóg gdziekolwiek to ucinam sobie radosną pogawędkę z karczmarzem i mówię o szanowny karczmarzu , zamiast nastrzelać po mordzie i zagrozić że jak będzie wino rozcieńczać to gemajni mu w progeniturze żeńskiej krwi nieco rozcieńczą a jak żarcie niesmacznym będzie to upieczemy po złości jego starą ,ale nie tak żeby się cieszył że w kalendarz kopnęła tylko żeby codziennie spalonym ryjem mówiła ty kucharzu w dupę bity.
Bannerlord to nie Zelda

16.01.2023 09:03
A.l.e.X
23
odpowiedz
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

To bedzie przyszłość gier. Nie chodzi tylko o dialogi tylko z czasem to AI bedzie kreować w tym świecie losowe wydarzenia i zadania.

Wiadomość To przyszłość gier RPG? Bannerlord połączony z AI ChatGPT to dopiero początek